مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
5 علت ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

5 علت ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

تحصیل در کانادا برای بسیاری از دانشجویان بین المللی یک رویا است. وقتی نامه پذیرش را از یک موسسه آموزشی کانادایی دریافت می کنید، ممکن است به نظر برسد که قسمت سخت کار به پایان رسیده است. با این حال، حقیقت این است که گرفتن مجوز تحصیل (study permit) در کانادا، می تواند بسیار سخت تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. بر اساس اطلاعات IRCC، حدود 30 درصد از کل درخواست های مجوز تحصیل رد می شود. از آنجایی که تحصیل در کانادا بسیار محبوب می باشد، این 30% شامل ده ها هزار دانشجویی است که از یک موسسه آموزشی کانادایی پذیرش گرفته اند، اما درخواست مجوز تحصیل آنها رد می شود. در این مقاله، توصیه هایی در مورد اقدامات بعد از رد شدن مجوز تحصیل توسط اداره مهاجرت کانادا (IRCC) آورده شده است.

رفع ریجکتی ویزای کانادا

اگر درخواست مجوز تحصیل شما توسط IRCC رد شود، می‌توانید دو اقدام انجام دهید:

  • اعتراض به رد شدن درخواست؛
  • حل مشکلاتی که باعث رد درخواست شده است؛

برای موفقیت در هر دو مورد، ابتدا باید بدانید که چرا درخواست شما رد شده است. معمولاً دلیل اصلی رد شدن درخواست، در نامه دریافتی توسط شما پس از رد درخواست، ذکر می شود. همچنین می‌توانید برای دسترسی به یادداشت‌های برداشته شده توسط افسر ویزای مسئول پرونده خود، درخواست دهید تا ایده بهتری در مورد نحوه رسیدگی به نگرانی‌های مطرح شده توسط افسر ویزا داشته باشید.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

تمکن مالی

هنگامی برای دریافت مجوز تحصیل درخواست می دهید، باید نشان دهید که پول کافی برای پرداخت هزینه سفر به کانادا، پرداخت شهریه خود و حمایت از خود و اعضای خانواده همراه در حین تحصیل را دارید. به این می گویند 'تمکن مالی'. معمولاً دولت از شما انتظار صورت‌حساب بانکی شش ماهه ای دارد که نشان می‌دهد شما به اندازه کافی تمکن دارید. اگر باور نکند که شما پول کافی برای حمایت از خود و خانواده خود در کانادا دارید، می تواند درخواست شما را رد کند.

نحوه رسیدگی به این مشکل:

اگر درخواست شما به این دلیل رد شد که IRCC توانایی شما برای حمایت مالی از خود را زیر سوال برده است، باید اسناد مالی را که همراه با درخواست خود ارسال کرده اید، به دقت بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که نگرانی های مطرح شده توسط افسر ویزا را برطرف کرده اید و مدارک اضافی و تکمیلی را ارائه دهید تا ثابت کنید که تمکن مالی کافی را دارید. مقدار پول مورد نیاز برای اثبات تمکن مالی، گاهی اوقات برای متقاضیانی که نمی خواهند چنین مبلغ زیادی را خرج کنند ترسناک است. اما نگران نباشید! شما نیازی به خرج کردن این پول ندارید. شما فقط باید به دولت کانادا نشان دهید که در صورت نیاز، پول کافی همراه خود دارید.




ترک کانادا پس از تحصیل

مجوز تحصیل یک ویزای موقت می باشد، به این معنی که دارای یک دوره اعتبار و یک تاریخ انقضا است. در درخواست مجوز تحصیل خود، باید افسر ویزا را متقاعد کنید که پس از پایان اعتبار مجوز تحصیل، کشور را ترک خواهید کرد. این بدین معنا نیست که نمی توانید برای تمدید مجوز تحصیل خود یا اقامت دائم خود در کانادا اقدام کنید. در واقع، برنامه های زیادی توسط دولت برای کمک به دانشجویان، برای ماندن و کار در کانادا پس از تحصیل یا تبدیل ویزای موقت به اقامت دائم، طراحی شده است. معنی آن این است که افسر ویزا باید اطمینان داشته باشد هنگامیکه تاریخ انقضای ویزای موقت شما فرا می رسد، به طور غیرقانونی در کانادا نمی‌مانید. معمولاً اگر دلایل خوبی برای بازگشت به خانه نیاورید، این مساله ممکن است مشکل ساز شود.

نحوه رسیدگی به این مشکل:

معمولاً تنها راه حل این نگرانی در بیانیه شخصی (personal statement) شماست. اگر افسر ویزا با روایتی که به آنها ارائه کرده اید متقاعد نشده است، باید بیانیه خود را مجدداً بررسی کنید تا مستقیماً به نگرانی های او اشاره کرده و آنها را برطرف کنید. مفهوم قصد دوگانه (dual intent) را در ذهن داشته باشید. متقاضیانی که قصد دوگانه دارند، قصد دارند به طور موقت به عنوان دانشجو یا کارگر به کانادا بیایند و همچنین قصد اقامت دائم در کانادا را دارند. ارائه یک روایت قانع کننده به افسر ویزا در مورد اینکه چرا می خواهید برای تحصیل در کانادا بیایید و چرا پس از فارغ التحصیلی به خانه بازمی گردید، یکی از پیچیده ترین بخش های درخواست شما است. دانش عمیق در مورد انواع مواردی که می تواند افسران ویزا را نگران کند، و نحوه برطرف کردن آن نگرانی ها، در اینجا می تواند بسیار مفید باشد.

رشته ی تحصیلی نامناسب

اگر افسر ویزا منطق برنامه انتخابی شما را درک نکند، می تواند درخواست مجوز تحصیل شما را رد کند. برای مثال، تحصیل در رشته مدیریت هتل توسط فردی که دارای لیسانس پرستاری از فیلیپین و چهار سال سابقه کار به عنوان پرستار است، ممکن است برای افسران ویزا مشکوک و سوال برانگیز باشد، زیرا به نظر می¬رسد برنامه انتخابی در کانادا با سابقه تحصیلی یا شغلی متقاضی مطابقت ندارد.

نحوه رسیدگی به این مشکل:

اگر برنامه ای که انتخاب کرده اید، با توجه به تحصیلات یا تجربه کاری گذشته، عجیب به نظر می رسد، باید به وضوح توضیح دهید که چرا می خواهید آن را مطالعه کنید. این مورد دیگری است که دیدن یادداشت های افسر ویزا واقعا می تواند به شما کمک کند. متقاضیان معمولاً دلایل خوبی برای انتخاب برنامه هایی دارند که برای آنها درخواست می دهند. در مثال بالا، شاید عموی پرستار اخیراً هتلی خریداری کرده باشد، و به همین دلیل او می خواهد مسیر شغلی خود را تغییر دهد تا به او در مدیریت کسب و کارش کمک کند. با این حال، شما باید انگیزه خود را به وضوح با افسر ویزا در میان بگذارید تا آنها بتوانند دلیل انتخاب شما را درک کنند.




دانشگاه نامعتبر

قبل از اینکه برای مجوز تحصیل درخواست دهید، باید از یک موسسه آموزشی کانادایی نامه پذیرش دریافت کنید. موسسه ای که نامه پذیرش شما را صادر می کند، باید یک موسسه آموزشی ثبت شده در کانادا باشد. شما همچنین باید تمام الزامات برنامه تحصیلی مورد نظر را برآورده کنید. اگر افسر ویزا به واقعی بودن نامه پذیرش شما یا برآورده شدن الزامات برنامه توسط شما شک کند، ممکن است نامه پذیرش شما را رد کند.

نحوه رسیدگی به این مشکل:

مدارک موسسه ای که ارسال کرده اید را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه مدارک واضح و قابل خواندن هستند و هر گونه مدارک تکمیلی و اضافی را که می توانید ارائه دهید. متأسفانه، مؤسساتی جعلی با صدور نامه های پذیرش جعلی و دریافت شهریه و اپلیکیشن فی، قصد فریب مردم را دارند. به همین دلیل، به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید موسسه ای که در آن پذیرفته شده اید، در لیست موسسات آموزشی تعیین شده (DLI) قرار دارد.

نقص مدارک

اگر مدارک کاملی از سابقه سفرهای خود ندارید، یا اگر مدارک هویتی شما نامشخص است، IRCC ممکن است درخواست مجوز تحصیل شما را رد کند. IRCC باید بتواند تشخیص دهد که آیا شما از نظر پزشکی یا کیفری در کانادا غیرقابل پذیرش هستید یا خیر.

نحوه رسیدگی به این مشکل:

اگر افسر ویزا فکر می‌کند که در تاریخچه سفرهای شما فضاهای خالی وجود دارد، اسنادی را که ارسال کرده‌اید و یادداشت‌های افسر ویزا را بررسی کنید تا ببینید چه دوره‌های زمانی مشکل‌ساز هستند. هنگام درخواست مجدد، مطمئن شوید که شواهد تکمیلی اضافی را برای پوشش این دوره‌ها ارائه می‌کنید. اگر مشکل از مدارک هویتی شماست، درخواست خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها واضح و قابل خواندن هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

انتخاب رشته در کانادا
انتخاب رشته در کانادا

از حسابداری تا جانورشناسی، دانشگاه ها و کالج های کانادا برای هر فرد رشته ایی را ارائه می دهند. در واقع انتخاب های شما آن قدر زیاد است، که نمی دانید از کجا شروع کنید. ...

بیشتر بخوانید
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا
آزمونهای زبان انگلیسی برای تحصیل در کانادا

زبان انگلیسی، زبان اصلی اکثر انستیتوهای کانادا است و موفقیت شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی در گرو سطح زبانی شما است. شرکت در آزمون زبان برای تحصیل در کانادا به پیشینه ی تحصیلی شما باز می گردد، زبانی که با آن در دو سال اخر تحصیل درس خواندید چه بوده است. ...

بیشتر بخوانید
تحصیل در کالج یا دانشگاه
تحصیل در کالج یا دانشگاه

شما تصمیم گرفته اید در کانادا تحصیل کنید. در چند سال آینده به عنوان دانشجو، زندگی در کانادا می تواند بهترین سال های زندگیتان باشد. کالج ها و دانشگاه های زیادی در کانادا وجود دارد، که شما باید از بین آن ها انسیتویی را که در راستای اهدافتان هست را انتخاب کنی ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: