مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اسامی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در انگلستان 2021

اسامی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در انگلستان 2021

مردم غالباً به اشتباه فکر می‌کنند که انگلستان، کل مساحت سرزمین بریتانیا را تشکیل می‌دهد، اما این باور درست نیست. انگلستان با اسکاتلند از شمال و با ولز از غرب همسایه است. انگلستان بخش بزرگی از بریتانیاست و بخش‌های مرکزی و جنوبی این جزیره را تشکیل می‌دهد. انگلستان همچنین پُرجمعیت ‌ترین کشور در بین تمام کشورهای تشکیل ‌دهنده‌ی بریتانیاست و تقریباً 53 میلیون نفر جمعیت دارد و بیش از 80 درصد جمعیت کل بریتانیا را شامل می‌شود. انگلستان چهارمین کشور (بر حسب جمعیت) در اتحادیه‌ی اروپا و 25 کشور پُرجمعیت جهان است. بیشتر جمعیت انگلستان در پایتخت آن، لندن ساکن هستند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در انگلستان و دلایل تحصیل در انگلستان

بریتانیا یک کشور منحصربه ‌فرد است. هزاران خانواده از سراسر جهان تصمیم گرفته‌اند در بریتانیا زندگی کنند و این امر به بریتانیا، یک فضای چند فرهنگی و غنی اعطا کرده که شما نمی‌توانید در جای دیگری از جهان مشابه آن را پیدا کنید. هر ساله، بیش از 200000 دانشجوی خارجی، تصمیم به تحصیل در انگلستان می‌گیرند، در حالی که تعداد این افراد همچنان روند افزایشی دارد. در بریتانیا، شما با جامعه‌ی متنوع و با افرادی از سراسر جهان مواجه خواهید شد و بدلیل تعاملات با افراد گوناگون، تجربه‌ی شما نیز غنی‌تر خواهد شد. شما با کشورها و فرهنگ‌های دیگر آشنا خواهید شد و چیزهای زیادی در مقایسه با کشور مادری‌تان یاد خواهید گرفت. اگر تصمیم به تحصیل در انگلستان دارید، هیچ‌گاه خسته نخواهید شد، همیشه کار جدیدی برای انجام دادن و همیشه افراد جدیدی برای ملاقات کردن وجود دارد.

بریتانیا فقط بدلیل قابلیت‌های جهانی خود منحصربه‌ فرد نیست. بریتانیا یک تاریخ جذاب و غنی دارد که آن را به مکان ایده‌آلی برای افرادی با پیشینه‌های گوناگون تبدیل می‌سازد. تجارت در شهرهایی همچون لندن، وسیع و گسترده است. زندگی شبانه در سرتاسر این کشور خودنمایی می‌کند. گالری‌های هنری، بازارهای روباز و رستوران ها، مکان‌های محبوبی برای جمع شدن و لذت بردن انگلیسی‌هاست.

اگر می‌خواهید به اروپا سفر کنید، بریتانیا این امکان را برای شما فراهم می‌کند. در بریتانیا، می‌توانید به اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی سفر کنید و چیزهای زیادی درباره‌ی پیشینه‌ها و سبک زندگی‌های گوناگون این کشورها یاد بگیرید. سیستم حمل و نقل عمومی، سفر به کل بریتانیا را ساده می‌کند. به‌عنوان یک دانشجو، می‌توانید از تخفیف‌های ویژه‌ای برای حمل و نقل خود نیز برخوردار شوید.

از این مسیرهای حمل و نقل عمومی، می‌توان برای رسیدن به بقیه‌ی اروپا استفاده کرد. The Chunnel می‌تواند شما را در عرض یک روز، به سرزمین اصلی اروپا ببرد. شما می‌توانید مجوز ورود به کشورهای نزدیک بریتانیا را بدست آورید و می‌توانید به هر کشوری در قاره‌ی اروپا بروید. فقط مطمئن شوید که مدارک لازم و ضروری برای انجام این کار را دارید (پاسپورت‌).

یک آموزش در سطح کلاس جهانی در یک کشور چند فرهنگی، می‌تواند به شما کمک کند تا آماده‌ی زندگی برای بعد از اتمام تحصیلات خود شوید. و این موضوع حقیقتاً کمک می‌کند تا بتوانید از بریتانیا و اروپا به شکل منحصر ‌به‌ فردی لذت ببرید که نمی‌توانید در جای دیگری چنین چیزی را پیدا کنید. الان که با شرایط تحصیل در انگلستان آشنا شدید، چرا تحصیل در بریتانیا را در آینده‌ای نزدیک به ‌عنوان یک گزینه برای خود در نظر نمی‌گیرید؟

بریتانیا و دانشگاه‌های آن، به دلیل داشتن امتیازات و برابری های آموزشی، دارای شهرت بی‌چون و چرایی هستند و سالانه هزاران دوره‌ی آکادمیک به دانشجویان ارائه می‌دهند؛ همچنین در چند دهه ی اخیر، انگلستان، مقصد ایده‌آلی برای بیش از یک میلیون دانشجوی خارجی از سراسر جهان بوده‌اند. برخی از این دلایل ممکن است اختصاصاً آکادمیک باشد، اما علاوه بر آموزش در سطحی بالا، شما امتیازات بسیاری از تحصیل در بریتانیا کسب خواهید کرد. علاوه بر این، با توجه به کیفیت آموزشی که دریافت می کنید، شما توانایی پرداخت هزینه های تحصیل در انگلستان را خواهید داشت. اگر هنوز هم در انتخاب انگلستان برای تحصیل شک دارید، حتما ادامه ی مطالب ما را دنبال کنید.

از امتیازات تحصیل در دانشگاه های انگلستان این است که به هرکجا روید مدرک تحصیلی و دانش شما به رسمیت شناخته خواهد شد. تحصیل در بریتانیا پایه‌های تحصیلی شما را محکم خواهد کرد و توانایی‌های بالقوه‌ی شما را برای داشتن حقوقی بالاتر و پیدا کردن شغل مورد نظرتان بالا خواهد بُرد. دانشگاه‌های بریتانیا در سراسر جهان به داشتن محیطی چالش ‌برانگیز و خلاقانه معروف هستند. استانداردهای آن‌ها به ‌شدت بالاست و سال به سال، دانشگاه‌ها برای مواجهه با چالش‌های مُدرن، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

برای سال‌ها، سیستم تحصیلات عالی در بریتانیا، پایه و اساسی برای استانداردهای آموزش عالی در کشورهای دیگر بوده است. اگر به هر دلیلی قصد ادامه ی تحصیل در خارج از کشور دارید، بریتانیا را انتخاب کنید. بریتانیا دارای موسسات آموزش عالی بی شماری است و تقریباً هر کدام از آن‌ها، فرصت تحصیل برای دانشجویان خارجی را فراهم می‌کنند. شما می‌توانید از بین دوره‌های آموزشی گوناگون، دوره‌ی مناسب با نیازها و علایق خود را پیدا کنید.




دانشگاه‌های انگلستان دارای تاریخ و سنتِ غنی و پُرباری در فراهم کردن آموزش در سطح کلاس جهانی برای دانشجویان خود هستند. دانشگاه‌های بسیاری در بریتانیا وجود دارد که بدون آن که تحقیق قبلی درباره‌ی آن‌ها انجام دهید، گواه این هستند که چرا تحصیل در انگلستان، فرصت شگفت‌ انگیزی است. آکسفورد و کمبریج، نام‌هایی هستند که بدلیل دوره‌های باکیفیت بالای‌شان و تعهد به کیفیت و عملکرد آموزشی‌شان، در سراسر جهان شناخته شده می‌باشند. اما بریتانیا دارای تعداد بی‌شماری دانشگاه است که در تمام آن‌ها، می‌توانید به کیفیت بالای آموزشی همسانی برسید. شما می‌توانید دوره‌های مورد نظر خود را در بریتانیا پیدا کنید و حداقل یک موسسه‌ی آموزشی (یا بیشتر) را احتمالاً پیدا خواهید کرد که به شما برای موفقیت در حوزه‌ی تخصصی‌تان کمک می‌کند.

در اقتصاد امروزه‌ی جهان، شما به مهارت‌ها و توانایی‌های خاصی برای موفق شدن در حوزه‌ی تخصصی خود نیاز دارید. کارفرماها به کارمندان با کیفیت بالایی نیاز دارند که دارای مهارت‌های خاصی باشند که از جمله‌ی آن‌ها، می‌توان به مهارت‌های تفکر موثر، خلاقانه و انتقادی اشاره کرد. آن‌ها همچنین افرادی با تسلط بر زبان انگلیسی می‌خواهند- چه راه بهتری برای یادگیری زبان انگلیسی بهتر از یادگیری آن در کشوری که زبان اصلی مردمان آن انگلیسی است؟ شما می‌توانید خود را در زبان انگلیسی غرق کنید و با زبان انگلیسی زندگی، کار و فکر کنید.

تجربه‌ای که به ‌هنگام تحصیل در بریتانیا کسب خواهید کرد، تجربه‌ای است که برای شما مهارت‌های مورد نیازتان را فراهم خواهد کرد. شما تشویق به خواندن، فکر کردن مستقل، سوال و تحلیل آنچه خوانده‌اید و یاد گرفته‌اید می‌شوید. آیا می‌دانستید دانشمندان و موسسات بریتانیایی تقریباً 100 جایزه‌ی نوبل برنده شده‌اند؟ کشورهای کمی در جهان می‌توانند چنین سطح موفقیتی را ادعا کنند. افرادی که در رشته‌های هنر، مُد، فیلم، تلویزیون و بازی‌های ویدئویی تحصیل می‌کنند، در میان بهترین‌های جهان به‌ حساب می‌آیند.

چرا تحصیل در انگلستان، گزینه‌ی مناسبی برای دانشجویان خارجی است؟

بریتانیا یکی از محبوب ‌ترین کشورها برای سفر با هدف تحصیل است. نسل‌های دانشجویان خارجی برای تحصیل به بریتانیا آمده‌اند و این به معنی آن است که دانشگاه‌های بریتانیا دارای دهه‌ها تجربه در کار با دانشجویان خارجی هستند. به عبارت دیگر، از زمان ارائه‌ی درخواست خود تا زمانی ‌که شروع به تحصیل می‌کنید، با رفتار مناسبی روبرو خواهید شد.

دو نهاد اصلی در بریتانیا هست که می‌تواند به شما در تحصیل در بریتانیا به‌عنوان یک دانشجوی خارجی کمک کند. The British Council می‌تواند به شما در تمام بخش‌های فرایند ارائه‌ی درخواست خود به دانشگاهتان، پیدا کردن دانشگاهی متناسب با نیازهای‌ شما و آماده شدن برای تحصیل در بریتانیا کمک کند. The Universities and Colleges Admissions Service نیز می‌تواند به شما کمک کند تا به موسسات آموزشی سراسر بریتانیا درخواست پذیرش دهید.

بعد از آنکه پذیرفته شدید، دانشگاهتان با شما به ‌خوبی رفتار می‌کند. خیلی از موسسات آموزشی در بریتانیا به شما از زمان حضور در فرودگاه تا پیدا کردن مسکن کمک می‌کنند و حتی برخی در سال نخست حضورتان در دانشگاه، مسکن در اختیارتان قرار می‌دهند. تمام دانشگاه‌ها دارای یک انجمن دانشجویان خارجی هستند و به شما کمک می‌کنند تا با زندگی در بریتانیا سازگار شوید و شما را به دانشجویان خارجی دیگر متصل می‌کنند.

فرصت‌های کاری در انگلستان

در حال حاضر، رقابت در بازار کار سخت‌تر از گذشته شده است. برای کار کردن، شما باید به مهارت‌های سطح بالا مجهز شده باشید. بهترین راه برای رسیدن به این هدف چیست؟ حضور در یک دوره‌ی آموزشی با کیفیت بالا. اگر می‌خواهید تحصیلات عالی با کیفیت بالا و هزینه‌های مناسب داشته باشید یا رویای تحصیلات رایگان را می‌بینید، شما در واقع دور از حقیقت زندگی می‌کنید. در دوران معاصر ما، این تقریباً غیرممکن است. در حقیقت، انگلستان نمونه‌ی خاصی از این موضوع است.

جدا از اینکه کدام دانشگاه را برای تحصیل در بریتانیا انتخاب می‌کنید، تحصیل برای شما هزینه دارد. اما جای نگرانی نیست. خوشبختانه، برخلاف برخی از محبوب ‌ترین هدف‌های مطالعاتی در جهان، شما در انگلستان اجازه ی کار حین تحصیل دارید. در طول سال آموزشی، شما اجازه‌ی داشتن کار پاره‌ وقت تا 20 ساعت در هفته را دارید.

زمانی که ترم تحصیلی شما به پایان می‌رسد، می‌توانید یک شغل تمام‌ وقت پیدا کنید. شما می‌توانید از پس تمام هزینه‌های آموزش و هزینه‌های زندگی به‌ تنهایی بربیایید. کار همزمان با تحصیل، به شما یک حس استقلال حقیقی خواهد داد تا یاد بگیرید بر روی پای خود بایستید. حتی اگر سطح بالاتری از تعهد و موفقیت را در طول تحصیلات‌تان نشان دهید، می‌توانید پیشنهادهای زیادی را از سوی کارفرمایان خود دریافت کنید و در نهایت، بعد از اتمام تحصیلات‌‌تان، در بریتانیا بمانید. با این حال، شرایط خاصی وجود دارد که برای رسیدن به این منظور، باید از آن‌ها آگاه باشید.

ابتدا، باید پیشنهادی از سوی کارفرمای خود دریافت کنید. گرفتن مدرک از دانشگاهی در بریتانیا، می‌تواند احتمال استخدام‌تان را بیشتر و به شما کمک کند بعد از اتمام تحصیلات‌‌تان، ویزای اقامت‌ خود را بگیرید. ثانیاً، شرایط شما برای دریافت چنین ویزایی ممکن است با یک حقوق حداقلی خاص مشروط شود. سال‌ها بعد، شما می‌توانید ویزای خود را تغییر دهید و به شهروند دائم بریتانیا تبدیل شوید.

مزیت‌های مالی تحصیل در انگلستان

جدا از اینکه کدام دانشگاه را انتخاب می‌کنید، پرداخت هزینه‌ی دانشگاه‌ها در بریتانیا امکان ‌پذیر است. تحصیل در بریتانیا به زمان کمتری در مقایسه با کشورهای دیگر نیاز دارد. در کشورهای دیگر، حداقل 4 سال برای گرفتن مدرک کارشناسی و دو یا سه سال برای گرفتن مدرک کارشناسی ارشد وقت لازم است. در بریتانیا، دوره‌ی کارشناسی سه سال و دوره‌ی کارشناسی ارشد یک سال طول می‌کشد (مگر اینکه شما در دوره‌ی تحقیقاتی باشید که ممکن است 18 ماه تا 2 سال طول بکشد). این به معنی آن است که شما در مجموع پول کمتری پرداخت خواهید کرد. علاوه بر این، تعداد زیادی از بورسیه های دانشگاه های انگلستان به دانشجویان خارجی نیز تعلق می‌گیرد. بیش از 20000 دانشجوی خارجی از کمک‌های مالی دولت بریتانیا هر ساله بهره‌مند می‌شوند و شما می‌توانید به‌ هنگام تحصیل در بریتانیا، کار کنید.

هزینه های زندگی دانشجویی در انگلستان

اگر از شما درباره‌ی دلایل مهم زندگی و تحصیل در بریتانیا پرسیده شود، احتمالاً هزینه‌های زندگی را ذکر کنید. ما درباره‌ی هزینه‌های زندگی در بریتانیا در مقاله‌ی دیگری بحث خواهیم کرد، اما همانطور که خواهید دید، هزینه‌های زندگی در بریتانیا نسبتاً منطقی است. مشخصاً، اگر در شهری همچون لندن زندگی کنید، هزینه‌ها بیشتر خواهد بود، اما در کل، هزینه‌ها منطقی است. قبل از آمدن به بریتانیا، شما باید تحقیقات لازم را انجام دهید تا از هزینه‌های زندگی، بیشتر مطلع شوید. هزینه‌های زندگی همچنین شامل هزینه‌های سلامت نیز هست و در بریتانیا، هزینه‌های سلامت چندان جای نگرانی ندارد. بریتانیا یکی از کشورهایی است که دارای سیستم مراقبت‌های بهداشتی ملی و بیمارستانی است که هزینه‌های کلی سلامت را کاهش می‌دهد.

ویزای دانشجویی انگلستان

برای ماندن در بریتانیا به‌ عنوان یک دانشجوی خارجی، شما باید دارای ویزای دانشجویی باشید. گرفتن ویزای دانشجویی در بریتانیا، ساده‌تر از کشورهای دیگر است. ویزای دانشجویی در بریتانیا، به ویزای نوع 4 معروف است. دو نوع ویزای نوع 4 وجود دارد:

  • نوع 4 عمومی، برای دانشجویان؛
  • نوع 4 کودک، کودک از 4 تا 17 سال؛

اگر شما 16 سال یا بیشتر دارید، می‌توانید درخواست ویزای عمومی نوع 4 را برای تحصیل در بریتانیا بدهید. شرایطی که با برآورده کردن آن‌ها، می‌توانید این ویزا را درخواست دهید، از این قرار است:

  • در دوره‌ی آموزشی در بریتانیا پذیرفته شده‌اید؛
  • دارای مدرکی گواه بر تسلط خود به زبان انگلیسی هستید؛
  • پول کافی برای پرداخت تمام هزینه‌های زندگی و تحصیل در بریتانیا را در اختیار دارید؛
  • از کشوری به جز کشورهای در فهرست زیر هستید:
    • سوئیس
    • اتریش
    • بلژیک
    • بلغارستان
    • کرواسی
    • جمهوری قبرس
    • جمهوری چک
    • دانمارک
    • فنلاند
    • فرانسه
    • آلمان
    • یونان
    • جارستان
    • ایسلند
    • ایرلند
    • ایتالیا
    • لیختن‌اشتاین
    • لیتوانی
    • لوکزامبورگ
    • مالت
    • هلند
    • نروژ
    • لهستان
    • پرتغال
    • اسلونی
    • اسپانیا
    • سوئد

اگر از خارج از بریتانیا درخواست دهید، فرایند درخواست برای دریافت ویزای دانشجویی، هزینه‌ی بالاتری برای‌تان خواهد داشت (335 پوند برای یک درخواست). 3 ماه قبل از شروع دوره‌ی تحصیلی‌تان، باید درخواست خود را ارائه دهید. دقت کنید که نهاد مهاجرتی مربوطه در بریتانیا، ممکن است مصاحبه‌ای با شما ترتیب دهد تا مطمئن شود شما یک دانشجوی حقیقی هستید یا خیر، حتی اگر فرایند درخواست‌تان تا گام آخر با مشکلی مواجه نشود.

اسامی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در انگلستان 2021

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران 2021
گروه الف

(ممتاز)

اسم دانشگاهردیف
Aberystwyth University1
Aston University2
Bangor University3
Birkbeck College
University of London
4
Bournemouth University5
Brunel University6
Cardiff University7
City University of London8
Coventry University9
Durham University10
Goldsmiths, University of London11
Heriot-watt University12
Imperial College London13
Keele University14
King’s College London15
Lancaster University16
London Business School17
London School of Economics and Political Science18
Loughborough University19
Newcastle University20
Northumbria University21
Oxford Brookes University22
Queen Mary, University of London23
Queen's University Belfast24
Royal College of Art25
Royal Holloway, University of London26
Royal Veterinary College, University of London27
SOAS - School of Oriental and African Studies, University of London28
St George's, University of London29
Swansea University30
The University of Edinburgh31
The University of Manchester32
The University of Sheffield33
The University of Warwick34
UCL – London’s Global University35
University of Aberdeen36
University of Bath37
University of Birmingham38
University of Bristol39
University of Cambridge40
University of Dundee41
University of East Anglia42
University of Essex43
University of Exeter44
University of Glasgow45
University of Kent46
University of Leeds47
University of Leicester48
University of Liverpool49
University of Nottingham50
University of Oxford51
University of Plymouth52
University of Portsmouth53
University of Reading54
University of Southampton55
University of St. Andrews56
University of Stirling57
University of Strathclyde Glasgow58
University of Surrey59
University of Sussex60
University of York61
گروه ب

(خوب)

Birmingham City University1
Canterbury Christ Church University2
Cardiff Metropolitan University3
Cranfield University4
De Montfort University5
Edinburgh Napier University6
Glasgow Caledonian University7
Glasgow School of Arts8
Kingston University9
Leeds Beckett University10
Liverpool John Moores University11
London Metropolitan University12
Manchester Metropolitan University13
Middlesex University14
Nottingham Trent University15
Robert Gordon University Aberdeen16
Sheffield Hallam University17
Staffordshire University18
University for the Creative Arts19
University of Bedfordshire20
University of Bradford21
University of Brighton22
University of Central Lancashire23
University of Derby24
University of East London25
University of Greenwich26
University of Hertfordshire27
University of Huddersfield28
University of Hull29
University of Lincoln30
University of Roehampton31
University of Salford32
University of Teesside33
University of the West of England Bristol34
University of Ulster35
University of Westminster36
گروه ج

(متوسط)

Abertay University1
Anglia Ruskin University2
Bath Spa University3
Buckinghamshire New University4
Glyndwr University5
Leeds Trinity University6
Liverpool Hope University7
Liverpool School of Tropical Medicine8
London South Bank University9
Royal Agricultural University10
Southampton Solent University11
Thames Valley University12
University of Bolton13
University of Chester14
University of Chichester15
University of Gloucestershire16
University of Northampton17
University of South Wales18
University of Sunderland19
University of the Arts London20
University of the West of Scotland21
University of Wales22
University of Wales Trinity Saint David23
University of Winchester24
University of Wolverhampton25
University of Worcester26

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در انگلستان و برترین دانشگاه های انگلستان 2021

دانشگاه آکسفورد در رتبه ی بهترین دانشگاه‌های بریتانیا (انگلستان، ولز، اسکاتلند، ایرلند شمالی) قرار دارد. دانشگاه‌های برتر بریتانیا کدامند؟ اگر می‌خواهید در انگلستان، ولز، اسکاتلند یا ایرلند شمالی تحصیل کنید باید چه دانشگاه‌هایی را مد نظر قرار دهید؟ در جدولی که در ادامه می‌آید دانشگاه‌ها و کالج‌های برتر بریتانیا بر اساس آمار مورد اعتماد رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان (Times Higher Education World University Rankings) سال 2021 در اختیار شما قرار می‌گیرد. دانشگاه آکسفورد (University of Oxford) و دانشگاه کمبریج (University of Cambridge) در رده‌های اول و دوم قرار  دارند، در حالی که سه دانشگاه از لندن در بین پنج دانشگاه برتر اول قرار دارند. سه دانشگاه از اسکاتلند در بین 25 دانشگاه برتر قرار دارند: دانشگاه ادینبورگ (University of Edinburgh)، دانشگاه گلاسکو (University of Glasgow) و دانشگاه آبردین (University of Aberdeen)، در حالی که بهترین دانشگاه ولز، دانشگاه کاردیف (Cardiff University) است که در رتبه ی 27 قرار دارد. برای دانشجویانی که به دنبال تحصیل در ایرلند شمالی هستند، بهترین دانشگاه در این رنکینگ دانشگاه کوینز بلفاست (Queen’s University Belfast) است. در بین دانشگاه‌های برتر در بریتانیا، حدود 20 مورد از آنها در لندن قرار دارند، از جمله مؤسسات مشهوری مثل امپریال کالج (کالج سلطنتی) لندن (Imperial College London) و کالج دانشگاهی لندن (UCL) و دانشگاه‌های جدیدی مثل وست‌مینستر (University of Westminster) و دانشگاه گرینویچ (University of Greenwich).

دانشگاه های برتر انگلستان 2021
رتبه ی جهانیرتبه درانگلستاندانشگاهشهر
1
1

دانشگاه آکسفورد

 آکسفورد
22دانشگاه کمبریجکمبریج
11
3امپریال کالج لندنلندن
164

UCL

لندن
27
5

London School of Economics and Political Science

لندن
306

دانشگاه ادینبورگ

ادینبورگ
35
7

King’s College London

لندن
518

دانشگاه منچستر

منچستر
77
9

University of Warwick

Warwick
9110

دانشگاه بریستول

بریستول
92
11

دانشگاه گلسکو

گلسکو
10712

دانشگاه بیرمنگام

بیرمنگام
110
13

Queen Mary University of London

لندن
12114

University of Sheffield

Sheffield
127
15

University of Southampton

Southampton
140
13

University of Würzburg

Würzburg
133
16

دانشگاه یورک

یورک
13617

دانشگاه لنکستر

لنکستر
149
18

دانشگاه دورهام

دورهام
15819

دانشگاه ناتینگهام

 ناتینگهام
16020

دانشگاه لیدز

لیدز
16020

دانشگاه ساسکس

برایتون
163
22

دانشگاه لیورپول

لیورپول
17023

University of Leicester

Leicester
174
24

University of Exeter

Exeter
17825

دانشگاه ابردین

 ابردین
178
25

دانشگاه نیوکاسل

نیوکاسل
19127

دانشگاه کاردیف

کاردیف
200
28

University of East Anglia

Norwich
20028

Queen’s University Belfast

بلفست
201-25030

دانشگاه بث

بث
201-25030

University of Dundee

Dundee
201-25030

دانشگاه ریدینگ

ریدینگ
201-25030

St George’s, University of London

لندن
251-30035

Brighton and Sussex Medical School
دانشگاه پزشکی برایتون و ساسکس

برایتون
251-30035

University of Surrey

Guildford
251-30035

Swansea University

Swansea

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در انگلستان و بورسیه تحصیلی انگلستان

هزینه‌ی حضور در دانشگاه‌های انگلستان، حتی بدون در نظر گرفتن هزینه‌های زندگی بالاست. اما خوشبختانه، چندین منابع مالی برای کمک به دانشجویان در انگلستان وجود دارد. مقدار پول اختصاصی برای کمک‌های دانشجویی، یا بر اساس شایستگی است یا بر اساس نیاز. تخمین زده شده است که بالای 20000 دانشجوی خارجی در انگلستان، سالانه کمک‌های مالی دریافت می‌کنند.

در انگلستان، چندین نوع کمک مالی برای دانشجویان خارجی وجود دارد:

  • بورسیه‌ها
  • وام‌های دانشجویی
  • منابع دیگر

بورسیه‌ها تحصیلی انگلستان

از آنجایی‌ که هزینه‌ی حضور در دانشگاه‌ها در انگلستان نسبتاً بالاست، بورسیه‌ها انتخاب مناسبی برای کاهش بار مالی روی دوش دانشجویان است. خوشبختانه، بورسیه‌های بسیاری برای دانشجویان خارجی وجود دارد و این احتمال همیشه بالاست که شما بورسیه‌ی مناسب خود را پیدا کنید. البته به کمی تحقیق در این مورد نیاز دارید. خیلی از دانشگاه‌ها در انگلستان، بورسیه‌هایی به دانشجویان خارجی‌شان می‌دهند. برخی از این بورسیه‌ها، بر اساس شایستگی، برخی بر اساس نیاز و برخی فقط به این دلیل به دانشجویان تعلق می‌گیرد، چون در دوره‌ی خاصی، مشغول به تحصیل هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی کسب این بورسیه‌ها، با دپارتمان کمک‌های مالی یا دفتر امور بین‌الملل دانشگاه خود تماس بگیرید.

دانشجویان خارجی که در دوره‌های کارشناسی ارشد شرکت می‌کنند، فرصت‌‌های بیشتری برای کاهش هزینه‌های خود دارند. خیلی از دانشگاه‌ها، بر اساس دوره‌ی تحصیلی شما و معیارهای دیگر (همچون ساعت‌های کاری و تحقیقاتی)، ممکن است بیشتر یا حتی تمام هزینه‌های‌تان را پرداخت کنند. با این حال، این نوع بورسیه‌ها رقابتی هستند و بدست آوردن آن‌ها ممکن است سخت باشد، اما قطعاً ارزش امتحان کردن را دارد.




وام‌های دانشجویی انگلستان

وام‌های دانشجویی نوع دیگر کمک‌های مالی هستند که به دانشجویان دانشگاه‌های انگلستان تعلق می‌گیرد. با این حال، تحت قوانین جاری انگلستان، فقط دانشجویان داخلی، دانشجویان عضو اتحادیه‌ی اروپا و دانشجویان منطقه‌ی اقتصادی اروپا مجاز به درخواست این نوع بورسیه هستند. از سویی دیگر، دانشجویان خارجی باید به ‌دنبال وام‌های دانشجویی در کشور مادری‌شان یا در دانشگاه مورد نظرشان در انگلستان باشند.

اگر هیچ‌ کدام از گزینه‌های بالا مورد استفاده‌تان قرار نگرفت، منابع مالی دیگری برای تحصیل شما در انگلستان وجود دارد. همانطور که در بالا توضیح داده شد، حتی اگر کمک‌های مالی زیادی دریافت نکنید، هزینه‌ی تحصیل در دانشگاهی در انگلستان بدلیل این حقیقت بسیار کمتر است که تمام کردن دوره‌ی تحصیلی‌تان، زمان کمتری وقت می‌برد. یادآوری این نکته برای برنامه ‌ریزی‌های شما مفید خواهد بود.

اگر برای گرفتن مدرک کارشناسی به انگلستان بیایید، ممکن است بدلیل زمان و هزینه‌های کمتر مورد نیاز برای تمام کردن این دوره، حتی مشتاق شوید تا مدرک کارشناسی ارشد خود را نیز دریافت کنید. اگر به بدست آوردن کمک‌های مالی برای پوشش هزینه‌های دانشگاهتان متمایل هستید، پس با دپارتمان کمک‌های مالی و دپارتمان امور بین‌الملل دانشگاه خود مشورت کنید.

دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در انگلستان و ویزای دانشجویی انگلستان

تمام دانشجویان خارجی که می‌خواهند در انگلستان تحصیل کنند، باید ویزای دانشجویی نوع 4 داشته باشند. این ویزا فقط به دانشجویان تمام‌ وقت دانشگاه‌هایی تعلق می‌گیرد که به ‌دنبال کسب مدرک در انگلستان هستند، نه دانشجویانی که قصد تحصیل در دوره‌های کوتاه‌ مدت یا دوره‌های زبان انگلیسی را دارند. هر کسی که قصد تحصیل در انگلستان را دارد، برای ماندن در این کشور برای دوره‌ی مشخصی از زمان، باید دارای ویزا باشد. شرایط مهاجرت به انگلستان (و بریتانیا در کل) را ملیّت و کشور یا کشورهایی تعیین می‌کند که شما شهروند آن هستید. 

چگونه درخواست صدور ویزای دانشجویی انگلیس بدهیم؟

درخواست صدور ویزای دانشجویی را می‌توان به شکل آنلاین، از طریق پُست یا حضوراً انجام داد. دقت کنید که شما می‌توانید به شکل آنلاین فقط از بیرون انگلستان، جزایر مانش و جزیره‌ی مَن (به ‌جز کره‌ی شمالی) درخواست دهید. افرادی که در زمان درخواست، ساکن انگلستان هستند، باید حضوراً یا از طریق پست درخواست خود را ارائه دهند.

به چه مدارکی نیاز داریم؟

همیشه در ذهن بسپارید که محدودیت‌ها و شرایط صدور ویزا در انگلستان دائماً تغییر می‌کند. بنابراین، شما باید همیشه سیاست‌های رسمی صدور ویزا را قبل از ارائه‌ی درخواست خود بررسی کنید. در حال حاضر، شرایط درخواست صدور ویزای دانشجویی در انگلستان، بر اساس ملیّت شما و نوع ویزایی که درخواست می‌دهید، تغییر می‌کند. بسته به هدف اقامت‌تان در انگلستان، شما باید به‌ دنبال یک ویزای مناسب و شرایط ویزای خاص باشید.

چه زمانی برای ویزای دانشجویی انگلستان درخواست دهم؟

شما می‌توانید درخواست صدور ویزای دانشجویی خود را در انگلستان 3 ماه قبل از شروع دوره‌ی تحصیل‌تان ارائه دهید. وقتی درخواست خود را به دانشگاه‌تان می‌فرستید، تائیدیه‌ی پذیرش برای تحصیل دریافت می‌کنید (یا می‌توانید آن را درخواست دهید). این مدرک، شما را به ‌عنوان دانشجوی پذیرش ‌شده در انگلستان به رسمیت می‌شناسد و بنابراین، شما واجد شرایط درخواست ویزا می‌شوید.

آیا می‌توانم به ‌هنگام تحصیل در انگلستان کار کنم؟

بله، می‌توانید. تحت مقررات فعلی انگلستان، شما مجاز به پیدا کردن یک شغل پاره ‌وقت به‌ هنگام تحصیل هستید. به‌ عنوان یک دانشجوی خارجی مورد حمایت دولت انگلستان که قصد دارد در دوره‌ا‌ی تحصیلی برای 6 ماه یا بیشتر حضور به هم رساند، شما مجاز به 20 ساعت کار در هفته هستید. با این حال، مطمئن شوید که دانشگاه شما، در فهرست موسسات آموزش عالی رسمی در انگلستان قرار دارد.

آیا می‌توانم با ویزای دانشجویی خود، خویشاوندم را به انگلستان بیاورم؟

بله، می‌توانید، اما محدودیت‌ها و استثناهایی نیز وجود دارد که شما باید از آن آگاه باشید. به‌ عنوان یک دانشجوی مورد حمایت دولت انگلستان، اگر در دوره‌ی کارشناسی که بیش از 6 ماه طول می‌کشد یا در دوره‌ی کارشناسی ارشدی که بیش از 12 ماه طول می‌کشد ثبت ‌نام کرده باشید، می‌توانید بستگان خود را نیز به انگلستان بیاورید.

اول، باید بدانید که چه کسانی‌ بستگان به ‌حساب می‌آیند. زن/شوهر و فرزندان شما، بستگان نوع 4 شما به‌ حساب می‌آیند. خویشاوندان دیگر در این زمره نیستند. در مرحله ی بعد، بستگان شما باید اثبات کنند که منابع مالی مناسبی دارند تا حق ورود به انگلستان به آن‌ها داده شود.

بستگان شما می‌توانند تحت این شرایط در انگلستان کار کنند:

  • شما در یک دوره‌ی کارشناسی برای بیش از 6 ماه یا دوره‌ی کارشناسی ارشد برای بیش از 12 ماه حضور دارید؛
  • قانون جدیداً تصویب شده در انگلستان حاکی از آن است که بستگانی که درخواست مهاجرت خود را بعد از تاریخ 6 جولای 2018 بفرستند، اجازه‌ی کار دارند، حتی اگر دوره‌ی تحصیلی شما 9 ماه یا بیشتر باشد؛
  • گرفتن ویزای دانشجویی انگلستان چقدر هزینه دارد؟

طبیعتاً، ارائه‌ی درخواست برای صدور ویزای دانشجویی در انگلستان، دارای هزینه‌ی مشخصی است که ممکن است به ملیّت و نوع ویزای درخواستی شما بستگی داشته باشد. علاوه بر آن، هزینه‌ی صدور ویزای دانشجویی هر از گاهی تغییر می‌کند، پس شما باید همیشه ابتدا منابع رسمی را چک کنید.

اگر از خارج از انگلستان برای دریافت ویزای دانشجویی نوع 4 درخواست دهید، باید 348پوند پرداخت کنید. اگر از داخل انگلستان درخواست دهید، احتمالاً مبالغ زیر را باید پرداخت کنید.

  • خدمات استاندارد- 457 پوند؛
  • خدمات اضطراری- 916 پوند؛
  • خدمات فوق‌العاده – 1047 پوند؛

هزینه‌ی عضویت شما در سرویس سلامت مهاجران نیز در مبالغ بالا محاسبه شده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

فرهنگ مردم انگلستان
فرهنگ مردم انگلستان

بریتانیا بزرگ‌ترین جزیره‌ی قاره‌ی اروپاست و از 4 کشور تشکیل شده است: انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و خیلی از جزایر سراسر جهان. بریتانیا توسط آب محاصره شده و فقط یک مرز خشکی با ایرلند دارد. ...

بیشتر بخوانید
آب و هوای کشور انگلستان
آب و هوای کشور انگلستان

در این بخش از آب و هوای انگلستان و علاقه انگلیسی ها به خانواده ی سلطنتی به شما می گوییم و تفاوت انگلستان و بریتانیا ...

بیشتر بخوانید
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: