مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط تحصیل رایگان داروسازی در آلمان

شرایط تحصیل رایگان داروسازی در آلمان

اگر تحصیل در رشته ی پزشکی در کشور آلمان را انتخاب کرده اید، لازم است که نمره های عالی داشته باشید و فردی منضبط باشید. تحصیل در رشته ی پزشکی حدود 6 سال زمان می برد و در پایان تحصیلات، شما در یک آزمون ایالتی شرکت می کنید. دوره های کارشناسی و ارشد در علوم بهداشتی (علوم سلامت) گزینه های جایگزین هستند. فارغ التحصیلان رشته ی پزشکی زمینه ی کاری متنوع و هیجان انگیزی دارند. بیش از 30 حوزه تخصصی در آلمان وجود دارد، که از چشم پزشکی تا پزشکی قانونی را شامل می شود. از آنجا که تحصیل در این رشته ها آرزوی بسیار از دانشجویان است، پذیرش در رشته های پزشکی، مشکل است. در آلمان محدودیتی به نام (Numerous Clausus (Which courses are locally restricted and which ones nationwide تعریف می شود. این محدودیت، نمره ای است که شما در دبیرستان کسب کرده اید و تعیین می کند آیا شما می توانید در رشته ی پزشکی شرکت کنید یا خیر. بعضی از دانشگاه ها از شما 'Medizinertest' را می خواهند. با تحصیل رایگان در رشته ی پزشکی در دانشگاه های آلمان می توانید از آموزش عملی در دانشگاه های که در سطح آموزشی جهانی هستند، لذت ببرید.تحصیل در رشته ی پزشکی ترکیبی از آموزش در بیمارستان، دانشگاه، انستیتو تحقیقاتی وارتباطات با سرمایه گذاران است. تحصیل در آلمان و در رشته های پزشکی رایگان است. برای انتخاب کشوری مناسب برای تحصیل باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید از جمله هزینه ی تحصیل که در آلمان رایگان است، اجازه ی کار حین تحصیل که در آلمان می توانید تا 20 ساعت در هفته کار کنید، ورود همراه به کشور، که در آلمان همسر و فرزند زیر 18 سال شما می توانند همراه با دانشجو به آلمان بیایند و امکان کار و اقامت در کشور بعد از فارغ التحصیلی که در آلمان این امکان فراهم شده است. تحصیل در رشته ی داروسازی و دندانپزشکی مورد توجه و علاقه ی بسیاری از داوطلبین است و داشتن اطلاعات صحیح امری واجب و حیاتی است.

تحصیل داروسازی در آلمان و شرایط عمومی


تحصیل داروسازی در آلمان و شرایط ورود به رشته پزشکی


تحصیل داروسازی در آلمان و دانشگاه های پزشکی


تحصیل داروسازی در آلمان و مدارک لازم برای پذیرش


تحصیل داروسازی در آلمان و هزینه های تحصیل


تحصیل داروسازی در آلمان و هزینه های زندگی


تحصیل داروسازی در آلمان و دریافت ویزا


تحصیل داروسازی در آلمان و کار پس از تحصیل


تحصیل داروسازی در آلمان و شرایط عمومی

روش ها و راه های متفاوتی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد و از آنکه تحصیل در آلمان رایگان است، مهاجرت تحصیلی را می توان بهترین راه و کم هزینه ترین راه برای مهاجرت به آلمان در نظر گرفت، به خصوص برای افرادی که می خواهند در رشته های گروه پزشکی تحصیل کنند، گزینه ای ایده آل است. تحصیل در رشته داروسازی و مطالعه در این رشته تخصصی متمرکز بر دروس اصلی از جمله شیمی، زیست شناسی و فیزیولوژی انسان، نحوه تولید دارو (داروسازی) و فارماکولوژی است. علاوه بر آن، تحصیل در رشته ی داروسازی به صورت تخصصی تمرکز بر پژوهش علمی و تحقیقات دانشگاهی با آموزش حرفه ای و مهارت دارویی و یادگیری مسائل قانونی و اخلاقی و نحوه ارتباط با بیماران می باشد. تحصیل داروسازی آلمان، ممکن است این فرصت را در اختیار دانشجویان قرار دهد که بتوانند در رشته ی خاصی همانند توسعه داروهای جدید و یا در رشته ی مراقبت از بیماران و یا در حوزه ی تخصصی مراقبت های پزشکی تحصیل نمایند. به منظور اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان و اپلای، لازم است فرم مربوطه را تکمیل کرده و اطلاعات لازم و مدارک مورد نیاز را برای دانشگاه ارسال نمایید. دانشگاه های آلمان معمولا فرم در خواست را به صورت آنلاین در اختیار متقاضیان قرار می دهند. افرادی که تحصیلات خود را در آلمان نگذرانده اند برای ورود به دانشگاه باید در Feststellungsprüfung ثبت نام کنند تا بتوانند جهت آمادگی در آزمون Studienkollegs صلاحیت ارزیابی را به دست آورند. در صورت موفقیت در آزمون بعد از گذراندن دوره ها، دانشجویان مجاز به پذیرش تحصیلی در آلمان می باشند.

تحصیل داروسازی در آلمان و شرایط ورود به رشته پزشکی

تحصیل در رشته ی داروسازی در آلمان و شرایط و نحوه ی ثبت نام در رشته ی داروسازی در بین موسسات و دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد، اما می توان گفت تقریبا در تمامی دانشگاه ها و موسسات آموزشی، رشته ی داروسازی برای دانشجویان با مطالعه ی شیمی، زیست شناسی، فیزیک و ریاضیات همراه خواهد بود. قابل ذکر است تحصیل در رشته ی داروسـازی به طـور معـمول رقابتـی است. همانطور که پیشتر اعلام کردیم افرادی که در خارج از آلمان مدارک تحصیلی خود را اخذ نموده اند باید صلاحیت مدارکشان مورد ارزیابی قرار گیرد و برای ورود به رشته ی داروسازی باید دوره های یکساله بگذرانند و بعد از موفقیت در آزمون ورودی به راحتی پذیرش خود را از دانشگاه اخذ نمایند. بنابراین انتظار میرود دانشجویان در زمان تحصیل خود، بهترین نمرات را اخذ نموده باشند. همچنین برای ورود به رشته ی داروسازی، داشتن مهارت بالا در زبان آلمانی الزامی می باشد. دانشجویان خارج از اتحادیه ی اروپا برای ادامه تحصیل در آلمان، برای شروع باید مدارک خود را به مراجع ذی صلاح انتقال دهند تا مورد ارزیابی قرار گیرد و اعتبار سنجی شود، در کشور آلمان فهرستی از مدارک تحصیلی خارجی وجود دارد که بر اساس معیار تحصیلی آلمان نمی باشد، که برای این موضوع مدارک تحصیلی باید معادل سازی شود. بنابراین دانشگاه های آلمان راه حلی به نام Studienkolleg را در نظر گرفته اند. تخمین زده شده است دانشجویان بین المللی که در این دوره ها به طور منظم شرکت کرده اند، موفق تر از کسانی هستند که بدون گذارن این دوره ها وارد دانشگاه می شوند. معمولا دوره های  Studienkolleg 4 ترم و یا یک سال تحصیلی ادامه دارد. دانشجویان بر اساس رشته های تحصیلی می توانند در یکی از دور های زیر تحصیل نمایند:

  • T-Kurs: زبان آلمانی، دروس ریاضی، فیزیک، شیمی و کامپیوتر
  • M-Kurs: زبان آلمانی، دورس ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی
  • W-Kurs: زبان آلمانی، دروس ریاضی، اقتصاد، تجارت و جامعه شناسی
  • G-Kurs: زبان آلمانی، تاریخ، ادبیات آلمانی، جامعه شناسی و آمار

تحصیل داروسازی در آلمان و دانشگاه های پزشکی

دانشجویانی که آلمان را به عنوان یک تجربه ی تحصیلی در سطح بین الملل انتخـاب می کنند، می توانند از محیط های آموزشی در سطوح بالا، از آزمایشگاه های در کیفیت جهانی که قابل دسترس اساتید و محققان و محصلان می باشد، در کنار کم هزینه بودن تحصیل بهره مند شوند. داروسازی بخش مهمی از زنجیره ی مراقبت های بهداشتی محسوب می گردد که بازار گسترده ای برای افراد موفق در این رشته را به همراه خواهد داشت. بنابراین در این بخش از نوشتار پنج مورد از عواملی که در انتخاب بهترین دانشگاه های پیشرفته آلمان برای مطالعه در رشته داروسازی را خدمتتان اعلام می کنیم:

آزمایشگاه ها

  • در دسترس بودن آزمایشگاه های دانشگاه برای دانشجویان رشته علوم پزشکی و علوم طبیعی

حمایت از دانشجویان بین المللی جهت اقامت پس از تحصیل

  • پشتیبانی و راهنمایی دانشگاه ها در آماده سازی دانشجویان برای اقامت پس از تحصیل، امکان استفاده از معافیت های تحصیلی برای دانشجویان

اعتبار پژوهش

  • بررسی اعتبار در زمینه تحقیق و پژوهش دانشگاه ها و موسسات آموزشی

سازمان دهی مطالعات

  • دانشجویان می توانند با بررسی کامل دوره های ارائه شده در رابطه با مقررات اعلام شده، فرصت های دسترسی به روادیدهای اجباری و مقررات آزمون ورودی آشنا شوند.

فراهم آوردن مقدمات ورود به بازار کار

  • دانشجویان بین المللی می توانند با توجه به برنامه های درسی ارائه شده در ارتباط با نیاز بازار کار شرایط را ارزیابی کنند و در زمینه های حرفه ای و تخصص خود وارد بازار کار شوند.

بر اساس مدارک رسمی که در سال 2019 وجود دارد، 429 موسسه عالی آموزشی در آلمان وجود دارد که 106 موسسه آموزش عالی آن، دانشگاه های برتر آلمان می باشند که از استاندارد های جهانی آموزش عالی برخوردار می باشند. با توجه به معیار های اعلام شده، لیست پنج دانشگاه آلمانی را خدمتتان اعلام می نماییم.

دانشگاه TU BRAUNSCHWEIG

دانشگاه TU BRAUNSCHWEIG از سال 1835 میلادی در رشته داروسازی تدریس خود را برای دانشجویان بین المللی شروع کرده است. امروزه این دانشگاه پذیرای بیش از 600 دانشجوی بین المللی می باشد. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه های آلمان در رشته ی داروسازی می باشد، که در ایالت نیدرزاکسن است. دانشجویان علاوه بر یادگیری علوم آماده سازی مواد زیست فعال، تجزیه شیمیایی و فرمول دارویی و تاثیر آن بر بدن انسان در بخش های مختلفی همانند تمرکز بر پژوهش های مشترک مانند مولکول های بیووائیت و توسعه دارویی آموزش می بینند.

دانشگاه MARBURG 

این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های جهان می باشد. این دانشگاه به عنوان یک موسسه پروتستان در سال 1527 میلادی آغاز به کار کرده است. در حال حاضر می توان گفت نزدیک به 25،000 دانشجو در ماربورگ تحصیل می کنند که 12 درصد از  دانشجویان این دانشگاه، دانشجویان بین المللی می باشند.

دانشگاه GREIFSWALD

این دانشگاه در سال 1456 میلادی تاسیس گردیده است. این دانشگاه یکی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا می باشد. این دانشگاه با بیش از 12،000 دانشجو از سراسر جهان با دریافت مدرن ترین روش های تحصیلی و ایجاد فرصت های هیجان انگیر، امکان ادامه تحصیل را فراهم کرده است. تحقیقات علمی جز اولویت های دانشگاه گریسوالد در علوم پزشکی است.

دانشگاه FRANKFURT 

دانشگاه گوته فرانکفورت در میان دانشگاه های برتر بین المللی قرار گرفته است، که انواع مختلفی از برنامه های تحصیلی در گروه های مختلف تحصیلی را ارائه می دهد. این دانشگاه در بخش های شیمی، بیوشیمی و داروسازی با برخورداری از 32 استاد برجسته مشغول به فعالیت می باشد. این دانشگاه با بیش از 1،850 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و بیش از 500 دانشجوی دکترا در موضوعات داروسازی، شیمی و بیوشیمی مشغول به تحصیل و تحقیق می باشند.

دانشگاه  FREIBURG

در میان تمام شرایط اعلام شده برای تحصیل در رشته داروسازی، دانشگاه فرایبورگ یک رویکرد عالی برای دانشجویان خود ارائه می دهد، چرا که زمینه های تحقیق در این موسسه شامل مدلسازی  تعاملات مولکولی، پیش بینی اثرات بیولوژيکی مولکولی و شناسایی عوامل بالقوه داروهای جدید می باشد. همچنین در این دانشگاه می توان واکنش مختلف و اثرات درمان و پاسخ تجزیه و تحلیل درمان داروها بر بدن انسان مورد بررسی قرار می گیرد. یکی دیگر از شرایط تحصیل در این دانشگاه، کار کردن در محدوده آزمایشگاه های این دانشگاه و بررسی ارزیابی های به دست آمده بر اساس مقدار و دوز مصرفی و فرآیند تولید دارو می باشد.


تحصیل داروسازی در آلمان و مدارک لازم برای پذیرش

با گذراندن دوره های آمادگی جهت تحصیل در دانشگاه که پیشتر به آن اشاره شد، باید حداقل سطح دانش زبان آلمانی و یا زبان انگلیسی را بگذرانید. البته این موضوع بسته به اینکه دانشجویان برای ادامه تحصیل کدام یک از دانشگاه را انتخاب می کنند دارد، اما با این حال دانشجویان باید به طور معمول یک سطحی از زبان آلمانی B1 و یا B2 برای حضور در دوره های آمادگی داشته باشند. اسناد زیر برای درخواست پذیرش تحصیلی در رشته ی داروسازی مورد نیاز است:

  • مدارک تحصیلی قبلی شما
  • نمرات از تحصیلات قبلی
  • مهارت زبان آلمانی
  • رزومه تحصیلی متقاضی
  • گذراندن دوره Studienkolleg و قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • کپی ترجمه شده از اسناد فوق توسط مترجم رسمی گواهی شده

تحصیل داروسازی در آلمان و هزینه های تحصیل

البته می توان گفت جای تعجب نیست که آلمان در میان دانشجویان بین المللی یکی از اصلی ترین انتحاب ها مجسوب می شود، چرا که طبق آمار رسمی بیش از 357،000 دانشجوی بین المللی در جستجوی تحصیلات دانشگاهی در آلمان می باشند. این در حالی است که به طور پیوسته این میزان در حال افزایش است. از عمده ترین دلایل این امر که کاملا واضح است، کم هزینه یا بدون هزینه بودن تحصیل در آلمان می باشد. این در حالی است که ادامه ی تحصیل و آموزش عالی در حال تبدیل شدن به یک امر ضروری می باشد و با توجه به افزایش نیاز به نیروی متخصص و ماهر، هزینه های دانشگاه ها به سرعت رو به افزایش می باشد. با این حال آلمان یکی از مقاصد پر طرفدار به جهت گذراندن دوره های تخصصی و کسب درجات بالا از دانشگاه های این کشور می باشد. در ادامه این بخش باید توجه داشته باشید که تحصیل در رشته های پزشکی و داروسازی به دو دسته تقسیم می شود:

  • دانشگاه های ملی
  • دانشگاه های خصوصی

تصمیمی که از اکتبر 2014 اجرایی شده است و طبق این قانون دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند، لازم نیست شهریه ای را پرداخت نمایند و فقط لازم است هزینه ایی برای سهم دانشجویی (Student contribution)، student union fee و بلیط حمل و نقل عمومی پرداخت کنند که مجموعا برای هر ترم حدود 250 یورو است. اما در صورتی که دانشجویان بین المللی قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان را داشته باشند باید هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها را پرداخت نمایند. قابل توجه می باشد که هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی در رشته های پزشکی و رشته های داروسازی در سال حدود 20،000 یورو می باشد. بر اساس یک نظرسنجی که از بین 35.3 درصد از دانشجویان بین المللی در سال 2018 انجام شد، مشخص گردید که بیشتر دانشجویان بین المللی دلیل اصلی انتخاب آلمان برای ادامه تحصیل را  کم هزینه و یا بدون هزینه بودن دانشگاه ها و رتبه های عالی دانشگاه های این کشور اعلام نموده اند.

تحصیل داروسازی در آلمان و هزینه های زندگی

دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل داروسازی در آلمان می باشند. علاقه مند هستند که شرایط زندگی و هزینه های زندگی در آلمان را مورد بررسی قرار دهند تا قبل از مهاجرت تحصیلی یک برآورد مالی در این امر داشته باشند. دانشجویان بین المللی با کمی مدیریت مالی هوشمندانه و تغییرات جزئی در نوع و شیوه زندگی می توانند هزینه های زندگی خود را کاهش دهند. البته هزینه های زندگی دانشجویان بین المللی در آلمان، کاملا مقرون به صرفه است. این در حالی است که اجاره ی مسکن از مهمترین نگرانی های دانشجویان بین المللی در آلمان می باشد. هر چند می توان گفت گزینه های بسیار زیادی برای اجاره ی آپارتمان در آلمان وجود دارد که بسته به منطقه و شهر سکونت می تواند هزینه های آن متفاوت باشد، اما دانشجویان می توانند برای کاهش هزینه های خود، اتاق و آپارتمان را با شخص دیگر به اشتراک بگذارند تا هزینه های آنان به نصف کاهش یابد. تمکن مالی برای اخذ ویزای آلمان در سال 2020 برابر با 10،236 یورو است، هزینه ی زندگی حدود 853 یورو در ماه برآورد شده است.

تحصیل داروسازی در آلمان و دریافت ویزا

دانشجویانی که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انجمن تجارت آزاد اروپا (EU/EFTA) می باشند به طور آزادانه می توانند در آلمان تحصیل نمایند و بدون نیاز به هیچ گونه مجوز اضافی در ضمن تحصیل مشغول به کار شوند. این در حالی است که دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا نیستند و قصد ادامه ی تحصیل در آلمان را دارند باید برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان درخواست نمایند. دانشجویانی که برای مدت بیش از 90 روز قصد اقامت و تحصیل در آلمان را دارند باید برای ویزای دانشجویی بلند مدت اقدام نمایند تا از این طریق اجازه ی اقامت تحصیلی آلمان را داشته باشند. توصیه می شود دانشجویانی که نامه پذیرش از دانشگاه های آلمانی را به دست می آورند، برای گرفتن ویزای دانشجویی حداقل 3 ماه قبل از عزیمت اقدامات لازم را انجام دهند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی به شرح زیر می باشد‌:

  • پاسپورت و کپی آن
  • اعتبار پاسپورت باید بیش از 6 ماه باشد‌
  • نامه پذیرش تحصیلی متقاضی
  • ارائه آخرین مدارک تحصیلی و ارائه پایان دوره دیپلم 12 ساله به همراه ترجمه آن
  • ارائه 2 قطعه عکس
  • ارائه شناسنامه به همراه کپی آن
  • تکمیل فرم در خواست ویزای تحصیلی کشور آلمان
  • گواهی تمکن مالی
  • ارائه پرینت بانکی، مبنی بر پشیبانی مالی در زمان تحصیل متقاضی

تحصیل داروسازی در آلمان و کار پس از تحصیل

دانشجویانی که مدارک تحصیلات عالی خود را از دانشگاه های آلمان کسب می کنند، یک درجه بالاتر و قابل اعتمادتر در سراسر جهان شناخته می شود و به همین عنوان فارغ التحصیلان دانشگاه های آلمان شانس بالاتری برای پیدا کردن کار در بازار جهانی دارند، بنابراین بسیاری از کارفرمایان بر اساس اعتبار و اعتماد بر حرفه ای بودن شما از طریق گذراندن دوره های حرفه ای و دوره های تحصیل در آلمان پیشنهادات جذابی برای استخدام به شما خواهند داد، چرا که بر این باورند افرادی که در آلمان تحصیل کرده اند به شدت می توانند به بهبود تجارت آنان کمک کنند. فارغ التحصیلان رشته داروسازی می توانند بر اساس تحصیلات و مهارت های خود مجوز اقامت به مدت 18 ماه کسب نمایند و در طول این مدت از طریق پیشنهادات شغلی وارد  بازار کار شوند. البته دانشجویانی که در حین تحصیل بتوانند با کارفرمایان و کمپانی های متفاوت وارد مذاکره شوند که به محض پایان تحصیل پیشنهاد شغلی را به دست آورند از این مقطع عبور کرده اند و می توانند به سرعت اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری تبدیل نمایند. بنابراین فارغ التحصیلان رشته داروسازی اگر بتوانند به مدت 5 سال در آلمان مشغول به کار شوند، می توانند در خواست خود را مبنی بر کسب اقامت دائم اعلام نمایند. 


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: