مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
درآمد مهندسان در آلمان

درآمد مهندسان در آلمان

امروزه نیاز به تحصیلات دانشگاهی و تربیت نیروی حرفه ای رو به افزایش است و تحت این شرایط دانشگاه های کشور آلمان هرچند در زمره ی بهترین دانشگاه های دنیا قرار دارند، شهریه ایی دریافت نمی کنند از این رو تحصیل در آلمان رایگان است. تصمیمی که از اکتبر 2014 اجرایی شده است و طبق این قانون دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های دولتی مشغول به تحصیل هستند، لازم نیست شهریه ایی را پرداخت نمایند، از این رو باید گفت تحصیل در آلمان رایگان است. بیش از 3000 برنامه در مقاطع مختلف برای رشته ی مهندسی در دانشگاه های آلمان وجود دارد و با استفاده از وب سایت 'TU9 Self-Assessment international' شما می توانید بررسی کنید که آیا می توانید در رشته ی مهندسی تحصیل کنید. هرچند رشته های مهندسی بازار کاری بسیار خوب دارند ولی موفق شدن در این رشته ها رابطه مستقیم با ویژگی های شخصیتی شما دارد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در رشته مهندسی آلمان 

اگر می خواهید در رشته ی مهندسی مشغول به تحصیل شوید، لازم است موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • شما باید نمرات خوبی در دروس فیزیکی و ریاضی داشته باشید.
  • برای حل سوالات علمی و ریاضی با استعداد باشید.
  • مهارت هایی از جمله کنجکاوی، خلاقیت، ارتباط خوب و کار گروهی لازمه این رشته است.
  • توانایی مدیریت و قدرت تصمیم گیری.

فارغ التحصیلان موفق در رشته های مهندسی در آلمان، آینده ی شغلی بسیار خوبی در کشور آلمان دارند، از این رو یافتن شغل مناسب در گرو ویژگی های شخصیتی شما است. تقاضای بازار کار آلمان برای فارغ التحصیلان این رشته ها در حال افزایش است، به این جهت که تا امسال (سال 2020 میلادی) از هر دو مهندسی که در بازار کار مشغول به فعالیت هستند، یک نفر از آنها بازنشسته خواهند شد. اگر کشور آلمان بخواهد جایگاه خود را در بازار جهانی حفظ کند به نیروهای جایگزین نیاز دارد. این نکات، امنیت شغلی شما را برای آینده ایی طولانی همراه با حقوقی بالا تضمین می کند. از دانشگاه های برتر آلمان برای تحصیل مهندسی می توان به دانشگاه های زیر اشاره کرد:

مهندسان با درآمد بالا در آلمان

به طور معمول کشور های صنعتی در مشاغل فنی و مهندسی مربوط به محیط زیست، فیزیک و ساختمان بیشترین میزان استخدام را دارند و کشور آلمان نیز از این موضوع مستثنی نیست؛ در لیست زیر برخی از مشاغل پرطرفدار در کشور آلمان را مشاهده می کنید:

  • مهندسین ساختمان سازی
  • مهندسین فنی برای کار در کارخانه ها
  • مهندسین شهرسازی
  • مهندسین محیط زیست
  • مهندسین برنامه ریزی و استاتیک
  • مهندسین شیمی
  • مهندسین صنایع
  • مهندسین نقشه برداری
  • مهندسین مدیریت انرژی
  • مهندسین برق و قدرت




توجه داشته باشید که لیست مشاغل یاد شده طی سال ها تغییر خواهد کرد؛ اگر قصد مهاجرت کاری به کشور آلمان را دارید لازم است شرایطتان به صورت دقیق بررسی می شود و با توجه به بالا رفتن میانگین سنی کارگران در کشور آلمان علاوه بر مشاغل ذکر شده ممکن است با توجه به شرایط سالانه رشته های پر مخاطب دیگری نیز وجود داشته باشد که بتوانید برای آن ها درخواست اخذ ویزای کار بدهید. مهم ترین نکته‌ ای که به عنوان یک مهاجر خارجی برای اخذ ویزای کار در آلمان باید به آن توجه کنید داشتن مدرک زبان آلمانی می باشد که ثابت کند شما می توانید به راحتی و با تسلط کامل به آلمانی صحبت کنید و بنویسید. حداقل مدرک مورد نیاز برای متقاضیان مدرک A2 یا B1 است در زبان آلمانی است.

میانگین درآمد مهندسان در آلمان

در کشور آلمان اگر شما یک مهندس مکانیک یا مهندس سیالات باشید و تجربه کاری حدود دو ساله در مراکز مرتبط با رشته تحصیلی خود داشته باشید می توانید با استخدام شدن در یک موسسه خصوصی یا دولتی به طور میانگین سالانه 44000 یورو الی 55000 یورو درآمد خالص داشته باشید که این مبلغ معادل حدود 60000 دلار آمریکا می باشد.

جالب است بدانید اگر یک مهندس بدون تجربه کار باشید و در یک شرکت بسیار کوچک و حتی ناشناخته شروع به کار کنید حداقل درآمد سالانه ی شما 38000 یورو یعنی معادل 42000 دلار آمریکا خواهد بود که باتوجه به تمکن مالی 10،236 یورو در سال 2020، درآمدی بسیار عالی است. میزان درآمد شما با توجه به میزان تجربه و توانایی های شما می تواند بسیار متغیر باشد؛ همچنین استخدام در شرکت های بزرگ چند ملیتی و بین المللی می تواند درآمدی برای مهندسان با تجربه‌ای که از سطح تحصیلات خوبی برخوردار هستند تا سالانه 65000 یورو یعنی معادل مبلغ 73000 دلار آمریکا برسد.

کارت آبی (بلوکارت) آلمان

افرادی که درخواست گرفتن کارت آبی اتحادیه اروپا را می دهند، باید شرایط زیر را داشته باشند، البته دقت کنید که این شرایط برای افرادی است که هم اکنون در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اقامت ندارند و در کشور خودشان هستند. دانشجویان دانشگاه های کشورهای عضو اتحادیه یا افرادی که به وسیله ویزای سرمایه گذاری، کاری یا تحصیلی به یک کشور اروپایی سفر کرده اند و هم اکنون در آن کشور حضور دارند، شرایط متفاوتی شامل حال آنها می شود. اما به طور کلی افرادی که خواستار گرفتن کارت آبی اتحادیه هستند، باید:

  • مدرک دانشگاهی کارشناسی ارشد یا مدرکی معادل آن را داشته باشند.
  • حداقل ۵ سال سابقه کاری در رشته خود داشته باشند.
  • پیشنهاد کاری از یک کارفرمای اروپایی داشته باشند و قراردادی حداقل ۱ ساله با او بسته باشند. 

در مدت ۳ سال اولی که کارت آبی اتحادیه را دارید، هر زمان که شغل خود را از دست بدهید، ۳ ماه فرصت دارید تا در کل کشورهای اروپایی دنبال شغل بگردید. اگر در مدت این ۳ ماه موفق به یافتن شغلی نشوید، باید به کشور خود بازگردید.

شما با گرفتن کارت آبی اتحادیه اروپا، می توانید خانواده خود را همراه خود ببرید. البته این موضوع به این بستگی دارد که اعضای خانواده شما چه زمانی برای گرفتن کارت درخواست می دهند. اگر اعضای خانواده همزمان با شما درخواست گرفتن این کارت را بدهند، زیر مجموعه فرم درخواست شما می شوند و می توانند با شما به اروپا سفر کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آلمان در یک نگاه
آلمان در یک نگاه

به عنوان یک عضو از سازمان ملل، کشور آلمان متعهد شده است که از صلح جهانی حراست کند، برقوانین بین المللی پایبند باشد، از حقوق انسان ها در سراسر جهان محافطت کند و با تمام کشورها طبق قوانین سازمان ملل،همکاری داشته باشد. ...

بیشتر بخوانید
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: