مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
5 نکته برای تسک 2 والسلام

5 نکته برای تسک 2 والسلام

آیا می‌دانستید داوطلبان معمولاً پایین‌ترین نمره‌ی باند را در بخش رایتینگ آزمون آیلتس کسب می‌کنند؟ آزمون رایتینگ آیلتس می‌تواند مانع سختی برای داوطلبان این آزمون باشد، اما با آمادگی مناسب، می‌توانید مطمئن شوید که مقاله‌ی آیلتس شما به‌اندازه‌ی کافی خوب است و قادر هستید نمره‌ی مورد نظر خود را کسب کنید. وقت گذاشتن بر روی تمرین رایتینگ آیلتس و اطمینان از تکرار نکردن یک‌سری از اشتباهات، ضروری است و با کمی تمرکز، خیلی زود در مسیر کسب نمره‌ی دلخواه‌تان، قرار خواهید گرفت. چیزهای زیادی هست که باید به خود یادآوری کنید: شما باید زمان خود را مدیریت کنید، اشتباه نداشته باشید، نکات مهم عنوان را پیدا کنید، حد مجاز استفاده از کلمه را حفظ کنید و برای استفاده از واژگان مناسب، وقت بگذارید و کار خود را بررسی کنید. این کارها ظاهراً غیرممکن به‌نظر می‌رسد، اما اگر به طور سیستماتیک کار کنید و بر آنچه انجام می‌دهید کنترل داشته باشید، دستیابی به آن محتمل است. 5 نکته‌ی مهمی که به شما در انجام این کار کمک می‌کند، از این قرار است.

اطمینان حاصل کنید که کلمات کلیدی سوال را مشخص کرده‌اید

مهم است که بدانید از شما چه انتظاری می‌رود. با دقت به سوالات نگاه کنید و زیر کلماتی که به شما می‌گویند چه کاری باید انجام دهید، خط کشیده یا دور آن‌ها دایره‌ای بکشید. آیا این یک نظر است یا بحث یا راه‌حل یک مسئله یا ترکیبی از آن‌ها؟ اگر در این مورد اشتباه داشته باشید، نمره از دست خواهید داد.

برای برنامه‌ریزی رایتینگ خود، وقت بگذارید

اغلب می‌شنوم که افراد می‌گویند وقت کافی برای برنامه‌ریزی ندارند، اما من نمی‌توانم به اهمیت برنامه‌ریزی به اندازه‌ی کافی تاکید کنم. من برنامه‌ریزی می‌کنم و اسپیکر بومی زبان انگلیسی هستم. برنامه‌ریزی برای رایتینگ خود به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بنویسید، چون قبل از اینکه قلم را روی کاغذ بیاورید، ایده‌هایی در ذهن دارید و برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند تا اشتباهات کمتری داشته باشید. برنامه‌ریزی اتلاف وقت نیست، بلکه استفاده‌ی خوب از وقت خود است.




کلمات پیونددهنده‌ی صحیحی انتخاب کنید

تلفیق ایده‌های خود به جملات پیچیده‌تر، نه‌تنها سبک خوبی در آیلتس است، بلکه همچنین یکی از ویژگی‌های کسب باند 6 و بالاتر در آیلتس می‌باشد. بانکی از کلمات پیونددهنده ایجاد کنید و مطمئن شوید که می‌دانید چگونه آن‌ها در یک جمله کار می‌کنند و همچنین مطمئن شوید که می‌دانید نحوه‌ی استفاده‌ی خوب از آن‌ها چیست. برای ایجاد جملات پیچیده، چند ابزار مفید بیاموزید. کلمات پیونددهنده، ابزار مهمی در سبک 'آکادمیک' هستند که شما برای نوشتن آیلتس به آن‌ها نیاز دارید.

از تکرار در رایتینگ آیلتس پرهیز کنید

از ریدینگ آیلتس، خواهید فهمید که در یک سبک نوشتاری خوب، مترادف‌های زیادی وجود دارد و رایتینگ شما نیز باید سعی کند از این مورد پیروی کند. در صورت امکان، سعی کنید کلمات را تکرار نکنید. بعضی‌اوقات، اگر کلمات خود سوال باشد، ممکن است لازم باشد بیش از یک‌بار از آن‌ها استفاده کنید، اما با تغییر شکل کلمه- صفت، قید، اسم یا فعل یا استفاده از مترادف‌ها- به ممتحن نشان دهید که دامنه‌ی وسیعی از واژگان را بلد هستید و همچنین می‌توانید از زبان انگلیسی، بسیار انعطاف‌پذیر استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا در رایتینگ، یک نمره‌ی باند بالا کسب کنید.

برای بررسی کار خود، چند دقیقه وقت بگذارید

بیشتر دانشجویانی که من با آن‌ها صحبت می‌کنم، به من می‌گویند که وقت ندارند کار خود را بررسی کنند. این بدان معناست که شما احتمالاً به ممتحن خود اشتباهاتی از خود نشان می‌دهید که به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را تشخیص داده و اصلاح کنید. این همچنین بدان معناست که شما نمره از دست خواهید داد. یادگیری نحوه‌ی بررسی سریع و کارآمد رایتینگ‌تان، مهارت خوبی است و می‌تواند به شما در شناسایی و اصلاح سریع خطاها کمک کند. از مهارت‌های Skimming در این مرحله می‌توان استفاده کرد (این‌ مهارت‌ها فقط برای ریدینگ نیست). همچنین باید از خطاهایی که مرتکب می‌شوید آگاهی داشته باشید و یک چک‌لیست از آن‌ها در ذهن داشته باشید تا بتوانید ابتدا به‌دنبال این موارد بگردید (این خطاها ممکن است مواردی از قبیل حروف اضافه، تطابق فعل با فاعل و .... باشد)

استفاده از این تکنیک‌ها برای ایجاد رایتینگ مطلوب آیلتس برای Task 2، خصوصاً در باندهای 7 و 8 کلیدی است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس
پنج نکته برای غلبه بر ترس از آیلتس

برای اونکه این ترس از بین بره، فقط یک راه‌حل وجود داره- تمرین کردن. تمرین کردن اعتماد به نفس رو بالا می‌بره و به شما یاد میده در صورتی‌که یک یا دو سوال رو از دست دادین، چه طوری خودتون رو جمع و جور کنین؛ یعنی چه جوری ادامه داده و به سوالات دیگه پاسخ بدین. ...

بیشتر بخوانید
5 واژه ی مهم در آزمون آیلتس
5 واژه ی مهم در آزمون آیلتس

10 واژه مهم که اغلب داوطلبان آیلتس misspell میکنند و با کلمات دیگر اشتباه گرفته می شوند. ...

بیشتر بخوانید
Common Mistakes in IELTS
Common Mistakes in IELTS

از اشتباهات رايج زبان آموزان ايراني در امتحان آيلتس، ترجمه افعال از فارسي به انگليسي است. به ياد داشته باشيد که حروف اضافه اي که بعد از اين افعال در فارسي وانگليسي استفاده مي شود در بعضي موارد با هم بسيار متفاوت است. دو مثال زيراز اشتباهات پرتکرار دربرگه ه ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: