مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه ی تحصیل در مسکو

هزینه ی تحصیل در مسکو

در شهر مسکو بیش از 250 دانشگاه و موسسات عالی آموزشی قرار دارد. سطح تحصیل در کشور روسیه بالا می باشد اما شهر مسکو امکانات بیشتری در جهت اوقات فراغت و فعالیت در فرصت های زندگی فراهم کرده است، به همین دلیل بسیاری از دانشجویان خارجی و بین المللی آینده نگر دانشگاه های مسکو را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. در دانشگاه های مسکو دانشجویان امکان دسترسی به برنامه های علمی گسترده، برنامه های کاربردی عملی، آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دارند.

هزینه تحصیل در مسکو با توجه به کیفیت های آموزشی این کشور بسیار مقرون به صرفه است و مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است. زبان تدریس در اغلب دانشگاه‌ های روسیه به زبان انگلیسی است و در برخی از رشته ها دانشجویان ملزم به یادگیری زبان روسی نیز می‌ باشند. دانشجویان امکان اخذ بورسیه تحصیلی در این کشور را نیز خواهند داشت و از این طریق می توانند به‌ صورت رایگان مقطع تحصیلی خود را به اتمام برسانند. 

آموزش در دانشگاه‌ های مسکو

همان طور که بیان نمودیم روسیه یکی از مقاصد تحصیلی بسیاری از دانشجویان می باشد. دانشجویان در این کشور می توانند در رشته های مختلف تحصیلی از جمله پزشکی عمومی، ورزش کودکان، دندانپزشکی، داروسازی، روانشناسی، اقتصاد، تجارت، مدیریت بازرگانی، حسابداری، بانکداری، مهندسی الکترونیکی و صدها رشته مختلف دیگر به تحصیل بپردازند. تمامی مراکز تحصیلات عالی در روسیه در مقابل پذیرش دانشجویان خارجی یارانه ای را از دولت اخذ می نمایند. از طرفی وزارت آموزش و پرورش این کشور کمک های مالی را به وزارتخانه های کشورهای دیگر برای حمایت دانشجویان خارجی و روسی که به دیگر کشورها جهت تحصیل مهاجرت نموده اند می فرستد.

این کشور دارای 650 دانشگاه دولتی می باشد که حدوداً 165000 دانشجو از 200 کشور مختلف در این دانشگاه‌ ها مشغول به تحصیل هستند. روسیه کشوری است که بیشترین تعداد افراد باسواد را در کشور خود دارد. روسیه گزینه بسیار مناسبی برای ادامه تحصیل برای آن دسته از افرادی هستند که در جستجوی دانشگاهی با کیفیت بالا و هزینه های ارزان می باشند. دانشگاه‌ های روسیه تمامی مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را در رشته های مختلف تحصیلی به دانشجویان ارائه می‌ نمایند.

شرایط و هزینه تحصیل در مسکو

هزینه های تحصیل در مسکو با توجه به اعتبار دانشگاه‌ ها و همچنین مقطع و رشته تحصیلی آنان متفاوت است. اما این هزینه ها در مقابل هزینه تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب است. هزینه تحصیل در مسکو در دانشگاه‌ های مختلف روسیه به قرار زیر می باشد:

نام دانشگاهشهریه به دلار (سالانه)
دانشگاه علوم پزشکی باشکری5300 سال اول و در سال های بعدی 2900
دانشگاه بلژیک5500 
دانشگاه ولگاگراد6250
دانشگاه علوم پزشکی وورونهج5750
دانشگاه دولتی کازان6600
دانشگاه آموزش و پرورش ولتایی5500 سال اول و در سال های بعد 3300


شرایط تحصیل در مسکو

دانشجویان خارجی که به‌ صورت تمام وقت در دانشگاه‌ های مسکو مشغول به تحصیل می باشند از مزایایی برابر با دانشجویان محلی روسیه برخوردار هستند. همان‌ طور که پیش‌ تر بیان نمودیم هزینه زندگی در روسیه و تحصیل در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب تر است. همچنین برخی از دانشگاه‌ های روسیه به دانشجویانی که از استعداد و توانایی بالایی برخوردار هستند، تخفیفات ویژه ای برای شهریه هایشان قرار داده است.

دانشجویانی که به‌ صورت تمام وقت در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل در روسیه هستند، باید 120.000 تا 140.000 RUB سالیانه پرداخت نمایند. اما حداقل مبلغی که دانشجویان به دانشگاه‌ های این کشور پرداخت می نمایند، برابر با 67.000 RUB می باشد. دانشجویان پس از اتمام تحصیلات در مقطع کارشناسی، می توانند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه خود ثبت نام نموده و به ادامه تحصیل بپردازند. دانشگاه‌ ها پس از اتمام تحصیلات دانشجویان به آنان گواهی و مدرک پایان تحصیلات را به آنان اعطا می نمایند.




هزینه تحصیل در مسکو در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی در روسیه به مدت 4 سال طول خواهد کشید و دانشجویان جهت اخذ مدرک تخصصی خود در روسیه بایستی حداقل 5 سال به تحصیل بپردازند. تحصیل در دوره تخصصی نیاز به تمرکز بیشتری دارد. دانشجویان در دوره های تمام وقت متخصص باید سالانه 150.000 تا 170.000 RUB پرداخت نمایند. همچنین دانشجویان پزشکی برای شرکت در دوره های تخصصی در روسیه نیز باید 220.000 تا 250.000 RUB در سال پرداخت نمایند. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد باید به مدت 2 سال تحصیل نمایند. دانشجویان جهت دریافت عمیق موضوعات کارشناسی به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد خواهند پرداخت. هزینه تحصیل در مسکو در مقطع کارشناسی ارشد 160.000 تا 180.000 RUB که معادل 2700-3000 $ آمریکا می باشد تخمین زده شده است.

تحصیلات تکمیلی در مسکو

دانشجویان برای این که بتوانند مدرک تحصیلی مقطع دکترا خود را در روسیه اخذ نمایند، باید به مدت 3 سال تحصیل نمایند. برای ورود به این دوره دانشجویان می بایست مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت نموده باشند و به دانشگاه مورد نظر خود در روسیه ارائه نمایند. دانشجویان در مقطع دکترا تمرکز بیشتری بر روی تحقیق و پژوهش دارند و آنها برای دریافت مدرک دکترای خود ملزم به ارائه پایان نامه و دریافت تأیید از سوی اساتید مربوطه در دانشگاه را هستند. هزینه تحصیل در مسکو در مقطع دکترا به طور متوسط 200.000 تا 220.000 RUB که برابر با 3440 الی 3800 $ آمریکا می باشد برآورد شده است.

دانشجویان در روسیه می توانند از خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه‌ ها و یا آپارتمان های دانشجویی در مرکز شهر استفاده نمایند. در هر صورت دانشجویان برای استفاده از خوابگاه های این کشور باید هزینه هایی را بابت اجاره پرداخت نمایند. قیمت مسکن و اقامتگاه های دانشجویی در مسکو با یکدیگر متفاوت است. اما طبق آمار به‌ دست آمده بطور متوسط هزینه خوابگاه های دانشجویی در روسیه 150 تا 35.000 RUB تخمین زده شده است. البته بسته به منطقه نوع و مکان اقامت این مقدار هزینه متغیر می باشد.

دانشگاه‌ های مورد تایید ایران در روسیه

همانطور که میدانید دانشگاه‌ های زیادی در روسیه وجود دارد. به طوری که این کشور تنها 250 دانشگاه دولتی جدای از دانشگاه‌ های خصوصی در این کشور مشغول به فعالیت می باشند. از جمله دانشگاه‌ های مورد تأیید ایران در این کشور عبارتند از دانشگاه لومونوسوف، دانشگاه نووسیبرسک، دانشگاه پاولوف، دانشگاه سچینوا و دانشگاه سماشکو می باشند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل
تحصیل در روسیه، راهنمای جامع برای دانشجویان بین الملل

افراد برای تحصیل کارشناسی در روسیه نیاز به گذراندن دوره‌ای به نام پادفک دارند. این دوره برای آماده‌ سازی متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه و تقویت زبان روسی آن‌ها برگزار می‌شود. ...

بیشتر بخوانید
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه
اقامتگاه های دانشجویی در روسیه

شایع‌ ترین گزینه‌های اقامتی برای یک دانشجوی خارجی در روسیه، خوابگاه‌های دانشجویی، آپارتمان‌های اجاره‌ای یا اقامت در منزل یک خانواده‌ی میزبان است. ...

بیشتر بخوانید
مزایای تحصیل در روسیه
مزایای تحصیل در روسیه

در روسیه، فرصت تحصیل رایگان برای خارجی‌ها وجود دارد. هر ساله، دولت فدراسیون روسیه، چندین هزار فرصت تحصیلی رایگان به دانشگاه‌های سراسر کشور اختصاص می‌دهد. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: