مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بورسیه دانشگاه گولف در کانادا برای مقطع كارشناسي در سال 2021

بورسیه دانشگاه گولف در کانادا برای مقطع كارشناسي در سال 2021

سال 2017 هزینه ی تحصیل در کانادا و تا حدی هزینه ی زندگی سالیانه 19،500 دلار کانادا بوده است، براساس آمار اعلام شده، برآورد می شود هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی برای یکسال به طور میانگین 29،714 دلار کانادا و در مقطع کارشناس ارشد برابر با 17،744 دلار کانادا است. هزینه ی تحصیل در رشته ی مدیریت (MBA) به صورت سالیانه برابر با 27،397 دلار کاناداست. برای تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته های دندانپزشکی، پزشکی و حقوق باید شهریه ای بالاتر پرداخت کنید در حالی که رشته های علوم اجتماعی، گروه انسانی و برنامه های آموزشی جز ارزان ترین رشته ها برای تحصیل هستند. برای تحصیل در کانادا، باید هزینه ی ارسال اپلیکیشن (Application Fee) را نیز در نظر بگیرید که حدودا 100 دلار کانادا است اما می تواند تا 500 دلار کانادا هم افزایش داشته باشد. این هزینه غیر قابل بازگشت است به این معنی که حتی اگر از دانشگاه پذیرش هم نگیرید، هزینه به شما عودت داده نمی شود.

هزینه ی اخذ ویزا کانادا 2021 

زمانی که برای اخذ اجازه ی تحصیل در کانادا در خواست می دهید باید مبلغ 150 دلار کانادا پرداخت نمایید، همچنین برای اخذ اجازه ی کار که 20 ساعت در هفته حین تحصیل است باید 155 دلار دیگر نیز پرداخت نمایید.

هزینه ی زندگی در کانادا 2021

از آنجا که دانشجویان بین المللی اجازه ی کار حین تحصیل در کانادا را دارند، می توانید بخشی از هزینه های زندگی خود را با داشتن کار نیمه وقت پرداخت نمایید. شما برای یکسال زندگی در کانادا باید حداقل 10،000 دلار کانادا داشته باشید (بدون در نظر گرفتن هزینه ی اجاره ی محل اقامت). هزینه ی زندگی در خوابگاه دانشگاه حدود 3،000 تا 7،500 دلار کانادا در سال است در صورتی که هزینه ی زندگی در خانه ای با داشتن هم خانه حدود 8،400 دلار کانادا است. هزینه ی وعده ی غذایی موردی دیگر است که باید در نظر بگیرید، برای صرف یک وعده در رستوران باید هزینه ای بین 17 تا 35 دلار کانادا و برای صرف غذا در منزل 10 تا 15 دلار کانادا باید در نظر بگیرید. این نکته را به خاطر بسپارید که کانادا کشوری پهناور است و هزینه های زندگی نسبت به استان و شهری که زندگی می کنید، متفاوت است.

نگاهی کلی به اخذ فاند و اسکالرشیپ در کانادا

فاند و بورسیه تحصیلی (اسکالرشیپ) هر دو کمک هزینه تحصیلی محسوب می شوند اما تفاوت های اساسی دارند. فاند براساس نیاز دانشجو اعطا می شود. اصطلاحاً Need-based است. درآمد خانوادگی دانشجو و همینطور کشوری که در آن زندگی می کند حائز اهمیت است. در حالی که بورسیه تحصیلی بر اساس شایستگی دانشجو می باشد، چه در زمینه علمی، چه فرهنگی و چه ورزشی. پس Merit-based است. اگر می خواهید بورسیه تحصیلی بگیرید حتماً باید یک CV- Curriculum Vitae  قوی ارائه نمایید. رزومه قوی شامل تألیف کتاب و مقاله (isi)، معدل بالا، اختراع، نمره زبان خوب، توصیه نامه و جوایز داخلی و خارجی در زمینه های علمی، هنری و ورزشی است. بورسیه تحصیلی مختص دانشجویان است. فاند علاوه بر دانشجوها به مراکز علمی تحقیقاتی هم تعلق می گیرد. بورسیه تحصیلی بیشتر توسط نهادهای خیریه، بنیادها و افراد نیکوکار اعطا می شود، در حالیکه فاند توسط دانشگاه و دولت ها اعطا می شود. متقاضیان کمک هزینه تحصیلی باید شرایط بورسیه تحصیلی کانادا را داشته باشند تا در نهایت بتوانند تحصیل ارزان در کانادا داشته باشند و با اخذ ویزای تحصیلی وارد کانادا شوند. کمک هزینه ها و بورسیه های تحصیلی انواع مختلفی دارند که معمولأ از دانشگاه ها یا مؤسسات خصوصی برای دانشجویان ممتاز و با استعداد در نظر گرفته می شود. معمولا برای اخذ بورسیه تحصیلی یا  fellowship داشتن توصیه نامه، مدرک GRE و معدل دانشجو اهمیت دارد. به طور کلی شرایط ورود تحصیلی به کانادا دو موضوع ذیل می باشد:

اولین موضوع پذیرش (Admission) از سوی یک مرکز آموزشی نظیر مدرسه، دانشگاه و یا کالج می باشد که برای دریافت کمک هزینه تحصیلی شخص باید دارای صلاحیت کافی برای اخذ بورسیه مورد نظر باشد. موضوع دیگر اخذ ویزای تحصیلی کانادا می باشد.

اگر متقاضیان شرایط اشاره شده را نداشته باشند نمی توانند از طریق تحصیل به کانادا مهاجرت کنند. به خصوص در مدت اخیر که سفارت و کنسولگری این کشور کمی سخت گیرانه تر رفتار می کند. از این رو اگر می خواهید به اقامت کانادا دست پیدا کنید و تنها می خواهید از طریق بورسیه تحصیلی، پذیرش یکی از مراکز آموزشی این کشور را اخذ نمایید باید از شرایط بورسیه تحصیلی کانادا اطلاع کافی داشته باشید. دلیل سخت گیری های اخیر در خصوص ویزای تحصیلی کانادا عدم ادامه تحصیل توسط دانشجویانی بوده است که ویزا اخذ نموده اند و وارد این کشور شده اند و به جای تحصیل درخواست پناهندگی داده اند. شرایط بورسیه تحصیل در کانادا مانند اغلب کشورها به شرایط و سوابق تحصیلی دانشجو بستگی دارد. 3 نوع بورسیه تحصیلی کانادا عبارتند از اسکالرشیپ (Scholarship)، گرنتس (Grants) و فاند (Fund). در ادامه این مقاله تفاوت ها و شرایط بورسیه تحصیل در کانادا، را بررسی می کنیم.




فول فاند به چه معنی است؟

برای بررسی شرایط بورسیه تحصیلی و Fund لازم است اول تعریف هر کدام را بدانیم. فول فاند یعنی تمام هزینه های تحصیل پرداخت می شود. شهریه، هزینه های زندگی و هر آنچه ممکن است شما بخواهید به طور کامل پرداخت می شود. فول فاند پرداخت شهریه ی تحصیل و همچنین پرداخت وجهی به دانشجو برای گذران زندگی دانشجویی است. این بدان معناست که هر زمان که از هر سازمانی بطور کامل شهریه دریافت کرده و یا هزینه های کل تحصیلات خود را دریافت کنید، بورسیه کامل می شوید. فول فاند به اين معناست كه سازمان يا دانشگاهی كه بورسيه تحصيلی ارائه مي دهد، تمام هزينه های مربوط به تحصيل شما را از قبيل هزينه ی درخواست، بلیط هوايی، هزينه های زندگی، هزينه ی دانشگاه و هزينه ی ماهانه و هزينه ی تحقيقات را تحت پوشش قرار می دهد.

شرایط گرفتن فول فاند از کانادا

برای اینکه بورسیه یا فول فاند از کانادا دریافت کنید، باید مهارت های رهبری و سطح بالایی از معدل و رزومه علمی پژوهشی در رشته های مهندسی، علوم طبیعی، بهداشت، علوم اجتماعی یا علوم انسانی و همچنین نمره زبان بالا و انگیزه نامه قوی که نشان از هذف شما از تحصیل در کانادا است، نشان دهید. کانادا از جمله کشورهایی است که در اعطاء بورسیه تحصیلی بسیار فعال است و حدود صد و شصت و هفت بورسیه هر سال اعطا می کند.

در اینجا چند نکته مهم دیگر درباره فول فاند کانادا ذکر شده است:

  • ابتدا باید در یک مقطع از دانشگاه های کانادا ثبت نام کنید.
  • بورس تحصیلی گاهی تا سقف 50,000 دلار در سال ارزش دارد.
  • برای واجد شرایط بودن، سه معیار ارزیابی یکسان وجود دارد: پیشرفت دانشگاهی، پتانسیل تحقیق و رهبری.
  • دانشجویان باید از طرف موسسه یا فرد اعطاکننده بورسیه معرفی شوند.

شرایط بورسیه تحصیل در کانادا و شرایط اخذ آن

سالیانه متقاضیان زیادی برای تحصیل در کانادا به همراه بورسیه تحصیلی اقدام می نمایند که به دلیل ظرفیت محدود اعطای بورسیه، همه ی آن ها موفق به اخذ بورسیه نمی شوند. دانشجو می بایست شرایط خاصی را داشته باشد تا بتواند رضایت دانشگاه و مرکز آموزشی مورد نظرش را جلب نماید که به وی بورسیه اعطا کند. شرایط بورسیه ی تحصیل در کانادا به نوع بورسیه وابسته است. به محض برخورد نام بورسیه واژه هایی که به ذهن متقاضیان سوق می کند عبارتند از Scholarships ,grants ,fund که مدل های مختلف بورسیه تحصیل در کانادا هستند. Scholarships بر پایه شرایط تحصیلی متقاضیان می باشدکه توسط منابع دولتی یا شرکت های خصوصی یا دانشگاه ها عرضه می گردد که این قبیل اسکالرشیپ ها اصطلاحا فلوشیپ fellowship هم نامیده می شود. در اسکالرشیپ یا فلوشیپ معدل دانشجو در مقاطع پیشین، مدرک زبان و تحقیقات و سوابق پژوهشی مانند مقاله اهمیت دارد. متقاضی می بایست برای گرفتن این بورسیه ی تحصیلی کانادا، مدارک علمی مانند معدل بالا، مقاله، نمره زبان انگلیسی یا GRE بررسی می شوند. 

بورسیه دانشگاه گولف در کانادا در مقطع كارشناسي در سال 2021

دانشگاه گولف در کانادا بورسیه تحصیلی بین المللی Dr Franco J. Vaccarino President’s برای دانشجویان خارجی در سال تحصیلی 2021 جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارایه میکند. دانشگاه گولف کانادا در سال 1964 تاسیس شد، دانشگاه تحقیقاتی است که طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی، دیپلم و فنی حرفه ای را ارائه می دهد.

مهلت تقاضا برای دانشگاه گولف در کانادا

25 ژانویه 2021 /  6 بهمن 1399.

مقطع بورسیه برای دانشگاه گولف در کانادا

این بورسیه برای مقطع کارشناسی (Undergraduate) ارائه می شود.

موضوع بورسیه دانشگاه گولف در کانادا

بورسیه جهت تحصیل در همه رشته های این دانشگاه ارایه شده است.

ارزش بورسیه دانشگاه گولف در کانادا

پرداخت 42 هزار دلار به همراه موقعیت دستیاری تحقیق اساتيد برجسته دانشگاه.

ملیت مجاز برای اخذ دانشگاه گولف در کانادا

دانشجویان کشورهای سراسر دنیا می توانند برای این بورسیه تقاضا دهند.




محل بورسیه دانشگاه گولف در کانادا

دانشگاه گولف در کانادا محل تحصیل می باشد.

شرایط لازم برای دریافت بورسیه دانشگاه گولف در کانادا

  • دارا بودن مهارت زبان انگلیسی؛
  • دارا بودن شرایط عمومی ورود به دانشگاه؛
  • باید دانشجو خارجی باشید؛
  • قبلا در این مقطع تحصیل نکرده باشید؛
  • دارا بودن نمرات خوب تحصیلی؛
  • باید کمک های قابل توجهی به رهبری در مدرسه و جامعه خود داشته باشید؛

مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه دانشگاه گولف در کانادا

  • ارایه ریزنمرات و مدارک تحصیلی؛
  • ارایه رزومه یا CV؛
  • ارایه  انگیزه نامه؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: