مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
اقامت پرستاران در کانادا و بررسی شرایط آن - آپدیت

اقامت پرستاران در کانادا و بررسی شرایط آن - آپدیت

جمعیت کشور کانادا، مانند اکثر کشورهای دنیا رو به پیری می رود؛ بنابراین این کشور پذیرای پرستاران است. در این مقاله هرآنچه برای زندگی و تحصیل به عنوان پرستار در کانادا لازم است بدانید را برای شما آورده ایم. در این مقاله شرایط کار با رشته ی پرستاری، دانشگاه های مطرح برای تحصیل در رشته ی پرستاری در کانادا، هزینه ی زندگی در کانادا، شرایط کار و اقامت همراه در کانادا، شرایط اخذ اقامت دائم کانادا با تحصیل و کار در رشته ی پرستاری و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی را بررسی خواهیم کرد. کانادا کشوری پهناور است و سردسیر در آمریکای شمالی است و با آمریکا هم مرز است، مرز آمریکا و کانادا طولانی ترین مرز میان دو کشور در دنیا است. در حال حاضر یکی از سرمایه گذاری های دولت کانادا در حوزه ی بهداشت و درمان است و انتظار می رود با افزایش 3.4% تعداد پرستارها از 64،000 نفر به 142،000 نفر در سال 2035 برسد. 80% از فارغ التحصیلانی که در گروه پرستاران ثبت نام (Registered Nursing-RN) شدند، می توانند تا دو سال بعد از فارغ التحصیلی مجوز پرستاری دریافت کنند. فارغ التحصیلان بین المللی در رشته ی پرستاری از سال 2014 تا 2018 هفت و هشت دهم درصد افزایش داشته اند و 8.5% از پرستاران کانادا را تشکیل می دهند. در این بخش این اطلاعات را بررسی می کنیم:

مهاجرت پرستاران به کانادا و هزینه های تحصیل

متقاضیان مهاجرت به کانادا برای کار و تحصیل در کانادا رشته پرستاری باید بدانند که برای این کار نیاز به گذراندن و شرکت در دوره ها و آزمون های ویژه ای خواهند داشت تا بتوانند در این رشته مشغول به تحصیل و یا کار شوند. در ادامه این مقاله به بررسی شرایط مهاجرت پرستاران به کانادا خواهیم پرداخت.

مهاجرت پرستاران به کانادا و انواع پرستار در کانادا

در زمینه مهاجرت پرستاران به کانادا ذکر این مطلب دارای اهمیت است که پرستاران در کانادا انواع مختلفی دارند و برخلاف کشورمان ایران، همگی صرفاً با عنوان پرستار نام برده نمی شوند. این پرستاران بسته به مدرک تحصیلی و سابقه کاریشان دارای رتبه بندی و سلسله مراتبی هستند که متقاضیان کار در کانادا به عنوان پرستار می بایست از آن اطلاع داشته باشند. در ادامه ابن بخش، به این رتبه بندی و نام گذاری اشاره خواهیم نمود:

  • پرستار ثبت شده (RN)
  • دارای مدرک لیسانس 4 ساله در کانادا
  • پرستار ثبت شده عملی (REGISTERED PRACTICAL NURSE-RPN)
  • پرستارانی که دوره های 2 الی 3 ساله پرستاری را در ایالات اونتاریو یا کبک گذرانده اند.
  • پرستار ثبت شده عملی (LICENCED PRACTICAL NURSE-LPN)
  • پرستارانی که دوره های 2 الی 3 سال پرستاری را در سایر ایالات کانادا گذرانده اند.
  • پرستار ثبت شده روان پزشکی
  • پرستار سلامت روانی
  • پرستار متخصص
  • پرستاران ثبت شده که مجوز برخی امور تخصصی تر نظیر تجویز دارو و… را نیز دارند.

مهاجرت پرستاران به کانادا و شرایط ورود به رشته پرستاری

مهاجرت پرستاران به کانادا از طریق تحصیل نیازمند شرکت در دوره های مختلفی است تا دانشجویان را برای تحصیل در دانشگاه های کانادا در رشته پرستاری آماده کند. دوره های مختلف تحصیلی رشته پرستاری در کانادا شامل موارد زیر هستند:

لیسانس پرستاری

دوره ی 4 ساله که نیازمند آیلتس 6.5 آکادمیک به بالا به همراه معدل خوب است و در انتها شخص، مدرکی با عنوان پرستار ثبت شده را اخذ می نماید.

دوره ی بین لیسانس و فوق لیسانس (تاپ آپ)

پرستاران دارای حداقل 1600 ساعت سابقه ی کار یا تحصیل پرستاری می توانند از سال دوم پرستاری، تحصیل در این رشته را ادامه دهند.

فوق لیسانس پرستاری

دارندگان لیسانس پرستاری با نمره ی آیلتس 7 یا 7.5 آکادمیک با معدل خوب، که در کشور خود پرستار ثبت شده دارای کارت شناسایی محسوب می شوند. از متقاضیان تحصیل در این دوره، آزمون ورودی توسط سازمان پرستاری کانادا اخذ خواهد شد.

پرستاری عملی

دوره های 2 ساله اعطای مجوز کار پرستاری در کانادا

دستیار مراقبت های بهداشتی

دوره آموزشی 27 هفته ای جهت اخذ مجوز کار در مراکز بهداشتی و مراقبت از سالمندان

کو آپ

دوره های کار حین تحصیل که حدوداً 1.5 ساله بوده و دانشجو در یک سال اول به تحصیل و در 6 ماه دوم به کار به همراه دریافت حقوق خواهد پرداخت. سن متقاضی می بایست بالای 19 سال بوده و دارای حداقل مدرک دیپلم باشد.




مهاجرت پرستاران به کانادا و رشته های مرتبط

همان گونه که اشاره شد، تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا نیازمند شرکت در آزمون خاص و داشتن شرایط خاصی است که یکی از آن شرایط داشتن سابقه ی تحصیل در رشته های مرتبط با پرستاری است. همچنین متقاضیان کار در رشته ی پرستاری، به عنوان پرستار خانگی نیز می بایست دارای مدرک تحصیلی در رشته پرستاری یا رشته های مرتبط به همراه سایر شرایط لازم باشند، تا بتوانند به کار و تحصیل در کانادا مشغول شوند. در لیست زیر برخی از رشته های مرتبط با رشته ی پرستاری در کانادا که شرایط کار مناسبی نیز دارند معرفی شده است:

  • مامایی
  • بهداشت و سلامت
  • مدیریت و اطلاعات سلامت
  • خدمات سلامت
  • سلامت محیط
  • سلامت ورزشی

مهاجرت پرستاران به کانادا و مدارک لازم برای پذیرش

برای اخذ پذیرش در رشته ی پرستاری، لازم است مدارک مشخص را آماده کنید، آماده بودن و کامل بودن مدارک، امری بسیار مهم در این بخش لیست مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی برای تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه ها و کالج های کانادایی را می توانید ببینید:

  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات تحصیلی و ترجمه مدارک
  • پاسپورت
  • عکس پرسنلی
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • رزومه تحصیلی
  • مدرک زبان (آیلتس/ تافل- آیلتس 6 برای لیسانس و  آیلتس 6.5 جهت فوق لیسانس)
  • مدارک سوابق کاری در صورت وجود گپ تحصیلی
  • شرکت در آزمون CASPER 
    • آزمون CASPER در گروه آزمون های قضاوت با توجه به موقعیت و شرایط است. آزمون های (SITUATIONAL JUDGEMENT TESTS SJTS) آزمون های روانشناسی هستند، که آزمون دهنده را با سناریویی فرضی یا واقعی روبرو می کند و از آن ها می پرسد که اگر بر سر دو راهی قرار بگیرند، چه کاری انجام می دهند و چرا؟ آزمون های SJTS براین هستند که رفتار و گرایش های فرد را در موقعیت های مشخصی و راه حل هایی که ارائه می دهند، ارزیابی کنند و موثر بودن پاسخشان را می سنجند.
  • شرکت در آزمون پرستاران کانادا (REGISTERED NURSE)
Minimum TOEFL (iBT) Score RequiredMinimum IELTS Score RequiredUniversity
1006.5University of Toronto
866.5
McMaster University
906.5
McGill University
906.5
University of Alberta
906.5
University of British Columbia
927.0Western University
886.5
Queen's University at Kingston
927.0University of Calgary
866.5
University of Ottawa
906.5
 Dalhousie University

مهاجرت پرستاران به کانادا و هزینه های تحصیل

بدون شک هزینه ی تحصیل، امری مهم است و با دانستن هزینه ی تحصیل می توانید برای بودجه خود برنامه ریزی کنید، این نکته  را بدانید که شما می توانید در حین تحصیل تا 20 ساعت در هفته کار کنید. امکان تحصیل رایگان پرستاری در کانادا امکان پذیر نمی باشد و حتی شرکت کنندگان در دوره کوآپ پرستاری کانادا نیز می بایست ابتدا هزینه تحصیل خود را بپردازند، و بعد از یکسال تحصیل با شش ماه کار، هزینه ی تحصیل به آن ها عودت داده می شود. هزینه ی تحصیل در دوره ی کارشناسی در کانادا باتوجه به دانشگاه و شهر متفاوت است اما به طور کلی هزینه ی چهار سال تحصیل حدود 52،000 تا 169،000 دلار کانادا است.

(Total Program Fees (in CADProgram Offered DurationRankingUniversity
$113,9002years7University of Toronto
$52,0944years15McMaster University
$169,5684years21McGill University
$103,9124years23University of Alberta
$117,3042years38(University of British Columbia(UBC
$159,3444years45Western University
$189,4204years51-100Queen's University at Kingston
$51,3484years51-100University of Calgary
$142,0164years51-100University of Ottawa
$70,0203years-Dalhousie University

مهاجرت پرستاران به کانادا و هزینه زندگی

برای مهاجران به کانادا، در کنار هزینه های تحصیل، دانستن هزینه های زندگی نیز حائز اهمیت است، هزینه زندگی برای هر فرد بسته به سبک زندگی و شهر محل زندگی و همچنین محله سکونت متفاوت است میانگین هزینه ی زندگی و اجاره ی منزل حدود 14،000 تا 19،601 دلار کانادا است، در بخش زیر، میانگین هزینه های زندگی آمده است. 

  • غذا: 3،267 تا 4،574 دلار کانادا
  • کتاب و سایر وسایل مورد نیاز برای تحصیل: 1،960 تا 2،631 دلار کانادا
  • پوشاک: 1،045 تا 1،306 دلار کانادا
  • سایر موارد: 6،534 تا 9،800 دلار کانادا

مهاجرت پرستاران به کانادا و میزان حقوق پرستار

به طور کلی در کشور کانادا درآمد و مخارج بایکدیگر هم خوانی دارد و متناسب اند و این مورد برای رشته ی پرستاری نیز صادق است. به طور کلی، میانگین حقوق پرستاران در کانادا سالیانه 74.000 دلار کانادا می باشد که پرستاران با تجربه تر و حرفه ای سالیانه تا 120 هزار دلار و برخی پرستاران تازه کار سایلانه در حدود 30 الی 40 هزار دلار درآمد دارند. در جدول زیر، حقوق های پرستاران در شرکت ها و سازمان های مختلف در کانادا را مشاهده می نمایید:

وزارت امنیت و بهداشت اونتاریو: 117.000 دلار در سالخدمات خون کانادا: 120.000 دلار در سال
بیمارستان عمومی یورک شمالی: ساعتی 40 دلارموسسه خدمات بهداشتی الیزابت: ساعتی 33 دلار
پرستاران استخدام دولت کانادا: ساعتی 39 دلارسازمان روانی کانادا: 109.000 دلار در سال
همکاران سلامت پریلیوم: 35 دلار در ساعتمرکز سلامت فریزر: 76.000 دلار در سال

مهاجرت پرستاران به کانادا و بررسی ویزای همراه

بدون شک مهمترین مساله در زمینه مهاجرت پرستاران به کانادا، موضوع ویزای همراه می باشد. همراه طبق قوانین کانادا در زمینه ویزای همراه، شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال متقاضی می باشد. خوشبختانه شرکت کنندگان این دوره ها می توانند پس از شروع کار، برای بردن همراهانشان به کانادا اقدام نمایند. همسر متقاضی در کانادا اجازه کار تمام وقت (OWP-OPEN WORK PERMIT) خواهند داشت و فرزندان متقاضی نیز می توانند در بهترین مدارس کانادا به تحصیل بپردازند. نکته ی قابل توجه در زمینه ی ویزای همراه کانادا برای پرستاران این است که همراهان متقاضی نیز همانند متقاضی، پس از گذشت 2 سال از کار، امکان اخذ اقامت دائم کانادا (PERMANENAT RESIDENCY-PR) را خواهند داشت.

مهاجرت پرستاران به کانادا و دانشگاه های پرستاری

آشنایی با دانشگاه های ارائه دهنده رشته پرستاری در کانادا و اطلاع از اعتبار آنان مطلب مهمی برای مهاجرت پرستاران به کانادا محسوب می شود. در این بخش به معرفی داشنگاه ها و مراکز ارائه دهنده رشته پرستاری خواهیم پرداخت.

اسامی دانشگاه ها و کالج های پرستاری در کانادا

University
University of Toronto
McMaster University
McGill University
University of Alberta
(University of British Columbia (UBC
Western University
Queen's University at Kingston
University of Calgary
University of Ottawa
Dalhousie University




مهاجرت پرستاران به کانادا و دریافت ویزای تحصیلی

بعد از اخذ نامه ی پذیرش از دانشکده ی پرستاری، لازم است مدارک اخذ ویزا را آماده کنید، نکته ی بسیار مهم برای اخذ ویزا این است که مدارکتان برای آپلود در سایت سفارت کانادا باید کامل باشد، پروسه ی اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مصاحبه است و آفیسر مهاجرت شما را نمی بیند و با یکدیگر گفت و گو نخواهید داشت، از این رو کامل بودن مدارک نکته ی مهمی است تا ویزای شما ریجکت نشود. مدارک اخذ ویزا به عبارتند از:

  • نامه ی پذیرش از موسسه ای DLI
  • تمکن مالی جهت تامین هزینه های زندگی، هزینه های تحصیل و دانشجویی
  • نامه عدم سوء پیشینه
  • شرایط جسمانی مناسب جهت تحصیل
  • اثبات خروج از کشور کانادا بعد از تحصیل
  • بیومتریک
  • استادی پلن

مهاجرت پرستاران به کانادا و کار پس از تحصیل

کار پس از تحصیل در کانادا یکی از مزایای مهاجرت پرستاران به کانادا به شمار می رود. افرادی که به منظور تحصیل در رشته پرستاری در کانادا به این کشور می آیند، می توانند پس از اتمام دوره تحصیلی در این کشور، به کار پس از تحصیل بپردازند. متقاضیان کار پس از تحصیل در کانادا می توانند در بیمارستان ها و مراکز درمانی که شاید در حین تحصیل در آن به کارآموزی و یا کار پرداخته اند، مشغول به کار شوند. متقاضیان پس از اتمام تحصیل در کانادا در صورتی که دوره تحصیلی آن ها از 8 ماه بیشتر و از 2 سال کمتر باشد می توانند تا مدت زمان دوره تحصیل خود در کانادا مانده و به دنبال کار بگردند و همچنین اگر طول مدت دوره متقاضی بیش از 2 سال بوده باشد تا 3 سال به وی اقامت پس از تحصیل یا PGWP داده می شود. کار پس از تحصیل در کانادا امکان تبدیل به اقامت دائم یا PR و همچنین اخذ پاسپورت کانادا یا CITIZENSHIP را خواهد داشت. 

مهاجرت پرستاران به کانادا و بررسی اخذ اقامت

یکی دیگر از امتیازات تحصیل در رشته ی پرستاری این است که می توانند از طریق ویزای کار اقامت دائم کانادا را اخذ نمایند. از دو روش می توان برای اخذ ویزای کار در رشته ی پرستاری اقدام کرد:

اقدام از طریق نیروی کار ماهر یا اسکیل ورکر

متقاضیان کار در کانادا و همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا در رشته پرستاری می توانند از طریق شرکت در برنامه کشوری اکسپرس اینتری و یا برنامه های استانی جذب نیروی ماهر به کار در کانادا مشغول شوند. این افراد در صورتی که مدرک تحصیلی حداقل لیسانس و ترجیحاً فوق لیسانس به همراه نمره زبان خوب و سن مناسب داشته باشند از شانس بالایی برای اخذ ویزای کاری و در نتیجه اقامت دائم کانادا برخوردار خواهند بود. البته متقاضیان این روش که از خارج از کانادا مانند ایران قصد اقدام دارند می بایست معادل سازی مدرک تحصیلی را انجام داده و در آزمون های آن قبول شوند تا بتوانند با داشتن ویزای کار کانادا در این کشور به کار مشغول شوند. دوره های معادل سازی شامل سه آزمون زبان انگلیسی، آزمون تخصصی پرستاری و آزمون مقررات حرفه پرستاری در کانادا هستند و البته امکان شرکت در دوره های آماده سازی این آزمون ها نیز برای متقاضی پس از ورود به کانادا وجود خواهد داشت.

اقدام از طریق برنامه جدید پرستار خانگی

متقاضیان کار در کانادا در رشته پرستاری که در کانادا سابقه کاری مرتبط با پرستاری از کودک در منزل را دارند و اینکه در ایران و سایر کشورها به پرستاری از کودکان در منازل پرداخته اند در صورت داشتن شرایطی می توانند به کار و در نتیجه ی آن، اقامت دائم کانادا را اخذ کنند. برای این کار داشتن فردی در کانادا که بتواند برای شما پیشنهاد کاری ارسال نماید بسیار سودمند خواهد بود.

از جمله پیش نیازهای اقدام برای این کار، داشتن پیشنهاد کاری از کارفرمایی دارای فرزند کوچک در کانادا (بدون نیاز به تایید اداره کار کانادا)، مدارک تحصیلی مرتبط حداقل در مقطع فوق دیپلم (مانند پرستاری، پرستاری کودک، روانشناسی و …)، نمره زبان CLB 5 معادل آیلتس 5 تا 5.5 به همراه سابقه کاری مرتبط با نگهداری از کودک در منزل، اثبات تمکن مالی لازم از سوی کارفرما جهت پرداخت حقوق پرستار و همچنین داشتن کارت پرستاری می توان اشاره نمود.

نکته قابل توجه در این روش این است که این روش محدودیت سنی ندارد. افراد با سابقه ی کار دو سال در کانادا (نگهداری از کودک) می توانند برای اخذ اقامت دائم کانادا درخواست دهند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.
بیاموزید، کسب درآمد کنید و اقامت بگیرید.

دانشجویان بین المللی زیادی کانادا را برای تحصیل از میان کشورهایی از جمله آمریکا، استرالیا، انگلستان و فرانسه انتخاب می کنند، زیرا شرایطی که کانادا برای تحصیلات در نظر گرفته است در خیلی از کشورها دیده نمی شود. ...

بیشتر بخوانید
اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کانادا
مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی کانادا

در اولین مرحله برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا لازم است مدارک شما به زبان انگلیسی یا فرانسوی ترجمه شود. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: