مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل رشته معماری در لهستان

تحصیل رشته معماری در لهستان

لهستان از نظر اجتماعی، فرهنگی، تاریخی و فکری کانونی مهم در مرکز اروپا است و نظام دانشگاهی آن نیز بر همین سنت تکیه دارد. طی کردن دوره‌ی PhD در لهستان، همزمان با فراهم آوردن آموزش‌ها و سیرهای ساختارمندی که در برنامه‌ی تحصیلی شما تنیده شده است، مدرکی را برایتان به ارمغان خواهد آورد که در همه جای دنیا پذیرفته و مقبول است.

لهستان یکی از پرسابقه ‌ترین نظام‌های آموزشی عالی در دنیا را دارد، با تاریخی عنی از هنرمندان، موسیقی‌دانان، نویسندگان و دانشمندان مشهور. احتمالا نام فریدریک شوپن (Fryderyk Chopin)، ماری اسکودوفسکا‌ـ‌کوری (Marie Skłodowska-Curie)، نیکولاس کوپرنیک (Nicolaus Copernicus)، جوزف کنراد، لخ واونسا (Lech Wałęsa)، و برادران وارنر به گوشتان خورده است. اما آیا می‌دانستید که همه‌ی این افراد لهستانی هستند؟

  • میعادگاه اروپا، لهستان در قلب اروپا جای دارد، به ‌شدت بین ‌المللی و جهان ‌بین است، و پیوندهایی مستحکم با دیگر شهرهای مهم اروپا دارد.
  • سنت، تاریخ نظام دانشگاهی لهستان به قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد و بعضی از کهن‌ترین مؤسسات آموزشی اروپا را در خود دارد.
  • هزینه‌ی پایین، هزینه‌ی زندگی در لهستان در قیاس با دیگر کشورهای اروپایی پیین است و شهریه‌ها نیز به‌ طور رقابتی تعیین شده‌اند.
  • توسعه‌ی مدرن، نظام آموزشی لهستان (و خود این کشور) رشدی سریع را تجربه می‌کند و اینک به یکی از پرجمعیت‌ترین کانون‌های دانشجویی اروپا بدل شده است.
  • مرکزیت فرهنگی، لهستان تاریخ غنی از هنر و فرهنگ دارند و همین موضوع آن را به مکانی فوق‌العاده برای زندگی دانشجویی بدل می‌کند.

این موارد تنها تعدادی از دلایل برای تحصیل در لهستان هست.

مؤسسات آموزش عالی در لهستان بر دو نوع‌اند:

  • نوع دانشگاهی (uczelnia akademicka) ــ دانشگاه‌هایی کاملا پژوهشی که قادرند مدرک دکتری تخصصی (doktor) صادر کنند.
  • نوع غیردانشگاهی (uczelnia zawadowa) ــ این نوع از مؤسسات قادر به صدور مدرک دکتری نیستند: صرفا مدرک کارشناسی (licencjat یا  inżynier) و مدرک کارشناسی ارشد (magister) در دسترس‌اند.

مؤسسات نوع دانشگاهی حدود هفتاد درصد آموزش عالی لهستان را تشکیل می‌دهند. لهستان 20 دانشگاه پژوهشی استاندارد دارد، که گستره‌ای وسیع از تخصص‌ها را پوشش می‌دهند و همه مؤسسات دولتی هستند. افزون بر این دانشگاه‌های دیگری نیز وجود دارند که صرفا در حوزه‌ای خاص همچون فناوری، پزشکی، اقتصاد و بسیاری از قلمروهای دیگر به آموزش مشغول‌اند. این مؤسسات ممکن است دولتی یا خصوصی باشند.

لهستان، در مقام کشوری که در زمانی نه چندان دور به استقلال دست یافته، به یاری اقتصاد و جامعه‌ای پویا قدم در راه شکوفایی نهاده است. این اصلاحات را می‌توان در نظام آموزشی این کشور نیز مشاهده کرد: دانشگاه‌های لهستان در میان پذیرنده ‌ترین دانشگاه‌های اروپا از حیث تعداد دانشجویان هستند ــ و این ارقام همچنان در حال افزایش است.

لهستان نهمین کشور بزرگ اروپا و مقصدی با محبوبیت بیشتر برای دانشجویان بین المللی است. تحصیل رشته معماری در لهستان با داشتن برنامه های تحصیلی مقرون به صرفه و هزینه های اقامت، بازگشت سرمایه مناسبی را رقم می زند. امروزه، سیستم آموزش عالی لهستان به سرعت در حال توسعه است. لهستان از نظر تعداد افراد ثبت نام شده در آموزش عالی مقام چهارم اروپا (پس از انگلستان، آلمان و فرانسه) را دارد. جمع کل دانشجویان در بیش از 400 کالج و دانشگاه این کشور تقریباً 1.5 میلیون نفر است. هر ساله تقریباً نیم میلیون جوان تحصیلات خود را در دانشگاه ها و کالج ها آغاز می کنند. کالج ها و دانشگاه های لهستان بیش از 200 نوع تحصیلات با کیفیت بالا را به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از حوزه آموزش عالی اروپا ارائه می دهند. اکثر مدارس دوره هایی به زبان های خارجی ارائه می دهند.




مبانی تحصیل رشته معماری در لهستان

معماری در دانشگاه یک برنامه 4 ساله مهندس است که آموزش میدهد چگونه باید محیط را شکل داد و فضای اطراف را توسط دانش میان رشته ای معماری و تمرین گرا، مطالعات شهری و هنر، زیبا و کاربردی کند. برنامه تحصیلی با توجه به هرکسی که میخواهد تأثیر واقعی در فضای شهری داشته باشد ساخته شده است که دانشجویان و متقاضیان رشته معماری با ذهن خلاق و چشم اندازهای هنری، دانش و مهارتهای لازم را برای داشتن شغل در این زمینه کسب کنند.

تاریخچه شهرسازی و همچنین اصول شکل گیری ساختارهای فضایی، عملکردی، حمل و نقل و اکولوژیکی شهری و همچنین بهترین شیوه های مدیریت فضا از برنامه هایی است که در این دوره آموزش میدهند و افراد را به عنوان یک فارغ التحصیل معماری برای شروع شغل حرفه ای آماده می کند. هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد معماری در لهستان حدود 3000$ (دلار) و 6000$ (دلار) است.

برنامه کارشناسی ارشد معماری بر روی طیف گسترده ای از موضوعات که تأثیر مستقیمی بر معماری معاصر و طراحی شهری دارد متمرکز است: طراحی معماری و شهری در زمینه های ساخت ساختمان های شهری و استفاده های عمومی، حفاظت از آثار و احیا مجدد مجتمع های شهری با طراحی حفاظتی، معماری منظر، معماری و برنامه ریزی در حومه شهر، سیستم های ساختمانی و سازه های ساختمان، تئوری معماری و طراحی شهری و همچنین برنامه ریزی فضایی و منطقه ای، تاریخ هنر، فرهنگ و طراحی شهری معاصر، اکولوژی و حفاظت از محیط زیست متمرکز است. دروس طراحی، تاریخ، تئوری و فناوری های نوین ساختمانی برای آماده سازی دانشجویان برای کار حرفه ای به عنوان معمار در اتحادیه اروپا آموزش داده می شود. پس از اتمام دوره کارشناسی در رشته معماری و برنامه ریزی شهری، دانشجویان برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد معماری اقدام می کنند.

شرایط تحصیل رشته معماری در لهستان

فارغ التحصیلان دوره تحصیلات تکمیلی مجهز به دانش و مهارت هایی هستند که آنها را قادر می سازد در دوره های تحصیلات تکمیلی دکترا و تخصصی ثبت نام کنند. همچنین قادر به شروع کار حرفه ای خود در زمینه های معماری و طراحی شهری و همکاری با متخصصان در زمینه های فنی فناوری خواهند بود. این برنامه در معماری و برنامه ریزی شهری دانشجویان را با مهارت های مدیریتی و مهارت در زبان های خارجی مجهز می کند. پس از اتمام دوره های تحصیلات تکمیلی، دانشجویان می توانند به دنبال کار در استودیوهای طراحی معماری و شهری، مدیریت محلی و ملی، موسسات تحقیقاتی، مراکز تحقیق و توسعه و آژانس های مشاوره ای باشند. محبوب ترین برنامه ها در بین دانشجویان بین المللی که به دنبال مدرک معماری در ورشو هستند، دانشگاه صنعتی ورشو است.

دانشگاه صنعتی ورشو، نه تنها قدیمی ترین، بلکه بهترین دانشگاه فنی کشور است که در زمینه آموزش فنی و مهندسی تخصص دارد. در رتبه بندی دانشگاه های لهستان، 9 سال است که رتبه اول را به خود اختصاص داده است. با ارائه برنامه های تحصیلی به دو زبان انگلیسی و لهستانی، تجربه ای چند زبانه را رقم زده و دانشجویان از سراسر جهان را برای پیوستن به برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استقبال قرار می دهد. دانشجویان می توانند شیوه های طراحی معاصر و همچنین رسانه ها و فناوری های دیجیتال اعمال شده در طراحی و ساخت شهر قرن 21 را بشناسند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

ویزا استارت آپ کشور لهستان
ویزا استارت آپ کشور لهستان

ویزا استارت آپ کشور لهستان به شما اجازه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در این کشور را می دهد و از این طریق می توانید اقامت دائم و کارت آبی اتحادیه اروپا را بگیرید. ...

بیشتر بخوانید
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر
برتری ویزا استارت آپ لهستان نسبت به ویزا استارت آپ کشورهای دیگر

دو مزیت ویزا استارت آپ لهستان به سایر کشورها هزینه بسیار پایین آن و عدم نیاز به سابقه مدیریتی است. ...

بیشتر بخوانید
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان
شرایط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان

تنها شرط گرفتن ویزا استارت آپ کشور لهستان، انتخاب کسب و کاری مرتبط با رشته تحصیلی یا زمینه کاری شما است. ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: