مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2020

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2020

آلمان برای خارجیانی که به دنبال پیشرفت کاری هستند یک گزینه عالی است. این مقاله حاوی نکات و اطلاعاتی مفید برای کسانی است که می‌خواهند در آلمان زندگی و کار کنند - جستجوی کار، ویزا و مجوز اقامت، ‌انواع بیمه‌ها و اطلاعاتی دیگر. اتباع غیرآلمانی و خارج از اتحادیه ی اروپا، در صورت برآورده کردن ملاک‌های لازم، به عنوان نیروی کار در آلمان به رسمیت شناخته می‌شوند. در آلمان از مهاجران استقبال می‌شود و از آن ها به عنوان سرمایه‌ای برای اقتصاد و جمعیت این کشور یاد می شود، که می‌توانند مهارت‌های خود را برای کمک به  اقتصاد و پیشرفته آلمان به کار بگیرند. با این وجود، آن ها در صورتی به نیروی کار واجد شرایط تبدیل می‌شوند که مجوزهای مناسب اقامت و کار را در اختیار داشته باشند. بنابراین در این مقاله اطلاعاتی در مورد ملاک‌ها و قوانین مربوط به افراد خارجی که به دنبال گنجاندن خود در نیروی کار آلمان هستند ارائه می‌شود. اقتصاد آلمان تقاضای بسیاری برای حرفه‌های مختلف دارد، مخصوصاً در حوزه IT، مهندسی، بهداشت و سلامت، پژوهش دارد، افراد دانشگاهی، متخصصان، محققان، فارغ ‌التحصیلان دانشگاهی و دیگر professionals خارج از اتحادیه ی اروپا، در چهارچوب قانون اقامت (Residence Act) و مقررات استخدام (Employment Regulation) و اتباع اتحادیه اروپا، در چهارچوب قانون آزادی نقل مکان اتحادیه اروپا (Freedom of Movement Act of EU)، می‌توانند به بازار کار آلمان دسترسی داشته باشند.

کشور آلمان یکی از مقاصد محبوب برای تحصیل و کار در میان ایرانیان است، برای اینکه بتوانید در آلمان مشغول به کار شوید راه های مختلفی وجود دارد ویزای جاب سیکر،اخذ بلو کارت آلمان، سرمایه گذاری و خود اشتغالی و ویزا استارت آپ از گزینه های کار در آلمان برای ایرانیان است. لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در 2020، شرایط کار، نحوه کاریابی با ویزای جاب سیکر، حقوق دریافتی در مشاغل مختلف، اخذ اقامت دائم آلمان با داشتن ویزای کار، ویزا همراه به آلمان و تحصیل فرزندان مواردی است که برای مهاجرت کاری به آلمان باید در نظر بگیرید. 

کشور آلمان هرساله فهرستی را به منظور جذب نیروی ماهر و متخصص با عنوان لیست مشاغل مورد نیاز آلمان منتشر می کند، تا متخصصان جویای کار از سایر کشورها امکان کاریابی در آلمان را داشته باشند. این کشور قطب صنعتی اروپا نام گرفته و با اقتصاد قوی خود یکی از سه صادر کننده اول دنیا به حساب می آید. در این مقاله مباحث زیر را مورد بررسی قرار می دهیم:

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2020 و ویزای کار آلمان


لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2020 و مدارک مورد نیاز کار در آلمان


لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2020


لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2020 و میزان حقوق


لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2020 و مؤسسات کاریابی


لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2020 و بررسی ویزای همراه


لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2020 و وضعیت اقامت و تابعیت از طریق کار


لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2020 و ویزای کار آلمان

به منظور کار در آلمان در ابتدا می بایست اجازه ی کار این کشور و یا ویزای کاری آلمان را دریافت نمایید. چهار روش برای ویزای کاری آلمان به شرح زیر است:

  • دارا بودن job offer یا پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در آلمان
  • ویزای job seeker یا جستجوی کار
  • شرکت در دوره های آوسبیلدونگ
  • بلو کارت یا کارت آبی  Blue Card

دارا بودن job offer یا پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در آلمان

در این پروسه نیازمند آن هستید که با کارفرما یا شرکتی در آلمان مکاتبه نموده و برای اخذ ویزای کار آلمان درخواست جاب آفر (دعوتنامه کاری) نمایید. اما نکته مهم در خصوص جاب آفر این است که اخذ آن به راحتی امکان پذیر نیست و کارفرما ابتدا باید شغل مورد نظر را به مدت 3 ماه در آلمان و بعد از آن به مدت 3 ماه دیگر در اتحادیه ی اروپا درخواست دهد و سپس در صورتی که فرد مناسب با شرایط ذکر شده در اروپا یافت نشود، با مراجعه به اداره ی مهاجرت اقدام به معرفی شخص شما به عنوان نیروی کار متخصص نماید. به این نکته توجه داشته باشید که طبق قانون حمایت از نیروی کار داخلی همواره اولویت با افرادیست که شهروند کشور مورد نظر هستند.

ویزای job seeker یا جستجوی کار

ویزای جاب سیکر یک ویزای 6 ماهه است که به متقاضی اجازه ی ورود و ساکن شدن در کشور آلمان برای مدت 6 ماه را می دهد. این ویزا برای هدف پیدا کردن شغل در کشور آلمان صادر می شود، به این منظور که شما در مدت این 6 ماه می توانید آزادانه در کشور آلمان دنبال شغل بگردید. اگر در مدت این 6 ماه موفق شوید شغلی در آلمان پیدا کنید، به شما ویزا کار یا اقامت موقت کشور آلمان داده می شود و می توانید در این کشور کار و زندگی کنید. دقت کنید که این ویزا به این معنی نیست که شما می توانید به محض ورود به آلمان مشغول به کار شوید، بلکه این ویزا تنها برای این هدف صادر می شود که شما به کشور آلمان سفر کنید و دنبال کار بگردید. اگر در مدت این 6 ماه موفق به پیدا کردن شغل بشوید، دیگر نیاز نیست به کشور خودتان برگردید، بلکه می توانید در کشور آلمان ویزا کار بگیرید و مشغول به کار شوید. یا به جای گرفتن ویزا کار می توانید اقامت موقت بگیرید که این اقامت موقت هم به شما اجازه می دهد در کشور آلمان کار کنید، بعد از 5 سال زندگی و کار و پرداخت مالیات در این کشور می توانید درخواست اقامت دائم آلمان نمایید. در صورتی که از طریق شغل مورد نظر حقوقی معادل 4200 یورو در ماه و یا بالاتر دریافت نمایید می توانید بلو کارت دریافت کنید. ویزای جستجوی کار آلمان الزاماتی دارد از جمله:

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای جاب سیکر 6 ماهه کشور آلمان به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر (پاسپورتی که در 10 سال قبل از زمان درخواست ویزا شما صادر شده باشد و برای حداقل 12 ماه پس از زمانی که پیش بینی می کنید ویزا جاب سیکر شما تمام شود هم اعتبار داشته باشد). 
  • عکس پرسنلی (مشابه عکس پاسپورت و بر اساس معیارهای بیومتریک).
  • یک کاور لتر (cover letter) که در آن توضیح می دهید قصد شما از آمدن به کشور آلمان چیست، در مدت اقامت خود چطور برنامه دارید دنبال شغل بگردید و اگر موفق به یافتن شغلی در کشور آلمان نشوید، چکار خواهید کرد. 
  • مدارک دانشگاهی (نظیر مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد) یا هر مدرک تحصیلی دیگری که تا به امروز کسب کرده اید. 
  • مدارکی که سابقه کاری شما را نشان می دهد. 
  • رزومه یا CV
  • مدرک اقامتگاهی که در مدت 6 ماه قصد دارید در آن بمانید. 
  • مدارکی که تمکن مالی شما برای مدت 6 ماه که در کشور آلمان اقامت دارید را نشان بدهد. 
  •  یک نامه از سوی اسپانسری در کشور آلمان به اسم  Verpflichtungserklärung که این اسپانسر می تواند دوست یا فامیل شما باشد. 
  • یک حساب بانکی در کشور آلمان 
  • بیمه درمانی 
  • مدارکی نظیر شناسنامه، مدارک ازدواج و غیره.
  • مدرک زبان آلمانی (B2)

مهاجرت کاری به آلمان از طریق شرکت در دوره های آوسبیلدونگ 

بر اساس قانون 2020 کشور آلمان، درصورتی که در لیست رشته هایی که توسط دولت این کشور ارائه می شود، تخصص کاری داشته باشید یا بتوانید نشان دهید که 2 سال در آن زمینه، بصورت تخصصی آموزش دیده اید، می توانید برای ویزای کاری آلمان درخواست دهید. در این روش نیازی به مدرک لیسانس ندارید، ولی می بایست حتما 3 سال سابقه ی کاری و همچنین مدرک زبان آلمانی در حد B1 ارائه دهید. دولت آلمان جهت هرچه راحت تر شدن شرایط کاری مهاجرت برای نیروهای کار متخصص شرایطی را فراهم نموده است؛ به این صورت که شما برای دوره های آوسبیلدونگ پذیرش می گیرید و به کشور آلمان وارد می شوید، دوره های آوسبیلدونگ معمولا 18 تا 24 ماهه هستند و بعد از  آن شانس کاری بسیاری زیادی در کشور آلمان خواهید داشت. توجه داشته باشید که برای مهاجرت کاری به آلمان از طریق ثبت نام در دوره های آوسبیلدونگ حداکثر سن شما می بایست 25 سال باشد و مدرک زبان در حد B1 داشته باشید.

بلو کارت یا کارت آبی Blue Card 

گر شما مدرک دانشگاهی دارید، می توانید برای دریافت Blue Card و اجازه ی کار در آلمان اقدام کنید. داشتن حداقل حقوق دریافتی مشخص شده از ملزومات دریافت Blue Card است. داشتن EU Blue Card در مقایسه با اجازه ی اقامت برای کار ارزش بالاتری دارد.به طور مثال: این امکان را به شما می دهد که در مدت زمانی کوتاه تر اجازه ی اقامت دائم را بدست بیاورید. مدت اعتبار Blue Card حداکثر چهار سال است و به طور معمول اعتبار این اجازه سه ماه بیش تر از قرار دارد کاری شما است. بلوکارت یا همان کارت آبی آلمان یکی از بهترین انواع اقامت های کاری آلمان می باشد و در صورتی می توانید به آن دست پیدا کنید که حقوق دریافتی شما از شغل مورد تایید واقع شده اداره کار آلمان 4200 یورو در ماه به بالا باشد. در این روش همانند روش قبلی مدت زمان قرارداد کاری شما باید یکسال باشد و خوب است بدانید که این اقامت قابلیت تمدید را نیز دارد. حداکثر مدت زمانی که بلوکارت اعتبار دارد 4 سال می باشد اما شما با 5 سال کار در آلمان می توانید درخواست اقامت دائم دهید و بعد از 8 سال نیز برای پاسپورت آلمان درخواست خود را ارائه نمایید و در صورتی که در مدت زمانی کمتر از 3 سال بتوانید زبان آلمانی را در حد عالی فرا بگیرید، در مدت زمانی کوتاه تر می توانید برای اخذ پاسپورت آلمان اقدام کنید.


لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2020 و مدارک مورد نیاز کار در آلمان

به منظور دریافت ویزای جستجوی کار یا job seeker، جهت یافتن شغل متناسب با تخصص های موجود در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان، نیازمند مدارکی خواهید بود، که در ادامه لیستی از این مدارک را مشاهده خواهید کرد:

  • فرم پر شده درخواست ویزا
  • پاسپورت با حداقل 1 سال اعتبار
  • دو عدد عکس پاسپورتی
  • اسناد محل سکونت در آلمان
  • بیمه مسافرتی تا زمان یافتن کار در آلمان
  • قرارداد کاری با شرح جزییات (در صورت دارا بودن)
  • رزومه کاری و علمی فرد متقاضی
  • توصیه نامه
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رسید پرداخت هزینه ویزا به مبلغ 75 یورو

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2020

همه ساله لیست مشاغل مورد نیاز آلمان از طریق دولت این کشور ارائه می شود تا متخصصان و افرادی خارجی که در این رشته ها فارغ التحصیل شده اند، بتوانند برای اخذ ویزای جستجوی کار و هم چنین کار در آلمان اقدام نمایند. همان طوری که پیش تر نیز به آن اشاره شد، آلمان کشوری قدرتمند و پیشرفته است و از آنجا که کمپانی های ماشین سازی قدری همچون بنز، BMW، آئودی، پورشه و… در این کشور هستند و قطب صنعتی اروپا نام گرفته است. متخصصین و افرادی که سابقه کار مناسب و رزومه قوی ای دارند می توانند به کار در این کشور و گرفتن جاب آفر از آن ها امیدوار باشند. در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز آلمان در سال 2020 را مشاهده خواهید کرد. توجه کنید که کدهای 3 مربوط به متخصصین و کدهای 2 مربوط به کارگران ماهر می باشد:

لیست مشاغل موردنیاز آلمان 2020
کد شغلی     عنوان شغل به انگلیسی     عنوان شغل به فارسی نوع تخصص
24412 Metal construction     ساخت و ساز فلزی    
2*
24422 Welding and joining technology     جوش و فن آوری اتصال     *2
26112 Mechatronics professions     حرفه مکاترونیک    
2
26113 Mechatronics professions     حرفه مکاترونیک    
3
26122 Automation technology professions     حرفه های فناوری اتوماسیون     2
26123 Automation technology professions     حرفه های فناوری اتوماسیون    
3
26212 construction electronics professions     صنایع الکترونیک ساختمانی    
2
26222 Electrical machine engineering professions     حرفه مهندسی برق     2
26252 Electrical-industrial engineering professions     صنایع مهندسی برق صنعتی    
2
26262 Pipe installation and maintenance     نصب و تعمیر لوله    
2
26303 professionsProfessions in electrical engineering (no specialisation)     حرفه مهندسی برق (بدون تخصص)     3
26393 Supervision – electrical engineering     نظارت – مهندسی برق     3
32103 Building construction (no specialisation)     ساخت و ساز ساختمان (بدون تخصص)     3
32113 Concrete and reinforced concrete construction     ساخت و ساز بتنی     3
32123 Masonry     مصالح ساختمانی     3
32193 Supervision – building construction     نظارت – ساخت و ساز ساختمان     3
34202 Plumbing professions (without specialisation)     حرفه  لوله کشی (بدون تخصص)     2
34212 Sanitary, heating and air-conditioning technology professions     بهداشت حرفه ایی، فناوری گرمایش و تهویه مطبوع     2
34213 Sanitary, heating and air-conditioning technology professions     بهداشت حرفه ایی ، فناوری گرمایش و تهویه مطبوع     3
34232 refrigeration technology professions     حرفه فناوری های تبرید     2
34233 Careers in refrigeration technology     مشارکت در فناوری تبرید     3
34293 Supervisors – plumbing, sanitation, heating, air conditioning     ناظران – لوله کشی، فاضلاب، گرمایش، تهویه مطبوع     3
43413 Software development     کامپیوتر نرم افزار     3
43423 Programming     برنامه نویسی     3
51113 Professions in technical railway operations     حرفه فنی  عملیات راه آهن     3
51222 railway infrastructure monitoring and maintenance professions     کارشناسان نظارت و نگهداری زیرساخت های راه آهن     2
52202 Traction vehicle operator railway traffic     ترافیک راه آهن     2
81302 Health and nursing professions (without specialization)     حرفه های بهداشت و پرستاری (بدون تخصص)     2
81313 Specialist nursing professions     حرفه پرستاری تخصصی     3
1332

Surgical technology

medical technical assistance professions

حرفه جراحی تکنولوژی و کمک های فنی پزشکی     2
82182/82102 Elderly care professions     حرفه مراقبت از افراد سالخورده     2
82183 Professions in geriatric care     حرفه مراقبت از سالمندان     3
82512 Professions in orthopedic, rehabilitation technology     حرفه ارتوپدی، توانبخشی     2
82532 Professions in hearing aid acoustics     حرفه شنوایی آکوستیک     2
82513 Professions in orthopedic, rehabilitation technology     حرفه ارتوپدی، توانبخشی     3
82593

Master craftsperson for orthopedics, rehabilitation technology and

hearing aid acoustics and optics* *except medical technology and

dental technology

کارشناسی ارشد ارتوپدی، تکنولوژی توانبخشی و سمعک صوتی و اپتیک* * به جز تکنولوژی پزشکی و تکنولوژی دندانپزشکی     3

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2020 و میزان حقوق

از جمله مواردی که در هنگام انتخاب کشور آلمان به عنوان مقصد و کاریابی در آن از اهمیت برخوردار است، توجه به لیست مشاغل مورد نیاز آلمان و همینطور میزان حقوقی است که با کار در هر یک از پوزیشن های مطرح شده دریافت خواهید کرد. به طور کلی باید بگوییم که میزان حقوق و درآمد افراد بسته به تخصص مورد نظر و همین طور سابقه ی کاری و تجربه، متفاوت است. اگر قصد دارید که با ویزای job seeker یا ویزای جستجوی کار به آلمان مهاجرت نمایید، پیشنهاد می کنیم حتما در ابتدا به دنبال تخصص خود در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2020 که توسط سایت رسمی آلمان منتشر شده است، باشید. در صورت موجود بودن رشته و تخصص شما در این لیست می توانید با دارا بودن سایر شرایط اقدام به اخذ ویزای جستجوی کار نمایید. بعد از اخذ این ویزا و قرار گرفتن در محیط، در صورتیکه شغلی مرتبط یافته و میزان حقوق دریافتی شما برابر با / بیشتر از حداقل حقوق پایه ی اعلامی از طرف اداره ی کار آلمان باشد، می توانید برای اقامت آلمان درخواست نمایید. بر طبق آخرین آمارهای منتشر شده میانگین حقوق پرداختی ماهیانه 3770 یورو در ماه و یا 45250 یورو در سال باید باشد. در ادامه میانگین حقوق برخی از مشاغل درسال 2020 را مشاهده می فرمایید:

شغل میزان حقوق (یورو)
مهندس مکانیک     5201
مهندس کامپیوتر     4583
آتش نشان     4053
مهندس عمران     4349
کارمند دفتری     3087
تکنسین دندان پزشکی     3384
حسابدار     3427
خلبان 6927
فیزیکدان     5163
خلبان هواپیما     7587
استاد دانشگاه     3199
برنامه نویس کامپیوتر     2083

کاریابی در آلمان از چند طریق صورت می گیرد؟

  • یکی از راه ها این است که در این کشور تحصیل کرده اید و با داشتن مدرک دانشگاهی آلمان به دنبال کار بگردید.
  • از طریق ویزای جستجوی کار
  • و یا یافتن کارفرما و دریافت جاب آفر 

برای کاریابی در آلمان بهتر است درابتدا درخواست ویزای جستجوی کار نمایید، در این روش می توانید در مدت زمانی که منتظر صدور ویزای خود هستید با شرکت های مرتبط با تخصص خود مکاتبه نموده و درخواست وقت مصاحبه نمایید و یا با ارسال رزومه خود در سایت های کاریابی خارجی شغلی مرتبط با رشته ی تحصیلی خود که در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2020 بوده، بیابید. در روش جستجوی کار می توانید با قرار گرفتن در محیط به صورت حضوری دنبال کار باشید.

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2020 و مؤسسات کاریابی

اگر قصد کار در آلمان و کاریابی در این کشور را دارید می توانید از طریق سایت های کاریابی و یا موسسات کاریابی موجود در خاک این کشور، شغل مورد نظر خود را با توجه به لیست مشاغل مورد نیاز آلمان جستجو نمایید. برای این منظور می توانید با مراجعه ی حضوری به موسسات کاریابی واقع در کشور آلمان و یا ورود به سایت های کاریابی معروف که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت مصاحبه ای با کارفرما تنظیم نموده و پس از قبولی در مصاحبه موفق به اخذ job offer یا پیشنهاد شغلی شوید. برای اینکه قادر باشید کارفرما را تحت تاثیر قرار دهید پیشنهاد می کنیم رزومه ای مناسب تهیه کرده و سوابق کاری پیشین، افتخارات کسب شده، نامه های کارفرماهای قبلی و همینطور تخصص هایی که دارید را به طور کامل در آن ذکر نمایید. در ادامه آدرس برخی از سایت های کاریابی در آلمان را مشاهده می فرمایید:

آدرس

www.jobvector.de

www.stepstone.de

www.monster.de

www.indeed.de

www.make-it-in-germany.com

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2020 و بررسی ویزای همراه

همانطور که در طول این مقاله به آن اشاره شد راه های مختلفی برای کار در آلمان از طریق تخصص های موجود در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان وجود دارد. یکی از این روش ها ویزای جستجوی کار یا job seeker است که مفصلا توضیح داده شد. نکته قابل بحث در ارتباط با این ویزا، این است که شما در این روش در ابتدای امر می توانید همسر و فرزندان خود را به آلملن بیاورید یا خیر؟ در صورتی که با ویزای جا سیکر به آلمان بروید تا زمانی که ویزای جاب سیکر شما تبدیل به ویزای کار نشده است، همراهان شما نمی توانند به آلمان بیایند، اما بعد از تغییر ویزا، فرزند شما می تواند در آلمان به صورت راگیان تحصیل کند و همراهان شما از تمامی حقوق شهروندی و امکانات رفاهی آلمان بهره مند خواهند شد. روش دیگر دارا بودن job offer یا دعوت نامه شغلی است که می تواند منجر به اخذ ویزای کار آلمان شود. این مورد زمانی رخ می دهد که شما پیش از ورود به خاک این کشور دعوت نامه کاری داشته باشید که کارفرما تمامی حقوق و شرایط شغل مورد نظر را در آن ذکر نموده باشد.

لیست مشاغل مورد نیاز آلمان 2020 و وضعیت اقامت و تابعیت از طریق کار

یکی از مواردی که توجه به آن در هنگام مهاجرت از طریق کار در آلمان از اهمیت فراوانی برخوردار است، مدت زمان اخذ اقامت دائم و همینطور پاسپورت آلمان از طریق کار در تخصص های موجود در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان می باشد. باید حتما متذکر شویم که از طریق کار در آلمان از همان ابتدا نمی توانید اقامت دائم و یا پاسپورت این کشور را اخذ نمایید. در صورتیکه از طریق ویزای جستجوی کار و یا ویزای کار در آلمان وارد این کشور شده اید می توانید اقامت بلند مدت دریافت کرده و بعد از گذشت تقریبا 4 سال برای اخذ اقامت دائم آلمان درخواست دهید، بعد از گذشت حداقل 3 سال از دریافت اقامت دائم این کشور در صورتیکه شروط زیر را رعایت نموده باشید می توانید برای پاسپورت آلمان درخواست خود را ارائه نمایید:

  • آشنایی کامل با زبان آلمانی در سطح مورد نظر
  • پرداخت مالیات طی سال های اقامت
  • آشنایی با تاریخ آلمان
  • آشنا بودن با فرهنگ و جامعه و انطباق پذیری با این کشور

کار در آلمان یکی از ارزان ترین روش های اخذ اقامت و تابعیت این کشور می باشد و خوب است بدانید تفاوت اقامت با تابعیت در آن است که شما با داشتن پاسپورت و تابعیت آلمان می توانید در انتخابات شرکت نموده و یا منصب سیاسی داشته باشید و به طور کلی وظایف شهروندی شامل حالتان خواهد بود، در صورتی که با اقامت بدون دارا بودن وظائف می توانید از تمامی امکانات شهروندی از جمله تحصیل رایگان فرزندان، حق بیمه درمانی کامل، استفاده از خدمات درمانی، بهداشتی و اجتماعی بهره ببرید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید
از نکات ضروری برای مصاحبه شغلی در آلمان چه می دانید

هر شرکت به دنبال ویژگی متفاوتی در متقاضی ها کننده ها است. اگر می خواهید در شرکت مورد نظرتان استخدام شوید، قبل از مصاحبه تا می توانید درباره ی شرکت و اهدافش اطلاعات جمع آوری کنید، این به شما کمک می کند که در اولین برخورد تاثیری مثبت بگذارید. ...

بیشتر بخوانید
بهترین شهرهای آلمان برای کار
بهترین شهرهای آلمان برای کار

براساس تحقیقات و در نظر گرفتن فاکتورهایی از قبیل : پیشنهاد کار، حقوق دریافتی، هزینه های زندگی و شانس های آینده لیست شهرهایی که فرصت های شغلی بالاتری دارند، آمده است. ...

بیشتر بخوانید
اخذ بلوکارت آلمان
اخذ بلوکارت آلمان

مدارک و شرایط لازم برای اخذ بلوکارت آلمان، این کارت چه مدت اعتبار دارد و آیا داشتن آن به اقامت دائم آلمان ختم می شود؟ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: