مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه

بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه

در سال های اخیر، بازار مهاجرت به ترکیه در بین متقاضیان ایرانی باز هم داغ شده است. ایرانی ها معمولا به دلایل گوناگون از جمله تحصیل، کار و یا گردش به کشور همسایه یعنی ترکیه مسافرت می کنند. اما از امتیازات مهاجرت به ترکیه چه می دانید؟ در سال های اخیر، ترکیه به مرکز جذابی برای مهاجران خارجی از نظر اقتصادی و سیاسی تبدیل شده است. اما عوامل و عناصری که باعث وجود چنین موقعیت عالی برای کشور ترکیه شده است، به شرح زیر هستند:

آیتمشرح
اقتصاد ترکیهاقتصاد ترکیه بعد از چین دومین اقتصاد با رشد سریع جهان است
موقعیت سیاسی ترکیهکشور ترکیه در بین کشورهای گروه 20 (G20) قرار می گیرد
بازار نو ظهورترکیه با روند رشد جمعیتی بالا همچنین دارای پتانسیل های اقتصادی و سیاسی شگرفی است
فرصت های گردشگریوجود جاذبه های متعدد طبیعی و تاریخی برای جذب گردشگر

جالب است بدانید که هم اکنون ترکیه از یک نرخ بیکاری با شیب روبه پایینی برخوردار است و این نرخ در سال 2020 به رقم 12.8% رسیده است. همین امر نیز نشانگر خیز بازار کار ترکیه به سمت یک رونق خوبی است. کار در بخش فنی و مهندسی مخصوصا بخش فناوری های نوین، کار در بخش خدمات درمانی، بخش آموزشی، بخش گردشگری و خدماتی و نیز کار در بخش مالی و بیمه می تواند برای نیروهای کار خارجی ایده آل باشد. در حال حاضر، متوسط دستمزد کار کارگری در ترکیه 1260$ (دلار) و متوسط هزینه زندگی در شهرهای کوچک ترکیه حدود 500$ تا 800$ (دلار) اما در شهرهای بزرگ حدود 1000$ (دلار) می باشد.

درباره بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه

زبان انگلیسی یک مهارت مورد توجه در کشور ترکیه می باشد. به این معنی که فضای زیادی برای معلمان و مدرسان در ترکیه وجود دارد که می توانند ضمن گسترش اهداف خود، دانش خود را به اشتراک بگذارند. ورود به بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه شرایط مشابه ای با سایر کشورهای اروپایی دارد. متقاضیان و افرادی که قصد دارند در این کشور زبان انگلیسی را به افراد بومی و غیر بومی آموزش دهند می بایست از این شرایط آگاه و مطلع باشند. برای تدریس زبان انگلیسی در ترکیه، بیشتر معلمان و مدرسان به گواهینامه TEFL نیاز دارند. برخی از مدارس، موسسه ها و آموزشگاه ها ممکن است نیاز به تجربه تدریس قبلی (سابقه کار) و یا مدرک دانشگاهی معتبر داشته باشند.

تعداد مشاغل تدریس در ترکیه رو به افزایش می باشد. زیرا تقاضا برای ESL و معلمان انگلیسی هر ساله به طور پیوسته افزایش می یابد. معلمان و مدرسان زبان انگلیسی در آموزشگاه ها ترکیه می توانند انتظار داشته باشند که حقوق و درآمد خوب و رو به رشدی کسب کنند. همچنین آنها از هزینه های زندگی مقرون به صرفه در کشور ترکیه بهره مند شوند. تقاضا برای معلمان انگلیسی در کشور ترکیه بسیار زیاد می باشد. به طوری که بسیاری از نامزدهای TEFL متوجه این نکته شدند که در طی یک الی دو هفته پس از درخواست، به آن ها شغل پیشنهاد می شود.

کار در بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه

اکثر مشاغل آموزش زبان انگلیسی در بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر خصوصی موجود می باشد. در ترکیه، آموزش ها از پنج سالگی به متقاضیان ارائه می شود. ترکیه چندین مزیت مهم در مقایسه با سایر بازارهای کاری در اروپا ارائه می دهد. معلمان انگلیسی در ترکیه می توانند در طول سال فرصت های تدریس پیدا کنند. مصاحبه ها از طریق تلفن و از طریق ایمیل و همچنین به صورت محلی در ترکیه انجام می شود. بعلاوه، یک استاندارد برای معلمان انگلیسی در ترکیه برای دریافت ویزای کاری با حمایت مالی در نظر گرفته می شود.




برخی از معلمان انگلیسی برای مسکن و یا بلیط هواپیما کمک هزینه دریافت می کنند، اما همیشه اینگونه نیست. بسیاری از معلمان در آپارتمان هایی که اخیراً توسط معلمان قبلی خالی شده اند، زندگی می کنند. همچنین بسیاری از مدرسان و معلمان به صورت مشترک به سایر معلمان زندگی می کنند. شرایط و الزامات عمومی و اختصاصی کار دبیری زبان انگلیسی در کشور ترکیه بدین شرح است:

آیتمشرح
مدرک لازم برای دبیری زبان انگلیسی    
مدرک TEFL + مدرک آکادمیک و سابقه کار
ساعات کاری در هفته 
45 ساعت
حقوق و مزایا
دارد
نوع اقامت
موقتی با امکان تبدیل به اقامت دائم پس از 5 سال
کارفرما
مدارس، آموزشگاه ها یا دانشگاه ها

متوسط درآمد ماهیانه معلمان در ترکیه

معلمانی که زبان انگلیسی تدریس می کنند با توجه به دوره تحصیلی ای که آموزش می دهند، سطح زبانشان، تعداد سال های سابقه کار و غیره سطح درآمد متفاوتی در ترکیه دارند. اما با توجه به این که ترکیه ای ها در سال های اخیر اهمیت ویژه ای برای آموزش زبان انگلیسی قائل می شوند به جرئت می توان گفت این گروه از افراد، علی الخصوص اگر تابعیت کشورهای انگلیسی زبان را داشته باشند، فرصت های شغلی بی شماری در ترکیه خواهند داشت. در جدول ذیل متوسط درآمد معلمان زبان انگلیسی در ترکیه بطی سال 2020 یان شده است:

عنوان شغلیمتوسط درآمد ماهیانه به لیر طی سال 2020
معلمین زبان در مقطع ابتداییTRY5510
معلمین زبان در مقطع راهنمایی و دبیرستانTRY6190

شرایط مدرسان در بازار کار زبان انگلیسی در ترکیه

دستمزد ساعتی بالا باعث می شود معلمان و مدرسان زبان انگلیسی در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر کشور ترکیه زندگی راحتی داشته باشند. مدارس به طور معمول 20 تا 25 ساعت در هفته کار را می کنند و فرصت زیادی را برای سفر و کشف مناظر و جاذبه های بی نظیر طبیعی و فرهنگی کشور به متقاضیان می دهند. برای تدریس زبان انگلیسی در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر کشور ترکیه، یک مدرک لیسانس چهار ساله از نظر فنی نیز لازم می باشد. به یاد داشته باشید که گواهینامه یا مدرک TEFL نیز کاملاً ضروری است.

بازارهای اصلی کار برای آموزش زبان انگلیسی در ترکیه شامل استانبول، ازمیر و آنکارا و سایر شهرهای بزرگ می باشند. به یاد داشته باشید که مدرسان زبان انگلیسی جهت ورود به کشور ترکیه و مشغول به کار شدن در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر این کشور می بایست اقدام به کسب ویزای کاری ترکیه و مجوز کار در این کشور اوراسیایی کنند.

حقوق و مزایای آموزش بین المللی مدارس خصوصی در ترکیه

معلمان مدارس معتبر بین المللی در ترکیه می توانند انتظار داشته باشند که به طور متوسط 2500$ الی 3000$ (دلار) در ماه درآمد کسب کنند. با این حال، تعدادی از مدارس برتر بین المللی در ترکیه حقوق ماهانه بالاتری را پرداخت می کنند که میزان این حقوق از 4000$ الی 5000$ (دلار) در ماه می باشد. این حقوق با همراه داشتن مزایا و موارد مثبت مختلف با در نظر گرفتن کم هزینه بودن زندگی، به معلمان امکان برخورداری از کیفیت زندگی خوب را می دهد. با مراجعه به نوشتار هزینه زندگی در ترکیه می توانید از میزان هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کشور ترکیه آگاه شوید.




تدریس در بازار کار رشته زبان انگلیسی در ترکیه

معلمان و مدرسان زبان انگلیسی در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر کشور ترکیه می توانند از مزایای بی شماری بهره مند شوند. اما قبل از عقد قرارداد با مرکز مروبطه، مدرسان می بایست علاوه بر میزان حقوق، به سایر موارد نیز توجه داشته باشند. موسسه ها و آموزشگاه های معتبر بین المللی در کشور ترکیه بسته های حقوق و مزایای جامع را برای معلمان و مدرسان دارای مجوز و مجرب ارائه می دهند. مشاغل آموزش زبان انگلیسی در موسسه ها و آموزشگاه های معتبر ترکیه به طور معمول از مهد کودک تا دوره متوسطه متغیر می باشند. گاهی اوقات مشاغل کارکنان پشتیبانی معلمان (مشاور راهنمایی، پشتیبانی از یادگیری) و نقش های اداری (مدیران، معاونان و رئیس دانشکده) در دسترس هستند.

بازار کار ESL در کشور ترکیه رو به رشد می باشد. به همین دلیل، اکنون زمان بسیار خوبی برای درخواست مشاغل تدریس ESL در ترکیه می باشد. موقعیت های شغلی از آموزش کودکان خردسال تا بزرگسالان در تنظیمات مختلف است: درس های زبان خصوصی، کلاس های گروهی، کلاس های آخر هفته و دوره های گفتگو. معلمان ESL در ترکیه بسته به شرایط و تجربه می توانند انتظار داشته باشند از ماهانه 1000$ تا 800$ (دلار) درآمد کسب کنند. افرادی که دارای گواهینامه TEFL یا TESL و تجربه قبلی ESL می باشند می توانند به راحتی شغل مناسبی در کشور ترکیه پیدا کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: