مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
درآمد لازم برای اخذ اقامت دائم فنلاند

درآمد لازم برای اخذ اقامت دائم فنلاند

اگر قصد دارید برای دریافت اقامت فنلاند جهت کارکردن در این کشور اقدام کنید، باید بتوانید در طول مدت اعتبار مجوز اقامت تان، تمام هزینه های زندگی را با حقوق تان تامین کنید. حداقل حقوق مورد نیاز برای اجازه اقامت ممکن است تغییر کند، زیرا اداره مهاجرت فنلاند هر ساله آن را بررسی می کند. متخصصان و دارندگان کارت آبی اتحادیه اروپا ملزم به دریافت حقوق بالاتر هستند. برای مشاغل بدون حقوق (au pair، کار داوطلبانه، سفر تجاری)، شرط درآمد به طور جداگانه تعریف می شود.

منابع مالی کافی برای اقامت دائم فنلاند از طریق کار

اگر برای کار تمام وقت برای اجازه اقامت درخواست می دهید، حقوق شما باید حداقل با حقوق مشخص شده در قرارداد جمعی که در رابطه کاری شما اعمال می شود مطابقت داشته باشد.

اگر قرارداد جمعی در بخش شما وجود نداشته باشد یا اگر به صورت پاره وقت کار می کنید، حقوق ناخالص شما باید حداقل 1283 یورو در ماه در سال 2022 باشد. این مبلغ دارای شرایط مربوط به اشتغال قبلی (به فنلاندی: 'työssäoloehto') بر اساس قانون بیمه بیکاری است. 


متخصص و کارت آبی اتحادیه اروپا برای اقامت دائم فنلاند

اگر به عنوان متخصص برای اجازه اقامت اقدام می کنید، باید حقوقی بالاتر از میانگین حد معمول دریافت کنید. حقوق ناخالص شما باید حداقل تقریباً 3000 یورو در ماه باشد.

اگر برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست می دهید، حقوق ناخالص شما باید حداقل 5069 یورو در ماه در سال 2022 باشد. این مبلغ آستانه حقوق ملی است که در فنلاند در سال 2022 اعمال شده و سالانه بررسی می شود. توجه داشته باشید که مزایای بالقوه کارکنان و کمک هزینه روزانه به عنوان حقوق محاسبه نمی شود.

ورزشکار یا مربی برای اقامت دائم فنلاند

اگر مزایای اقامت یا مزایای دیگری به عنوان بخشی از حقوق شما در نظر گرفته شود، باید سندی در رابطه با ارزش مالیاتی مزایا به فرم درخواست اجازه اقامت خود پیوست کنید. جایگزینی حقوق به صورت پولی با سایر مزایای جانبی (مانند لباس های ورزشی یا تمرین) ، خدمات درمانی یا بازپرداخت هزینه ها امکان پذیر نیست. تمام مزایای جانبی مندرج در قرارداد بازیکن باید در فیش حقوقی شما به عنوان درآمد مشمول مالیات نشان داده شود.

کارآموزی- اقامت دائم فنلاند

برای دوره کارآموزی باید پول پرداخت کنید. برای دوره کارآموزی بدون حقوق نمی توانید اجازه اقامت دریافت کنید.

Au pair- اقامت دائم فنلاند

اگر برای مجوز اقامتau pair اقدام می کنید، خانواده میزبان باید اتاق و غذا، بیمه و پول جیبی را در اختیار شما قرار دهند.

علاوه بر اتاق و غذا، خانواده میزبان شما باید حداقل 280 یورو (خالص) در ماه پول جیبی به شما بدهد. همچنین خانواده میزبان نیز باید مدارک بیمه شما را ارائه دهد.


سفر تجاری- اقامت دائم فنلاند

اگر برای اجازه اقامت سفر تجاری درخواست می دهید، باید بودجه کافی برای زندگی در فنلاند داشته باشید. برای سه ماه اول باید حدود 2000 یورو در حساب بانکی خود داشته باشید.

کارهای داوطلبانه اقامت دائم فنلاند

اگر برای اجازه اقامت برای کارهای داوطلبانه درخواست می دهید، باید بودجه کافی برای زندگی در فنلاند داشته باشید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

کارآفرینی در فنلاند
کارآفرینی در فنلاند

اگر می خواهید به عنوان یک کارآفرین در فنلاند کار کنید، به مجوز اقامت کارآفرین نیاز دارید. افراد زیر به عنوان کارآفرین در نظر گرفته می شوند ...

بیشتر بخوانید
چگونه در فنلاند کار پیدا کنید؟
چگونه در فنلاند کار پیدا کنید؟

بسیاری از کارفرمایان فنلاندی به استخدام افراد خارجی عادت دارند. بخش‌های فناوری پیشرفته بیشترین افزایش فرصت‌های شغلی را در سال‌های اخیر ارائه کرده‌اند. همچنین پیش‌بینی می‌شود که بخش تولید و خدمات در سال‌های آینده به کارگران بیشتری نیاز داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
کار در فنلاند
کار در فنلاند

فنلاند در آینده با کمبود نیروی کار مواجه است، زیرا نسل کنونی کارگران صلاحیت لازم برای پر کردن جای جمعیت حدود 5/5 میلیونی در حال بازنشستگی را ندارد‌. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: