مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
ویزای مالزی

ویزای مالزی

مالزی مقصدی پر طرفدار برای مهاجرت است. زیرا نه تنها شامل ماجراجویی در دوردست ها میشود، بلکه مکانی زیبا با گنجینه های طبیعی بسیار است که در طول اقامت خود به کاوش در آن می پردازید. فرصت های شغلی فراوان و هزینه های زندگی نسبتاً پایین است. مالزی دارای امکانات عالی مراقبت های بهداشتی است و مدارس بین المللی زیادی دارد که در صورت اقامت به همراه کودکانتان، همراه شما می توانید از بین آنها انتخاب کنید. مالزی کشوری  توسعه یافته است، بنابراین تغییر در دوران تحول چندان قابل کنترل نیست. همچنین افراد زیادی در مالزی هستند که برای کار به آنجا نیامده اند، بلکه آمده اند تا از زندگی در این کشور شگفت انگیز لذت ببرند. اکثر آنها به برنامه مالزی خانه دوم من (MM2H) می پیوندند که بر اساس آن، حق خرید خانه دوم در مالزی را دارند. برخی از آنها سالی چند ماه در مالزی زندگی می کنند تا به استراحت  زمستانی بپردازند، زیرا آب و هوای گرمسیری مطبوعی دارد بنابراین در مقایسه با آب و هوای اغلب سرد اروپا بهتر است.

کشور مالزی جزء کشورهای پر رفت و آمد می باشد به عبارت دیگر یکی از توریستی ترین کشورها محسوب می شود پایتخت این کشور کوالالامپور است مالزی دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد موزه ملی مالزی، برج های دوقلوی پتروناس، رستوران های بزرگ، پارک پروانه و… از جمله جاذبه های گردشگری این کشور به حساب می آید افراد زیادی با اهداف مختلفی دوست دارند به کشور مالزی سفر کنند بعضی از افراد برای ادامه تحصیل و برخی برای پیدا کردن شغل مناسب این کشور را برای مهاجرت انتخاب می کنند افراد متقاضی باید ابتدا برای دریافت ویزا اقدام کنند.

هزینه صدور ویزای مالزی

هزینهٔ ویزای مالزی برای ایرانیان انفرادی و چند گانه تقریباً 10 دلار است اما این مقدار می‌ تواند تغییر کند.

مدت اعتبار ویزای مالزی

در زمان صادر شدن ویزای مالزی مدت مجاز اقامت شما روی آن درج شده است که این مدت بستگی به تشخیص صادر کننده دارد و اعتبار آن معمولاً بین یک تا سه ماه و یا حتی بیشتر است.




مدارک لازم برای اخذ ویزای مالزی

ایرانیانی که می خواهند 14 روز در مالزی بمانند نیازی به دریافت ویزا ندارند اما در صورتی که تصمیم دارید بیش از 14 روز در مالزی اقامت داشته باشید باید برای دریافت ویزای این کشور اقدام کنید ویزاها با توجه به هدف فرد متقاضی به انواع مختلفی تقسیم می شوند اما مدارکی که برای اکثر ویزاها مشترک هستند عبارت است از:

  • دو قطعه عکس 4*3 که مربوط به شش ماه اخیر باشد
  • رزرو بلیط رفت و برگشت
  • اصل پاسپورت
  • رزرو بلیط هواپیما
  • گردش مالی سه ماه اخیر که باید بالای هشت میلیون تومان باشد.
  • در صورتی که دعوت نامه دارید باید به همراه ID کارت شخص دعوت کننده به سفارت مالزی ارائه دهید.
  • در صورتی که شخص دعوت کننده ایرانی است باید اسکن صفحه ی اول پاسپورت و ویزای ایرانی را به سفارت تحویل دهید.
  • هزینه ی صدور ویزا تقریبا 10 دلار است البته این مقدار متغیر است.

مدت اعتبار ویزا بین یک تا سه ماه و در بعضی مواقع بیشتر از سه ماه است این مدت در زمان صدور ویزای مالزی مشخص می شود.

انواع ویزای کشور مالزی

مالزی مانند سایر کشورها انواع مختلفی از ویزا را صادر می کند در ادامه ی مقاله به بررسی درباره ی هر یک از انواع ویزا و شرایط دریافت آن می پردازیم برخی از این ویزاها مانند ویزای توریستی، ترانزیت، پزشکی، ویزای ورودی یک نفره، ویزای ورودی چند گانه، ویزای همراه و ویزای موقت مالزی می باشد.

ویزای مالزی از نوع ورودی یکنفره

این ویزا برای افرادی مناسب است که تصمیم دارند برای بازدید از مالزی به این کشور سفر کنند اعتبار این ویزا معمولا سه ماه بعد از صدور ویزا خواهد بود.

ویزای مالزی از نوع ترانزیت

ویزای ترانزیت برای افرادی صادر می شود که تصمیم دارند از کشور مالزی عبور کنند به عبارت دیگر با داشتن این ویزا قادر خواهید بود از هواپیما پیاده شده و سوار هواپیمای دیگری شوید توجه داشته باشید که با اخذ این ویزا اجازه ی خروج از کشور را نخواهید داشت.

ویزای ورودی مالزی از نوع چندگانه

اعتبار ویزای چندگانه ی مالزی 3 تا 12 ماه بعد از زمان صدور آن است این ویزا برای افرادی صادر می شود که با اهداف اجتماعی یا کارهای دولتی می خواهند به کشور مالزی سفر کنند.

شرایط تمدید ویزای مالزی

با توجه به هدف فرد متقاضی از سفر به کشور مالزی برایش ویزا صادر می شود این ویزا یک مدت اعتبار مجاز دارد که شما دراین مدت اجازه ی اقامت در این کشور را دارید گاهی اوقات ممکن است نیاز داشته باشید مدت زمان بیشتری در کشور مقصد اقامت کنید در این صورت باید برای تمدید ویزای خود اقدام کنید البته تمدید ویزا قوانین خاصی دارد و بعضی از کشورها قوانین سختگیرانه ای برای تمدید ویزا دارند  اگر ویزای خود را تمدید کنید در سفرهای بعدی به مالزی با مشکل مواجه خواهید شد در صورتی که موفق به تمدید ویزا نشدید باید مالزی را ترک کنید در غیر این صورت توسط مقامات رسمی کشور جریمه خواهید شد.

ترجمه ویزای مالزی 

برای دریافت ویزای اکثر کشورها باید مدارک خود را ترجمه کنید در عوض برای اخذ ویزا برخی از کشورها مانند فرانسه نیاز به ترجمه ی مدارک خود ندارید و ارائه ی مدارک فارسی شما کافی است برای دریافت ویزای کشور مالزی تمامی مدارک خود را باید به زبان انگلیسی یا به زبان رسمی آن کشور ترجمه و به سفارت ارائه دهید.

ویزای توریستی مالزی 

افرادی که تصمیم دارند برای گردش و تفریح به کشور مالزی سفر کنند باید برای دریافت ویزای توریستی مالزی اقدام کنند اعتبار این ویزا برای ایرانیان سه ماه است ولی براساس قوانینی که در سال 2013 تصویب شده است مدت اعتبار این ویزا به دو هفته کاهش پیدا کرده است افرادی که با دریافت ویزای توریستی به مالزی سفر می کنند اجازه ی خرید و فروش، تحصیل و انجام فعالیت های تجاری را در کشور مالزی نخواهند داشت توجه داشته باشید برای دریافت این ویزا نیازی به مراجعه ی حضوری به سفارت نیست موقع ورود به کشور مالزی مهری در پاسپورت شما درج می شود که نشان دهنده ی اجازه ی ورود شما به این کشور می باشد.




مدارک لازم برای ویزای توریستی مالزی

برای دریافت ویزای کشور مالزی باید پاسپورت یا گذرنامه ای با اعتبار حداقل شش ماهه به همراه بلیط رفت و برگشت به این کشور را به سفارت تحویل دهید در صورتی که می خواهید از این کشور خارج شده و به کشور دیگری سفر کنید باید ویزای آن کشور را دریافت کرده و به همراه داشته باشید.

دریافت ویزای توریستی کشور مالزی رایگان بوده و نیازی به پرداخت هزینه نیست.

ویزای دو ماهه ی مالزی

با دریافت این ویزا می توانید به مدت دو ماه در کشور مالزی اقامت داشته باشید ویزای دو ماهه ی مالزی برای افرادی که می خواهند در این کشور پذیرش دانشگاهی بگیرند یا کار و تجارت داشته باشند صادر می شود. فرد متقاضی با داشتن این ویزا می تواند تا زمانی که ویزای اصلی برایش صادر شود از این ویزا استفاده کند.

ویزای ازدواج مالزی

ویزای ازدواج مالزی برای آن دسته از افرادی صادر می شود که می خواهند با فردی که تبعه ی کشور مالزی است ازدواج کنند.

شرایط دریافت ویزای همراه مالزی

ویزای همراه مالزی یا Dependent pass برای همراه دانشجویانی است که در کشور مالزی مشغول به تحصیل هستند منظور از همراهان همسر، پدر و مادر و فرزندان می باشد این افراد فقط به قصد همراهی وارد کشور مالزی می شوند و اجازه ی هیچ گونه فعالیت و تحصیل را در این کشور ندارند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای همراه مالزی

  • چهار قطعه عکس جدید رنگی با زمینه ی آبی
  • نامه نسبیت بین افراد
  • اصل پاسپورت فرد متقاضی و همراهانش
  • پرداخت هزینه ی صدور ویزا
  • تکمیل فرم های درخواست ویزای همراه
  • ارائه ی مدارک نشان دهنده ی ثبت نام نهایی دانشجو در کشور مالزی
  • کپی تمامی صفحات پاسپورت دانشجو و همراهانش




ویزای تحصیلی مالزی

یکی از روش های مهاجرت به کشور مالزی دریافت ویزای تحصیلی این کشور است افرادی که تصمیم دارند در دانشگاه های این کشور به تحصیل بپردازند ابتدا باید برای دریافت ویزای تحصیلی مالزی اقدام کنند.

برای دریافت ویزای تحصیلی مالزی باید مراحل زیر را طی کرد:

  • گرفتن پذیرش از دانشگاه یا موسسه ی کشور مالزی
  • دریافت VDR Approval Letter از دانشگاه یا موسسه ی کشور مالزی
  • مراجعه به سفارت مالزی و اخذ سوشیال ویزا
  • ثبت نام در دانشگاه مورد نظر و درخواست ویزای تحصیلی
  •  مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی
  • تاییدیه ی ثبت نام در دانشگاه یا موسسه کشور مالزی
  • اصل و کپی تمامی صفحات پاسپورت
  • دو قطعه عکس رنگی با زمینه ی آبی
  • فرم معاینات پزشکی
  • بیمه دانشجویی
  • پرداخت هزینه ی ویزای دانشجویی

بعد از تکیمل مدارک فوق باید آن ها را به دانشگاه تحویل دهید تا دانشگاه مدارکتان را برای اداره مهاجرت مالزی ارسال کند و برای شما ویزای دانشجویی با مدت اعتبار یک سال صادر شود این افراد تنها اجازه دارند به کارهای آزاد در این کشور مشغول شوند.

شرایط دریافت ویزای کاری مالزی

به دلیل تعداد بالای فارغ التحصیلان پیدا کردن کار در کشور مالزی به خصوص زمانی که سابقه ی کاری نداشته باشید دشوار است. برای دریافت ویزای کاری کشور مالزی باید به دنبال یک جاب آفر باشید که برای شما دعوت نامه ی کاری ارسال کند و بتوانید برای دریافت ویزای کاری مالزی اقدام کنید مدت اعتبار ویزای کاری تقریبا دو سال است البته با داشتن شرایطی می توانید ویزای خود را تمدید کنید.

توجه داشته باشید که یکی از الزامات برای کار کردن در این کشور تسلط به زبان رسمی مالایایی می باشد چراکه در بیشتر ادارات دولتی به این زبان صحبت می شود. دومین زبانی که در این کشور استفاده می شود زبان انگلیسی است که در مدارس کشور مالزی تدریس می شود.

در بیشتر شرکت های کشور مالزی معمولا ساعت کاری از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر می باشد که یک ساعت برای استراحت و صرف غذا در نظر گرفته می شود البته برای افراد مسلمان وقت نماز هم در نظر گرفته می شود. روزهای کاری معمولا دوشنبه تا جمعه است البته در بعضی از شرکت ها تا شنبه هم کار می کنند مرخصی افراد بستگی به میزان کار فرد در طول یک سال دارد اما به طور میانگین هر شخص تقریبا ده روز در سال می تواند از مرخصی استفاده کند.

درخواست کار در کشور مالزی

برای کار در بعضی از شرکت ها باید درخواست کار را به صورت آنلاین برای شرکت مورد نظر ارسال کنید برخی دیگر از شرکت ها از شما رزومه ای درخواست می کنند که شامل سابقه ی کاری، اطلاعات شخصی ، اطلاعات تحصیلی،تسلط به زبان انگلیسی و مهارت کار با کامپیوتر است در صورت عقد قرارداد با شرکت مورد نظر درکشور مالزی می توانید برای دریافت ویزای کاری مالزی اقدام کنید.

بهتر است قبل از دریافت این ویزا اطلاعاتی درباره ی شرکت ها و ادارات کشور مالزی به دست آورید برخی از این شرکت ها عبارت است از شرکت های نفت و گاز طبیعی، لاستیک،فناوری پزشکی و الکترونیک و فناوری پزشکی البته شرکت های تولیدی و خدماتی جزء شرکت هایی هستند که کمبود نیرو دارند.




ویزای کاری موقت

ویزای کاری موقت به دو دسته تقسیم می شود که دسته ی اول کارگران خارجی نیمه ماهر و غیر متخصص و دسته ی دوم کارگران و کارمندان معمولی هستند این ویزا برای افرادی که تصمیم دارند برای انجام شغلی موقت وارد کشور مالزی شوند مناسب است.

ویزای کاری مالزی

مدت زمان این ویزا دو سال است و برای افرادی که تصمیم دارند با شرکت یا اداره ای مشخص در مالزی کار کنند صادر می شود.

این ویزا برای کسانی قابل کاربرد است که برای انجام کار با یک شرکت و یا اداره مشخص قرارداد بسته‌ اند. مدت این ویزا برای انجام کار دو سال است.

ویزای اشتغال بلند مدت

این ویزا به عنوان ویزای حرفه ای بلند مدت شناخته می شود و برای افرادی مناسب است که در یک حرفه ی مشخص تخصص دارند.

ویزای درمانی مالزی

افراد زیادی مایل هستند برای ادامه ی معالجات خود وارد کشور دیگری شوند و از تجهیزات و امکانات پزشکی آن کشور بهره ببرند این افراد باید برای دریافت ویزای درمانی اقدام کنند البته قوانین و شرایط هر کشور برای صدور ویزای پزشکی متفاوت خواهد بود.

آدرس سفارت مالزی در تهران

سفارت مالزی در شهرک قدس فاز 4 بلوار ایوانک خیابان زرافشان شمالی کوچه دوم پلاک 25 واقع شده است.

  • شماره های تماس: 88078606-88072444(021)
  • شماره فکس: 88078716(021)
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

هزینه ها و راهنمای زندگی در مالزی
هزینه ها و راهنمای زندگی در مالزی

مالزی سالانه میزبان بیش از 150000 دانشجوی خارجی از بیش از 140 کشور جهان است و مقرون به صرفه بودن یکی از مزیت های اصلی تحصیل در مالزی است . پایتخت کوالالامپور، حتی به عنوان دومین شهر به صرفه ی دانشجویی هم انتخاب شد، اما این موضوع تاثیری در کیفیت بالای زندگی ...

بیشتر بخوانید
خرید ماشین در مالزی
خرید ماشین در مالزی

شرایط خرید ماشین و لوازم منزل در مالزی ...

بیشتر بخوانید
پیدا کردن خانه در مالزی
پیدا کردن خانه در مالزی

شرایط و هزینه های خرید خانه در مالزی، روش های پیدا کردن خانه در مالزی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: