مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دلایل تحصیل در فرانسه- بخش دوم

دلایل تحصیل در فرانسه- بخش دوم

هزینه های تحصیل در فرانسه

دانشجویانی که می‌خواهند در یک موسسه‌ی آموزش عالی حضور پیدا کنند، متوجه خواهند شد که فرصت‌های مالی خوبی در انتظار آن‌هاست که حضور در دانشگاه را برای آن‌ها راحت‌تر می‌سازد. هم وام و هم بورسیه، به دانشجویان واجد شرایط تعلق می‌گیرد. علاوه بر این، دولت فرانسه، برخی هزینه‌های حضور دانشجویان در دانشگاه‌های فرانسه را تعدیل می‌کند و این حضور در دانشگاه‌های فرانسه را به گزینه‌ی مناسبی تبدیل می‌سازد. هزینه‌های آموزش در فرانسه، بسیار کمتر از جاهای دیگر است. تحصیل در فرانسه، با موسسات خوب و ظرفیت‌های بالای آموزشی آن، دارای امتیازات فراوانی است.

متوسط هزینه‌ی تحصیل در موسسات آموزشی در فرانسه، 186 یورو برای دوره‌های کارشناسی و 255 یورو برای دوره‌ی کارشناسی ارشد است. این اعداد برای سال آموزشی 2013-2012 بوده است. بار دیگر می‌گویم، مقدار حقیقی هزینه‌های آموزشی، مطابق با عوامل گوناگونی تغییر می‌کند که قبلاً درباره‌ی آن بحث کردیم. این هزینه‌ها، کمتر از آن‌چیزی است که در دانشگاه‌های دیگر سراسر جهان وجود دارد.

مزیت دیگر تحصیل در فرانسه، هزینه‌ی زندگی در این کشور است. هزینه‌ی زندگی در فرانسه، بسیار ارزان‌تر از کشوری همچون ایالات متحده‌ی آمریکاست. هزینه‌ها به شکل قابل‌ توجهی برای تقریباً همه‌ چیز از جمله مسکن، غذا یا حتی سرگرمی و تفریح کمتر است.

متوسط هزینه‌ی کالاهای شایع در فرانسه از این قرار است:

  •  غذای رستوران: 10 یورو
  •  غذای مک‌دونالد: 6.50 یورو
  •  کاپوچینو: 3 یورو
  •  کوکاکولا/پپسی: 3.00 یورو
  •  یک قطعه نان سفید: 3.00 یورو
  •  شیر 1 لیتری: 1.20 یورو
  •  بنزین: 1.60 یورو برای هر گالون
  •  اینترنت: 30.00 تا 50.00 یورو

هزینه‌های دیگری نیز در فرانسه وجود دارد. باز تکرار می‌کنیم، مقدار واقعی هزینه‌های شما، مطابق با مکانی که در آن زندگی می‌کنید، تغییر می‌کند.


البته، احتمال زندگی در فرانسه، یکی از بزرگ‌ترین و بهترین دلایل برای تحصیل در فرانسه است. فرانسه کشور زیبایی است. چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن در هر منطقه از این کشور وجود دارد: برخی از بهترین رستوران‌های جهان، گالری‌های هنری و مکان‌های سرگرمی معروف در فرانسه وجود دارد. اگر در دانشگاهی در پاریس مشغول تحصیل شدید، می‌توانید شگفتی‌های برج ایفل و مجموعه‌ای از رستوران‌ها با آشپزهای فوق ‌العاده را تجربه کنید. فرانسه قطعاً در زیبایی و سرگرمی، شگفت‌انگیز است. برای مردها و زن‌ها و افرادی از تمام سنین، چیزهای زیادی برای کشف در فرانسه وجود دارد.

صرف ‌نظر از اینکه به کدام نقطه‌ی فرانسه می‌روید، هنر، موزه‌ها، دو چیزی هستند که می‌توانید بر روی پیدا کردن آن‌ها در فرانسه، حساب باز کنید. اگر این‌ها چیزهایی هستند که شما را به خود در فرانسه علاقمند کرده‌اند، احتمال سفر به فرانسه برای تحصیل، قطعاً حتی جذاب ‌تر از قبل می‌شود. شما نه فقط می‌توانید در کلاس‌های هنری دانشگاه‌ها حضور پیدا کنید، بلکه از تعدد موزه‌ها و فرصت‌های تست کردن نوشیدنی ها شگفت زده خواهید شد که می‌توانید در هر زمانی از سال، از آن لذت ببرید.

موسسات آموزشی را می‌توان در سرتاسر فرانسه یافت، چه علاقمند به تحصیل در پاریس باشید و چه ترجیح دهید به مرزهای شمالی و جنوبی فرانسه بروید. هر کدام از دانشگاه‌ها، شاخه‌ی متفاوتی از دانش را ارائه می‌دهند، پس باید انتخاب خود را بر اساس رشته‌ی تحصیلی که علاقه‌ی زیادی به آن دارید، انجام دهید. علاوه بر این، برخی موسسات تحصیلی، دوره‌های آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، در حالیکه برخی دیگر به فرانسه تدریس می‌کنند. این تصمیم دیگری است که باید از قبل بگیرید.

قطعاً دلایل گوناگونی وجود دارد که چرا تحصیل در فرانسه برای دانشجویان سراسر جهان، جذاب است. هزینه‌های پایین آموزشی، احتمال زندگی در کشوری شگفت‌انگیز و مزیت دریافت یک آموزش معتبر و در سطح بالا از اساتید فوق‌العاده خوب، بخشی از این دلایل است، اما می‌توانید مطمئن باشید که امتیازات تحصیل در فرانسه، ورای امتیازات فهرست ‌شده در بالاست. صرف‌نظر از اینکه چه کسی هستید و می‌خواهید چه چیزی یاد بگیرید، حضور در دانشگاه های در فرانسه، یکی از بهترین تصمیماتی است که در کل زندگی‌تان می‌گیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ده دانشگاه برتر فرانسه
ده دانشگاه برتر فرانسه

در این مقاله شما را با ده دانشگاه برتر برای تحصیل در کشور فرانسه آشنا می کنیم. این رتبه بندی براساس سایت QS است. ...

بیشتر بخوانید
محل اقامت در فرانسه
محل اقامت در فرانسه

گزینه‌های گوناگونی برای سکونت در فرانسه وجود دارد. ایده‌ی درست، بررسی چند تا از این گزینه‌ها، قبل از تصمیم‌گیری نهایی است. وقتی این کار انجام شد، می‌توانید مکانی را پیدا کنید که با بودجه‌ی شما سازگار است و تمام نیازها و خواسته‌های‌تان را برآورده می‌کند. دا ...

بیشتر بخوانید
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه
هزینه ی تحصیل در کالج های فرانسه

هزینه‌های تحصیل در فرانسه، به شکل قابل‌توجهی، کمتر از کشورهای دیگر است ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: