مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ روسیه

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ روسیه

روسیه در حوزه‌ی آموزش ریاضیدانان، فیزیکدانان، شیمی‌دانان، مهندسان، برنامه‌نویسان، پزشکان و همچنین نمایندگان مشاغل خلاق، در جهان پیشرو است. آموزش کلاسیک در این کشور، یکی از قوی‌ترین آموزش‌ها در جهان شناخته می‌شود. هر ساله دانشگاه‌های روسیه در رتبه‌بندی جهانی، رتبه‌‌های بالایی را به خود اختصاص می‌دهند. دانشگاه‌های روسیه، دوره‌‌های کارشناسی و تخصصی، کارشناسی ارشد و تحصیلات تکمیلی برگزار می‌کنند. شما می‌توانید مسیر خود را برای دریافت مدرکی معتبر با برنامه‌های آموزشی، مدارس تابستانی، دوره‌های تحصیل به زبان روسی به‌عنوان زبان خارجی و غیره آغاز کنید.

هر ساله مجتمع‌های آموزشی در روسیه، پردیس‌ها و آزمایشگاه‌های با تکنولوژی بالا را افتتاح می‌کنند و همه‌چیز برای رسیدن به موفقیت‌های علمی بالا برای شما آماده است. اکثر دانشگاه‌های روسیه همچنین دارای خوابگاه‌هایی هستند که غالباً در نزدیکی ساختمان اصلی دانشگاه واقع شده و هزینه‌ی زندگی در این خوابگاه‌‌ها معمولاً ارزان است.

روسیه یک کشور چند ملیّتی در مرز بین قاره‌های اروپا و آسیاست. بیش از 200 ملیّت گوناگون از بین فرهنگ‌ها و مذاهب مختلف در روسیه زندگی می‌کنند و این رویداد به خارجی‌ها حس خوبی می‌دهد. دانشگاه‌ها در روسیه همچنین به دانشجویان خارجی کمک می‌کنند و برنامه‌های سازگاری ویژه و سیستم‌های پشتیبانی برای دانشجویان جدید ترتیب می‌دهند.

روسیه یکی از مقاصد مهم برای تحصیل افرادی است که به دنبال داشتن هزینه تحصیل و زندگی معقول هستند. دانشگاه‌های برتر روسیه، دارای رتبه‌ بندی جهانی بسیار خوب هستند و در عین حال برای رسیدن به این دانشگاه‎‌ها، نیاز به شرکت در آزمون‌های ورودی دشوار و زمان‌بر نیست. روسیه دارای برنامه‌ای بسیار هدفمند برای بهبود کیفیت و رتبه‌ بندی دانشگاه‌های خود است و در تلاش است دانشگاه‌های خود را به رتبه زیر 100 در جهان برساند.  یکی از اصلی‌ترین مزایای تحصیل در روسیه، امکان دریافت ویزای آسان برای این کشور و نداشتن محدودیت سنی برای تحصیل است.

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه (SPbU) از بزرگترین و قدیمی ترین دانشگاه های روسیه به شمار می رود که در سال 1724 به دستور پیتر بزرگ به تاسیس رسیده است. این دانشگاه دارای دانشکده ها، موسسات تحقیقاتی و تخصصی، کالج های مختلف در بخش های علمی متنوع و مدارسی است که طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. مجموعا 2 پردیس اصلی برای این دانشگاه وجود دارد که در Vasilievsky و Peterhof واقع شده اند. اکنون تعداد 32.000 دانشجو در بالغ بر 323 رشته تخصصی و در 24 دانشکده این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

دوره‌ های آموزشی 2022 دانشگاه سن پترزبورگ روسیه

دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه برای کلیه دانشجویان علاقمند به تحصیل در روسیه و این دانشگاه، دوره ها و برنامه های مختلفی ارائه می دهد که شامل 41 رشته در مقطع کارشناسی و 71 رشته در مقطع کارشناسی ارشد، می باشد. دوره های مختلفی نیز به صورت تحصیلات تکمیلی در سطح کارشناسی ارشد و PHD تدریس می گردد. کلیه دوره های آموزشی در این دانشگاه به سه صورت مختلف تمام وقت، نیمه وقت و خارج از دانشگاه برای دانشجویان وجود دارد.

میزان مبالغ شهریه در دانشگاه سنت پترزبورگ روسیه

همان طور که مطلع هستید هزینه تحصیل در روسیه در رشته ها و مقاطع مختلف، متغیر است اما به طور کلی مبلغ شهریه در هر سال تحصیلی که بایستی توسط دانشجویان پرداخت گردد، به میزان 2000$ الی 3000$ (دلار آمریکا) خواهد بود. در اینجا به هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه اشاره ای خواهیم داشت که قابل تامل و بررسی می باشد:

  • دوره پادفک که به زبان روسی تدریس می گردد، به صورت 1 ساله بوده و هزینه ای معادل 2400$ (دلار آمریکا) در بر خواهد داشت.
  • دوره پزشکی عمومی به زبان روسی می باشد و به مدت 6 سال به طول می انجامد و بایستی در هر سال تحصیلی مبلغ 5100$ (دلار آمریکا) پرداخت گردد.
  • زبان تحصیلی دوره دندانپزشکی نیز، روسی است و به مدت 5 سال طول می کشد و دانشجو بایستی مبلغ 5100$ (دلار آمریکا) برای هر سال تحصیلی بپردازد.


رشته‌ های موجود در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه

همان طور که گفته شد دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه از دانشگاه های بزرگ این کشور است. چرا که تنوع رشته ای و دوره های آموزشی در مقاطع مختلف برای دانشجویان بسیار وسیع و گسترده است. در لیست زیر برخی رشته های مورد تدریس در دانشگاه آورده شده است:

  • ریاضیات کاربردی و کنترل فرآیند؛
  • فیزیک؛
  • بیماری های دهان؛
  • فناوری اطلاعات و روش های محاسباتی؛
  • روانشناسی؛
  • ریاضیات محاسباتی و سایبرنتیک؛
  • زبان های آسیا و آفریقا؛
  • و…؛

کلیات تحصیل در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه

با ذکر مطالب فوق اینگونه می توان نتیجه گرفت که دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ یکی از دانشگاه های برتر روسیه بوده و افرادی که قصد مهاجرت به روسیه از طریق تحصیلی را دارند، این دانشگاه می تواند بهترین گزینه برای این امر باشد. البته علاوه بر تحصیل در دانشگاه ایالتی سنت پترزبورگ در روسیه، روش های دیگری نیز برای مهاجرت به این کشور قدرتمند وجود دارد که شامل مهاجرت از طریق کار، ازدواج، سرمایه گذاری، تولد و… می گردد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه
هزینه های زندگی دانشجویی در روسیه

یک دانشجو در روسیه به طور متوسط به 300 تا 400 دلار آمریکا در ماه یا 3000 تا 4000 دلار آمریکا در یک سال تحصیلی (از سپتامبر تا ژوئن) نیاز دارد. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: