مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل روسیه بدون مدرک زبان انگلیسی

تحصیل روسیه بدون مدرک زبان انگلیسی

شرایط ورود به دانشگاه های روسیه بسته به دانشگاه و رشته ی تحصیلی مورد درخواست شما، نمرات قبلی، نتایج آزمون ورودی و مصاحبه ی تان مختلف هستند.

پنج مرحله ی درخواست برای دانشگاه های روسیه

  • انتخاب رشته یا دانشگاهتان؛
  • اطلاع از منابع مالی و فرصت های بورسیه ی مناسب تان؛
  • آماده کردن مجموعه ی مدارک تان، مخصوص دانشگاه و رشته ای که برایش درخواست میدهید؛
  • مورد گزینش هایی مثل آزمون، مصاحبه یا رقابت های علمی قرار گرفتن؛
  • دریافت دعوتنامه برای تحصیل در یکی از دانشگاه های روسیه و ارسال درخواست برای ویزای دانشجویی؛

یکی از جذابیت های روسیه برای دانشجویان، تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان است اما نباید فراموش کرد که داشتن مدرک زبان می تواند یک امتیاز باشد. تحصیل در دانشگاه های روسیه به دو زبان انگلیسی و روسی برای متقاضیان امکان پذیر است و این دانشگاه ها دانشجویان را ملزم به انتخاب زبان آموزشی نمی کنند و فقط برای افرادی که قادر به تحصیل به زبان انگلیسی نمی باشند، دوره های آمادگی زبان روسی را پیشنهاد می کنند. روال معمول پذیرش از دانشگاه های اروپایی ارائه نمره قبولی از آزمون IELTS می باشد. اما ارائه مدرک زبان مذکور در روسیه برای متقاضیان الزامی نیست.

هم اکنون، بیش از 170 برنامه تحصیلی در هر 3 مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در دانشگاه های روسیه به دانشجویان ارائه می شود. از یکسو کلیه برنامه های تحصیلی به زبان های انگلیسی یا روسی تدریس می شود و از سوی دیگر، مدرک اعطایی دانشگاه های روسیه دارای اعتبار علمی بالایی است. همین امر جذابیت تحصیل در روسیه را برای متقاضیان خارجی دو چندان می کند. اما نکته حائز اهمیت برای متقاضیان خارجی این است که برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های کشور روسیه نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و این امر نیز موجب توجه دانشجویان برای ادامه تحصیل به کشور روسیه می شود.

برنامه های تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان

متقاضیان تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان ابتداء باید بدانند که سال تحصیلی در دانشگاه های این کشور از ماه سپتامبر آغاز و در ماه ژوئن به پایان می رسد. در این میان، متقاضیان دوره های لیسانس می توانند تا 10 آگوست و متقاضیان دوره فوق لیسانس نیز تا 15 جولای سال 2021 میلادی درخواست خود را تحویل دانشگاه دهند. تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان در طیفی از برنامه های لیسانس (3 الی 4 سال)، فوق لیسانس (2 سال) و دکتری (4 سال) برای دانشجویان خارجی امکان پذیر است. در حال حاضر، دانشگاه های روسیه در حدود 175 برنامه تحصیلی را به شرح ذیل به متقاضیان تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان ارائه می دهند:

رشته و پایه تحصیلیتعداد برنامه
لیسانس علوم 7
لیسانس هنر 5
فوق لیسانی علوم94
فوق لیسانس هنر25
فوق لیسانس مدیریت بازرگانی25
برنامه دکتری19

تحصیل در روسیه به دلیل فرآیند پذیرش آسان، تحصیل به زبان انگلیسی، اخذ بورسیه های تحصیلی مختلف، امکان کار ضمن تحصیل و هزینه های تحصیل ارزان یکی از مقاصد محبوب دانشجویان خارجی محسوب می شود. همانطوریکه پیشتر هم در اوایل مقاله ذکر شد، دانشگاه های روسیه جزو دانشگاه های برتر جهانی محسوب می شود. علاقه مندان تحصیل در کشور روسیه می توانند در فهرست زیر با برترین دانشگاه های روسیه آشنا شوند:

دانشگاهUS.News 2021QS 2021THE 2021Shanghai Jia Tong
دانشگاه دولتی لومونوسوف2587418986
دانشگاه دولتی سن پترزبورگ447225501-600301
دانشگاه نووسیبریک453228501-600501
دانشگاه دولتی تومسک490250501-600801
دانشگاه فنی بومن مسکو-282801-

شرایط پذیرش در روسیه بدون مدرک زبان

تحصیل در روسیه با وجود دانشگاه های معتبر می تواند جذابیت بسیار زیادی برای دانشجویان خارجی داشته باشد. همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان گردید نظام آموزشی در دانشگاه های روسیه مطابق استانداردهای آموزشی بین المللی می باشد و دانشگاه های این کشور ارائه دهنده طیف وسیعی از برنامه های تحصیلی به دو زبان انگلیسی و روسی البته بدون نیاز به ارائه مدرک زبان انگلیسی است. بر این اساس، مدارک لازم برای تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان عبارتند از:

  • فرم درخواست تکمیل شده؛
  • مدرک دیپلم متوسطه و ترجمه رسمی به زبان روسی؛
  • کپی برابر اصل از ریزنمرات تحصیلی به همراه ترجمه روسی؛
  • تاییدیه معادلسازی مدرک تحصیلی برای مدارک خارج از فدراسیون روسیه؛
  • گواهی پزشکی از مراجع ذی صلاح پزشکی مورد تایید MSU؛
  • نتیجه تست بیماری AIDS؛
  • پاسپورت معتبر بین المللی؛
  • 6 قطعه عکس 3×4 cm؛
  • ارائه نمره آزمون زبان انگلیسی IELTS با نمره حداقل 6.5 و نمره آزمون زبان انگلیسی TOEFL IBT با نمره حداقل 80 برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی و نمره قبولی در آزمون زبان روسی به عنوان یک زبان خارجه (RFL) برای متقاضیان تحصیل به زبان روسی؛
  • اخذ نمره قبولی از آزمون ورودی؛




ویزا جهت تحصیل در روسیه

در صورت تمایل به تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان، شما جهت ورود به روسیه بایستی از فرآیندهای ویزای خاص تبعیت نمائید. فقط متقاضیان از برخی کشورهای خاص می توانند بدون ویزا و صرفا با یک پاسپورت وارد روسیه شوند. اما مهلت زمانی این نوع ورود نیز 3 ماهه بوده و بنابراین، کلیه داوطلبان نیازمند اخذ ویزای تحصیلی روسیه می باشند. مطابق قوانین مهاجرتی روسیه، داوطلبان تحصیل در برنامه های تمام وقت برای اقامت بیش از 3 ماه در این کشور نیازمند اخذ ویزای تحصیلی روسیه می باشند. یکی از ویژگی های مهم ویزای تحصیلی روسیه امکان ورود چندگانه یا Multiple Entry آن می باشد. ویزای مذکور به مدت 1 سال اعتبار داشته ولی در صورت نیاز، قابلیت تمدید چندباره نیز دارد. بر همین مبنا، مدارک لازم برای ویزای تحصیلی روسیه به این شرح می باشد:

  • اصل و کپی پاسپورت بین المللی معتبر؛
  • اصل نامه پذیرش یا دعوت نامه از دانشگاه های روسیه؛
  • مدارک هویتی متقاضی؛
  • فرم درخواست تکمیل شده؛
  • رسید پرداخت شهریه تحصیلی؛
  • عکس پاسپورتی با اندازه؛
  • گواهی پزشکی با وضعیت HIV منفی؛
  • رضایت نامه اولیا برای متقاضیان زیر 18 سال؛

هزینه تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان

درست است که تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان رایگان نیست و منوط به پرداخت شهریه دانشگاهی می باشد اما، این شهریه ها در مقایسه با دانشگاه های کشورهای غربی بسیار پایین تر و در حد مقرون به صرفه ای قرار دارد. در سال تحصیلی جدید، میانگین سالیانه شهریه تحصیل در روسیه بدون مدرک زبان بسته به برنامه تحصیلی آنها از 123500ᵽ الی 715000ᵽ (روبل روسیه) متفاوت می باشد. تجربه نشان می دهد که شهریه های دانشگاه ها بسته به برنامه و نیز دوره تحصیلی متقاضیان می تواند متغیر باشد. بنابراین، میانگین شهریه سالیانه دوره های تحصیلی مختلف در کشور روسیه به این شرح است:

دوره تحصیلیحدود هزینه (روبل روسیه)حداقل و حداکثر هدیه (روبل روسیه)
دوره کارشناسی200000 الی 18000012350 الی 715000
دوره تخصصی220000 الی 200000120000 الی 623580
دوره پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی روسیه250000 الی 270000-
دوره کارشناسی ارشد220000 الی 240000127000 الی 450000
دوره دکتری یا PhD240000 الی 260000136500 الی 405000

هزینه زندگی دانشجویی در روسیه

علاوه بر پرداخت شهریه های دانشگاهی، هزینه زندگی در روسیه نیز از جمله فاکتورهای مهم در تصمیم گیری متقاضیان برای تحصیل در این کشور محسوب می شود. بر همین مبنا، میانگین ماهیانه هزینه زندگی در پایتخت روسیه، شهر مسکو حدود 20180ᵽ (روبل روسیه) می باشد. هزینه های دانشجویی دیگر در روسیه به شرح زیر می باشد:

  • اجاره ماهیانه منزل در خوابگاه دانشجویان از 4100ᵽ تا 13000ᵽ (روبل روسیه)؛
  • هزینه گواهی پزشکی و تست AIDS حدود 4500ᵽ (روبل روسیه)؛
  • بیمه پزشکی در حدود 8500ᵽ (روبل روسیه)؛
  • هزینه های دیگر شامل غذا، ایاب و ذهاب و غیره در حدود 20180ᵽ (روبل روسیه)؛
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: