مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
چرا الان باید برای ارشد انگلستان اپلای کرد؟

چرا الان باید برای ارشد انگلستان اپلای کرد؟

برای تحصیل ارشد در انگلستان، انتخاب 164 دانشگاه پیش روی شماست، اکثر دوره های ارشد در انگلستان یکساله هستند و میانگین هزینه ی تحصیل 17هزار پوند است، برای تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان، ارائه ی مدرک آیلتس 6.5 یا معادل آن در تافل را ارائه دهید. چه چیزی برای درخواست به موقع برای مقطع کارشناسی ارشد در پاییز نیاز دارید؟ چهار الزام اصلی وجود دارد، و آنها ساده تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید:

مدرک کارشناسی مرتبط

اما نه لزوما مدرک با معدل first-class. در واقع، مرتبط بودن مدرک کارشناسی شما بیشتر از معدل شما اهمیت دارد، به خصوص اگر دارید دیر اپلای می کنید. شما، با مدرک لیسانس 'فیزیک'، نمی توانید به کارشناسی ارشد در رشته 'فلسفه اخلاق' بروید و اگر بخواهید مسئول پذیرش را در این مورد قانع کنید، که به احتمال زیاد قانع نمی شود، زمان زیادی از شما صرف خواهد شد. مطمئناً با معدل 2.1 نسبت به معدل 2.2 یا کمتر، آسان تر پذیرش خواهید گرفت، اما ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با معدل 3 نیز کاملاً امکان پذیر است، مشروط بر اینکه بتوانید دانشگاه را متقاعد کنید که توانایی های لازم را دارید.

علاقه آشکار به رشته تحصیلی

شما باید به رشته خود علاقه داشته باشید؛ یعنی اگر رشته شما 'موشک سازی' هم باشد، در این صورت باید نسبت به علم موشک از خود علاقه نشان بدهید. در هر رشته ای که تحصیل می کنید، نیازی به اثبات اینکه شما یک نابغه ذاتی هستید که قبلاً پایان نامه خود را نوشته و همین الان هم برای دکترایش دیر شده است، نخواهید داشت. شرایط و الزامات اپلای برای کارشناسی ارشد، برای اطمینان از آمادگی شما برای شروع یک دوره طراحی شده است. شما به موارد زیر نیاز دارید:

  • personal statement شما باید دلیل محکمی برای علاقه شما به رشته تحصیلی مورد نظر ارائه دهد (و پیروی از نکات ما نوشتن آن را بسیار سریعتر می کند).
  • رفرنس ها، نظیر استادان سابق، نیز ارزشمند هستند؛ نظیر اینکه یک استاد در مورد شما بگوید که شما همیشه به رشته علمی خود علاقه بسیار نشان داده اید و فعالیت های کلاسی و خارج از کلاس شما با آن استاد در این موضوع، نشان دهنده این علاقه است.
  • ارائه ایده هایی برای موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد می تواند کمک کننده باشد، زیرا این ثابت می کند که شما شدیدا در مورد آن رشته تحصیلی و آن کاری که قصد دارید در مقطع جدید تحصیل خود انجام دهید، از قبل فکر کرده اید.


ایده ای در مورد نحوه تامین مالی 

فاند کارشناسی برای دانشجویان لیسانس تقریباً تضمین شده است. تامین مالی تحصیلات تکمیلی کمی پیچیده تر است، زیرا در بیشتر موارد، وام های دانشجویی به هزینه ها وابسته نیستند. این احتمال وجود دارد که وام های پس از فارغ التحصیلی بخش عمده ای از هزینه های شما را پوشش دهد، اما یک دانشگاه ممکن است در مورد برنامه های مالی کامل تری شما بپرسد (آنها می خواهند مطمئن شوند که شما می توانید از عهده مسائل مالی موقعیتی که به شما پیشنهاد داده اند، برمی آیید)

خبر خوب این است که لزوماً نیازی به نشان دادن یک برنامه کامل مالی ندارید؛ فقط باید به نظر برسد که شما درباره این موضوع فکر کرده اید و برنامه ای برای فرآیند هزینه و تأمین بودجه کارشناسی ارشد دارید. خبر خوب دیگر این است که این می‌تواند فرصتی باشد تا از دانشگاه در مورد فرصت‌های فاند آن بپرسید (که احتمالاً مقداری فاند دارند).

کمی پشتکار

بنابراین، چیزی که در مورد برنامه‌های تحصیلات تکمیلی وجود دارد این است که معمولاً UCAS وجود ندارد (UCAS برای کارشناسی ارشد وجود دارد، اما فقط 12 دانشگاه از آن استفاده می‌کنند). در عوض، اکثریت قریب به اتفاق دانش‌آموزان برای مدرک کارشناسی ارشد، فقط مستقیماً به دانشگاه‌ها اپلای می کنند. این شما را از دردسرهای زیادی در مورد ددلاین ها (و هزینه‌ها) رها می‌کند، اما به این معنی است که ممکن است در مورد بعضی موارد، خودتان مجبور شوید مستقیما دانشگاه را متقاعد کنید، به خصوص اگر دیر اپلای می کنید. 

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده
شرایط اقامت و تحصیل در انگلستان همراه با خانواده

خوشبختانه، شما می‌توانید با ویزای دانشجویی نوع 4، اعضای خانواده‌ی خود را به انگلستان بیاورید. در این مقاله، شما با هر آنچه که باید درباره‌ی دیدن اعضای خانواده‌ی خود به‌هنگام تحصیل در انگلستان بدانید، آشنا خواهید شد. ...

بیشتر بخوانید
هزینه های زندگی در بریتانیا
هزینه های زندگی در بریتانیا

به‌عنوان یک دانشجوی خارجی، یکی از سوالاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، هزینه‌ی زندگی در بریتانیاست. البته، شما باید به هزینه‌های تحصیلی خود نیز توجه داشته باشید، اما در مورد سایر هزینه‌ها چطور؟ ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در انگلستان
هزینه ی تحصیل در انگلستان

هیچ‌کس دوست ندارد فقط به پول فکر کند، اما پول بخش بسیاری مهمی است که مشخص می‌کند آیا می‌توانید در دانشگاه‌های انگلستان مشغول به تحصیل شوید یا خیر. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: