مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آزمون تست داف TestDaf

آزمون تست داف TestDaf

در آلمان رشته های محدودی در دوره ی کارشناسی را به صورت کاملا انگلیسی ارائه می شوند، هرچند رشته هایی هستند که با دو زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می شوند. در حالی که در دوره ی کارشناسی ارشد تعداد زیادی از رشته ها به زبان انگلیسی آموزش داده می شود.

کدام آزمون زبان آلمانی را تمام دانشگاه های آلمان قابل قبول است؟

دو آزمون زبان آلمانی را می توان به شما پیشنهاد داد که  مدرک آن ها را تمام دانشگاه های آلمان قبول دارند.

  • آزمون DSH (آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه ها- که این آزمون فقط در کشور آلمان برگزار می شود.)
  • آزمون TestDaF این آزمون در 90 کشور دنیا برگزار می شود.

واقعیت این است که آلمانی، زبانی دشوار است، اما شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند و موفق می شوند. آلمانی ها معتقدند : تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت. گرامر در زبان آلمانی چالش برانگیز است و سه جنسیت خانم، آقا و خنثی تعریف می شود.

برای حدود یک قرن زبان آلمانی در کنار زبان انگلیسی و فرانسوی، زبان اصلی آموزش اکادمیک بوده است. در قرن نوزده و اوایل قرن بیستم میلادی بسیاری از مخترعین و محققین از کشورهای آلمانی زبان بوده اند، هرچند در حال حاضر بسیاری از مقالات به زبان انگلیسی نوشته می شود با این حال بررسی دقیق یک ایده گاها به زبان آلمانی از صحت بالاتری برخوردار است.

دانستن زبان آلمانی نه تنها برای برنامه ی تحصیلی شما مهم است، بلکه لازم است تا زبان کشوری که می خواهید در آن اقامت داشته باشید را بدانید، حتی اگر، در برنامه ی تحصیلی شما درسی به زبان آلمانی نباشد. به طور مثال اگر در برنامه ایی به زبان انگلیسی شرکت کرده اید، دانستن زبان المانی این امکان را به شما می دهد که احساس کنید در خانه هستید. شما می توانید راحت تر با محیط جدید مستقر شوید و از زمان های خود استفاده بهتری داشته باشید و راحت تر با دیگران ارتباط برقرار کنید و بتوانید دوستان جدیدی پیدا کنید.

آلمان یکی از محبوب ترین مقاصد تحصیلی در میان ایرانیان است، تحصیل در آلمان رایگان است و همانطور که گفتیم در مقطع کارشناسی در آلمان، اکثر رشته ها به زبان آلمانی آموزش داده می شوند، یکی از آزمون های زبان آلمانی برای نشان دادن مهارت آلمانی آزمون تست داف است و نمره ی قابل قبول این آزمون TDN 4 است، تست داف مخفف (TestDaf-Test Deutsch als Fremdsprache) است.

ضرورت اخذ مدرک زبان آلمانی

متقاضیان کار و تحصیل در آلمان باید بدانند که برای مهاجرت به آلمان نیازمند ارائه مدرک مهارت زبان آلمانی هستند. پس یکی از شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان ارائه مدرک زبان آلمانی است. دانشجویان متقاضی تحصیل در آلمان برای اثبات مهارت زبان آلمانی خود نیازمند ارائه یکی از مدارک ذیل هستند:

  • گواهی DSH (بالاتر از سطح 2)
  • گواهی آزمون تست داف TestDaf (سطح 4 مطابق سطح B1 چارچوب زبان مشترک اروپایی)
  • گواهی GDS (بالاتر از سطح C2)
  • گواهی تست موسسه آموزش زبان آلمانی گوته

ثانیا، متقاضیان کار در آلمان نیز باید مدنظر داشته باشند که در برخی موارد مهارت زبان آلمانی حتی اجباری است. در حقیقت به منظور سازگاری بهتر با محیط کار و زندگی در آلمان، شما نیازمند تسلط بر زبان آلمانی می باشید. علاوه بر این مطابق چارچوب مرجع زبانی مشترک اروپایی (CEF- Connecting Europe Facility)، شما برای اخذ ویزای کار آلمان نیز بسته به ایالت های مختلف آلمانی نیازمند ارائه مدرک زبان آلمانی در سطح B1 و B2 هستید. در این زمینه، مدارک زبان آلمانی مختلفی وجود دارد که یکی از معروفترین آن ها مدرک آزمون تست داف TestDaf می باشد. شرکت کنندگان در این آزمون با سطوح 3 تا 5 امتیازدهی می شوند که مطابق سطوح B2-C1 مرجع زبانی مشترک اروپا (CEF) می باشد.




آزمون تست داف TestDaf چیست؟

تست داف TestDaf آزمون زبان آلمانی است که برای افرادی است که قصد تحصیل یا کار در کشور آلمان را دارند. این آزمون به طور مرکزی توسط موسسه تست داف TestDaf-Institut واقع در هاگن (Hagen) آلمان در بیش از 95 کشور دنیا و بیش از 450 مرکز آزمون مدیریت و ارزیابی می شود. کلیه داوطلبان این آزمون در سراسر جهان سوالات هماهنگی را دریافت و آزمون ها نیز توسط تصحیح کنندگان آموزش دیده ای نمره دهی می شود.

آزمون تست داف متشکل از چهار بخش درک شنیداری (Listening comprehension)، درک خوانشی (Reading comprehension)، نوشتاری (Writing) و گفتاری (Speaking) می باشد. آزمون مذکور به عنوان مدرک اثبات توانایی دانشجویان خارجی مورد تایید اکثر دانشگاه های آلمانی می باشد. ضمنا، نتایج آزمون در یکی از 3 سطح زیر (مطابق سطوح B2 تا C1 چارچوب مرجع مشترک زبانی اروپا) مشخص و به اطلاع داوطلبان رسانده می شود:

  • (TestDaF-Niveaustufe 5 (TDN 5 – TestDaF level 5
  • (TestDaF-Niveaustufe 4 (TDN 4 – TestDaF level 4
  • (TestDaF-Niveaustufe 3 (TDN 3 – TestDaF level 3

آزمون تست داف TestDaf چیست؟

چه کسانی صلاحیت شرکت در آزمون تست داف را دارند؟ سوال بسیار خوبی است که توسط اکثر متقاضیان تحصیل و کار در آلمان از کارشناسان پرسیده می شود. فراگیران سطح متوسط تا پیشرفته زبان آلمانی که قصد ارزیابی متفاوتی از مهارت های زبانیشان را دارند، متقاضیان اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمانی و یا متخصصان و کارگران خارجی مایل به کار در آلمان می توانند در آزمون تست داف شرکت جویند، اما به متقاضیانی که به تازگی به جمع فراگیران زبان آلمانی پیوسته اند توصیه می شود که تا رسیدن به سطح متوسط یا Intermediate دست نگه دارند، اما امتیازات تست داف عبارتند از:

  • کلیه دانشگاه های آلمانی گواهی تست داف را به رسمیت شناخته و قبول می کنند.
  • امکان شرکت در این تست نه تنها در آلمان بلکه در بیش از 90 کشور جهان نیز فراهم می باشد.
  • نتایج تست مستقیما از طریق ایمیل یا پست الکترونیکی به دست داوطلبان می رسد.
  • نتایج تست مذکور برای کاریابی و اخذ ویزای کار آلمان نیز مورد تایید نهادهای ذیربط آلمانی می باشد.
  • گواهی TestDaf برای دوره زمانی نامحدودی معتبر است.

امتیاز لازم تست داف TestDaf جهت تحصیل در آلمان

همانطوری که در جریان هستید، برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان علاوه بر داشتن مدارک تحصیلی و ریز نمرات مربوطه شما نیازمند ارائه مدرک زبان آلمانی نیز هستید. یکی از گزینه های اثبات مهارت زبان آلمانی نیز ارائه نمره آزمون تست داف TestDaf می باشد که مورد سوال اکثر متقاضیان می باشد. برای اخذ پذیرش از آلمان، شما حتما باید حداقل TDN 4 (سطح B1) را در هر زیر بخش از آزمون تست داف اخذ نمائید تا واجد شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از آلمان در نظر گرفته شوید.

اما نمره TDN 5 نشانگر آن است که شما دانش خیلی خوبی از زبان آلمانی دارید که حتی بالاتر از شرایط مورد نیاز دانشگاه های این کشور می باشد، در حقیقت سطح TDN 5 سطح آخر تست داف بوده و مطابق سطح C1 چارچوب مرجع زبانی مشترک اروپایی (CEF) قلمداد می شود. البته ناگفته نماند که هر یک از دانشگاه های آلمانی در این خصوص، سیاست پذیرشی خاص خود را دارند و سطح مورد نیاز زبان آلمانی ممکن است در بین این دانشگاه ها متفاوت از هم باشد. برای اطلاع بیشتر در اینباره مراجعه به وب سایت خود دانشگاه توصیه می شود.

مهلت ثبت نام آزمون تست داف TestDaf

یکی از مواردی که حتما قبل از اقدام برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان باید مد نظر داشت، اطلاع از تاریخ های ثبت نام و شرکت در آزمون تست داف می باشد. اما در زمان انتخاب تاریخ آزمون، حتما باید بدانید که فرآیند ارزیابی عملکرد داوطلبان معمولا 6 هفته طول می کشد. بنابراین، داوطلبان می بایست تاریخ برنامه ریزی شده اعلان نتایج را با مهلت های درخواست از دانشگاه های آلمانی تطبیق دهند و تاریخ مناسبی را برای آزمون TestDaf انتخاب نمایند.

مراکز تست داف TestDaf و هزینه آزمون

تست داف در تقریبا 95 کشور جهان و 450 مرکز آزمون به صورت بین المللی برگزار می شود. آزمون TestDaf هر سال 6 بار برگزار می شود. برای ثبت نام در این آزمون، شما باید به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به وب سایت موسسه تست داف به نشانی www.testdaf.de مراجعه و نسبت به ثبت نام و پرداخت هزینه شرکت در آزمون اقدام نمائید. نماینده رسمی برگزاری آزمون تست داف در ایران موسسه آموزش زبان آلمانی گوته (DSIT) می باشد. نحوه ثبت نام متقاضیان ایرانی بدین صورت است که ابتدا در سایت موسسه آموزش زبان آلمانی گوته (dsit.org.ir) ثبت نام و پس از دریافت کد پرداخت (TAN-Number) از طریق ایمیل، شما می توانید وارد سایت testdaf.de شده و ثبت نام خود را تکمیل نمائید.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: