مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
قوانین تحصیلی در آلمان 2020

قوانین تحصیلی در آلمان 2020

در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، آلمان کشور گرانی نیست. هزینه‌ی غذا، مسکن، پوشاک و فعالیت‌های فرهنگی، کمی بالاتر از هزینه‌ی متوسط اتحادیه‌ی اروپاست. به طور متوسط، دانشجویان در آلمان حدود 850 یورو هر ماه برای هزینه‌های زندگی خود خرج می‌کنند. بالاترین هزینه، مربوط به اجاره ی ‌‌خانه است.

در طول اقامت خود در آلمان، شما باید انتظار پرداخت هزینه‌های زیر را داشته باشید:

  • شهریه‌ی ترم تحصیلی
  •  هزینه‌های زندگی (اجاره‌‌خانه، غذا، پوشاک، کتاب‌ها، تلفن و...)
  •  بیمه‌ی سلامت
  •  هزینه‌های احتمالی آموزش

مطابق با آمار، دانشجویان در آلمان به طور متوسط حدود 850 یورو در ماه برای هزینه‌های زندگی خود پرداخت می‌کنند. قیمت‌ها به شکل قابل‌توجهی بین شهرهای بزرگ آلمان متفاوت است، مثلاً برای زندگی و تحصیل در مونیخ، شما به پول بیشتری در مقایسه با لایپزیگ نیاز دارید. به‌عنوان یک قانون کلی، در شهرهای کوچک، شما می‌توانید با پول کمتری زندگی کنید تا شهرهای بزرگ. مقدار پولی که نیاز دارید، مشخصاً به میزان صرفه‌جو بودن شما بستگی دارد .این به معنی آن است که 850 یورو، فقط یک نمونه است- شما می‌توانید با پول کمتری زندگی کنید یا باید پول بیشتری را در شهرهای بزرگ خرج کنید.

در آلمان دانشگاهای دولتی و غیر دولتی زیادی وجود دارند که می توانید از بین آنها دانشگاهی که مناسب شرایط شما است را انتخاب نمایید. دانشگاه های آلمان عبارتند از : universities، universities of applied science and colleges of arts، film and music. انتخاب هریک از این دانشگاه بستگی به رشته ای که برای تحصیل انتخاب کرده اید دارد، در حالی که کیفیت آموزش در تمامی انستیتوهای تحصیلات دانشگاهی بسیار خوب است. بیش از 400 دانشگاه در کشور آلمان وجود دارد و در این دانشگاه ها حدود 20،000 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش داده می شود. در دانشگاه ها دروس تئوری آموزش داده می شود، واحدهای درسی آکادمیک هستند و موضوعات گوناگونی تدریس می شود. در بیشتر موارد دروس دانشگاهی تخصصی هستند به این دانشگاه ها Technical universities/ Colleges of education می گویند. تحصیل در دانشگاه این فرصت را به شما میدهد که بتوانید در مقطع دکتری مشغول به تحصیل شوید، که در اکثر دانشگاهای university of applied science این امکان برای شما وجود ندارد. در کالج های هنر، فیلم و موسیقی، شما می توانید در رشته های هنری از جمله موسیقی، نمایشنامه، هنرهای تجسمی، معماری، رقص، مد و طراحی تحصیل کنید. در دانشگاه ها برای هنر مدرن، رشته های کارگردانی، عکاسیِ سینما، فیلم نامه نویسی و سایر رشته های تخصصی در بخشِ فیلم و تلویزیون آموزش داده می شود. برای اخذ پذیرش در این رشته ها لازم است که استعداد خاصی داشته باشید، که برای اثبات آن باید در آزمون وروردی دانشگاه شرکت کنید. به این نکته توجه کنید که اکثر این رشته ها به زبان آلمانی آموزش داده می شوند.

قوانین مهاجرت تحصیلی در کشور آلمان

نخستین گام برای ورود به آلمان قاعدتا اخذ ویزای آن کشور است و به عنوان یک دانشجوی بین المللی که قصد اقامت بلند مدت در آن کشور را دارید احتیاج به اخذ ویزای بلند مدت تحصیلی خواهید داشت. دو نوع ویزا در این زمینه وجود دارد. ویزای 3 ماهه که به شما اجازه می دهد تا شرایط لازم برای پذیرش در یک دانشگاه آلمانی را بدست آورید. اگر متوجه شوید که مدت 3 ماه به اندازه کافی نیست، می توانید اعتبار ویزای خود را حداکثر تا 6 ماه افزایش دهید. انواع ویزای دانشجویی آلمان در سال 2020 عبارتند از:

  • ویزای دوره ی زبان آلمانی (افرادی که می خواهند زبان آلمانی را در این کشور فرابگیرند)
  • ویزای متقاضی تحصیل در آلمان (ویزایی که برای درخواست باید حضورا اقدام کنند)
  • ویزا دانشجویی آلمان (برای افرادی که می خواهند به صورت تمام وقت در آلمان تحصیل کنند)

ویزای دوره ی زبان آلمانی: اگر در این مدت به دانشگاه یا دوره پایه ای برسید، می توانید برای ویزای دانشجویی درخواست بدهید. نوع دوم ویزایی است که اگر شما پذیرش خود در دانشگاه یا دوره پایه را در کشور آلمان دریافت نمائید، می توانید برای ویزای دانشجویی کشور آلمان اقدام کنید. برای اخذ ویزای تحصیلی باید از دانشگاه نامه ی تاییدیه ارائه دهید و این نامه ی پذیرش اعتبار دارد و قبل از منقضی شدن آن باید برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان اقدام کنید.




اثبات منابع مالی (تمکن) در آلمان

پیش از شروع تحصیل خود، باید ثابت نمائید که پول کافی برای حمایت از خود را دارید. سندی که شما نیاز دارید “Finanzierungsnachweis” یا اثبات منابع مالی نامیده می شود. زمانی که شما درخواست ویزا می دهید، این سند از شما خواسته می شود. در نهایت، هنگام درخواست مجوز اقامت در آلمان، باید آن را ارائه دهید. در اکثر موارد، متقاضیان باید ثابت کنند که برای مدت زمان یکسال حدود 10236€ (یورو) در حساب بانکی خود دارند. چند راه برای نشان دادن اینکه شما می توانید هزینه های زندگی خود را تامین کنید، وجود دارد که عبارتند از:

  • کسی که با اقامت دائم در آلمان است، می تواند در اداره ثبت نام اتباع خارجی، پرداخت هزینه ها را تضمین کند.
  • والدین شما می توانند مدارک و اسناد مربوط به درآمد و دارایی های خود را ارائه دهند.
  • سپرده ای به مبلغ 10،236 یورو در حساب بانکی (بلوکه شده باشد)
  • شما می توانید ضمانت بانکی ارائه دهید.
  • شما می توانید اعلامیه اعطای بورس تحصیلی را از ارائه دهندگان بورس تحصیلی شناخته شده ارائه دهید.

چه آزمون زبان آلمانی در تمام دانشگاه های آلمان قابل قبول است؟

دو آزمون زبان آلمانی را می توان به شما پیشنهاد داد که مدرک آن ها مورد قبول تمام دانشگاه های آلمان است.

  • آزمون DSH (آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه ها- که این آزمون فقط در کشور آلمان برگزار می شود.)
  • آزمون TestDaF این آزمون در 90 کشور دنیا برگزار می شود.

اگر برنامه ای که برای ادامه ی تحصیل در نظر گرفته اید به زبان انگلیسی هم تدریس می شود ، شما باید مدرک ایلتس یا تافل را نیز ارائه دهید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: