مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

در آلمان رشته های محدودی در دوره ی کارشناسی را به صورت کاملا انگلیسی ارائه می شوند، هرچند رشته هایی هستند که با دو زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می شوند. در حالی که در دوره ی کارشناسی ارشد تعداد زیادی از رشته ها به زبان انگلیسی آموزش داده می شود.

چه آزمون زبان آلمانی را تمام دانشگاه های آلمان قابل قبول است؟

دو آزمون زبان آلمانی را می توان به شما پیشنهاد داد که مدرک آن ها را تمام دانشگاه های آلمان قبول دارند.

  • آزمون DSH (آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه های این کشور است که این آزمون فقط در کشور آلمان برگزار می شود.)
  • آزمون,TestDaF این آزمون در 90 کشور دنیا برگزار می شود.

اگر برنامه ایی که برای ادامه ی تحصیل در نظر گرفته اید به زبان انگلیسی هم تدریس می شود، شما باید مدرک ایلتس یا تافل را نیز ارائه دهید.

واقعیت این است که آلمانی، زبانی دشوار است، اما شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند و موفق می شوند. آلمانی ها معتقدند: تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت. گرامر در زبان آلمانی چالش برانگیز است و سه جنسیت خانم، اقا و خنثی تعریف می شود. برای حدود یک قرن زبان آلمانی در کنار زبان انگلیسی و فرانسوی، زبان اصلی آموزش اکادمیک بوده است. در قرن نوزده و اوایل قرن بیستم میلادی بسیاری از مخترعین و محققین از کشورهای آلمانی زبان بوده اند، هرچند در حال حاضر بسیاری از مقالات به زبان انگلیسی نوشته می شود با این حال بررسی دقیق یک ایده گاها به زبان آلمانی از صحت بالاتری برخوردار است. اما اگر بخواهید در دانشگاه های رایگان آلمان تحصیل کنید، شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که آیا می توان بدون داشتن مدرک زبان در آلمان تحصیل کرد یا خیر؟ شرایط اخذ ویزا بدون داشتن مدرک زبان به چه صورت است؟ آیا می توان بدون داشتن مدر زبان در مقطع دکترا در آلمان تحصیل کرد؟ در این مقاله موارد زیر را بررسی می کنیم:

بررسی شرایط کلی تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان

تحصیل در آلمان بدون نیاز به مدرک زبان رویای بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان می باشد. کشور آلمان با توجه به صنایع متعدد در اکثر زمینه ها و داشتن بازار کار عالی موقعیت بسیار مطلوبی را برای دانشجویانی که این کشور را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند فراهم می کند. کشور آلمان از جمله کشورهایی است که تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی فراهم نموده است اما باید به این امر توجه داشته باشید که شرایط تحصیل رایگان در آلمان بدون نیاز به مدرک زبان در صورتی میسر است که دانشجویان متقاضی باید به سطحی از زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشند. کشور آلمان به نوعی موتور اقتصادی اروپا محسوب می شود و شهر برلین به عنوان پایتخت این کشور در چرخش این موتور تاثیر بسزایی دارد. از دیگر شهرهای مهم کشور آلمان می توان به مونیخ و هامبورگ و فرانکفورت نیز اشاره داشت. کشور آلمان به سبب وجود صنایع بسیار و کارخانجات فراوان از جمله کشورهای ثروتمند اروپا نیز محسوب می شود که در رقابت تنگاتنگی با ایالات متحده آمریکا قرار دارد و البته باید گفت که وجود این صنایع و کارخانجات از آلمان کشوری پذیرای نیروهای متخصص به ویژه متخصصان فنی ساخته است. بدین منظور اگر در رشته هایی نظیر مهندسی کامپیوتر، مکانیک، برق، شیمی، آی تی و …. دانش آموخته اید و سوابق کاری در این زمینه دارید، می توانید برای ویزای جستجوی کار آلمان اقدام نمایید و دیگر نیازی به ادامه تحصیل در آلمان نخواهید داشت، چرا که کشور آلمان در حال حاضر در بحران نبود نیروی کاری متخصص و جوان به سر می برد. لازم به ذکر است که آلمان در مقاطع مدارس، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در صورت دارا بودن شرایط متقاضیان ویزای تحصیلی به دانشجویان و داوطلبان ارائه می نماید، البته باید گفت که داوطلبان این امکان را ندارند که پذیرش تحصیلی بدون مدرک زبان را اخذ نمایند و در ابتدا باید از یک سطحی از دانش زبان آلمانی و یا انگلیسی برخوردار باشند. 

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی

شرایط تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان میسر نیست و اگر هم تمایل به تحصیل رایگان در آلمان دارید باید گفت تحصیل مجانی و بدون مدرک زبان در دانشگاههای آلمان امکان پذیر نیست و باید دانشجویان تا حدی از دانش زبان آلمانی بهره مند باشند. در کنار داشتن زبان آلمانی در سطح B2 آلمانی نیاز است که متقاضیان در آزمون ورودی دانشگاههای آلمانی امتیاز قابل قبولی را کسب نمایند. البته لازم به ذکر است که متقاضیانی که در ایران موفق به قبولی در دانشگاههای دولتی شده اند، با داشتن دانش زبان آلمانی در سطح B2 امکان تحصیل در دانشگاههای دولتی آلمان را خواهند داشت. عمدتا شرایط تحصیل رایگان در آلمان بدون نیاز به مدرک زبان وجود ندارد و با توجه به اینکه برخی از رشته های تحصیلی به غیر از زبان آلمانی به زبان انگلیسی هم تدریس می شوند اما تعدادشان نیز بسیار کم است و دانشجویان باید حداقل آیلتس 6 داشته باشند. به صورت تقریبی می توان گفت شرایط تحصیل رایگان در آلمان بدون مدرک زبان و تسلط کامل به زبان آلمانی را فراهم نموده است و بدین صورت است که در ابتدا دانشجویان در دوره های فاندیشن که آموزش زبان و دروس پیش نیاز می باشد می توانند شرکت کنند. برای شرکت در این دوره ها داوطلبان باید مدرک زبان آلمانی در سطح آیلتس با نمره حداقل 6 داشته باشند. هزینه ی دوره های فاندیشین بین 4500 الی 6500 یورو بسته به سطح زبان متقاضی می باشد. شهریه ی دانشگاههای دولتی آلمان بین 200 الی 700 یورو در سال است که بسته به رشته ی تحصیلی متفاوت می باشد. معمولا مقطع لیسانس در دانشگاههای آلمان 3 تا 4 ساله می باشد. تنوع رشته ها در دانشگاه ها، این امکان را برای دانشجویان فراهم می سازد که در رشته ی مورد نظر خود در صورت قبولی آزمون ورودی دانشگاهها، به ادامه تحصیل بپردازند. همچنین باید گفت که به جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در آلمان داوطلبان باید مدرک دیپلم دوازده ساله داشته باشند.




تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی ارشد هم نظیر مقطع کارشناسی میسر نیست. تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معمولا 2 ساله است و باید خاطر نشان کرد که مدت تحصیل در این مقطع به رشته ی تحصیلی، دانشگاه و وضعیت تحصیلی دانشجو مرتبط است. پذیرش تحصیلی آلمان بدون مدرک زبان در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر نیست. در صورتی که رشته ی مورد نظر شما به زبان آلمانی تدریس گردد نیاز به مدرک زبان آلمان در سطح B2 و همچنین در صورتی که رشته مورد نظر شما به زبان انگلیسی تدریس گردد امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد تنها با داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 میسر خواهد بود. اگر مدرک زبان آلمانی لازم به جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان را دارید و سودای تحصیل مجانی و بدون مدرک زبان در دانشگاههای آلمان را در سر ندارید می توان گفت از شرایط اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی آلمان تا حدودی برخوردار هستید. به صورت کلی می توان گفت مهاجرت تحصیلی به آلمان بدون مدرک زبان امکان پذیر نیست و در هر مقطع باید از یک سطح زبان و مدرک آن برخوردار باشید. 

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان در مقطع دکترا

تحصیل رایگان در مقطع دکترا در آلمان بدون داشتن مدرک زبان غیرممکن است، این مورد نه در آلمان بلکه برای اخذ پذیرش در تمامی کشورها صادق می باشد. اگر تمایل دارید دکترا با فاند تحصیلی و یا بورسیه تحصیلی داشته باشید باید از لحاظ علمی و پژوهشی از سطح بسیار مطلوبی برخوردار باشید، چرا که داشتن 2 الی 3 مقاله در ISI، مدرک زبان با نمره آیلتس 7 و همچنین داشتن رزومه تحقیقاتی قوی و دارا بودن یک سوپروایزر یا استاد راهنما که تمایل به استفاده از داوطلب را در یک پروژه علمی داشته باشد الزام خواهد بود. معمولا تحصیل دکترا در آلمان 5 الی 6 سال زمان خواهد برد و دو برنامه برای تحصیل دکترا در آلمان وجود دارد. لازم به ذکر است که مقطع دکترا عموما با زبان انگلیسی و داشتن مدرک زبان انگلیسی میسر خواهد بود. 

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان به همراه بورسیه تحصیلی

شما نمی توانید بدون مدرک زبان برای دریافت بورسیه ی تحصیلی اقدام کنید، شانس بسیار پایینی خواهید داشت که بدون داشتن مدرک زبان موفق به اخذ بورسیه ی تحصیلی آلمان شوید. شانس اخذ بورسیه ی تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بسیار بالاتر از مقطع کارشناسی است، متقاضیان باید از رزومه قوی تحصیلی و تحقیقاتی برخوردار باشند تا بتوانند بورسیه ی تحصیلی بگیرند. 

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان و کار دانشجویی

اگر تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان را انتخاب کرده اید لازم است بدانید در حین تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانید 20 ساعت در هفته و در مقطع دکترا 30 ساعت در هفته کار کنید. به صورت کلی دانشجویان بین المللی 120 روز در سال اجازه خواهن داشت که به کار ضمن تحصیل بپردازند و این روزها و ساعات را بسته به برنامه تحصیلی خود می توانند تنظیم نمایند. میانگین حقوق برای دانشجویانی که به کار ضمن تحصیل می پردازند بین 9 الی 11 یورو در ساعت می باشد که معمولا کارهای دانشجویی منوط به کارهای مربوط به دانشگاه و یا کار در رستوران ها و کارهایی از این دست می باشد.

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان و معرفی دانشگاه های برتر

کشور آلمان دارای دانشگاه هایی با جایگاه و رتبه بالا می باشد و از این رو داشتن مدرک تحصیلی آلمانی می تواند زمینه ی کار در آلمان را فراهم سازد. این دانشگاه ها به جهت ورود شرایط خاص خود را دارند و تنها با داشتن این شرایط می توان در این دانشگاه ها به ادامه تحصیل پرداخت. تحصیل رایگان و بدون مدرک زبان در دانشگاههای آلمان و به صورت کلی تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان میسر نیست چرا که از پارامترهای مهم دانشگاه ها به سبب ارائه پذیرش به داوطلبان، داشتن مدرک زبان متناسب با هر مقطع تحصیلی می باشد. در ادامه با برخی از این دانشگاه ها آشنا شوید.

  • LmU Munich
  • Technical University of Munich
  • University of Heidelberg
  • Humboldt University of Berlin
  • University of Freiburg
  • RWTH Aachen University
  • University of Tubingen
  • Chaite-Universitatsmedizin Berlin
  • Free University of Berlin
  • University of Cologne
  • University of Bonn
  • University of Gottingen
  • University of Mannheim
  • Karlsruhe Institute of Technology
  • University of Cologne
  • ULM University

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی آلمان

اگر به دنبال تحصیل رایگان در آلمان بدون مدرک زبان هستید باید بدانید شرایط اخذ ویزای آلمان به چه صورت است وآیا امکان ریجکت شدن ویزا وجود دارد یا خیر؟ مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان به شرح زیر است:

  • پاسپورت
  • عکس
  • مدارک تحصیلی با ریز نمرات به همراه ترجمه رسمی آنها
  • مدرک دیپلم 12 ساله
  • مدرک زبان
  • نامه تمکن مالی (10،236 یورو در سال 2020)
  • بیمه دانشجویی
  • فیش پرداخت شده هزینه ویزا
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • اثبات داشتن محلی برای اسکان
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه از اساتید در صورت نیاز

تحصیل در آلمان بدون مدرک زبان و موقعیت کار پس از تحصیل

نرخ بیکاری در کشور آلمان بسیار پایین است، به صورتی که بحران نیروی کاری در بسیاری از تخصص ها در این کشور احساس می شود. به سبب کمبود نیروی کاری در بسیاری از مشاغل و تخصص ها، این کشور به متخصصان از سراسر جهان ویزای جستجوی کار ارائه می نماید که در صورت داشتن شرایط لازم به این کشور سفر نموده و به دنبال کار بگردند. در صورتی که به واسطه تحصیل در آلمان و یا ویزای جستجوی کار در آلمان متقاضیان موفق به یافتن کار شدند، می توانند با در دست داشتن قرارداد کاری که با کارفرما منعقد نموده اند به اداره مهاجرت آلمان مراجعه و اقامت کاری دریافت نمایند. متقاضیانی که در آلمان مشغول به کار هستند و مالیات این کشور را پرداخت می کنند می توانند پس از ۵ سال، کارت اقامت دائم خود را دریافت نمایند و در ادامه پس از گذشت سه سال از دریافت کارت اقامت دائم درخواست خود را مبنی بر دریافت پاسپورت آلمان به اداره مهاجرت آلمان ارائه نمایند. جمعیت کشور آلمان رو به پیری می رود، از این رو نیروهای متخصص می توانند در این کشور مشغول به کار شوند و از مزایای اقامت در آلمان بهره ببرند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
زبان آلمانی را بشناسید
زبان آلمانی را بشناسید

واقعیت این است که آلمانی، زبانی دشوار است، اما شما می توانید همه چیز را یاد بگیرید. بسیاری از دانشجویان بین المللی اقدام به یادگیری زبان آلمانی می کنند و موفق می شوند. آلمانی ها معتقدند :'تمرین بهترین نتیجه را خواهد داشت.' ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: