مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دوره زبان آلمانی در آلمان

دوره زبان آلمانی در آلمان

یادگیری زبان آلمان در آلمان یکی از بهترین راه ها برای یادگیری سریع زبان آلمانی است، اطراف شما با افراد آلمانی زبان احاطه شده است و می توانید در روز مکالمات زیادی به زبان آلمانی را بشنوید. ارتباط روزانه با آلمانی زبان ها باعث می شود که مهارت شما تقویت شده و انگیزه تان برای پیشرفت بیشتر شود. تحصیل در رایگان آلمان است و شما می توانید در دوره ای که به زبان انگلیسی است تحصیل کنید اما دوره های انگلیسی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشتر هستند و برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانستن زبان آلمانی فرصت های تحصیلی بیشتری را برای شما به وجود می آورد. دوره های زبان آلمانی در مدارس آلمان، در  شش سطح تدریس می شوند، این سطوح عبارتند از:

A1, A2 (A2.1, A2.2), B1 (B1.1, B1.2), B2, C1, C2

به طور معمول برای تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان داشتن مهارت زبانی در سطح B1 یکی از مدارک لازم برای اخذ پذیرش است. برای پیدا کردن موسسه ای برای یادگیری آلمانی، با دانشگاه خود در تماس باشید که بدانید آیا دانشگاه با موسسه ای برای آموزش دانشجویان بین المللی که مدرک زبان ندارند، قرارداد دارد یا خیر؟ دانشجویان براساس دوره ی تحصیلشان آموزش می بینند. آلمان پرطرفدارترین کشور اروپایی برای تحصیل است و همیشه یکی از انتخاب های دانشجویان بین المللی و ایرانی بوده است و دلایل زیادی هم برای این انتخاب وجود دارد از جمله: امکان تحصیل رایگان در آلمان، مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی در آلمان، اجازه ی کار تا 20 ساعت در هفته حین تحصیل و اجازه ماندن در آلمان تا 18 ماه بعد از فارغ التحصیلی، آلمان کشوری صنعتی است و بدون شک می توانید در این کشور شغلی متناسب با رشته ی تحصیلتان پیدا کنید.

بررسی دوره زبان آلمانی در آلمان


شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزا و اقامت آلمان از طریق دوره زبان آلمانی


دوره زبان آلمانی در آلمان و هزینه های آن


بررسی دوره زبان آلمانی در آلمان

برای کسی که دانش قبلی در زبان آلمانی نداشته باشد، یادگیری آن می تواند کمی دشوار باشد. به همین ترتیب، دوره های آموزش زبان آلمانی راهی سریع و کارآمد برای بهبود دانش زبان آلمانی شما مطابق با دانشگاه ها می باشد. بسته به رشته تحصیلی و هدف از اقامت خود در آلمان، زبان آلمانی را در سطوح مختلف فرا خواهید گرفت. اگر دانشجوی بین المللی هستید که می خواهید بعد از آن در آلمان تحصیل کنید، دوره شما در مورد رشته های تحصیلی، اصطلاحات و مفاهیم آن می چرخد. تجربه نشان داده است که کلاس های کوچک برای یادگیری موفق نقش مهمی دارند. به همین دلیل، ممکن است کلاس هایی با تقریباً 10 دانش آموز تشکیل شوند. این کلاس ها توسط مدرسین آلمانی بسیار با انگیزه و دارای مدارک دانشگاهی تدریس می شوند. برای دانشجویان بین المللی که می خواهند در آلمان مشغول به کار یا تحصیل شوند، مهم است که آن ها یک دوره آلمانی را پیدا کنند که به آنها امکان پیشرفت سریع را می دهد. به عنوان مثال، دوره های فشرده ی خصوصی یا گروهی می توانند انتخاب خوبی باشند.

شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزا و اقامت آلمان از طریق دوره زبان آلمانی

ویزای دوره زبان آلمانی نوعی ویزای تحصیلی آلمان به حساب می آید و برای خارجیانی که قصد گذراندن دوره زبان فشرده را دارندو دوره سه تا دوازده ماه به طول می انجامد، صادر می شود. دوره هایی که متقاضیان ویزا می گذرانند باید حداقل 18 ساعت درس در هفته داشته باشد و کلاس هایی که در بعد از ظهر و به صورت نیمه وقت به حساب می آیند، دوره های قابل قبول برای اخذ ویزا نیستند، در صورتی که قصد حضور در این دوره، پیگیری تحصیلات بیشتر در آلمان نباشد، ویزای دوره زبان در بعضی موارد تا یک سال قابل تمدید است.

مدارک لازم برای درخواست ویزای دوره زبان آلمانی عبارتند از:

  • داشتن دیپلم 12 ساله
  • تکمیل دو فرم درخواست ویزا
  • گذرنامه معتبر (با حداقل مدت اعتبار 3 ماه، حاوی حداقل دو صفحه ویزا خالی)
  • گواهی ثبت نام در دوره زبان تایید شده (این دوره باید حداقل 18 ساعت در هفته کلاس داشته باشد)
  • اثبات تمکن مالی به مبلغ 10,236 یورو در سال
  •  (ارسال هر یک از اسناد زیر):
  • صورتهای مالی شخصی سه ماه گذشته
  • گواهی اعطای بورس تحصیلی
  • نامه سپرده ثابت “حساب مسدود شده”.
  • نامه اعلامیه والدین مبنی بر حمایت مالی از فرزند خود برای مدت اقامت در آلمان طی 6 ماه گذشته.
  • بیمه درمانی تحت پوشش – برای کل مدت اقامت در آلمان
  • دو عکس پرتره به تازگی گرفته شده
  • سه عکس از صفحات شناسه گذرنامه
  • کپی ویزاهای شینگن قبلی (در صورت وجود)
  • نامه انگیزشی برای شرکت در دوره زبان
  • اثبات اسکان – برای اقامت کامل


دوره زبان آلمانی در آلمان و هزینه های آن

در طی هفته اول از ورود به آلمان، آدرس خود را در دفاتر ثبت احوال ثبت می كنید. برای ادامه پیگیری اقامت قانونی در آلمان، دارندگان ویزای دوره زبان که دوره آنها بیش از 3 ماه طول بکشد، در 90 روز اول ورود خود به آلمان به اجازه اقامت احتیاج دارند. ویزای آلمان با اخذ اجازه ی اقامت در آلمان متفاوت است، از این رو بعد از ورود به آلمان لازم است ورود خود در آلمان را ثبت کنید.

عوامل مختلفی مانند کالج ارائه دهنده ی دوره، دوره ی آموزشی انتخابی شما و حتی شخصی که به شما آموزش می دهد، هزینه های دوره زبان آلمانی شما را تعیین می کند. بدیهی است، هرگونه امکاناتی که به دست می آورید با هزینه ی بیشتری همراه است. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک معلم خصوصی داشته باشید که در هر زمانی که آزاد باشید، آماده ی تدرییس به شما باشد، مطمئناً هزینه بالاتری برای شما در بر خواهد داشت. اما به طور معمول بسته به طول دوره  ی آموزشی شما که ممکن است عادی و یا فشرده باشد، هزینه های دوره زبان آلمانی بین 5 تا 10 هزار یورو است. به طور معمول آموزش زبان آلمانی بین 6 ماه تا 1 سال طول می کشد، اما بستگی به ارائه دهنده دوره و سطح زبان آلمانی که شما از قبل آمادگی آن را داشتید، دارد. مطمئناً اگر دانش پایه ای به زبان آلمانی داشته باشید و سریع یاد بگیرید می توانید دوره را قبل از اتمام برنامه منظم آن به پایان برسانید. هزینه های زندگی در آلمان نیز برای یک نفر بسته به شهر و سبک زندگی بین 800 تا 1,300 یورو متفاوت می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: