مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
آشنایی با دانشگاه Wroclaw Medical University in Poland

آشنایی با دانشگاه Wroclaw Medical University in Poland

دانشگاه پزشکی وروتسواو دارای 5 دانشکده است: دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت عمومی به همراه دوره های تحصیلات تکمیلی پزشکی (6 سال) و دندانپزشکی (5 سال). تسهیلات آسان برای تحصیل در دانشگاه پزشکی وروتسواو و همچنین شهریه مناسب برای بخش انگلیسی زبان، هر ساله صدها دانشجوی بین المللی را جذب خود می کند. دانشگاه پزشکی وروتسواو در چارچوب برنامه سقراط/ اراسموس اتحادیه اروپا (Socrates/Erasmus program of the European Union)، میزبان جمع گسترده ای از دانشجویان از سراسر دنیا به ویژه کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، سوئد، اسپانیا، هلند و انگلیس است. 

وروتسواو شهری با تاریخچه ای غنی در پزشکی است. اولین بیمارستان این شهر در قرن سیزدهم تأسیس شد. پزشکی اولین بار در سال 1745 با تأسیس یک مرکز با نام Collegium Medico-Chirurgicum آموزش داده شد. این اولین دانشکده پزشکی در شهر بود. بسیاری از پزشکان مشهور در وروتسواو زندگی و کار می کردند مانند آلویز آلزایمر- متخصص مغز و اعصاب و روانپزشک، که به خاطر یافته های خود را در مورد تخریب قشر مغز (بیماری آلزایمر) شناخته می شود، و همچنین روبرت کخ - پدر باکتری شناسی مدرن (و برنده جایزه نوبل در 1905)، پاول ارلیش- مبدع شیمی درمانی فعلی (برنده جایزه نوبل در سال 1908).

در حال حاضر دانشگاه پزشکی وروتسواو یکی از مراکز فعال آموزش دانشجویان پزشکی است. روند تدریس توسط تیمی از متخصصان برجسته انجام می شود. دانشگاه پزشکی همچنین فعالیت های علمی گسترده ای را انجام می دهد و مراقبت های پزشکی کاملاً ویژه ای را برای کل منطقه سیلزی جنوبی فراهم می کند. برنامه های پزشکی و دندانپزشکی به زبان انگلیسی به ترتیب شامل شش و پنج سال تحصیلی پی در پی از مطالعات پزشکی، پیش بالینی و بالینی است و مطابق با استانداردهای پذیرش اروپا برای آموزش پزشکی است.

انتظار می رود متقاضیان در دوره های علوم پایه در فیزیک، شیمی، زیست شناسی، ریاضیات و انگلیسی سرآمد باشند. سال تحصیلی به طور رسمی از اول اکتبر آغاز می شود و به دو دوره پنج ماهه (ترم)، بهمراه جلسات امتحان تقسیم می شود. دانشجو باید قبل از تأیید برای ارتقا به سال بعد، تمام کارهای دوره یک سال تحصیلی را با موفقیت به پایان برساند.

شرایط پذیرش دانشگاه پزشکی وروتسواو

پذیرش براساس نمرات دبیرستان در درس های فیزیک، شیمی و زیست شناسی، و بدون کنکور انجام می شود. داوطلبان از طریق رقابتی آزاد بر اساس نمرات دبیرستان در دروس زیست شناسی، شیمی و فیزیک انتخاب می شوند. همچنین، دانشجویان باید گواهی زبان انگلیسی معتبر بین المللی داشته باشند.


مدارک مورد نیاز برای ارسال درخواست به دانشگاه پزشکی وروتسواو

مدارک لازم برای ارسال درخواست پذیرش در دانشگاه پزشکی وروتسواو به این ترتیب است:

  • فرم درخواست (از جمله پرسشنامه شخصی) برای پذیرش با ذکر رشته انتخاب شده. 
  • کپی گواهی پایان تحصیلات دبیرستان و ریزنمرات به زبان انگلیسی یا ترجمه شده به زبان لهستانی، مدارک باید به تایید قانون برسند (بسته به کشور)، و ترجمه ها باید توسط مترجم مورد تأیید وزارت دادگستری لهستان انجام شود. در موارد استثنایی کپی مدارک پذیرفته می شود اما باید توسط دفتر اسناد رسمی در کشور مبدا دانشجو تایید گردد.
  • کپی گذرنامه یا سند هویت شخصی.
  • چهار عکس گذرنامه جدید به اندازه (3.5*4.5) عکسها باید امضا شده باشند.
  • کپی گواهی که تسلط کافی به زبان انگلیسی (نوشتاری و گفتاری) را ثابت کند (به عنوان مثال FCE ،CAE ،CPE  TOEFL ،IELTS)
  • گواهی تولد.
  • گواهی سلامت.

دانشجویان انتقالی می بایست ریزنمرات دانشگاه قبلی خود را نیز به این مدارک ضمیمه کنند. بیست و پنجم ماه ژوئن، آخرین مهلت درخواست برای سال تحصیلی بعدی است.

هزینه های تحصیل در دانشگاه پزشکی وروتسواو

  • پزشکی عمومی به زبان انگلیسی، برنامه پزشکی 4 ساله: 12000 یورو در سال،
  • پزشکی عمومی به زبان انگلیسی، برنامه پزشکی 6 ساله: 12000 یورو در سال،
  • دندانپزشکی به زبان انگلیسی، برنامه 5 ساله: 12000 یورو در سال.

دوره های آمادگی برای دانشجویان سال اول پزشکی به زبان انگلیسی

پیش دوره های اختیاری زیست شناسی، شیمی و فیزیک در سپتامبر هر سال و در مجموع به تعداد 3 هفته برگزار می شود. مبلغ 500 یورو باید تا 31 آگوست به حسابی که  به دانشجو معرفی می شود پرداخت شود. یک دوره فشرده زبان لهستانی که در طول ماه سپتامبر در حدود 40 ساعت برگزار می شود؛ این دوره در گروه زبان های خارجی دانشگاه پزشکی وروتسواو برگزار می شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه اقامت آلمان
اجازه اقامت آلمان

اجازه اقامت شما، یک کارت الکترونیکی است، که اطلاعات اقامت شما در آن ثبت شده است( تاریخ صدور، اثرانگشت، عکس پاسپورت شما،...). این کارت 4 تا 6 هفته بعد از درخواست و تکمیل مدارک شما برای شما صادر می شود، اعتبار این کارت یک تا دو سال است. ...

بیشتر بخوانید
اجازه ی کار دانشجویی در هلند
اجازه ی کار دانشجویی در هلند

بسیاری از دانشجویان ضمن ادامه تحصیل در هلند کار هم میکنند که بسته به ملیت دانشجو ساعت کاری مشخصی برایشان تعریف شده است. ...

بیشتر بخوانید
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا
مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه های استرالیا

دانشجویان خارجی معمولاً به شکل مستقیم یا از طریق پُست یا به شکل آن‌لاین، به موسسات آموزشی در استرالیا درخواست پذیرش می‌دهند. شما می‌توانید فُرم‌های درخواست را از وب‌سایت‌های موسسات آموزشی دانلود کنید یا از آن‌ها درخواست کنید فرم‌ها را برای‌تان پُست کنند. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: