مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل پزشکی در چین

تحصیل پزشکی در چین

چین به سرعت به مقصد مورد نظر برای تحصیل در رشته پزشکی در آسیا تبدیل شده است و هر سال بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی به این کشور می‌آیند. برنامه‌های Bachelor of Medicine and Bachelor of Surgery (MBBS) به زبان انگلیسی در چین، از سال ۲۰۰۴ به شدت محبوب شده‌اند و توسط شورای پزشکی چین تایید شده و در 'فهرست دانشگاه‌های پزشکی جهان' سازمان بهداشت جهانی قرار گرفته‌اند. مدرک پزشکی ارائه شده در این دوره به صورت جهانی مورد تشویق قرار گرفته است.
 با وجود ۴۹ دانشگاه پزشکی چین که توسط وزارت بهداشت مورد تایید قرار گرفته‌اند و برنامه‌های MBBS به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، زیرساخت‌ها به مراتب بهتر از بسیاری از کالج‌های دولتی در آسیا و آفریقا هستند. اعضای هیأت علمی اصلی تشکیل شده از اساتید چینی با مدارک دکتری یا ارشد در علوم پزشکی و تجربیات تحصیل یا کار در خارج از کشور، همچنین برخی از اساتید خارجی از کشورهایی مانند هند، نپال یا پاکستان که به استانداردهای آموزش بین‌المللی تطابق دارند، تشکیل شده است.
 برنامه‌ها به صورت کاملاً به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و به طور معمول شش سال به طول می‌انجامند، شامل یک سال کارآموزی است. در حالی که برخی از دانشگاه‌ها اجازه کارآموزی در چین یا وطن دانشجو را می‌دهند، مسلط بودن به زبان چینی برای ارتباط موثر در محیط‌های بالینی ضروری است. برخی از دانشگاه‌ها نیاز به قبولی در آزمون HSK (توانایی زبان چینی) قبل از فارغ‌التحصیلی دارند.
 مدارک اخذ شده به طور گسترده در سراسر جهان تشخیص داده می‌شوند. ارزیابی عملکرد دانشجو به گونه‌ای طراحی شده است که پیشرفت دقیق و قابل اندازه‌گیری در فهم مضامین مشمول دروس در سراسر برنامه تحصیلی را مداوم نظارت می‌کند. تعداد آزمون‌ها و آزمایشات هفتگی هر سال تحصیلی توسط رئیس مؤسسه به دقت تعیین می‌شود. هر دانشجوی خارجی در دانشگاه‌های چین به عنوان یک دانشجوی عادی محسوب می‌شود.

قبل از شروع تحصیل در پزشکی در چین، چند نکته مهم وجود دارد:
 هزینه
 یکی از دلایل اصلی جذابیت تحصیل در چین برای دانشجویان در زمینه پزشکی، هزینه کمتر آموزشی است. در مقایسه با آموزش در کشورهایی مانند آمریکا و انگلستان که هزینه‌های بسیار بالایی دارند، برنامه‌های پزشکی در چین هزینه کمتری دارند. معمولاً هزینه‌ها به میانگین سالانه بین 3200 تا 11000 دلار آمریکایی می‌رسد که تنها یک قسمت کوچکی از هزینه‌های مشابه در دیگر مقاصد است. به طور کلی، هزینه‌های دوره‌های پزشکی در چین تا 70٪ کمتر از هزینه‌های مشابه در آمریکا است.
 زبان انگلیسی
 اکثر دانشگاه‌های پزشکی چین دوره‌های زبان انگلیسی را ارائه می‌دهند و دانشجویان می‌توانند توسط اساتید بین‌المللی معتبر در زبان انگلیسی تدریس شوند. این امکان به دانشجوان ارتقای قابل توجهی می‌دهد و اکثر دانشگاه‌های پزشکی چین در بین 500 دانشگاه برتر جهان قرار دارند.
 اقدامات

فرآیند درخواست به نظر ممکن است دشوار باشد اما به طور کلی به عنوان ساده شناخته می‌شود. هر دانشگاه و برنامه ممکن است نیازمند مدارک و مراحل خاصی برای ارسال درخواست باشد، از جمله بخش آنلاین، هزینه مصاحبه غیرقابل استرداد، کارنامه از مؤسسات آموزشی قبلی، نامه‌های توصیه و اطلاعات بهداشتی مانند سوابق ایمنی. برخی دانشگاه‌ها ممکن است از دانشجوها بخواهند مصاحبه حضوری در یک مکان بین‌المللی یا مصاحبه تصویری از طریق اسکایپ را نیز اضافه کنند.
  تجربه بین‌المللی
دانشجویان از هر زمینه‌ای، به ویژه کسانی که در راستای دریافت مدرک پزشکی هستند، از تجربه بین‌المللی بهره‌مند می‌شوند. این فرصت به آنها امکان می‌دهد تا با یک فرهنگ جدید آشنا شوند، با محلی جدید همکاری کنند، و در محیطی جدید کار کنند که آنها را برای جهان بهداشتی که قصد ورود به آن را دارند، آماده کند.
 دانشگاه‌های چین به دانشجویان نه تنها با یک فرهنگ جایگزین و دو زبان گسترده در جهان (اگر دانشجوها انتخاب کنند که به یکی از گویش‌های چینی یا به انگلیسی تحصیل کنند) آشنا می‌سازند، که به آنها کمک خواهد کرد در طول تحصیلات و حرفه‌ای خود پیشرفت کنند، بلکه با برخی از برنامه‌های برتر جهان هماهنگ هستند. به عبارت دیگر، دانشگاه‌های چین با استانداردهای آموزشی چین و اتحادیه اروپا، وزارت آموزش ایالات متحده (برنامه وام Stafford) و هیئت پزشکان در ایالات متحده هماهنگی دارند. این به معنای آن است که دانشجوها می‌توانند برای فرصت‌های ادامه تحصیل و اقامت در این مناطق و بسیاری دیگر درخواست دهند.


 برترین دانشگاه‌های پزشکی چین
در زیر لیستی از برخی از بهترین دانشگاه‌های پزشکی چین آمده است:

1. دانشگاه پکینگ

2. دانشگاه فودان

3. دانشگاه جیائوتونگ شانگهای

4. دانشگاه تسینگهوا

5. دانشگاه سان یات-سن

6. دانشگاه ژجیانگ

7. دانشگاه نانجینگ
 
  اطلاعات پذیرش برای تحصیل در رشته MBBS در چین
 برای موفقیت در تحصیل در رشته MBBS در چین، اطمینان حاصل کنید که ابتدا تمامی موارد زیر را مطابقت دهید:
الف. الزامات ویژه: 1. حداقل ۷۰٪ نمره در دروس فیزیک، شیمی، زیست‌شناسی (PCB) و ریاضی. دانشجوها باید به ویژه نمره متوسط عالی در زیست‌شناسی داشته باشند تا نرخ پذیرش خود را افزایش دهند.2. حداقل ۷۰٪ نمره در ریاضی.3. ۱۸ سال یا بیشتر در زمان درخواست.4. داشتن دیپلم دبیرستان یا مدرک بالاتر.5. داوطلبان باید حمایت مالی قوی داشته باشند تا هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را در چین تأمین کنند.
ب. فرآیند درخواست ۳ مرحله‌ای: 1. برنامه‌های MBBS را جستجو کرده و بر روی دکمه درخواست کلیک کنید.2. مدارک مورد نیاز را آپلود کنید و منتظر تأیید پذیرش باشید. اگر پذیرفته شوید، نامه دعوت به شما ارسال می‌شود.3. هزینه‌های مورد نیاز را پرداخت کنید، ویزا را پردازش کنید و آماده شوید تا در چین MBBS بخوانید!


  مدارک موردنیاز برای تحصیل در رشته MBBS در چین
 1. نامه اظهارنامه شخصی (Personal Statement Letter): - ۱۵۰ کلمه برای معرفی خود، اهداف شما و برنامه‌های آینده پس از فارغ‌التحصیلی.
 2. رزومه (Curriculum Vitae): - شامل جزئیات تجربیات آموزشی، تجربیات کاری/داوطلبی/سایر و اطلاعات مرتبط.
3. دیپلم‌ها و کارنامه‌ها: - باید ترجمه شوند اگر به زبان انگلیسی یا چینی نباشند.
4. سوابق آزمایش فیزیکی: - نتایج آزمایش خون با مهر بیمارستان (ترجمه به چینی یا انگلیسی قابل قبول است).
5. توصیه نامه: - باید جزئیات نامه‌دهنده از جمله وابستگی و سمت، امضا، ایمیل و شماره تلفن را داشته باشد.
6. پاسپورت معتبر: - مدت اعتبار کافی برای مدت تحصیل در چین.
7. اثبات حمایت مالی: می‌تواند یک گواهی واریز/گزارش حساب حمایت‌کننده از طریق بانک صادر شده در 3 ماه گذشته با موجودی حداقل 7000 دلار یا معادل باشد. اگر صاحب حساب شما نیستید، شناسنامه/اثبات هویت حامی را فراهم کنید.
 8. ترجمه تصدیق شده به انگلیسی یا چینی از مدارک شما.


مدرک دکترای پزشکی از چین در تعدادی از کشورهای جهان به عنوان معتبر شناخته می‌شود. اگر شما دوره دکترای پزشکی خود را در چین ادامه دهید و با موفقیت فارغ‌التحصیل شوید، می‌توانید در کشورهای مختلفی از جمله:
 1. پاکستان: توسط شورای پزشکی و دندانپزشکی پاکستان (PMDC) مورد تایید قرار بگیرد.
 2. هند: توسط شورای پزشکی هند (MCI) قابل قبول باشد.
 3. عربستان سعودی: توسط کمیسیون بهداشتی عربستان سعودی (SCHS) معتبر شناخته شود.
4. آفریقای جنوبی: توسط شورای حرفه‌ای پزشکی و دندانپزشکی و شورای حرفه‌ای پزشکی آفریقای جنوبی مورد قبول قرار بگیرد.
 5. انگلیس: برای شورای حرفه‌ای و زبانی (PLAB) در انگلیس معتبر باشد.
 6. ایالات متحده: برای شرکت در آزمون پزشکی ایالات متحده (USMLE) واجد شرایط باشد.
 7. کارائیب: توسط انجمن شوراهای پزشکی کارائیب (CAMC) معتبر شناخته شود.
 به هر حال، ضروری است تا توجه داشته باشید که هر کشور ممکن است الزامات و آزمون‌های خاصی برای گرفتن مجوز تمرین پزشکی از فارغ‌التحصیلان خارجی داشته باشد.
  ثبت‌نام و پرداخت شهریه
 دانشجویان کارشناسی جدید باید شخصاً در دوره مشخص‌شده ثبت‌نام کنند.- دانشجویان بازگشتی باید در دوره مشخص‌شده هر نیم‌سال پرداختهای خود را انجام دهند.- دانشجویانی که به دلیل شرایط خاص قادر به انجام پرداخت و ثبت‌نام در دوره مشخص‌شده نیستند، باید گزارش یا مدارک مربوطه را به بخش ثبت‌نام و برنامه در دفتر امور آموزشی ارائه دهند تا پیشاپیش برای پرداخت و ثبت‌نام به تأخیر بیندیشند.

 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
نکاتی که زمان گرفتن دعوت نامه ی مصاحبه پذیرش از دانشگاه های خوب لازمه بدونید!
نکاتی که زمان گرفتن دعوت نامه ی مصاحبه پذیرش از دانشگاه های خوب لازمه بدونید!

وقتی دعوت‌نامه‌ی مصاحبه‌ی مدرسه‌ی عالی رو دریافت می‌کنین، نهایت تلاش‌تون رو برای حفظ خونسردی انجام و اجازه بدین کمیته‌ی پذیرش کار خودش رو انجام بده. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: