مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اعزام دانشجو به آلمان 2020

اعزام دانشجو به آلمان 2020

تحصیل در آلمان رایگان است و شما با کمترین هزینه می توانید در آلمان تحصیل کنید، در آلمان شما محدودیتی برای انتخاب رشته ندارید، می توانید در چهارمین قطب اقتصادی دنیا در رشته های مهندسی تحصیل کنید و یا در کشوری که تاریخچه ی چندین ساله در هنر و موسیقی دارد، تحصیل کنید. برای تحصیل در آلمان شما محدودیتی ندارید و می توانید در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل کنید. همانطور که گفتیم تحصیل در آلمان رایگان است اما باید هزینه ای برای ثبت نام و حق مشارکت پرداخت نمایید (هزینه ای حدود 500 تا 700 یورو). برای شروع کلاس هایتان در دانشگاه های آلمان می توانید برای سپتامبر یا ژانویه اقدام کنید. برای تحصیل در مقطع کارشناسی دانستن زبان آلمانی اجباری است اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا می توانید به زبان انگلیسی و به صورت رایگان تحصیل کنید. اعزام دانشجو به آلمان در دانشگاه های خصوصی نیز امکان دارد که درآن صورت شهریه ممکن است از ۷٫۰۰۰ تا ۱۷٫۰۰۰ یورو در سال برای مقطع لیسانس و تا ۲۲٫۰۰۰ یورو در سال برای مقطع فوق لیسانس باشد. بعد از فارغ التحصیلی در آلمان، دانشجو می تواند تا 18 ماه در آلمان بماند و مشغول به کار شود و با داشتن شرایط مناسب بلو کارت (Blue Card) آلمان را اخذ کرده، که اخذ کارت آلمانی به اخذ اقامت دائم آلمان منجر خواهد شد، برای تحصیل در آلمان، همراه شما (همسر و فرزندتان) می توانند بعد از مدت زمانی مشخص با ویزای همراه به آلمان بیایند.

اعزام دانشجو به آلمان و دانشگاه های آلمان


اعزام دانشجو به آلمان و مدارک لازم برای پذیرش


اعزام دانشجو به آلمان و شرایط ویزای دانشجویی


اعزام دانشجو به آلمان و هزینه های زندگی دانشجویی


اعزام دانشجو به آلمان و زمان شروع ترم ها در آلمان


اعزام دانش آموز به مدارس آلمان 2020


اعزام دانشجو به آلمان در مقطع لیسانس


اعزام دانشجو به آلمان در مقطع کارشناسی ارشد


اعزام دانشجو به آلمان در مقطع دکترا


اعزام دانشجو به آلمان و بورسیه های تحصیلی



اعزام دانشجو به آلمان و دانشگاه های آلمان

دانشگاه ها در آلمان، در زمینه اعزام دانشجو به آلمان موسسات معتبر در غرب اروپا را به دانشجویان بین المللی پیشنهاد می دهند. در آلمان بیش از ۴۰۰ موسسه آموزش عالی وجود دارد که به چهار حوزه ی اصلی تقسیم می شوند:

  • دانشگاه ها (UNIVERSITATEN)
  • موسسات با یک عنصر تحقیق قوی
  • دانشگاه های فنی
  • موسسات با تمرکز بر دوره های مهندسی و تکنولوژی پیشرفته
  • کالج های هنر، فیلم و موسیقی
  • موسساتی که در این زمینه ها با نیازهای ویژه پذیرفته می شوند
  • دانشگاه های علوم کاربردی
  • موسسات تمرکز بر یک رویکرد عملی برای مطالعه
  • تقریبا در تمامی شهرهای آلمان، دانشگاه های معتبر تاسیس شده است و شما می توانید مشغول به تحصیل شوید.

اعزام دانشجو به آلمان و مدارک لازم برای پذیرش

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان، مدارک زیر مورد نیاز است:

  • کپی تایید شده از مدارک قبلی از دبیرستان تا آخرین مدرک
  • یک ترجمه رسمی از ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی
  • عکس گذرنامه
  • کپی پاسپورت 
  • نامه انگیزشی ( در این نامه لازم است درباره ی دلایل خود از انتخاب دانشگاه، رشته و شهر صحبت کنید و بگویید چرا تحصیل در این رشته برای آینده ی شما مناسب و برنامه های آینده ی خود را با توجه به رشته اعلام فرمایید.)
  • اثبات مهارت زبان – (آلمانی یا انگلیسی)

دانشجویان غیر اتحادیه ی اروپا باید جهت اعزام دانشجو به آلمان و دریافت ویزای دانشجویی آلمان (studentenvisum) درخواست دهند که در دو مرحله انجام می شود. این ویزا از نوع D بوده و به شما اجازه می دهد تا در مدت ۳ تا ۶ ماه در آلمان اقامت داشته باشید، در حالی که برای دانشگاه های آلمانی درخواست پذیرش می کنید می توانید از طریق سفارت یا کنسولگری آلمان در کشور خود درخواست ویزا دهید. پس از پذیرش در یک دانشگاه آلمانی، می توانید ویزای درخواست تحصیل خود را به ویزای تحصیلی ارتقا دهید. اخذ این ویزا به مدت ۳ ماه طول می کشد که طی مراحل اخذ آن، شما باید برای اقامت طولانی مدت در دفتر ثبت نام اتباع خارجی در شهر دانشگاه پذیرفته شده، درخواست کنید. معمولا لازم است بیمه ی مسافرت در خارج از کشور قبل از مسافرت خریداری شود. بعد از مصاحبه، پروسه صدور ویزا از ۱ تا ۳ ماه طول می کشد. توجه کنید که ویزای تحصیلی شامل مصاحبه سفارت می شود.


در اینجا چک لیست، مدارک مورد نیاز جهت اعزام دانشجو به آلمان و درخواست ویزای دانشجویی آلمانی ارائه شده است:

  •  تکمیل دو فرم درخواست ویزای آلمان
  • گذرنامه معتبر ملی
  • گذرنامه های قبلی
  • دو عکس پرتره بیومتریک که اخیرا گرفته شده است.
  • اثبات پذیرش دانشگاه  (نامه ی پذیرش از دانشگاه)
  • پوشش بیمه درمانی. این باید پوشش حداقل ۳۰۰۰۰ یورو داشته باشد و باید حداقل ۳ ماه معتبر باشد.
  • گواهی ازدواج و گواهی تولد هر فرزند
  • اثبات پرداخت هزینه درخواست ویزا که هزینه آن ۶۰ یورو است
  • اثبات مهارت زبان آلمانی. آزمون ورودی دانشگاه زبان آلمانی برای متقاضیان بین المللی (DSH).
  • اثبات مهارت زبان انگلیسی. نمرات پذیرفته شده توسط دانشگاه های آلمان ۵ تا ۶٫۵ است.
  • نامه تعهد پدر و مادر که تعهد خود را برای حمایت مالی شما در طول اقامت تان در آلمان نشان را دهد.

اعزام دانشجو به آلمان و شرایط ویزای دانشجویی

برای اثبات مهارت زبان و ارائه مدرک مربوطه نیازی به ارائه مدرک هر دو زبان انگلیسی و آلمانی نیست و ارائه مدرک بستگی به زبان مورد نیاز دوره تحصیلی شما دارد.

برای اعزام دانشجو به آلمان همچنین شما باید ثابت کنید که منابع مالی برای حمایت از خود در طول مدت تحصیل در آلمان دارید. شما باید حداقل مبلغ (853 یورو) به ازای هر ماه اقامت خود در طول تحصیلتان و مبلغ شهریه (درصورتی که نیاز به پرداخت شهریه باشد) را در یک حساب بانکی در آلمان واریز کنید که از آن می توانید ماهیانه به 853 یورو دسترسی داشته باشید. (تمکن مالی ویزای آلمان 2020 برابر با 10،236 یورو برای یکسال است.)

اعزام دانشجو به آلمان و هزینه های زندگی دانشجویی

به طور کلی، در رابطه با اعزام دانشجو به آلمان شما باید هزینه های زندگی ماهیانه در حدود 850-1100 یورو در نظر داشته باشید.

نیازهای اساسی زندگی هزینه به یورو
اجاره و آب و برق 323 
غذا و نوشیدنی 168
لباس 42
لوازم التحریر 20
هزینه سفر 94 
بیمه درمانی، هزینه پزشکی، دارو 80
تلفن، اینترنت، تلویزیون 31
اوقات فراغت، ورزش 61


اعزام دانشجو به آلمان و زمان شروع ترم ها در آلمان

اعزام دانشجو به آلمان در دو نوبت در طول سال انجام می گیرد. ثبت نام در زمستان: بین پایان ماه می و ۱۵ ژوئیه؛ ثبت نام تابستان: بین آغاز ماه دسامبر و ۱۵ ژانویه است.

سال تحصیلی در آلمان معمولا از دو ترم تشکیل می شود، تاریخ دقیق شروع و پایان بسته به موسسه شما متفاوت است، اما معمولا به شرح زیر است:

The Wintersemester یا (WiSe)

از ۱ اکتبر تا ۳۱ مارس اجرا می شود که با یک تعطیلات دو هفته ای در کریسمس و عید پاک همراه است.

The Sommersemester یا (SoSe)

از ۱ آپریل تا ۳۰ سپتامبر اجرا می شود، که با یک تعطیلات از ژوئیه تا سپتامبر همراه است.

اعزام دانش آموز به مدارس آلمان 2020

بطو کلی اعزام دانشجو به آلمان در زیر ۱۸ سال به دو صورت امکان پذیر است. یک حالت اینکه دانشگاه به عنوان قیم دانش آموز زیر 18 سال معرفی شود، در این حالت هزینه ی شهریه، خوابگاه، خورد و خوراک و بیمه حدودا ۲۰ الی ۲۵ هزار یورو خواهد بود. حالت دوم این است که دولت آلمان مسئولیت و قیومیت فرد زیر ۱۸ سال را بر عهده می گیرد که در این حالت حدودا ۲۰ هزار یورو به شهریه اضافه خواهد شد.

در آلمان دو نوع تحصیلات دبیرستانی و پیش از دانشگاه وجود دارد:

  • pre medical - برای ورود به رشته های پزشکی
  • pre engineering - برای ورود به رشته های مهندسی یا بیزنس

اعزام دانشجو به آلمان در مقطع لیسانس

دوره های کارشناسی در آلمان معمولا سه سال است. در اعزام دانشجو به آلمان اگر شما یک دانشجوی بین المللی هستید، ممکن است برای بررسی توانایی و سطح زبان تان، شاید لازم باشد طی آزمون ورودی دانشگاه مربوطه، در آزمون زبان آلمانی (DSH) نیز شرکت کنید. دوره های کارشناسی در آلمان ممکن است به زبان انگلیسی یا آلمانی باشد. نمره ی آیلتس جهت پذیرش مقطع لیسانس ۶ است.

اعزام دانشجو به آلمان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیلات تکمیلی در آلمان بر اساس یک فرمت اروپایی مشترک است که به عنوان بخشی از فرآیند بولونیا توسعه یافته است. این به این معنی است که دوره های کارشناسی ارشد آلمان دوره های “چرخه دوم” هستند: آنها معمولا از دوره لیسانس (چرخه اول) پیروی می کنند و ممکن است دانش آموز را برای یک PhD (چرخه سوم) آماده کنند.

برنامه های کارشناسی ارشد در اعزام دانشجو به آلمان معمولا به مدت دو سال (یا دو تا چهار ترم تحصیلی) ادامه می یابد. اکثر دوره های کارشناسی ارشد آلمان شامل یک پروژه تحقیقاتی می باشد. شما این کار را با مشاوره و حمایت یک سرپرست (Suprvisor) انجام خواهید داد. نمره ی آیلتس جهت پذیرش مقطع فوق لیسانس ۶٫۵ است.

اعزام دانشجو به آلمان در مقطع دکترا

اعزام دانشجو به آلمان در مقطع دکترا، طبق چارچوب قانونی اروپایی که بخشی از فرآیند نظام بولونیایی است صورت می گیرد؛ گرچه مدارج دکترای دولتی آلمان فرمت فرایند بولونیا را دنبال می کنند، این مدارج ماهیت بسیار فردی دارند؛ آلمان PhD را صرفا به عنوان مرحله سوم در یک دوره مطالعاتی نمی بیند، بلکه این یک پیشرفت پژوهشی جداگانه است.

انواع دکترا در آلمان

مدرک دکترا بر اساس تحقیقات مستقل به منظور ارائه و بررسی پایان نامه – یک نوآوری آلمانی بود. این فرمت در اکثر دانشگاه ها ارائه می شود، اما برخی نیز برنامه های “ساختار یافته” بیشتری ارائه می دهند:

 PhD سنتی

شما یک پروژه تحقیقاتی را شناسایی کرده و به طور مستقل با راهنمایی یک سوپروایزر (Doktorvater / Doktomutter) دنبال می کنید. موسساتی که می توان در آنها این پروژه تحقیقاتی را انجام داد؛ می تواند یک دانشگاه یا سازمان غیر دانشگاهی و یا یک شرکت آلمانی باشد.

برنامه های دکترا ساختار یافته

که به طور گسترده ای در زبان انگلیسی ارائه می شود و در سطح بین المللی هستند که علاوه بر پایان نامه و تحصیل دروس دکتری، شامل همکاری با موسسات تحقیقاتی خارجی نیز خواهد بود. طول دوره دکترا در اعزام دانشجو به آلمان بستگی دارد به اینکه آیا شما یک دکترای عادی (معمولا ۴ ساله) یا یک برنامه دکترا ساختار یافته (معمولا ۳ سال) ثبت نام می کنید.


اعزام دانشجو به آلمان و بورسیه های تحصیلی

در زیر لیستی از بورس های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در تمامی سطوح جهت اعزام دانشجو به آلمان، ارائه شده است.

  • بورس تحصیلیDAAD  - German Academic Exchange Service
  • بورس تحصیلی آلمان (DAAD) تعداد زیادی بورس تحصیلی برای دانشجویان بین المللی فراهم می کند تا بتوانند در سطوح تحصیلی مختلف در آلمان تحصیل کنند.
  • بورس تحصیلی ERASMUS+

بزرگترین ارائه دهنده ی بورس تحصیلی برای تحصیل در اتحادیه ی اروپا Erasmus + می باشد، Erasmus + توسط کمیسیون اروپا مدیریت می شود و به دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اروپا بورس می دهد. در هنگام مبادله ی دانشجویان برای تحصیل در اروپا، کمک هزینه زندگی را مقرر می کند.

اصطلاح BAföG برای قانون تأمین بودجه فدرال Bundesausbildungsförderungsgesetz است. این یک برنامه کمک مالی دولت برای دانشجویان کارشناسی در زمینه اعزام دانشجو به آلمان است. به طور کلی، هر دانش آموز آلمانی و برخی از دانشجویان خارجی می توانند درخواست بدهند اگر خودشان یا والدینشان از امکانات مالی کافی برای حمایت از تحصیلات دانشگاهی برخوردار نباشند. از آنجا که در اصل دانش آموزان نمیتوانند از اداره Jobcentre یا اداره خدمات اجتماعی حمایت کنند، BaföG نقش مهمی در توانایی آنها در ادامه تحصیلات خود دارد.

تامین مالی شامل دو بخش است: وام و وام دولتی با سود صفر. این بدان معنی است که پس از پایان تحصیلات شما فقط باید نیمی از پولی را که دریافت کرده اید و بدون هیچ مشکلی پرداخت کنید. شما می توانید BAföG را فقط برای دوره استاندارد تحصیلی Regelstudienzei دریافت کنید. طول این دوره به موضوع و دانشگاه بستگی دارد. اگر برای تحصیل وقت بیشتری نیاز دارید، می توانید درخواست دوباره بدهید. با این حال، بورس ممکن است فقط برای یک ترم یا دو سال اعطا شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: