مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

کشور آلمان، پر طرفدار ترین مقصد دانشجویان بین المللی برای تحصیل، در میان کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا است. دلایل این انتخاب عبارتند از:

  • تحصیل رایگان
  • تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع ارشد و دکترا
  • اجازه کار تا 20 ساعت در حین تحصیل
  • اجازه 18 ماه ماندن در آلمان بعد از فارغ التحصیلی
  • شانس بالای اخذ بلوکارت 

در آلمان رشته های محدودی در دوره ی کارشناسی به صورت کاملا انگلیسی ارائه می شوند، هرچند رشته هایی هستند که به دو زبان آلمانی و انگلیسی تدریس می شوند. در حالی که در دوره ی کارشناسی ارشد تعداد زیادی از رشته ها به زبان انگلیسی آموزش داده می شوند.

چه آزمونِ زبانِ آلمانی در تمام دانشگاه های آلمان، قابل قبول است؟

دو آزمونِ زبانِ آلمانی را می توان به شما پیشنهاد داد که  مدرک آن ها را تمام دانشگاه های آلمان قبول دارند.

  • آزمون DSH (آزمون زبان آلمانی برای ورود به دانشگاه ها- که این آزمون فقط در کشور آلمان برگزار می شود.)
  • آزمون TestDaF این آزمون در 90 کشور دنیا برگزار می شود.

اگر برنامه ای که برای ادامه ی تحصیل در نظر گرفته اید، به زبانِ انگلیسی تدریس می شود، شما باید مدرک ایلتس یا تافل را ارائه دهید.

روش‌های گوناگونی برای تامین هزینه‌های تحصیل شما در آلمان وجود دارد، برای فهمیدن اینکه کدام برنامه برای شما مناسب است، ما بررسی پایگاه داده‌های بورسیه‌ی DAAD را توصیه می‌کنیم. موسسات زیادی در آلمان همچون DAAD، انجمن‌های مرتبط با احزاب، سازمان‌های مذهبی و بنگاه‌های تجاری، به دانشجویان بین‌المللی بورسیه ی تحصیلی ارائه می‌دهند.

امروزه نیاز به تحصیلات دانشگاهی و تربیت نیروی حرفه ای رو به افزایش است و تحت این شرایط، دانشگاه های کشور آلمان، هرچند در زمره ی بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند، شهریه ای دریافت نمی کنند از این رو تحصیل در آلمان رایگان است. تصمیمی که از اکتبر 2014 اجرایی شده است و طبق این قانون دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند، لازم نیست شهریه ای پرداخت نمایند و فقط لازم است هزینه ای برای سهم دانشجوی (Student contribution)، student union fee  و بلیط حمل و نقل عمومی پرداخت کنند که مجموعا برای هر ترم حدود 250 یورو است. آلمان کشوری جذاب برای تحصیل است و مدرک دانشگاه های آلمان در میان کارفرمایان در هرکجای دنیا معتبر است.

راه های مختلفی برای اخذِ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ای که می خواهید و منطقه ای که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذِ پذیرش برای هر دانشگاه با توجه به رشته ی انتخابی شما مختلف است. برای شما که خارج از اتحادیه ی اروپا هستید، باید از طریق uni-assist برای اخذ پذیرش اقدام نمایید و اگر دانشگاه مدنظرتان در لیست این وب سایت نیست، به طور مستقیم از سایت دانشگاه اقدام نمایید.

دانشگاه ماربورگ حدود 500 سال پیش توسط گروهی پروتستان تاسیس شده است، اما امروزه دانشگاهی برپایه ی مذهب نمی باشد، این دانشگاه یکی از بهترین دانشکده های پزشکی در آلمان را دارد، برخی از ساختمان های این دانشگاه شهرت جهانی دارند که ساخت آنها به 1600 میلادی باز می گردد. رتبه ی این دانشگاه براساس سیستم رتبه بندی Times Higher Education در سال 2021 در میان دانشگاه های دنیا 350-301 می باشد.

اسامی دانشکده های دانشگاه ماربورگ برای تحصیل در آلمان

  • دانشکده اقتصاد و مدیریت کسب و کار
  • دانشکده علوم اجتماعی و فلسفه
  • دانشکده روانشناسی
  • دانشکده الهیات پروتستان
  • دانشکده مطالعات تاریخ فرهنگی
  • دانشکده مطالعات آلمانی و تاریخ هنر
  • دانشکده زبان های خارجی و فرهنگ
  • دانشکده علوم ریاضی و کامپیوتر
  • دانشکده فیزیک
  • دانشکده شیمی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده زیست شناسی
  • دانشکده جغرافیا
  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده تربیت معلم

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه فیلیپس ماربورگ برای تحصیل در آلمان

برای اخذ پذیرش از این دانشگاه باید بتوانید مدارکی را که از شما درخواست می نمایند، ارائه دهید. لیست مدارکی را که مورد نیاز است شامل نسخه مدرک پیش دانشگاهی ورود به دانشگاه (متن به زبان اصلی)، ترجمه گواهی مدرک پیش دانشگاهی، کپی گواهی تمام مدارک پیش دانشگاهی، گواهی مدرک و ریز نمرات، مکمل دیپلم به زبان اصلی و ترجمه آن ها، اثبات مهارت زبان آلمانی برای همه رشته ها یا اثبات مهارت در زبان انگلیسی، گواهی ثبت نام و تایید تمام برنامه های مورد مطالعه در دانشگاه های آلمان و مهارت های زبانی که می تواند یک گواهی از DSH2 یا TDN4 داشته باشد، همچنین یک گواهی دیگر از یک موسسه آلمانی ZOP است. برای پذیرش مدرک کارشناسی ارشد قبل از شروع ترم (معمولا در ماه سپتامبر) آزمون DSH برگزار می گردد.

شهریه دانشجویان بین المللی دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان

در حال حاضر هیچ دانشگاهی دولتی در آلمان، برای تحصیل در آلمان و تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شهریه دریافت نمی کند. تنها بخش کوچکی برای دانشجویانی که در زمان مقرر فارغ التحصیل نشدند و برای برخی از هزینه های دولتی در حدود 300 € وجود دارد. مجموع هزینه ها برای تحصیل و زندگی حدود 1000 € در ماه است.




بورسیه تحصیل در دانشگاه ماربروگ آلمان

بورسیه ها و کمک هزینه های بین المللی دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان را نیز می توان بهره برد. دوره تحصیلی 3 سال، مقدار کمک هزینه تحصیلی 1340 € در هر ماه، به علاوه در صورت امکان، کمک هزینه خانواده، کلاس های زبان، هزینه های تحقیقاتی نیز ارائه می گردد. برای دانشجویان دکترا نیز کمک هزینه تحصیلی DAAD ارائه می شود. ددلاین اپلای در دانشگاه فیلیپس ماربورگ آلمان و آخرین مهلت برای برنامه های کاربردی 15 ژوئیه (پاییز/ زمستان) و 15ام ژانویه (بهار/ تابستان) است.

وضعیت خوابگاه دانشگاه فیلیپس ماربورگ برای تحصیل در آلمان

به طور متوسط هزینه های هر دانشجو در ماه برای مسکن حدود 770 تا 1000 € در ماه است. بعضی از خوابگاه ها امکانات رفاهی مخصوص معلولین را نیز فراهم می کنند، همچنین امکانات رفاهی Karl-Egermann Houses (اجاره ماهیانه: 20000 €، بیعانه: 17000 €) سه ساختمان با 269 اتاق و 122 فضای پارکینگ که در حدود سه کیلومتری شهر واقع شده اند. 5 ساختمان با 250 اتاق تک نفره و 90 فضای پارکینگ است.

student dormitory Wehrda (اجاره حدود 20000 €، بیعانه :17000 €)، که دارای 3 ساختمان با 258 اتاق تک نفره است و در حدود 6 کیلومتری از مرکز شهر واقع شده اند. Konrad-Biesalski House (اجاره حدود 23000 €، بیعانه :20000 €) یک خوابگاه دانشجویی با 78 اتاق تک نفره و 9 فضای پارکینگ ،حداکثر فاصله تا مرکز شهر حدود 7 کیلومتر است. Adolf-Reichwein House (اجاره 186000 تا285000 €، بیعانه: 15000 تا 25000  €) که دارای 117 آپارتمان تک نفره، 16 واحد دو نفره، دو واحد 3 نفره، پنج واحد 4 نفره و پنج واحد 5 نفره است.

Franz-Lambert House (اجاره 25400 تا29200 €، بیعانه: 25000 €) که دارای 78 آپارتمان تک نفره و یک آپارتمان چهار نفره است. تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آلمان در سال 2020 برابر با 10،236 یورو است.

تحصیل در آلمان و وضعیت ویزای همراه

برخی از افرادی که مشغول به تحصیل در آلمان هستند تمایل دارند تا اعضای خانواده خود را نیز به این کشور آورده و در کنار آنها زندگی کنند. این افراد می توانند طبق قانون الحاق خانواده تقاضای پیوستن اعضای خانواده خود را بدهند تا آنها نیز به آلمان بیایند. اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال بوده و شامل پدر، مادر و یا سایر اعضای خانواده نمی گردد. در برخی کشورها امکان ورود همزمان شخص اصلی و همراه وجود دارد اما آلمان این شرایط را نداشته و ابتدا باید شخص اصلی به این کشور وارد شود و بعد از حدود 2 تا 3 ماه درخواست الحاق را ارسال کند. البته خود ویزای همراه نیز الزاماتی دارد که شخص همراه باید برای دریافت ویزا آنها را رعایت نموده و مدارک آن را تهیه نماید. به عنوان مثال شخص باید نشان دهد که هزینه زندگی برای یک سال به عنوان همراه را در حساب خود دارد و مشکل مالی برای این کار وجود ندارد.

شایان ذکر است برای درخواست این ویزای همراه تحصیلی آلمان بایستی الزاماتی رعایت شود، که به شرح ذیل می باشد:

  • دانشجویان بایستی اثبات نمایند که منابع مالی کافی برای تامین هزینه های زندگی خود و هر یک از همراهان خود را دارند.
  • بایستی محلی که برای زندگی در نظر گرفته شده است که دارای فضای کافی برای همه افراد خانواده باشد.
  • قبل از درخواست برای ویزای تحصیلی ازدواج کرده باشید.
  • افرادی که قصد دارند برای همراهان خود درخواست ویزای الحاق به خانواده نمایند بایستی حداقل 18 سال سن داشته باشند.بهتر است همراهان حداقل در سطح زبان آلمانی A1 مدرک داشته باشند.

تحصیل در آلمان و وضعیت اقامت پس از تحصیل

همان طور که مستحضر هستید اقامت تحصیلی به واسطه تحصیل در آلمان یک اقامت موقت بوده و تا پایان دوره ی تحصیل معتبر می باشد. این نوع اقامت هیچ اثری برای اقامت دائم آلمان و یا حتی تابعیت آلمان ندارد اما به شخصی که تحصیل خود را در آلمان به پایان برساند این اجازه داده می شود که برای مدت 18 ماه اقامت خود را تمدید نماید و به دنبال کار بگردد. حال این سوال به وجود می آید که آیا افرادی که در رشته مهندسی تحصیل نموده اند می توانند در این مدت شغل مناسبی پیدا کنند؟ باید گفت که فارغ التحصیلان رشته های مهندسی شانس بسیار بالایی برای یافتن کار دارند چون که کشور آلمان در رشته های مهندسی، IT و … با بحران نیروی کار مواجه است و این موضوع باعث می شود تا افراد به راحتی بتوانند شغل مناسبی پیدا کنند. فارغ التحصیلان رشته ی پزشکی در آلمان نیز با توجه به اینکه جمعیت آلمان رو به پیری است، بازار کار بسیار خوبی دارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: