مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان

تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان

این کشور در سال 2007 به منطقه شینگن پیوست. در نتیجه، نیاز به ارائه گذرنامه در مرزهای لهستان به آلمان، اسلواکی، جمهوری چک و لیتوانی لغو شده است. این به این معناست که افراد پذیرفته شده در منطقه شینگن می توانند بدون کنترل داخلی در مرزهای زمینی و دریایی، از پرتغال به لهستان و از یونان به فنلاند، بدون دردسر بین 24 کشور منطقه ی شینگن سفر کنند. کشور لهستان به لطف موقعیت خود در اتحادیه اروپا جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است. مرز لهستان در جوار رودخانه Bug به مرز شرقی اتحادیه اروپا تبدیل شده است. به معنای وسیعتر جغرافیایی و ژئوپلیتیک، لهستان موقعیت مرکزی را به خود اختصاص داده است. سرمایه گذاری های بسیار خارجی از اروپای غربی و همچنین از ایالات متحده و آسیا به سمت لهستان در حرکت است. موقعیت جغرافیایی لهستان فعالیت های لجستیکی را تسهیل می کند و پیش بینی ها نشان دهنده افزایش تعداد مهاجران به این کشور است.

موسسات آموزش عالی لهستان در برنامه های بین المللی تبادل دانشجو و در توافقات دوجانبه و برنامه های تبادل دانشجو که توسط مدارس خاص دنبال می شود، شرکت می کنند. همه این ابتکارات منجر به توسعه روابط بین لهستان و موسسات آموزش عالی در خارج از این کشور شده است. تعداد موسسات آموزش عالی لهستان که مفتخر به دریافت جایزه Erasmus University Charter  هستند از عدد 200 عبور کرده و در نتیجه آن، تبادل و انتقال دانشجویان لهستانی بسیار تسهیل شده است.

بازار آموزش لهستان طی دوازده سال گذشته به یکی از پویاترین بازارهای آموزشی در اروپا تبدیل شده است. تعداد موسسات آموزش عالی پنج برابر شده در حالی که تعداد دانشجویان چهار برابر شده است. هر ساله تقریباً نیم میلیون جوان تحصیلات خود را در دانشگاه ها و کالج های این کشور آغاز می کنند. سنت های آکادمیک لهستان به قرن چهاردهم می رسد و برخی از قدیمی ترین دانشگاه های اروپا را می توان در اینجا یافت. دانشگاه یاگیلونیا در کراکوف در سال 1364 میلادی تاسیس شد. نیکلاس کوپرنیکوس و ماری اسکلودوفسکا-کوری از دانشمندان بزرگ لهستانی هستند که در سراسر جهان شناخته شده و مورد تحسین قرار می گیرند.

امروزه دانشگاه های لهستان سنتهای باشکوه اسلاف خود را ادامه می دهند. دانشگاه ورشو در این کشور رتبه نخست IT را در رتبه بندی مرکز بین المللی Top Coder در اختیار دارد، و توانسته است که مراکز بسیار شناخته شده ای مانند MIT را پشت سر بگذارد. یک نماینده از لهستان نیز رتبه بندی فردی Top Coder را دارد. لازم به ذکر است که رتبه نخست برنامه نویسی در این لیست در اختیار فردی از کشور لهستان است. 

دانشگاه های لهستان دوره های آموزشی با کیفیتی ارائه می دهند و جزئی جدایی ناپذیر از فضای آموزش اروپا هستند. همه دانشگاه های برجسته برنامه هایی زبان انگلیسی ارائه می دهند که این برنامه ها شامل پزشکی، مهندسی، علوم انسانی، تجارت و امور مالی است. لهستان در فرایند بولونیا شرکت فعال دارد. به لطف ECTS (سیستم انتقال اعتبار اروپا) دانشجویان می توانند به آسانی در کشورهای دیگر ادامه تحصیل دهند.

لهستان یک مقصد خارق العاده برای تحصیل است؛ از این رو، تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان برای علاقه مندان به تحصیل توصیه می شود. لهستان یک انتخاب عالی برای بهره مندی از آموزش مقرون به صرفه و با کیفیت عالی است. در حال حاضر، دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف اروپا، آسیا، آمریکای شمالی و آفریقا برای تحصیل وارد لهستان می شوند. این کشور آموزش سطح بالای از نظر فنی پیشرفته را با اصول و روش های مدرن برای آموزش دانشجویان و یادگیری کلاسی ارائه می دهد…

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان

بررسی هزینه تحصیل در لهستان نشان می دهد دانشگاه های دولتی ساختار هزینه تحصیل زیر را دارند:

  • برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا، در صورت ثبت نام در برنامه هایی که به زبان لهستانی آموزش داده می شوند: 0€ (یورو) در سال
  • برنامه های کارشناسی: 500€ تا 6000€ (یورو) در سال
  • برنامه های کارشناسی ارشد: 1000€ تا 8000€ (یورو) در سال.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی معمولا حتی بیش تر است اما می توان برنامه هایی با هزینه کم تر نیز پیدا کرد.

هزینه زندگی حین تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان

بررسی هزینه زندگی در لهستان نشان می دهد متوسط هزینه های زندگی در اکثر شهرهای آن در حدود 350€ تا 550€ (یورو) در ماه می باشد. در شهرهای بزرگ تر مانند کراکوف یا ورشو دانشجویان به 500€ تا 850€ (یورو) در ماه برای تامین هزینه های زندگی خود نیاز دارند. در لهستان گزینه های زیادی برای محل اقامت دانشجویان وجود دارد که بسته به شهر و موسسه آموزش عالی متفاوت است. بسیاری از موسسات آموزش عالی لهستان خوابگاه های خود را دارند که معمولا ارزان ترین گزینه موجود است. با این حال، بیش تر دانشجویان لهستانی ترجیح می دهند در یک آپارتمان خصوصی اتاق اجاره کنند. هزینه های محل اقامت برای دانشجویان در لهستان به صورت زیر است:

  • خوابگاه های دانشجویی: 60€ تا 150€ (یورو) در ماه
  • اجاره آپارتمان خصوصی: 80€ تا 150€ (یورو) در ماه به اضافه قبض خدمات رفاهی (100€ تا 150€ (یورو)).

در لهستان خدمات درمانی برای دانشجویان اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا در دسترس است مشروط بر این که بیمه درمانی معتبری را در سیستم بیمه ملی کشور خود داشته باشند. اما دانشجویان غیر اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا باید طرح بیمه خدمات درمانی خصوصی داشته باشند. سایر هزینه های ماهانه زندگی در لهستان به صورت زیر است:

  • غذا و مواد غذایی: 100€ تا 150€ (یورو) در ماه
  • کتاب و متریال تحصیل: 20€ تا 50€ (یورو) در ماه
  • رویدادهای اجتماعی و سرگرمی: 30€ تا 70€ (یورو) در ماه.

اخذ ویزا برای تحصیل رشته طراحی لباس در لهستان

لهستان عضو اتحادیه اروپا و حوزه شنگن است بنابراین شیوه های اخذ ویزای آن همانند سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. به طور کلی، دانشجویانی که در یک برنامه تمام وقت در لهستان پذیرفته شده اند به منظور ورود به این کشور باید ویزای دانشجویی دریافت کنند. دانشجویانی که از کشورهای اتحادیه اروپا/ منطقه اقتصادی اروپا/ حوزه شنگن هستند برای ورود به لهستان به ویزا نیاز ندارند، هرچند اگر قصد اقامت و تحصیل در یک برنامه دانشگاهی تمام وقت در این کشور را دارند باید وضعیت خود را ثبت کنند. دانشجویان کشورهایی مانند آمریکا، کانادا، برزیل، گرجستان و هنگ کنگ نیز برای ورود به لهستان و اقامت به مدت نود روز نیاز به ویزا ندارند. هرچند، برای تحصیل در یک برنامه تمام وقت در دانشگاهی در لهستان به ویزای دانشجویی/ اجازه اقامت نیاز دارند.




مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی لهستان

دانشجویان سایر کشورها باید قبل از ورود به لهستان درخواست ویزای تحصیلی دهند و پس از ورود نیز برای دریافت اجازه اقامت درخواست ارائه دهند. مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی لهستان عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای لهستان که امضا شده باشد و به همراه سه قطعه عکس بیومتریک تحویل داده شود.
  • اصل گذرنامه یا سند سفر همراه با فتوکپی از صفحه اطلاعات و صفحه پشتی
  • نامه پذیرش از طرف دانشگاه
  • انگیزه نامه با ارائه جزئیات درباره هدف دانشجو از تحصیل
  • سند اثبات پرداخت شهریه که پس از پرداخت هزینه های مورد نیاز توسط متقاضی به وسیله دانشگاه ارائه شود (معمولا هزینه های یک سال)
  • رزرو پرواز یک طرفه
  • بیمه مسافرتی و درمانی برای یک سال
  • مدارک تحصیلی
  • سند اثبات تمکن مالی

تمامی درخواست ها باید در سفارت یا کنسولگری لهستان در کشور متقاضی ارائه شود.

چگونگی زندگی دانشجویی در لهستان

لهستان به لطف شهریه بسیار مقرون به صرفه و آموزش باکیفیت خود، یک کشور جالب برای دانشجویان بین المللی است. این کشور در دهه گذشته بیش از بسیاری از کشورهای اروپای مرکزی از دانشجویان بین المللی استقبال کرده است. دانشجویان خارجی به سرعت دریافتند که زندگی در لهستان به عنوان یک دانشجو بسیار هیجان انگیز است. لهستان یک منطقه معتدل است. ماه های زمستان خیلی سخت نیستند و دانشجویان مجبور نیستند در شرایط سخت آب و هوایی با زحمت و رنج در کلاس ها شرکت کنند. زبان لهستانی در بسیاری از جوامع دانشجویی به طور گسترده ای صحبت می شود زیرا دانشجویان خارجی بیش تر و بیش تر به این زبان علاقه مند می شوند. برخلاف کلیشه ها، زبان لهستانی سخت ترین زبان برای یادگیری نیست زیرا چندین دانشجوی خارجی در لهستان گویشوران دارای سطح خوبی از این زبان هستند.

دانشجویان خارجی، برای فعالیت های روزمره یا تعاملات با مردم محلی به دانش سطح اولیه زبان لهستانی نیاز دارند. البته بسیاری از دانشگاه های دولتی و خصوصی در لهستان از استانداردهای بین المللی پیروی می کنند و به همین ترتیب برنامه های بسیار زیادی به زبان انگلیسی ارائه می شود. زندگی دانشجویی در لهستان مانند هر تجربه اروپایی دیگری است اما دارای پیچ و تاب لهستانی است. کانون ها و انجمن های دانشجویی از محبوبیت بالایی برخوردارند زیرا در ایجاد تبادل فرهنگی و اجتماعی معروف بوده اند. فعالیت های ورزشی در چندین موسسه در لهستان ترویج می شود. امکانات ورزشی در بسیاری از دانشگاه ها بسیار پیشرفته و در دسترس همه دانشجویان است. لهستان یک جامعه لیبرال است، بنابراین انتخاب های مختلف سبک زندگی که غیرقانونی نیستند بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ کشور لهستان
ویزا استارت آپ کشور لهستان

ویزا استارت آپ کشور لهستان به شما اجازه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور را می دهد و از این طریق می توانید اقامت دائم و کارت آبی اتحادیه اروپا را بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر

دو مزیت ویزا استارت آپ لهستان به سایر کشورها هزینه بسیار پایین آن و عدم نیاز به سابقه مدیریتی است. ...

بیشتر بخوانید
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان

تنها شرط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان، انتخاب کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه کاری شما است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: