مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته اقتصاد در لهستان

رشته اقتصاد در لهستان

سیستم آموزشی لهستان در سالهای اخیر تغییرات فوق العاده ای داشته است در نتیجه ی انگیزه ی شدید برای رسیدن به سیستم آموزشی در سطح جهانی، لهستان اکنون حدود 450 موسسه آموزش عالی دارد. بسیاری از این موسسات برخلاف اکثر دانشگاه های اروپا که تمایل به پیروی از مدل های سنتی و قدیمی آموزش و تحقیقات در دامنه وسیعی از رشته ها دارند، تخصصی هستند. این موسسات بر اساس رتبه بندی سال 2021 برترین دانشگاه های آموزشی جهان، بهترین دانشگاه های لهستان هستند. اعتبار روز افزون سیستم آموزش‌عالی لهستان تنها چیزی نیست که این کشور ارائه می‌دهد، باوجود تعداد زیادی از دانشگاه‌ها که درس ها را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و همچنین هزینه های پایین زندگی و میراث فرهنگی غنی و مناظر زیبا به آسانی می‌توان درک کرد که چرا لهستان به سرعت به مکانی مناسب برای ادامه تحصیل تبدیل می‌شود. در میان دانش آموختگانی که در لهستان تحصیل کرده‌اند، نام هایی وجود دارد که شما ممکن است با اسامی آنها آشنا باشید، از جمله اولین زن برنده جایزه نوبل ماری کوری (وی همچنین تنها زنی است که دو بار برنده این جایزه شده است.) و همچنین فردریک شوپن که آهنگساز است و نیکلاس کوپرنیک ستاره‌شناس.

برای بسیاری از افراد، لهستان یکی از غنی‌ترین مناطق فرهنگی اروپا به‌حساب می‌آید. لهستان در مرکز اروپا قرار گرفته و با دریای بالتیک، آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، اوکراین، بلاروس، لیتوانی و روسیه مرز مشترک دارد. بیشتر بخش‌های لهستان مسطح است، اما دو رشته کوه در جنوب این کشور واقع شده است. لهستان از مناظر طبیعی چشم‌نواز و معماری زیبایی برخوردار است و قلعه‌ها، کاخ‌ها، کلیساهای چوبی و استادیوم‌‌های ورزشی مدرن را در دل خود جای داده است.

محبوبیت برخی رشته های علوم اجتماعی نظیر اقتصاد و حقوق بالا بوده که موجب علاقه بسیاری از افراد به تحصیل رشته اقتصاد در لهستان می شود. لهستان سرزمینی با اقتصاد رو به رشد بوده و فاکتورهای سنجش اوضاع اقتصادی در این کشور، همگی نشان از برتری آن در مقابل تعداد قابل توجهی از سرزمین های اروپایی مواجه به رکود اقتصادی دارند. نظام آموزشی کشور لهستان دارای موازین و ضوابط خاص خود بوده و متقاضیان تحصیل در دانشگاه های برتر آن می بایست از شرایط تعیین شده اطلاعات کافی داشته باشند.

معرفی رشته اقتصاد در لهستان

لهستان سرزمینی واقع در اروپای مرکزی بوده و با جمهوری چک، آلمان، لیتوانی و اوکراین همسایه می باشد؛ قرن 18 میلادی و جنگ های پیاپی دوره زوال کشور لهستان بود که به فروپاشی اقتصاد آن نیز منجر شد. با این وجود آغاز قرن بیستم و اعمال تغییراتی گسترده موجب گشت تا این سرزمین در حوزه های گوناگون اندکی سامان یابد. از مراکز اقتصاد در لهستان می توان به شهرهای ووچ، وروتسلا، کراکوف و ورشو اشاره کرد. 

اقتصاد در لهستان اما دارای ابعاد گوناگونی است؛ طبق برآورد کارشناسان لهستان در جایگاه ششم برترین اقتصادهای اتحادیه اروپا قرار داشته و به رغم بحران های اقتصادی که در سال های 2000 و 2008 میلادی گریبان گیر این کشور شد، همواره متخصصین سیاست های قابل ستایشی در این امر وضع کرده کرده اند. بخش های خدمات، صنعت و کشاورزی به ترتیب سه عامل اصلی رشد اقتصادی لهستان بوده اند و هم اکنون در سال 2020 این سرزمین جایگاه 19 جهان را از جنبه میزان تولید ناخالص داخلی به خود اختصاص داده است. شایان ذکر است که بازار سهام و سرمایه در لهستان دارای وضعیت ایده آلی بوده و نرخ پایین بهره های بانکی در چند دهه اخیر نیز نشانگر ثبات اقتصادی آن می باشد.

تحصیل رشته اقتصاد در لهستان

سرزمین لهستان با توجه به برخورداری از نظام آموزشی مهارت گرا و با کیفیت توانسته است طی سال های اخیر شمار متقاضیان بین المللی تحصیل در دانشگاه های معتبر بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل را افزایش دهد. بیش از 400 کالج در این کشور فعالیت دارند و امکان تحصیل به زبان انگلیسی در اکثر مقاطع فرصت مطلوبی را برای علاقه مندان رقم زده است. دانشجویان رشته اقتصاد و سایر رشته ها در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد لهستان مجاز به حداکثر 20 ساعت کار همزمان با یادگیری دروس طی مدت اقامت خود هستند و این امر امکان پس انداز و تجربه زندگی مطلوب در بهترین شهرهای لهستان برای تحصیل چون ورشو را برای این قشر فراهم آورده است. محبوب ترین رشته های دانشگاهی میان افراد مدیریت، تکنولوژی اطلاعات و دندانپزشکی بوده و دانشجویان با اخذ حداقل 70% از نمره هر ترم قادر به دریافت انواع بورسیه های تحصیلی خواهند بود.




دانشگاه های ارائه دهنده رشته اقتصاد در لهستان

بیش از 23 مرکز در لهستان دروس و زیرشاخه های اقتصاد را ارائه می دهند که این مجموعه شامل موسسات آموزش عالی، دانشگاه ها و مراکز خصوصی می باشد. 15 دانشگاه لهستان در جمع 1000 دانشگاه برتر دنیا قرار دارند که نشانگر کیفیت بالای نظام آموزشی بوده و شایان ذکر است که اغلب دانشکده های اقتصاد در حوزه های گوناگونی چون سیستم های اطلاعاتی، اقتصاد سیاسی، تحلیل و پردازش آماری، تاریخ اقتصاد، بانکداری، حسابداری و تجارت بین المللی به آموزش افراد می پردازند. از برترین دانشگاه های ارائه دهنده دروس اقتصاد در این کشور می توان به Cracow University of Economics، University of Warsaw و Wroclaw University of Economics اشاره کرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که شهریه اخذ شده از سوی دانشکده های اقتصاد لهستان در مقایسه با کشورهای فرانسه و اتریش پایین تر بوده و برترین دوره های ارائه شده آن ها به شرح ذیل می باشد:

 بهترین دانشگاه های لهستان

دانشگاه هاشهری که در آن واقع شده
Business and Administration – Business, Finance, GovernanceWroclaw

Management and Finance

Lodz
Quantitative Methods in Economics and Information SystemsWarsaw
Economics – International BusinessOpole
(Business Economics (Double DegreeWarsaw

موقعیت های شغلی اقتصاددانان در لهستان

اگرچه هزینه ماهیانه زندگی دانشجویی در لهستان 550€ (یورو) برآورد گشته و بسیار پایین تر از سایر نقاط اروپا می باشد، فارغ التحصیلان رشته اقتصاد به فراخور مهارت های کسب شده خواهان دستیابی به موقعیت های شغلی با درآمد مطلوب خواهند بود. طبق تحقیقات صورت گرفته در سال 2020 متوسط درآمد سالیانه این قشر در لهستان 172401PLN (زلوتی) عنوان شده و از حوزه های کاری این عنوان نیز می توان به ارائه استراتژی های کارآمد در جهت افزایش سرمایه، مدیریت مالیاتی، پیش بینی روند بازار بورس و سرمایه و بانکداری اشاره نمود

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ کشور لهستان
ویزا استارت آپ کشور لهستان

ویزا استارت آپ کشور لهستان به شما اجازه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور را می دهد و از این طریق می توانید اقامت دائم و کارت آبی اتحادیه اروپا را بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر

دو مزیت ویزا استارت آپ لهستان به سایر کشورها هزینه بسیار پایین آن و عدم نیاز به سابقه مدیریتی است. ...

بیشتر بخوانید
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان

تنها شرط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان، انتخاب کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه کاری شما است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: