مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
معرفی دانشگاه پرینستون

معرفی دانشگاه پرینستون

تصمیم‌گیری در مورد تحصیل در ایالات متحده سخت است چون گزینه‌های خیلی زیادی وجود دارد. فکر کردیم شاید دوست داشته باشید بدانید که طبق آمار سال 2021 Times Higher Education World University Rankings دانشگاه‌های برتر در ایالات متحده کدام دانشگاه‌ها هستند. صد و هشتاد و یک دانشگاه و کالج ایالات متحده در بین بهترین‌ها هستند و هر وقت بخواهید در ایالات متحده تحصیل کنید همیشه یک گزینه ی برتر در دسترس شما است. تقریباً تمام ایالت‌ها و 130 شهر در فهرست دانشگاه‌های برتر قرار دارند. ایالت کالیفرنیا با داشتن 15 دانشگاه دارای بیشترین تعداد است. نیویورک با 13، تگزاس با 12 و ماساچوست با 10 دانشگاه در رده‌های بعدی قرار دارند. دانشگاه‌های برتر در این رنکینگ در این ایالت‌‌ها متمرکز هستند و به داشتن فرصت‌های تحصیلی در مقاطع بالا معروف هستند. پنج دانشگاه برتر در کالیفرنیا و ماساچوست قرار دارند.

دانشگاه های برتر آمریکا 2021
رتبه ی جهانی رتبه در آمریکا دانشگاه استان شهر
2
1 دانشگاه استنفورد کالیفرنیا استنفورد
3 2 دانشگاه هاروارد کمبریج ماساچوست
4
3 انستیتو تکنولوژی کالیفرنیا کالیفرنیا پاسادنیا
5 4 دانشگاه ماساچوست کمبریج ماساچوست
7
5 دانشگاه کالیفرنیا کالفرنیا باراکلی
8 6 دانشگاه یل Connecticut
New Haven
9 7 دانشگاه پریستون نیوجرسی پریستون
10 8 دانشگاه شیکاگو ایلی نو شیکاگو
12 9 دانشگاه جانزهاپکینز مری لند بالتیمور
13 10 دانشگاه پنسیلوانیا فیلادلفیا پنسیلوانیا
15 11 دانشگاه کالیفرنیا، لوس آنجلس کالیفرنیا لوس آنجلس
17 12 دانشگاه کالیفرنیا نیویورک  نیویورک سیتی
19 13 دانشگاه کورنل نیویورک ایتاکا
20 14 دانشگاه دوک کارولینای شمالی دورهم
22 15 دانشگاه میشیگان، آنا آربور
میشیگان  آنا آربور
24 16

Northwestern University

ایلی نو Evanston
26 17 دانشگاه نیویورک نیویورک نیویورک سیتی
28 18

Carnegie Mellon University

پنسیلوانیا پیتزبورگ
29 19 دانشگاه واشنگتن واشنگتن سیتل
33 20 دانشگاه کالیفرنیا، سن دیاگو کالیفرنیا سن دیاگو
38 21 انستیتو فنی جورجیا جورجیا آتلانتا
44 22 دانشگاه تگزاس، آستین تگزاس آستین
48 23

University of Illinois at Urbana-Champaign

ایلی نو Champaign
49 24 دانشگاه ویسکانسین، مدیسون ویسکانسین مدیسون
50 25 دانشگاه واشنگتن، سنت لوییس میزوری سنت لوییس
53 26

University of Southern California

کالیفرنیا لوس آنجلس
54 27 دانشگاه بوستون ماساچوست بوستون
56 28

University of North Carolina at Chapel Hill

کارولینای شمالی Chapel Hill
61 29 دانشگاه براون  رود آیلند Providence
64 30

دانشگاه کالیفرنیا، دیویس

کالیفرنیا دیویس

دانشگاه پرینستون یکی از قدیمی ترین دانشگاه های آمریکا می باشد، دانشگاه پرینستون در سال 1746 میلادی با نام کالج نیوجرسی تاسیس شده است و در سال 1896 به طور رسمی نامش به دانشگاه پرینستون تغییر کرده است و جالب است بدانید 98% از دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه در کمپس دانشگاه زندگی می کنند. حدود 10،000 نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند که 12% از آنها را دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی تشکیل می دهند. این دانشگاه در سال 2021 رتبه ی 9 را در میان دانشگاه های جهان به خود اختصاص داده است.

تحصیل در دانشگاه پرینستون در سال 2021

اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه پرینستون در سال 2021 در مقایسه با دیگر دانشگاه های کشور آمریکا کمی دشوارتر بنظر می رسد. زیرا دانشجویان ملزم به امضا نمودن تعهدنامه شرافت می باشند و طبق این تعهدنامه دانشجویان می بایست مدتی را برای این دانشگاه کار انجام دهند. در مقابل انجام کار دانشجویان از امکانات بسیار بالایی در این دانشگاه برخوردار می باشند. در مبحث معرفی دانشگاه پرینستون باید بیان نمود که این دانشگاه امکاناتی همچون هزینه تحصیل، هزینه حمل و نقل درون شهری، هزینه کتب، خوابگاه ها، بلیت هواپیمای دانشجویان بین المللی که در این دانشگاه به تحصیل می پردازند و… را با انجام کار در این دانشگاه پرداخت می نماید.

مدارک مورد نیاز برای ورود به دانشگاه پرینستون آمریکا

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه پرینستون را دارند باید علاوه بر مدارکی که برای هر مقطع تحصیلی ارسال نمایند، مدارک زیر را نیز به این دانشگاه تحویل دهند:

  • ارائه مدارک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل
  • ارائه انگیزه نامه مبنی بر اینکه دلیل علاقمندی ادامه تحصیل در این دانشگاه را بیان نماید
  • ارائه رزومه تحصیلی و کاری
  • ارائه 2 توصیه نامه از سوی اساتید دوره ی تحصیلی قبل

مدارک مورد نیاز برای تحصیل کارشناسی در پرینستون

دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره ی کارشناسی در دانشگاه پرینستون را دارند علاوه بر ارائه مدارک عمومی که در قسمت قبل بیان نمودیم، می بایست مدارک زیر را نیز به این دانشگاه تحویل نمایند:

  • ارائه مدرکی که تمکن مالی دانشجو را بیان می نماید
  • ارائه رزومه تحصیلی و کاری
  • ارائه اصل و کپی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات
  • ارائه انگیزه نامه
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی دانشجو

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل کارشناسی ارشد در پرینستون

دانشجویان کارشناسی ارشد نیز باید مدارک زیر را به همراه سایر مدارک عمومی که بیان شد به دانشگاه پرینستون تحویل نمایند:

  • ارائه ISI
  • ارائه اصل و ترجمه مدرک کارشناسی به همراه ریز نمرات آنها
  • ارائه انگیزه نامه تحصیلی و رزومه تحصیلی
  • ارائه مدرک GMAT – یا GRE
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی تافل و یا آیلتس (دانشجویان بسته به رتبه دانشگاه های آمریکا باید نمرات بالاتری را در آزمون های زبان انگلیسی کسب نموده باشند)




شهریه تحصیل در دانشگاه پرینستون

همانطور که می دانید دانشگاه پرینستون از جمله دانشگاه های خصوصی در آمریکا می باشد که دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه می باشند. بطور میانگین دانشجویان می بایست سالیانه مبلغی حدود 45,320$ (دلار آمریکا) جهت تحصیل در این دانشگاه پرداخت نمایند. ناگفته نماند این میزان شهریه برای مقاطع مختلف تحصیلی و رشته های مختلف متغیر می باشد. 

بورس و کمک هزینه های تحصیلی دانشگاه پرینستون

در گذشته دانشگاه پرینستون به دانشجویان وام هایی برای پرداخت شهریه های تحصیلی اعطا می نمود و با افزایش بدهی های دانشجویان این دانشگاه اصلاحیه ای مبنی بر توقف اعطای وام به دانشجویان منتشر نمود. پس از انتشار اصلاحیه فوق دیگر به دانشجویان این دانشگاه وامی تعلق نمی گیرد و تنها به دانشجویان بورس های تحصیلی و یا کمک هزینه هایی از طرف دانشگاه اعطا می­ گردد. برخی از دانشجویان در این دانشگاه نیز می توانند با انجام کار، بخشی از هزینه های تحصیلی خود را پوشش دهند. بر طبق اصلاحیه فوق هم اکنون میزان بدهی های دانشجویان در این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه ها بسیار کمتر است بگونه ای که به یک پنجم بدهی های دانشجویان در سایر دانشگاه ها رسیده است.

دانشگاه پرینستون متشکل از 4 دانشکده علوم انسانی، دانشکده علوم اجتماعی، دانشکده علوم طبیعی و دانشکده مهندسی می باشد. با مشاهده تاریخ و معرفی دانشگاه پرینستون می­توان دریافت که دانشمندان زیادی در این دانشگاه تحصیلات خود را به پایان رسانیده اند. از جمله مهمترین دانشمندانی که در دانشگاه پرینستون تحصیل نموده اند می توان آلبرت انیشتین، پل کروگمن، جان نشن، ریچارد فاینمن، ونتورت میلر می باشند. همچنین 2 رئیس جمهور جیمز مدیسون، ودرو ویلسون و خانم میشل اوباما در این دانشگاه تحصیلات خود را به پایان رسانیده اند.

خوابگاه ها در معرفی دانشگاه پرینستون

در معرفی دانشگاه پرینستون باید بیان نمود که این دانشگاه خوابگاه هایی جداگانه برای دانشجویان در مقاطع مختلف ایجاد نموده است که هرکدام از این خوابگاه ها دارای امکانات متفاوتی می باشد. همچنین این دانشگاه خوابگاه هایی را برای افرادی که دارای معلولیت می باشند ایجاد نموده است که امکانات مخصوصی را در اختیار این دانشجویان قرار می دهد. بطور کلی دانشگاه پرینستون دارای 70 خوابگاه برای دانشجویان است که هر دانشجو می بایست مبلغی معادل 42$ (دلار آمریکا) به ازای هر شب پرداخت نمایند.

ویزای تحصیلی آمریکا

افرادی که می خواهند برای تحصیل در آمریکا اقدام کنند، قبل از آنکه بخواهند برای ویزای دانشجویی آمریکا اقدام کنند باید از دانشگاهی در امریکا پذیرش بگیرند. نوع ویزای تحصیلی شما با توجه به دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته اید و دوره ی تحصیل شما مشخص می شود. اصلی ترین ویزاهای دانشجویی آمریکا F-1 و M-1 هستند.

ویزای F-1 آمریکا: این ویزای برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند به صورت تمام وقت در دانشگاه تحصیل کنند.

ویزای M-1 آمریکا: این ویزای برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند به صورت تمام وقت در دوره های فنی حرفه ای تحصیل کنند.

  • پرداخت اپلیکیشن فی
  • تکمیل فرم DS-160
  • نامه ی پذیرش از دانشگاه
  • پاسپورت
  • عکس
  • انگیزه نامه و رزومه
  • اثبات تمکن مالی
  • مدرک زبان
  • مدرک تحصیلی
  • مدارک پزشکی
  • بیمه
  • سوء پیشینه
  • تعیین زمان مصاحبه
  • مشخص کردن محل اقامت
  • ترجمه ی کلیه مدارک


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل
محل اقامت در آمریکا هنگام تحصیل

زمانی که تصمیم میگیرید در آمریکا مشغول به تحصیل شوید گزینه های مختلفی برای زندگی و محل اقامت برای شما وجود دارد که در این مقاله این موارد را بررسی می کنیم ...

بیشتر بخوانید
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا
فرآیند اخذ پذیرش از دانشگاه های آمریکا

دانشجویان بین المللی معمولا مدت زمان زیادی که برای اخذ پذیرش از کالج و دانشگاه در آمریکا لازم است را جدی نمی گیرند. شما می توانید با دانستن این موضوع و برنامه ریزی دقیق مشکلی در زمان بندی و شروع تحصیلتان نداشته باشید. ...

بیشتر بخوانید
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده
مهاجرت تحصیلی به آمریکا همراه با خانواده

شما می توانید به همراه خانواده ی خود برای تحصیل به آمریکا بیایید، اما باید مقررات ضوابط خاصی را در نظر بگیرید و فرم های مربوط را تکمیل کنید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: