مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
حمل ونقل در روسیه

حمل ونقل در روسیه

روسیه کشوری پهناور با مسافت های زیاد است، اما حتی اگر اولین بار است که به روسیه سفر میکنید پیدا کردن یک مقصد به تنهایی کار سختی نیست. مهم ترین کار این است که برای مسیرتان برنامه ریزی کنید، مثل سفر به هر مکان ناآشنای دیگر. 

معمولا کارکنان دستورالعمل های دقیق در مورد رفتن به دانشگاه را ارسال میکنند. در شهرهای روسیه به راحتی میتوانید با نقشه های تلفن همراه که بدون دسترسی به اینترنت هم کار میکنند (OsmAnd ,Mobile Yandex maps , 2GIS و ...) مسیرتان را پیدا کنید.

از فرودگاه تا شهر

شما با استفاده از روش های مختلفی میتوانید از فرودگاه به شهر بروید. اغلب این روش ها شامل اتوبوس های معمولی، تاکسی های مسیرثابت یا شخصی و قطارهای برون شهری میشوند. قطارهای سریع السیر هم در برخی از شهرهای بزرگ از پایانه های فرودگاهی حرکت میکنند. 

مزیت اتوبوس ها و تاکسی های مسیر ثابت این است که ارزان و زیاد هستند (هر 10 یا 15 دقیقه). آنها را میتوانید در ایستگاه های اتوبوس فرودگاه پیدا کنید. بلیط را از کیوسک های مخصوص تهیه کنید.

میتوانید با 55-150 روبل (1-2  دلار) و با تاکسی های مسیر ثابت با 75-150 روبل (1-2  دلار) از فرودگاه های مسکو به شهر بروید. قیمت ها در دیگر شهرهای روسیه حتی کمتر هم هستند. به عنوان مثال، انواع مترو پلاس (یک سفر با قطار + یک سفر با مترو) ، فرودگاه به فرودگاه (2 سفر با Aeroexpress  + 1 سفر با وسایل نقلیه عمومی جاده ای) و دیگر بلیط های Aeroexpress  در فرودگاه مسکو در دسترس هستند .

قطارهای سریع السیر مسافران به مرکز شهر میبرند . آنها سریع ، راحت و پر رفت و آمد هستند (هر سی دقیقه) ، فضای بیشتری دارند و بلیط های مختلف آنها به صورت آنلاین هم موجود هستند . 

به عنوان مثال ، انواع مترو پلاس (یک سفر با قطار + یک سفر با مترو) ، فرودگاه به فرودگاه (2 سفر با Aeroexpress  + 1 سفر با وسایل نقلیه عمومی جاده ای) و دیگر بلیط های Aeroexpress در فرودگاه مسکو در دسترس هستند.

پیدا کردن دفاتر بلیط فروشی برای قطارهای سریع السیر به وسیله دنبال کردن تابلوهای مخصوص فرودگاه، نسبتا آسان است. شما میتوانید بلیط را در فرودگاه هم خریداری کنید اما خرید آنلاین آن ارزان تر است. 

هزینه یک سفر با وسایل سریع السیر مسکو 300 روبل (5 دلار) است.

بلیط در شهرهای دیگر ارزان تر است. به عنوان مثال، یک قطار سریع السیر از فرودگاه Koltsovo شما را با 60 روبل (یک دلار) به یکاترینبورگ می برد.

قطارهای سریع السیر از فرودگاه های ولادیوستوک و سوچی هم عبور میکنند. 

جا به جایی از فرودگاه به شهر با قطار معمولی بیشتر طول میکشد و راحت تر از حمل و نقل سریع نیست،  اما چندین برابر ارزان تر خواهد بود. بلیط ها در دفاتر فروش بلیط فروخته میشوند. 

گران ترین گزینه این است که از فرودگاه به شهر تاکسی بگیرید : در مسکو و سن پترزبورگ هزینه ی سفر از 1000 تا 1500 روبل (15-21  دلار)، اما در یکاترینبورگ تنها 650 روبل (9 دلار) است. بهتر است از قبل در فرودگاه ها یا ایستگاه های راه آهن، از بخش اطلاعات یا به صورت آنلاین درخواست تاکسی بدهید. برای پیشگیری از مشکلات احتمالی، از استفاده از تاکسی های بدون مجوز خودداری کنید. 

بعضی از دانشگاه های روسیه حمل و نقل رایگان فرودگاهی به دانشجویان بین المللی شان هدیه میدهند. برای اطلاع از جزئیات با دانشگاه تماس بگیرید و اطلاعات دقیق را بپرسید. در برخی موارد، از شما خواسته میشود که قبل از ورود، درخواستی را در وبسایت دانشگاه ارسال کنید. 

حمل و نقل شهری

 در شهرهای روسیه میتوانید با مترو، اتوبوس، تراموا، اتوبوس برقی و تاکسی های مسیرثابت شخصی رفت و آمد کنید. سیستم های حملی زیرزمینی هم در مسکو، سن پترزبورگ، نووسیبیرسک، نیژنی نوگورود، سامارا، کازان، یکاترینبورگ و ولگوگراد وجود دارد. 

هرچه شهر بزرگ تر باشد، هزینه ی حمل و نقل بیشتر است. یک سفر در مسکو 57 روبل، در سن پترزبورگ 55 روبل و در یکاترینبورگ فقط 32 روبل هزینه دارد. و سفر با وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس ، اتوبوس برقی ، تراموا) در مسکو 57 روبل، در سن پترزبورگ 50 روبل، در کازان 30 روبل و در تومسک 22 روبل هزینه دارد. 

دانشجویان دانشگاه های روسیه میتوانند بلیط های حمل و نقل عمومی را با تخفیف خریداری کنند. مسافران در تاکسی های مسیر ثابت پول نقد پرداخت میکنند و هیچ تخفیفی هم دریافت نمیکنند. 

تخفیف برای دانشجویان :

هزینه ی سفر ماهیانه با کارت اجتماعی دانشجویی 5 برابر کمتر از بلیط معمولی است. به محض دریافت کارت دانشجویی، کارت سفر دانشجویی یا اجتماعی (بسته به شهر) تهیه کنید. 

قبلا از دریافت کارت سفر هم میتوانید با استفاده از بلیط های مختلف در کارت های مسافرتی معمولی صرفه جویی کنید. خرید بلیط برای یک یا دو سفر ارزش ندارد. کارت سفر برای چندین سفر (5 یا بیشتر) ارزان تر در می آید؛ هرچه سفر های بیشتری بگیرید، ارزان تر میشود. در مسکو میتوانید یک کارت مسافرتی ' 90 دقیقه ای ' خریداری کنید. این کارت به شما این امکان را میدهد هم از طریق حمل و نقل زیر زمینی و هم عمومی، هرچند سفری که میخواهید را در طی یک ساعت و نیم انجام دهید. بلیط های مشابه این در دیگر شهرهای روسیه هم وجود دارند. 

بلیط های حمل و نقل عمومی را از راننده هم میتوان خرید، اما بسیار گران تر از دفاتر فروش بلیط یا کیوسک های مخصوص است. 




سفر در روسیه 

سفرهای بین شهری با اتوبوس، قطار، کشتی و هواپیما امکان پذیر است. تخفیف هم برای قطارهای محلی (در یک منطقه ی فدرال) وجود دارد: برای 1 سپتامبر تا 15 ژوئن 50درصد تخفیف در نظر گرفته شده است. برای اعمال این تخفیف هنگام خرید بلیط یا کارت سفر، کار دانشجویی خود را (کارت اجتماعی دانشجویی ، بسته به منطقه) ارائه دهید. 

نحوه ی رفتن دانشجویان بین المللی به دانشگاه 

شما در یک دانشگاه روسی پذیرفته شده و ویزای دانشجویی گرفته اید؛ حالا باید به محل تحصیلتان بروید. میتوانید این کار را به تنهایی انجام دهید یا اینکه از کارکنان دانشگاه کمک بخواهید. 

روسیه دارای سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته است، پس رسیدن به محل دانشگاه سخت نیست. اما مهم است که از قبل مسیرتان را تعیین کنید. نمایندگان دانشگاه معمولا، راهنمای دقیق رفتن به دانشگاه را به اتباع خارجی ارائه میدهند. راهنمای گام به گام توسط مدرسه ی عالی اقتصاد، دانشگاه ملی علم و فناوری MISIS، دانشگاه فدرال سیبری، دانشگاه تحقیقات ملی ITMO و دیگر مراکز آموزش عالی ارائه میشود. حمل و نقل عمومی ارزان ترین گزینه است. معمولا برای رفتن از فرودگاه به مقصدتان، میتوانید از اتوبوس، تاکسی یا قطار برقی استفاده کنید. شهرهای بزرگ دارای خدمات قطار سریع السیر Aeroexpress  هستند. برای کاهش هزینه ی کرایه بهتر است از قبل بلیط Aeroexpress  را رزرو کنید. به گروه های دونفره یا بیشتر هم تخفیف داده میشود. 

نقشه های تلفن همراه که نیازی به دسترسی به اینترنت ندارند، میتوانند در پیدا کردن مسیرها در مکان های جدید به شما کمک کنند. Google ,Yandex ,Maps ,2GIS  و .. از جمله ی آنها هستند. فقط فراموش نکنید که آنهارا در تلفن همراه یا تبلت تان دانلود کنید. همچنین برنامه های کاربردی مفیدی مثل Yandex.Transport  هم وجود دارد که در مسکو، سن پترزبورگ، کالینینگراد، یکاترینبورگ، کازان، کراسنواسک، نووسیبیریسک، چلیابینسک و غیره کار میکنند. میتوانید یک مسیر را مشخص کنید، حمل و نقل عمومی آن را به صورت آنلاین پیدا کنید و کارت های ''Troika''  و ''Strelka''  را دوباره شارژکنید. Yandex. Metro ایستگاه مقصد را مسیریابی میکند، زمان سفر و نقشه ی متروهای مسکو، سن پترزبورگ، کازان، نیژنی نووگورود و دیگر شهرهارا نشان میدهد. Tutu,ru هم برنامه ای کاربردی است که برنامه قطارهای برون شهری و راه دور را نشان میدهد .

شما همچنین میتوانید تاکسی بگیرید. تاکسی را از غرفه های تاکسی فرودگاه بگیرید یا از برنامه هایی مثل Uber , Rutaxi , GettTaxi, Yndex Taxi  و .. استفاده کنید. این برنامه ها را از قبل دانلود کنید. هرگز از تاکسی های شخصی استفاده نکنید، چون ایمن نیست و بسیار هم گران تر است و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که درست به مقصد برسید. 

اگر میخواهید به وسیله ی هواپیما و بعد قطار به مقصد بروید، بلیط قطارتان را از قبل رزرو کنید. از سرویس های آنلاین مثل برنامه ی Russian Railway  استفاده کنید. بلیط پرواز های داخلی را هم میتوان به صورت آنلاین خریداری کرد. از طریق Skyscanner , Momondo, Aviasales, Google Flights  و ... آنها را جست و جو کنید؛ اگرچه خرید بلیط از وب سایت های رسمی شرکت های هواپیمایی ایمن تر است. 

در متن پایین چند نمونه از نحوه استقبال نمایندگان دانشگاه های برتر از دانشجویان بین المللی اورده شده است.

مدرسه ی عالی اقتصاد : اعضای تشکیلات داوطلبانه دانشگاه از دانشجویان بین المللی استقبال میکنند. یک دانشجوی آینده نگر، هنگام پرکردن درخواست نامه، میتواند از یک داوطلب کمک بگیرد. 

دانشگاه ملی علم و فناوری MISIS  : داوطلبان Buddy's Progrmme  با دانشجویان بین المللی استقبال میکنند.

دانشگاه تحقیقات هسته ای MEPhI  : کمکی به دانشجویان روسی زبان نمیشود. داوطلبان MEPhI فقط از غیرروسی زبان ها استقبال میکنند.

موسسه فیزیک و فناوری مسکو: سرویسی وجود ندارد. با این حال رفتن به پردیس MIPT آسان است. مسیر های زیر وجود دارند :

از پایانه ی ساویولوفسکی، ایستگاه تیمیریازفسکایا یا Okruzhnaya با قطار به ایستگاه Novodachnaya یا Dolgoprudnaya  بروید.

با اتوبوس/ تاکسی مسیر ثابت 368 از ایستگاه مترو خوورینو به ایستگاه Platforma Dolgoprudnya  بروید. با اتوبوس 472 از ایستگاه متروی Skhodnenskya به Platforma Dolgoprudnya بروید. 

از تاکسی مسیرثابت 454 از ایستگاه Altufyevo  تا ایستگاه MFTI (MIPT) استفاده کنید . 

دانشگاه دوستی ملل روسیه : در صورت درخواست در وب سایت دانشگاه هفت روز قبل از ورود به روسیه سرویس فرودگاه قابل استفاده خواهد بود. این سرویس برای ساکنان کشورهای مستقل مشترک المنافع / کشورهای اروپایی، فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و دانشجویان دستیاری پزشکی، در دسترس نیست.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: