مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه بیله فیلد آلمان

دانشگاه بیله فیلد آلمان

کشور آلمان، پر طرفدار ترین مقصد دانشجویان بین المللی برای تحصیل، در میان کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا است. دلایل این انتخاب عبارتند از:

  • تحصیل رایگان
  • تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع ارشد و دکترا
  • اجازه کار تا 20 ساعت در حین تحصیل
  • اجازه 18 ماه ماندن در آلمان بعد از فارغ التحصیلی
  • شانس بالای اخذ بلوکارت 

در آلمان رشته های محدودی در دوره ی کارشناسی به صورت کاملا انگلیسی ارائه می شوند، هرچند رشته هایی هستند که به دو زبان آلمانی و انگلیسی تدریس می شوند. در حالی که در دوره ی کارشناسی ارشد تعداد زیادی از رشته ها به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند.

چه آزمونِ زبانِ آلمانی در تمام دانشگاه های آلمان، قابل قبول است؟

دو آزمونِ زبانِ آلمانی را می توان به شما پیشنهاد داد که  مدرک آن ها را تمام دانشگاه های آلمان قبول دارند.

  • آزمون DSH (آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه ها- که این آزمون فقط در کشور آلمان برگزار می شود.)
  • آزمون TestDaF این آزمون در 90 کشور دنیا برگزار می شود.

اگر برنامه ای که برای ادامه ی تحصیل در نظر گرفته اید، به زبانِ انگلیسی تدریس می شود، شما باید مدرک ایلتس یا تافل را ارائه دهید.

روش‌های گوناگونی برای تامین هزینه‌های تحصیل شما در آلمان وجود دارد، برای فهمیدن اینکه کدام برنامه برای شما مناسب است، ما بررسی پایگاه داده‌های بورسیه‌ی DAAD را توصیه می‌کنیم. موسسات زیادی در آلمان همچون DAAD، انجمن‌های مرتبط با احزاب، سازمان‌های مذهبی و بنگاه‌های تجاری، به دانشجویان بین‌المللی بورسیه ی تحصیلی ارائه می‌دهند.

امروزه نیاز به تحصیلات دانشگاهی و تربیت نیروی حرفه ای رو به افزایش است و تحت این شرایط، دانشگاه های کشور آلمان، هرچند در زمره ی بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند، شهریه ای دریافت نمی کنند از این رو تحصیل در آلمان رایگان است. تصمیمی که از اکتبر 2014 اجرایی شده است و طبق این قانون دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند، لازم نیست شهریه ای پرداخت نمایند و فقط لازم است هزینه ای برای سهم دانشجوی (Student contribution)، student union fee  و بلیط حمل و نقل عمومی پرداخت کنند که مجموعا برای هر ترم حدود 250 یورو است. آلمان کشوری جذاب برای تحصیل است و مدرک دانشگاه های آلمان در میان کارفرمایان در هرکجای دنیا معتبر است.

راه های مختلفی برای اخذِ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ای که می خواهید و منطقه ای که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذِ پذیرش برای هر دانشگاه با توجه به رشته ی انتخابی شما مختلف است. برای شما که خارج از اتحادیه ی اروپا هستید، باید از طریق uni-assist برای اخذ پذیرش اقدام نمایید و اگر دانشگاه مدنظرتان در لیست این وب سایت نیست، به طور مستقیم از سایت دانشگاه اقدام نمایید.

دانشگاه Biefield در سال 1969 میلادی تاسیس شده است، در حال حاضر در این دانشگاه 22،000 دانشجو مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه در رتبه بندی Times Higher Education در سال 2021 رتبه ی 158 را در میان دانشگاه های دنیا به خود اختصاص داده است.

اسامی دانشکده های دانشگاه بیله فیلد برای تحصیل در آلمان

  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده علوم آموزشی
  • دانشکده تاریخ، فلسفه و تکنولوژی
  • دانشکده علوم بهداشت
  • دانشکده زبان شناسی و ادبیات
  • دانشکده ریاضیات
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده روانشناسی و تربیت بدنی
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده تجارت، مدیریت و اقتصاد
  • دانشکده تکنولوژی

نیازمندی های تحصیلی دانشگاه بیله فلد برای تحصیل در آلمان

برای اخذِ پذیرش در دانشگاه بیله فیلد آلمان و اخذ ویزای تحصیلی آلمان باید مدارکِ مورد نیاز را جهتِ اخذِ پذیرش ارائه دهید. این مدارک بسته به شرایط افراد و رشته ی تحصیلی نیز متفاوت است ولی به صورت کلی شامل نمره ی زبانِ آلمانی و انگلیسی موردِ نیاز برای اخذِ پذیرش، مدارک تحصیلی مورد نیاز برای اخذ پذیرش، مدرک فارغ التحصیلی دبیرستان، دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، مدرک رشته تحصیلی و گواهی تائیدیه زبان خارجی است.

بسته به مقطعی که افراد اقدام می نمائید، نمره آیلتسی که باید ارائه دهید متفاوت است ولی به صورت کلی در مقطع کارشناسی شما باید نمره آیلتس 6.5 و حد اقل نمره 6 در هر بخش را ارائه دهید و نمره تافل برای این مقطع باید 85 باشد. در مقطع کارشناسی ارشد نمره آیلتس شما باید 7 و هر مهارت شما باید حداقل نمره 6.5 باشد و در صورت ارائه مدرک زبان تافل نمره شما باید به صورت کلی 93 باشد. برای مقطع دکترا نمره کل آیلتس باید 7 باشد و حداقل نمره هر بخش باید 6.5 باشد و در صورت ارائه نمره تافل نمره باید 97 باشد.

دانشجویانی که مدرک تحصیلی از کشورهای خارجی دارند باید برای اکثر رشته های کارشناسی ارشد آزمون زبان آلمانی را پشت سر بگذارند. آزمون (Daf deutsch as a foreign language) حداقل نمره 4 در هر 4 بخش الزامیست. تاریخ درخواست در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، 1 فوریه تا 31 مارس 2021، درخواست دهندگان با مدارک تحصیلی خارجی باید در تاریخ 15 ژانویه 2021 اقدام نمایند. تحصیل در آلمان و دانشگاه بیله فلد رایگان است، اما هزینه های اجباری برای خدمات مختلف (وعده های غذایی و حمل و نقل عمومی) اخذ می شوند.




بورسیه ی دانشگاه بیله فلد برای تحصیل در آلمان

دانشگاه بیله فلد کمک هزینه هایی تا سقف 24 ماه (دوره های 4 ماهه) را برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یکی از رشته های تاریخ، جامعه شناسی، علوم انسانی و یا علوم سیاسی دارند، فراهم می کند. دریافت کنندگان این کمک هزینه شانس آماده شدن برای ارائه پایان نامه ی مناسب را خواهند داشت. 

کمک هزینه DAAD توسط وزارت آموزش و پرورش آلمان حمایت می شود. این شرکت بورسیه های مختلفی را به طیف وسیعی از کشورهای سراسر جهان، شامل اکثر کشورهای انگلیسی زبان ارائه می کند. کمک هزینه تحصیلی ترمیک که بر اساس کشور محل تحصیل دانشجویان، دانشگاه مبلغی بین 22,000 تا 76,000 € (یورو) را برای پوشش هزینه های تحصیلی در نظر می گیرد. کمک هزینه های کوتاه مدت برای فارغ التحصیلی دانشجویانی که قصد انجام پایان نامه در خارج از کشور را دارند مجاز به استفاده از این کمک هزینه هستند. هدف اقامت در خارج از کشور تحقیق روی پایان نامه است.

خوابگاه های دانشگاه بیله فلد برای تحصیل در آلمان

در حال حاضر برخی از هتل های کشور آلمان مورد تائید دانشگاه بیله فلد هستند، ما در این مقاله نیز به اسامی این هتل ها به همراه هزینه های اقامت و خدمات قابل ارائه نیز پرداخته ایم که عبارتند از:

  • هتل Park Inn: اتاق های تک خوابه و 2 خوابه، اجاره هفتگی 79 € (یورو) (به همراه صبحانه)
  • هتل ARCADIA اتاق های تک خوابه و 2 خوابه، واقع در مرکز شهر، اجاره هفتگی 79 € (یورو) (به همراه صبحانه)
  • هتل Altstadt اتاق های تک خوابه و 2 خوابه، واقع در مرکز شهر، اجاره هفتگی از 65 تا 73 € (یورو) (به همراه صبحانه)
  • هتل Bielefelder Hof اتاق های تک خوابه و 2 خوابه، مقابل ایستگاه اصلی بیله فلد، اجاره هفتگی بین 80 تا 86 € (یورو)(به همراه صبحانه) (به منظور اقامت کوتاه)
  • هتل Jugendgastehaus که اتاق های تک خوابه، اجاره هفتگی از 48 تا 54 € (یورو)

تحصیل در آلمان و وضعیت ویزای همراه

برخی از افرادی که مشغول به تحصیل در آلمان هستند تمایل دارند تا اعضای خانواده خود را نیز به این کشور آورده و در کنار آنها زندگی کنند. این افراد می توانند طبق قانون الحاق خانواده تقاضای پیوستن اعضای خانواده خود را بدهند تا آنها نیز به آلمان بیایند. اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال بوده و شامل پدر، مادر و یا سایر اعضای خانواده نمی گردد. در برخی کشورها امکان ورود همزمان شخص اصلی و همراه وجود دارد اما آلمان این شرایط را نداشته و ابتدا باید شخص اصلی به این کشور وارد شود و بعد از حدود 2 تا 3 ماه درخواست الحاق را ارسال کند. البته خود ویزای همراه نیز الزاماتی دارد که شخص همراه باید برای دریافت ویزا آنها را رعایت نموده و مدارک آن را تهیه نماید. به عنوان مثال شخص باید نشان دهد که هزینه زندگی برای یک سال به عنوان همراه را در حساب خود دارد و مشکل مالی برای این کار وجود ندارد، تمکن مالی برای ویزای آلمان در سال 2020 برابر با 10،236 یورو است.

شایان ذکر است برای درخواست این ویزای همراه تحصیلی آلمان بایستی الزاماتی رعایت شود، که به شرح ذیل می باشد:

  • دانشجویان بایستی اثبات نمایند که منابع مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و هر یک از همراهان خود را دارند.
  • بایستی محلی که برای زندگی در نظر گرفته شده است که دارای فضای کافی برای همه افراد خانواده باشد.
  • قبل از درخواست برای ویزای تحصیلی ازدواج کرده باشید.
  • افرادی که قصد دارند برای همراهان خود درخواست ویزای الحاق به خانواده نمایند بایستی حداقل 18 سال سن داشته باشند.بهتر است همراهان حداقل در سطح زبان آلمانی A1 مدرک داشته باشند.

تحصیل در آلمان و وضعیت اقامت پس از تحصیل

همان طور که مستحضر هستید اقامت تحصیلی به واسطه تحصیل در آلمان یا هر رشته دیگری یک اقامت موقت بوده و تا پایان دوره ی تحصیل معتبر می باشد. این نوع اقامت هیچ اثری برای اقامت دائم آلمان و یا حتی تابعیت آلمان ندارد اما به شخصی که تحصیل خود را در آلمان به پایان برساند این اجازه داده می شود که برای مدت 18 ماه اقامت خود را تمدید نماید و به دنبال کار بگردد. حال این سوال به وجود می آید که آیا افرادی که در رشته مهندسی تحصیل نموده اند می توانند در این مدت شغل مناسبی پیدا کنند؟ باید گفت که فارغ التحصیلان رشته های مهندسی شانس بسیار بالایی برای یافتن کار دارند چون که کشور آلمان در رشته های مهندسی، IT و … با بحران نیروی کار مواجه است و این موضوع باعث می شود تا افراد به راحتی بتوانند شغل مناسبی پیدا کنند. فارغ التحصیلان رشته ی پزشکی در آلمان نیز با توجه به اینکه جمعیت آلمان رو به پیری است، بازار کار بسیار خوبی دارند.


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: