مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تصحیح رایتینگ آیلتس

تصحیح رایتینگ آیلتس

آزمون آیلتس، آزمونی چهار مهارته هست که سطح زبان شما در مهارت های اسپیکینگ، لیسنینگ، ریدینگ و رایتینگ رو ارزیابی می کنه. کسب نمره ی بالا در مهارت های رسپتیو (Receptive) یعنی مهارت های ریدینگ و لیسنینگ با تمرین و یادگیری نوع سوالات خیلی دشوار نیست اما درباره ی مهارت های پروداکتیو (Productive) این موضوع کمی متفاوت هست، این تفاوت از این نشات می گیره که شما در مهارت های رایتینگ و اسپیکینگ باید جملات رو با گرامر صحیح و کلمات به جا، بسازید و این موضوع را تا حدی دشوار می کنه و برای همینه که این روزا گرفتن نمره ی 7 رایتینگ تا حد زیادی غیر ممکن شده، اما راه حل چیه و آیا تصحیح رایتینگ می تونه در موفقیت نقشی داشته باشه؟

برای نوشتن یه رایتینگ خوبِ آیلتس چندین فاکتور برای ارزیابی نمره وجود داره:

1. انسجام و پیوستگی متن (Cohesion and Coherence)

2. پاسخگویی کامل (Task Response)

3.دانش واژگانی (Lexical Resource)

4. رنج استفاده از گرامر و صحت گرامر (Grammatical Range and Accuracy)

هر کدوم از این فاکتورها در نمره دهی رایتینگ 1/4 نمره رو به خودشون اختصاص می دهند.

  • در فاکتور CC انسجام معنایی پاراگراف ها و جملات در نظر گرفته می شه.
  • در فاکتور TR این مورد در نظر گرفته می شه که آیا شما به هرآنچه سوال از شما پرسیده است به صورت کامل پاسخ دادید یا خیر. سوالات رایتینگ آیلتس انواع مختلفی دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.
  • فاکتور LR همانطور که از اسمش مشخص است سطح لغات و واژگان شما را ارزیابی می کند که چقدر دانش زبانی و لغوی دارید.
  • GRA، مهارت گرامری شما موضوعی بسیار مهم و حائز اهمیت است و تا حدی دشوار، بخشی که زبان آموزها برای یادگیری آن مشکل روبه رو هستن.

تصحیح رایتینگ – انواع سوالات رایتینگ آیلتس

رایتینگ آیلتس - Agree or Disagree

همونطور که از نوع سوال مشخصِ از شما می خواد که موافق بودن یا نبودنتون با موضوع رو اعلام کنید و دلیل خودتون رو شرح بدید. شانس رو به رو شدن با این سوالات در رایتینگ آیلتس حدود 28 درصد تخمین زده شده است.

رایتینگ آیلتس - Advantages and Disadvantages

این سوالات از شما خوبی ها و بدی های موضوعی رو می پرسند، شما باید در پاراگراف هایی که نظم دارند، دو طرف موضوع را بررسی کرده و در نهایت نتیجه گیری ارائه دهید. 

رایتینگ آیلتس - Two-Part Question Types

در این گونه از سوالات یک موضوع به شما گفته شده است و سوالی در ادامه بیان می شود که باید به آن پاسخ جامع و کامل بدید.




رایتینگ آیلتس - Cause-Solution

سوالاتی که مشکلی رو بیان می کنن و از شما راه حل می خوان.

رایتینگ آیلتس -  Discuss Both Sides

در این سوالات شما با دو نظر مختلف درباره ی یک موضوع روبه رو هستید و باید با دید هر دو گروه نظرات لازم رو بیان کرده و به طور معمول از شما می خوان که بگید با کدوم گروه هم عقیده هستید و چرا. خب همونطور که دیدید فاکتورهای نمره دهی مشخص هستند و نوع سوالات هم به همین صورت اما برای نوشتن پاسخ به سوالات داشتن ایده هم مهمه، در واقع میشه معیار TA.

برای رایتینگ آیلتس باید حرف حساب رو درست و صحیح گفت.

راه حل موفقیت در رایتینگ آیلتس- سیستم تصحیح رایتینگ

موفقیت شما در رایتینگ آیلتس تنها با تمرین و یادگیری قواعد است، بناباین در مرحله ی اول لازم است بتوانید با شرکت در کلاس ها یا مطالعه به صورت خودخوان سطح لغوی و گرامری خودتون رو بالا ببرید. در مرحله بعد لازم است با  نوشتن و پیدا کردن اشتباهات خود، آنها را تصحیح کنین. ما هر دو مرحله خدمات اختصاصی در نظر گرفتیم، می توانید با انجام تعیین سطح رایگان در دوره های تخصصی ایلتس که به صورت انلاین و حضوری برگزار میشن، شرکت کنید.

خدمت تصحیح رایتینگ آیلتس

این که چجوری بدونید دارید از گرامری درستی استفاده می کنید یا نه و آیا کلمه ای که به کار می برید برای این مفهموم درسته یا می تونید جایگزین بهتری انتخاب کنید و حتی پاسخ تون به سوال پرسیده شده تا چه میزان برای شده در فاکتور TR نمره میاره، دونستن تمام اینا با کمک یک معلم آیلتس امکان پذیره. فرصتی که ما برای شما در نظر گرفتیم اینه که می تونید از خدمت تصحیح رایتینگ و حتی اسپیکینگ ما استفاده کنین. به طور اجمالی می توان گفت در سیستم تصحیح رایتینگ داوطلبین آزمون آیلتس یا تافل می توانند رایتینگ های خود را برای تصحیح شدن، ارسال نمایند. در سیستم تصحیح رایتینگ ایلتس، می توانید برای تصحیح تسک 1 یا تسک 2 و یا هر دو در خواست دهید و برای انتخاب موضوع نیز، امکان ارسال موضوع از طرف مجموعه وجود دارد و یا اینکه خودتان می توانید موضوع را انتخاب نمایید، که پیشنهاد ما این است، به ما اعتماد کرده و اجازه دهید که موضوع رایتینگ را ما برای شما انتخاب کنیم، در این صورت یک سمپل رایتینگ نیز برای شما در نظر می گیریم. در سیستم تصحیح رایتینگ، بعد از تصحیح رایتینگ شما، مصحح ایلتس نمره ی شما در هر چهار مهارت را مشخص کرده و نمره ی اورال شما را نیز اعلام می کند، در یک ویس به بررسی رایتینگ شما پرداخته می شود و دلایل نمره ای که اخذ کرده اید به شما گفته خواهد شد، در کنار همه این موارد راه حل هایی برای بهبود هر معیار نمره دهی رایتینگ به شما داده می شود.

برای استفاده از سیستم تصحیح رایتینگ، حضور در مجموعه الزامی نمی باشد و می توانید از این سرویس به صورت آنلاین بهره ببرید.
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2
پنج نکته برای آمادگی در رایتینگ تسک 2

اطمینان از خارج نشدن از موضوع، کنترل انسجام متن، استفاده از گرامر و لغات خوب، پرهیز از تکرار، استفاده کافی از جملات پیچیده و کلمات ربط در 280 کلمه و تنها در 40 دقیقه، اصلا کار آسونی نیست. پس نوشتن یک پلان ، ساختار بهتری رو به رایتینگ آیلتس تون میده. این pl ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس
پنج نکته ی مهم درباره ی ریدینگ آیلتس

متحان ریدینگ سه بخش داره، یعنی شما باید 3 متن مجزا رو بخونید. چند سوال برای هر بخش وجود داره و شما 60 دقیقه برای خوندن متن‌ها و جواب دادن به تمام سوالا زمان دارید. ممکنه قبلاً چند تا تست ریدینگ رو دیده و متوجه شده باشین که برخی سوالات بر حسب اونچه که از ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: