مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با گروه های مختلف رشته ی مدیریت - بخش سوم

آشنایی با گروه های مختلف رشته ی مدیریت - بخش سوم

 Accelerated MBA 

برنامه ی MBA سرعتی فرصتی را برای شما فراهم می کند تا مدرک MBA را در 11 تا 16 ماه تکمیل و دریافت کنید. این یک برنامه ی سریع و بسیار فشرده است که به دانشجویان اجازه نمی دهد در سایر فعالیت ها شرکت کنند، زیرا وقت این کار را ندارند. تعداد واحدها قابل اخذ معمولاً بیشتر از MBA تمام وقت است تا اینکه بتوانید به موقع فارغ التحصیل شوید.

این نوع مدرک MBA برای دانشجویانی است که می خواهند مدرکشان را در مدت زمان بسیار کمی دریافت کنند و به بازار کار بازگردند. آنها ممکن است دانشجویانی باشند که به تازگی مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده اند یا متخصصان شاغلی که نمی توانند بیش از یک سال در دانشگاه بمانند.

برنامه ی درسی این دوره مشابه برنامه MBA تمام وقت است اما با بار درسی سنگین تر. تعطیلات کمتری وجود دارد، و بعضی اوقات دانشجویان باید در آخر هفته ها در کلاس های دانشگاهی شرکت کنند. همچنین ممکن است یک ترم زمستانی و یک ترم تابستانی وجود داشته باشد، بنابراین هیچ وقتی برای کارآموزی یا فرصت های تحقیقاتی وجود ندارد.

هزینه MBA سرعتی به دلیل فشردگی آن از انواع دیگر MBA بالاتر است. برای تأمین هزینه های آن، دانشجویان می توانند از بورسیه ها و کمک های مالی و همچنین وام های دانشجویی بهره مند شوند. همچنین دانشجویان باید درمورد هرگونه بودجه یا کمک هزینه ی تحصیلی، با کارفرمایان خود تماس بگیرند.

 Global MBA 

تجارت به طور فزاینده ای جهانی تر می شود و از مرزهای ملی عبور می کند. شرکت ها و بنگاه های اقتصادی در کشورهای مختلف گسترش می یابند و تقاضا برای مهارت های تجارت جهانی افزایش یافته است. به همین دلیل دانشگاه ها برنامه های MBA جهانی را معرفی کرده اند.

MBA جهانی برای متخصصان شاغل در سراسر جهان است که به تجارت بین المللی مشغول هستند. این برنامه گروهی از افراد بسیار مختلف را گرد هم می آورد که می توانند شیوه های تجاری مناطق و کشورهای مختلف را به اشتراک بگذارند و بحث کنند.

این برنامه یک تا دو سال طول می کشد و برنامه ی درسی تمام وقت دارد. برنامه درسی شبیه به MBA تمام وقت است با این تفاوت که بیشتر به یک دیدگاه جهانی در مورد موضوعات مرتبط و مفاهیم تجاری می پردازد.

برنامه های MBA جهانی برای افراد بدون تجربه کاری طراحی نشده است، بنابراین دانشجویان پذیرفته شده معمولاً افرادی هستند که قبلاً در پست های مدیریتی و نظارتی کار کرده اند.

هزینه ی این برنامه بسیار بالاست، اما ممکن است کمک های مالی یا بودجه از سوی کارفرمایان برای پوشش هزینه ها وجود داشته باشد.


MBA آنلاین

MBA آنلاین یکی دیگر از راه حل های ابتکاری برای افرادی است که وظایف خانوادگی و کاری دارند. این برنامه به شکل یادگیری از راه دور است که به طور فزاینده ای در همه ی رشته های تحصیلی در حال رواج است.

MBA آنلاین این امکان را به دانشجویان می دهد که با استفاده از فناوری، مدرک خود را بگیرند.

کلیه ی کلاس هایی که MBA آنلاین را تشکیل می دهند در بسترهای مجازی تدریس می شوند. دانشجویان ممکن است بتوانند به سخنرانی های از پیش ضبط شده دسترسی داشته باشند یا سخنرانی های اساتید را به طور زنده تماشا کنند. آنها می توانند تکالیف و پروژه هایی را انجام دهند و همچنین با همکلاسی های خود به صورت آنلاین بحث کنند.

زمان لازم برای تکمیل یک برنامه ی MBA به نوع تعهد دانشجویان بستگی دارد. آنها می توانند آن را به صورت MBA تمام وقت یا پاره وقت تکمیل کنند، بنابراین ممکن است بین دو تا پنج سال تحصیلی طول بکشد.

برنامه درسی شبیه به برنامه MBA ایست که در محیط دانشگاه ارائه می شود، اما متناسب با بسترهای مجازی که در آن آموزش داده می شود طراحی شده است.

مزایای MBA آنلاین، داشتن تنوع دانشجویانی است که می توانند از کشورهای مختلف جهان و با تجربه های کاری مختلف در این دوره های آموزشی شرکت کنند. آنها می توانند شیوه های مختلف کسب و کار را به اشتراک بگذارند و با یکدیگر بحث های عمیقی داشته باشند که منجر به یادگیری دیدگاه های مختلف می شود.

هزینه مدارک آنلاین بسیار پایین تر از سایر مدرک های MBA است زیرا هیچ هزینه ای برای جابجایی وجود ندارد و دانشجویان می توانند شهریه را در طی چند ترم پرداخت کنند. به احتمال زیاد هیچ گونه کمک هزینه ی تحصیلی یا کمک مالی وجود ندارد، اما دانشجویان می توانند از وام یا بودجه ی تحصیلی شرکتشان استفاده کنند.

آموزش اجرایی

MBA آموزش اجرایی نوع جدیدی از MBA است. این برنامه به شرکت ها اجازه می دهد تا کارمندان خود را در یک برنامه ی فشرده با یک برنامه ی درسی اختصاصی ثبت کنند. این برنامه درسی توسط اساتید و کارفرمایان تهیه می شود تا مهارت هایی که کارکنان شرکت به آن ها احتیاج دارند، به آن ها تدریس شود.

این یک برنامه ی فشرده است با کلاس هایی که در عصرها و آخر هفته ها تدریس می شود، اما این امکان را به کارمندان می دهد که از مهارت بالایی برخوردار شوند و ارتقا پیدا کنند.

این برنامه نیز اساساً یک آموزش رایگان است، زیرا کارفرمایان با این شرط که کارمندان برای چند سال در شرکت بمانند هزینه آن را پرداخت می کنند.

گواهینامه MBA

گواهینامه MBA به دانشجویان خود یک مدرک کامل نمی دهد، اما می تواند در ایجاد مهارت و دانش بسیار مفید باشد. این گواهی برای دانشجویانی که برای موفقیت در مشاغل خود یا ارتقاء نیاز به مهارت های شغلی دارند، طراحی شده است.

گواهینامه MBA بسیار کوتاه تر و ارزان تر از مدارک تحصیلی کامل است.

گواهینامه ها بسته به نیاز دانشجویان، شامل یک یا دو ترم تحصیل تمام وقت یا نیمه وقت هستند. در طی این ترم ها، دانشجویان حدود چهار تا شش درس را به اختیار خود انتخاب می کنند. این درس ها می توانند به طور اختیاری از بین دروس MBA عمومی یا تخصصی باشند.

گواهینامه های MBA برای پذیرش دانشجویان به هیچ تجربه ی کاری نیاز ندارند، بنابراین هر کسی می تواند ثبت نام کند. دانشجویان باید هزینه ی تک تک درس ها یا کل گواهینامه را پرداخت کنند، زیرا به ندرت امکان گرفتن کمک هزینه ی تحصیلی وجود دارد.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: