مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل دکترا در آلمان

تحصیل دکترا در آلمان

کشور آلمان اولین مقصد دانشجویان بین المللی در اروپا است، با توجه به اینکه تحصیل در آلمان رایگان است، هزینه ی تحصیل و زندگی در آلمان بسیار کم است و دانشجویان با داشتن 20 ساعت اجازه ی کار در هفته، می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنند. شرایط تحصیل در مقطع دکترا با مقاطع دیگر تحصیلی متفاوت است و می توانید به زبان انگلیسی یا آلمانی تحصیل کنید. تحصیل دکترا در آلمان مزیتی نسبت به سایر کشورهای اروپایی دارد و آن این است که حتی با اینکه تحصیل رایگان است به دانشجویان براساس پروژه ای که دارند، حقوق داده می شود. برای تحصیل در مقطع دکترا یکی از مهم ترین نکاتی که باید بدانید این است که باید برای اخذ پذیرش از طریق سوپروایزر (استاد راهنما) اقدام کنید. شما باید مدارک تحصیلی و رزومه ی خود به همراه مدرک زبان و ایده ی تحقیقات و پروژه ی خود را آماده کرده و برای اساتید مورد نظرتان ارسال کنید، بعد از اخذ پذیرش از استاد، دانشگاه به شما پذیرش داده و می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید. در این مقاله می خوانید:

انواع مرکزهای تحصیلی در آلمان


شرایط بورسیه تحصیلی در تحصیل دکتری در آلمان


انواع مرکز های تحصیلی در آلمان

در کشور آلمان تعداد 300 دانشگاه برای مقطع دکتری دانشجو می پذیرند. در این دانشگاه ها شما می توانید از رشته های گوناگون پذیرش بگیرید. این دانشگاه ها به چند دسته ی کلی تقسیم بندی می شوند، که به شرح ذیل می باشد :

  • دانشگاه های علوم نظری که تأکید بر این امر دارد و با نام universitaet  شناخته می شوند .
  • دانشگاه های تربیت بدنی که با نام sporthochsehule شناخته می شوند .
  • دانشگاه های موسیقی و هنر که با نام Masikana kunsthochschule شناخته می شوند .
  • دانشگاه های فنی که تأکید بر امور علمی دارد و با نام fachhochsehule  شناخته می شوند .

در تمامی مقاطع تحصیلی در کشور آلمان، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز میسر می باشد. دروس تحصیلی شما در تحصیل دکتری در آلمان در ابتدای امر تماما به زبان انگلیسی نیز بر گزار می شود و در دروس انتهایی به زبان آلمانی تا حدودی برگزار خواهد شد.

در ادامه ی بحث تحصیل دکتری در کشور آلمان، لازم به ذکر است که در کشور آلمان فرزندان می توانند از سن 3 سال وارد مهدکودک شوند. تحصیل در آلمان از سن شش سالگی آغاز می گردد. دوره ی آغازین در مدرسه ها در این کشور 4 سال می باشد. بعد از سپری کردن دوره ی آغازین بازه ی تازه ای شروع خواهد شد، که در بازه ی زمانی شش ساله ارائه خواهد شد. مدت زمان دوره ی کارشناسی برای این کشور سه تا چهار سال می باشد. در مقطع کارشناسی در آلمان اکثر رشته ها و دانشگاه ها کورس های تحصیلی را به زبان آلمانی ارائه می نمایند و تعداد کمی از دانشگاه ها در رشته های خاص به زبان انگلیسی در دانشگاه های فدرال به زبان انگلیسی کورس برگزار می کنند. در تحصیل دکتری در کشور آلمان، فرد از دو راه می تواند ادامه تحصیل نماید، راهی که خود فرد هزینه های تحصیل در آلمان در تحصیل دکتری در کشور آلمان را پرداخت نماید و راهی که از طرق مختلف به بورسیه های تحصیلی در آلمان برسد. این دوره، همانند تمام کشورها چهار ساله می باشد و در این مقطع علاوه بر بورسیه ی تحصیلی که خود فرد اخذ می نماید میتواند سی ساعت کار پارت تایم نیز داشته باشد. در کشور آلمان برای یک فرد دانشجو هزینه های زندگی در آلمان و معیشت را می تواند در حدود سالی 850 یورو الی 1000 یورو تخمین زد .


شرایط بورسیه تحصیلی در تحصیل دکتری در آلمان

  • دارا بودن حداقل مدرک فوق لیسانس که مورد قبول دولت آلمان باشد.
  •  در دست داشتن مدرک زبان (آیلتس 7.0)
  • اخذ پذیرش از استاد راهنما 
  • ارائه مقالات ، تألیفات و … که نشان دهنده قدرت علمی شما باشد .

برای ورود به پروسه ویزایی کشور آلمان شما علاوه بر پذیرش و مدارک تحصیلی به انضمام تأییدات آن ها می بایست یک برگه مبنی بر تمکن مالی خود تسلیم سفارت نمایید .


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: