مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دلایل تحصیل در فرانسه- بخش اول

دلایل تحصیل در فرانسه- بخش اول

چرا فرانسه مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی می باشد؟

اگر تمام چیزهایی که قبلاً درباره‌ی فرانسه شنیده‌اید، تا به حال برایتان کافی نبوده است، پس اگر بدانید که این کشور دارای یکی از معتبرترین سیستم‌های آموزشی در جهان است، چه می‌کنید؟ چه برای تحصیلات دوره‌ی کارشناسی به فرانسه بیایید و چه برای تحصیلات کارشناسی ارشد و چه برای دوره‌های دیگر، یک سیستم آموزشی شگفت‌انگیز، انتظارتان را می‌کشد. صرف‌نظر از اینکه در کجای فرانسه تحصیل می‌کنید، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی گوناگونی در فرانسه هست که آموزشی در سطح و اندازه‌ی جهانی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند. حتماً دلیلی وجود دارد که این همه دانشجو دوست دارند برای تحصیل، به فرانسه بیایند و بدلیل آموزش خوبی که شما در این کشور دریافت می‌کنید، ارزش دارد که کالج‌ها و دانشگاه‌های فرانسه را برای تحصیل بررسی کنید.

به‌عنوان دانشجو در یکی از این موسسات آموزشی در فرانسه، می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید که تحصیلات خوبی در فرانسه خواهید داشت و از کلی چیزهای دیگر نیز در فرانسه لذت خواهید برد. دانشگاه‌های فرانسه، فرصت حضور در دوره‌های کلاسی گوناگون موسسات آموزشی خود را چه به شکل تمام وقت و چه به شکل نیمه وقت، به دانشجویان‌شان می‌دهند. این دوره‌ها بر حسب دانشگاه و زمان حضور شما متغیر است. با این حال، پیدا کردن دوره‌ای که با برنامه‌های شما سازگار باشد و به شما اجازه دهد تا در زمان مورد نظر خود، به دانشگاه بروید، ساده است.

برخی از دانشگاه‌های فرانسه، ممکن است برای دانشجویان خود، فرصت تحصیل در خانه را از طریق کامپیوتر فراهم کنند. این نکته‌ای است که باید با دانشگاه مربوطه بررسی کنید، چون تمام دانشگاه‌ها دارای چنین گزینه‌ای نیستند. علاوه بر این، این نوع آموزش، ممکن است برای تمام دوره‌ها یا تمام رشته‌ها وجود نداشته باشد.

استقبال از دانشجویان خارجی از سرتاسر جهان، یک سنت فرانسوی است. از قرون وسطی و پیدایش دانشگاه سوربون، نخستین دانشگاه فرانسه که تاسیس آن به بیش از 800 سال پیش بازمی‌گردد، دانشجویانی از تمام اروپا برای تحصیل، به‌ویژه در رشته‌های الهیات، پزشکی و حقوق به فرانسه می‌آیند.

اما دانشجویان دیگر از اروپا به فرانسه نمی‌آیند. خیلی از دانشجویان از ایالات متحده‌ی آمریکا، برای تحصیل به فرانسه می‌آیند. درصد رو به افزایشی از ثبت‌نام کنندگان کشورهای دیگر برای تحصیل در فرانسه وجود دارد. افراد برای تحصیل به فرانسه می‌آیند، چون می‌دانند چه نوع سیستم آموزشی در انتظار آن‌هاست. فرانسه آموزش با کیفیت بالایی را در تمام رشته‌ها و برای تمام دانشجویان فراهم می‌کند. صرف‌نظر از دانشگاه انتخابی‌تان، این یک حقیقت در مورد تحصیل در فرانسه است.

صرف ‌نظر از اینکه از کدام کشور می‌آیید، می‌توانید انتظار داشته باشید تا با آغوش باز مورد استقبال فرانسوی‌ها قرار بگیرید. تنوع و گستردگی زیادی در فرانسه وجود دارد. این یکی از نکاتی است که این کشور را به مکان شگفت ‌انگیزی برای همه تبدیل کرده است. آگاهی از این موضوع خوب است که شما با مردم فرانسه، احساس راحتی می‌کنید. هیچ‌کس منکر این حقیقت نیست که تازه وارد بودن در یک کشور غریبه، می‌تواند سخت باشد. اگر از کشور یا فرهنگ دیگری می‌آیید و با فرانسه نا آشنا هستید و هیچ‌کس را در این کشور نمی‌شناسید، این تازه‌ وارد بودن می‌تواند حتی ترسناکتر باشد. صرف‌نظر از اینکه به کدام نقطه‌ی فرانسه می‌روید، می‌توانید مطمئن باشید که مورد استقبال گرمی قرار خواهید گرفت و احساس در خانه بودن را خواهید داشت.


در سال 1998، دولت فرانسه یک بسته‌ی حمایتی را در استقبال از دانشجویان خارجی ارائه کرد. این بسته‌ی حمایتی، از طریق وزارت امور خارجه و با کمک وزارت آموزش فرانسه اجرا شد و از چهار جزء متفاوت تشکیل شده است. این 4 جزء، از این قرار هستند:

  •  اصلاح سیاست اعطای ویزا، کمک به ساده‌سازی فرایند صدور آن و دادن اولویت به تمام دانشجویان.
  •  ایجاد Campus France Agency در بازارهای آموزشی، برای تبلیغ آموزش عالی فرانسه در کشورهای خارجی. توصیه شده که تمام دانشجویان علاقمند به تحصیل در فرانسه، باید به این وب‌سایت مراجعه کنند: www.campusfrance.org/en.
  •  ایجاد یک دانشگاه اروپایی برای آنکه مدارک موجود در فرانسه، قابل ‌اعتمادتر شود.
  •  یک برنامه‌ی ساختارمند جدید برای اعطای بورسیه که تحصیل در فرانسه را برای دانشجویان خارجی جذابتر کند و همچنین سیاست بین‌المللی ‌سازی موسسات آموزش عالی در فرانسه.

درخواست پذیرش در یک موسسه‌ی آموزش عالی در فرانسه ساده است. با یک‌بار درخواست در وب‌سایت، دانشجویان خارجی می‌توانند به 20 دانشگاه گوناگون درخواست پذیرش دهند. از آنجایی‌که چون در کشور دیگری هستید، نمی‌توانید حضوراً درخواست خود را ارائه دهید، این کار ثبت‌نام دانشجویان خارجی را که دوست دارند در دانشگاهی در فرانسه ثبت‌نام کنند، ساده می‌سازد. همچنین با کمک وب‌سایت، جستجوی دانشگاه‌‌های موجود در فرانسه، نسبتاً ساده است. تمام دانشگاه‌های فرانسه دارای وب‌سایتی هستند که می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید. وقتی به وب‌ سایت دانشگاه مورد نظر خود می‌روید، اطلاعات زیادی درباره‌‌ی آن دانشگاه وجود دارد و می‌فهمید آیا آن دانشگاه می‌تواند نیازهای شما را برآورده کند یا خیر.

فرانسه بیش از 3500 موسسه‌‌ی آموزش عالی دارد:

  •  77 دانشگاه با بودجه‌ی عمومی که در تمام رشته‌ها دوره‌های تحصیلی دارند و به‌عنوان مراکز تحقیقات آکادمیک عمل می‌کنند.
  •  یک سیستم آموزشی موازیGrandes Ecoles  که ارائه‌دهنده‌ی دوره‌های علمی، تجاری، هنری و سایر دوره‌های خاص 5 ساله‌ای است که معادل مدرک کارشناسی ارشد است.
  •  مدارس معماری
  •  بیش از 3000 مدرسه‌ی خاص که مدارکی را در رشته‌های گوناگون ارائه می‌دهند، از جمله مدیریت هتل، هنرهای آشپزی، توریسم و کار اجتماعی.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: