مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
محل اقامت در فرانسه

محل اقامت در فرانسه

یکی از مهم‌ ترین چیزهایی که به‌هنگام تحصیل در فرانسه، باید در مورد آن تصمیم بگیرید، مکان زندگی خود است. فرانسه گزینه‌های مسکن گوناگونی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، اما همه‌ی این گزینه‌ها، به یک شکل ایجاد نمی‌شوند. کار درست، بررسی گزینه‌های سکونت خود قبل از ترک کشورتان است تا آماده‌ی زندگی در خانه‌ی دوم خود شوید.

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌ گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. داشتن مسکنی مناسب، به‌ویژه زمانی مهم است که شما از زادگاه و محل آرامش‌تان دور هستید.

البته، شما می‌توانید به‌هنگام تحصیل در فرانسه، در هتل اقامت کنید، اما این گزینه‌ای کاملاً گران است. هتل‌ها معمولاً هر شب کرایه می‌گیرند و حقیقت این است که سکونت در هتل، می‌تواند کاملاً خسته‌ کننده باشد و حس دوری از وطن را خیلی سریع در شما بوجود آورد. در هتل، شما نمی‌توانید پُخت و پز کنید و غذا خوردن در رستوران هم قطعاً می‌تواند به‌سرعت، به هزینه‌هایتان اضافه کند. اگر به سکونت در هتل علاقه‌مند هستید، باید قبل از تصمیم ‌گیری نهایی، گزینه‌هایتان را بررسی کنید تا بهترین هتل ممکن را پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

یک گزینه‌ی ارزان و در عین حال فراوان‌تر، سکونت در هتل آپارتمان‌هاست که کرایه‌های ماهانه و هفتگی می‌گیرند. سکونت در هتل آپارتمان‌ها، باعث می‌شود حس در خانه بودن بیشتری داشته باشید و با بودجه‌ی شما نیز سازگار است. هتل آپارتمان‌های فرانسه، معمولاً دارای وسایل آشپزخانه و نواحی تجاری هستند. شما تلفن، تخت‌خواب، آشپزخانه و فضایی برای زندگی در اختیار دارید تا حس در خانه بودن بیشتری داشته باشید. شما همچنین فضایی برای حرکت آزادانه، بدون حس محبوس شدن در یک ناحیه در اختیار دارید.

علاوه بر این گزینه‌های سکونت، دانشجویانی که در فرانسه تحصیل می‌کنند، آپارتمان‌ها و خانه‌ها را نیز می‌توانند کرایه کنند. این‌ها گزینه‌های ارزان‌تری نسبت به سکونت در هتل‌ها هستند و به شما کمک می‌کنند هزاران مایل دور از خانه، حس در خانه بودن بیشتری داشته باشید. هزینه‌ی کرایه‌ی یک آپارتمان یا خانه، بسته به شهر محل زندگی شما، نوع انتخاب‌تان و عوامل دیگر متغیّر است. در حالیکه این گزینه‌ها برای افرادی مناسب است که قصد دارند طولانی‌ مدت در دانشگاهی در فرانسه تحصیل کنند، حتی آن‌هایی که فقط برای چند ماه، در فرانسه هستند، هم خواهند فهمید که به این شکل، می‌توان پول زیادی پس‌انداز کرد. از آنجایی‌ که آموزش در فرانسه خیلی گسترده است و افراد زیادی در سراسر این کشور به‌ دنبال آن هستند، مسکن کرایه‌ای در فرانسه، بسیار محبوب است. مسکن‌های اجاره‌ای بسیاری در فرانسه وجود دارد که به اجاره‌ نامه‌های کوتاه ‌مدت نیاز دارد یا اصلاً به اجاره ‌نامه نیازی ندارند. این گزینه، نیازهای مسکن خیلی از افراد را راحت می‌کند.

متوسط هزینه‌ی مسکن در فرانسه، 250 تا 700 یورو در ماه است، اگرچه این عدد به‌ شدت تحت تاثیر ناحیه‌ی زندگی شما و مسکن انتخابی‌تان قرار دارد. به نفع شماست تا گزینه‌های گوناگون مسکن خود را بررسی و گزینه‌ای را پیدا کنید که با شما و نیازهای‌تان سازگار است. گزینه‌های بسیاری وجود دارد که بیش از این رقم یا کمتر از آن، برایتان آب می‌خورد. هزینه‌ی مسکن شما در فرانسه، به‌شدت متغیّر است.

بررسی مسکن دانشجویی در صورت ایده‌ی خوبی است که موسسه‌ی آموزشی‌تان، آن را در اختیار شما قرار دهد. با این حال، تمام موسسات آموزشی فرانسه، خوابگاه دانشجویی در اختیار دانشجویان خود قرار نمی‌دهند و این نکته‌ای است که باید از آن اطمینان حاصل کنید. علاوه بر این، انتخاب یک هم‌اُتاقی برای زندگی در دوران تحصیلات‌تان، ایده و روش مناسبی برای کاهش قابل ‌توجه هزینه‌های زندگی است.

داشتن یک هم‌اتاقی، خود یک گزینه‌ی مسکن به حساب می‌آید. چنین گزینه‌هایی را می‌توان در سرتاسر فرانسه یافت. این نه‌ فقط به شما احتمال کاهش هزینه‌های کرایه‌ خانه را می‌دهد، بلکه می‌توانید هزینه‌ی خرید وسایل و خدمات دیگر را نیز کاهش دهید. احتمال زندگی با افراد دیگر، همچنین به شما کمک می‌کند، راحت‌تر با اطرافیان و دوستان‌تان در ارتباط باشید.


همانطور که می‌بینید، قطعاً مزیت‌های دیگری هم در داشتن یک هم‌‌اتاقی وجود دارد. در عین حال، چنین موقعیتی چند نکته‌ی منفی نیز دارد. تقسیم کردن فضا با افراد، به ‌ویژه افرادی که آن‌ها را نمی‌شناسید، سخت است. شما فضا، زمان و زندگی خود را با شخص دیگری تقسیم می‌کنید و گاهاً این جواب نمی‌دهد. شما باید هم‌اتاقی‌هایی پیدا کنید که مودب و با نزاکت هستند و شما خود هم باید چنین ویژگی‌هایی داشته باشید. وقتی چنین اتفاقی می‌اُفتد، داشتن هم‌اتاقی می‌تواند به بهترین شکل ممکن جواب دهد. در غیر این ‌صورت، در نظر گرفتن این گزینه، ممکن است ایده‌ی هوشمندانه‌ای نباشد.

یک برنامه‌ی مسکن اجتماعی نیز در فرانسه وجود دارد، اگرچه فرایند پذیرش در چنین طرحی، غالباً سخت و بسیار زمان ‌بر است. همچنین گزینه‌ی دیگری نیز برای شما وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره‌ی طرح مسکن اجتماعی در فرانسه و به‌ ویژه در منطقه‌ی خود پیدا کنید، می‌توانید با دانشگاه خود مشورت کنید. آن‌ها می‌توانند جزئیات این طرح را در اختیار شما قرار دهند. از آنجایی‌ که احتمالاً فهرست انتظار طولانی وجود دارد، باید تا جای ممکن، زود درخواست دهید.

اگرچه هزینه همیشه یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب مسکن خود به ‌هنگام تحصیل در فرانسه است، همچنین ضروری است که چند نکته‌ی دیگر همچون مکان زندگی‌تان را نیز در نظر بگیرید. اگر برای رفتن به دانشگاه، مجبور به سفرهای زیادی شهری هستید یا هر بار برای بیرون رفتن، تاکسی می‌گیرید، همیشه به ‌دنبال مسکنی باشید که نزدیک دانشگاهتان و محل کارتان (اگر شغلی دارید) باشد.

شما نباید مسکنی داشته باشید که دور از همه چیز باشد. شما باید به شهر و دانشگاهتان و همچنین مکان‌های سرگرمی و تفریح نزدیک باشید. این چیزی است که می‌تواند زندگی در مکان مورد نظر خود را بسیار ساده‌تر سازد، به‌ویژه وقتی به فرانسه می‌آیید و ممکن است زیاد بر اوضاع تسلط نداشته باشید.

همچنین در ذهن بسپارید که کمک‌های مالی، می‌تواند برخی از هزینه‌هایی زندگی شما را به‌هنگام تحصیل در فرانسه پوشش دهد. اگر دانشجویی با اجازه‌ی اقامت و درآمد پایین هستید، ممکن است برای دریافت چنین امتیازی واجد شرایط شناخته شوید. برای مثال، اگر دانشجویی بدون درآمد قابل‌توجه هستید و اجازه‌ی اقامت معتبری هم دارید، این احتمال وجود دارد که بتوانید از مزایای کمک‌های مالی سود ببرید. مقادیر این کمک‌ها، می‌تواند قابل‌توجه باشد، پس از آن‌ها مطلع شوید. چند برنامه‌ی متفاوت وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند. این برنامه‌‌ها معمولاً از طریق CAF یا صندوق کمک‌های دولتی فرانسه به خانواده‌ها ارائه می‌شود. شایع‌ترین برنامه‌‌ی کمک موجود، برنامه‌ی APS و APL است. مقدار کمکی که یک فرد می‌تواند از چنین برنامه‌ای دریافت کند، متغیّر است و به عواملی همچون مقدار درآمدتان، نوع مسکن‌تان و مقدار کرایه‌ای که پرداخت می‌کنید، وابسته است.

درخواست کمک مالی برای مسکن، فقط از طریق وب‌ سایتی انجام می‌شود که به زبان فرانسه است. در ذهن بسپارید که علاوه بر شرایط دیگر، باید یک قرارداد اجاره به نام خود داشته باشید تا واجد دریافت این کمک شوید. شما همچنین باید گواهی تولد خود و ترجمه‌ی تائید شده‌ی آن را نیز بفرستید. به‌‌محض اینکه حضورتان در دانشگاهی در فرانسه قطعی شد، شما باید در این برنامه‌ی مسکن ثبت‌نام کنید تا احتمال دریافت آن، بالا رود. شما همچنین باید مطمئن باشید که واقعاً به این برنامه نیاز دارید، چون آن‌ها در اختصاص دادن این کمک به افراد سختگیر هستند و سعی می‌کنند این کمک را به افرادی برسانند که حقیقتاً به آن نیاز دارند.

شما باید تمام گزینه‌های مسکن موجود خود را بررسی کنید. اگر زمان اجازه داد، قطعاً می‌توانید گزینه‌ی مناسبی متناسب با نیازهای خود پیدا کنید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
اولین قدم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های فرانسه
اولین قدم برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های فرانسه

اگرچه ارائه‌ی درخواست به دانشگاهی در فرانسه، تقریباً مشابه کشورهای دیگر است، اما چند تفاوت وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: