مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
1 راه برای افزایش صعودی نمره ریدینگ

1 راه برای افزایش صعودی نمره ریدینگ

من کمی بررسی کردم (بیشتر شبیه یک نظرسنجی) تا از عادت‌های دانشجویان آیلتس در بخش ریدینگ مطلع شوم و کمی شگفت‌زده شدم وقتی فهمیدم بسیاری از دانشجویان در این بخش گیر می‌کنند و ظاهراً علیرغم تلاش‌های‌شان، پیشرفتی ندارند.

نکته‌ای که من در مورد چگونگی عملکرد دانشجویان در بخش ریدینگ یاد گرفتم، واقعاً باعث تعجب من شد و همان نکته‌ای را منعکس کرد که حدود 15 سال پیش در کلاس رایتینگ آیلتس کشف کردم و از اینکه این هنوز یک قاعده است متعجب شدم. عمل به این نکته می‌تواند ریدینگ آیلتس شما را خیلی سریع متحول کند، اما ظاهراً خیلی از دانشجویان به آن عمل نمی‌کنند.

نکته ای آسان برای موفقیت در ریدینگ آیلتس

این نکته خیلی ساده است- شما باید پس از بررسی نمرات خود، هر متن ریدینگ آیلتس را دوباره بررسی ‌کنید تا بفهمید چرا به برخی از سوالات، پاسخ اشتباه داده‌‌اید!

  • می‌شنوم که می‌گویید: البته من این کار را انجام می‌دهم!
  • خُب، اگر این کار را انجام می‌دهید، جزو اقلیّت هستید.
  • آیا وقت خود را دوباره صرف تجزیه و تحلیل سوال می‌کنید تا بفهمید به چه سوالاتی پاسخ نداده‌اید؟
  • آیا به متن بازمی‌گردید و می‌بینید که چگونه نتوانسته‌اید به یک سوال پاسخ دهید؟
  • آیا واقعاً مطمئن هستید که فهمیده‌‌اید چگونه می‌توانید در آینده، از آن اشتباه جلوگیری کنید؟
  • و بعد بتوانید از این دانش جدید در سوالات مشابه بعدی در یک آزمون آزمایشی آیلتس استفاده کنید؟

یا همچون بیشتر دانشجویانی که با آن‌ها صحبت کردم، فقط به نمره‌ی خود نگاه می‌کنید، احساس خوشحالی یا ناراحتی می‌کنید، آن را کنار می‌گذارید و به مرحله‌ی بعد می‌روید.




چند ماه پیش، چند کارگاه آموزشی ریدینگ آیلتس برگزار کردم و در جلسات این کارگاه، با بسیاری از اشتباهات معمول دانشجویان در بخش ریدینگ آیلتس مواجه شدم و برای دانشجویان و خود من نیز بسیار هیجان‌انگیز بود که فهمیدم این خطاهای بسیار ساده باعث شده دانشجویان در نمرات 6 و 6.5 گیر کنند.

دو نفر از این دانشجویان چند هفته بعد از این جلسات، در امتحان شرکت کردند و هر دو در بخش ریدینگ، به نمره‌ی باند 8.5 دست یافتند! فقط پس از 3 ساعت و کشف این نکات کوچک که هر دو ماه‌ها در سوالات ریدینگ، آن را نادیده گرفته بودند! پس، یکی از آن‌دسته دانشجویانی نباشید که امتحانی را به‌پایان می‌رسانند، آه می‌کشند و آن را کنار می‌گذارند و سپس به امتحان بعد می‌روند. یکی از آن‌دسته دانشجویانی باشید که تمام اشتباهات خود را تجزیه و تحلیل می‌کنند تا دقیقاً بفهمند که چرا پاسخ اشتباه به سوالی داده‌اند- این راه موفقیت در آیلتس است!!

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
اشتباهات رایج در Punctuation رایتینگ آیلتس
اشتباهات رایج در Punctuation رایتینگ آیلتس

آخه مگه نقطه گذاري تو ايلتس مهمه؟ اين سواليه که خيلي از کساني که خودشون رو براي ایلتس آماده مي کنند مي پرسند. همينجا مي خوام خيال همه رو راحت کنم، بله، خيلي زياد. اگر نمره خوب براي رايتينگ IELTS مي خواين حتما روي نکات ساده نقطه گذاري دقت کنين. ...

بیشتر بخوانید
چطور در READING آیلتس 9 شدم!
چطور در READING آیلتس 9 شدم!

کاری که من کردم این بود که تستهای کمبریج آیلتس هارو زدم و فقط کلمات کلیدی متن هارو چک کردم یعنی اون کلماتی که در سوال ها بودن و من معنیشون نمیدونستم و باعث میشد نتونم سوال رو بفهمم و یا اونهایی که مستقیما جواب سوالا بودن و یا پیدا کردن جواب سوال ها مبتنی ب ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: