مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
دوره ی زبان آلمانی در ترکیه و مجارستان

دوره ی زبان آلمانی در ترکیه و مجارستان

تحصیل در آلمان رایگان است و شما با دانستن زبان آلمانی می توانید به راحتی در آلمان کار نیمه وقت پیدا کنید و بخشی از هزینه های زندگی خود را تامین کنید، شما با تحصیل در آلمان، اجازه ی کار تا 20 ساعت در هفته را دارید و می توانید تا 18 ماه بعد از فارغ التحصیلی در آلمان بمانید و با پیدا کردن کار مناسب ویزای کار آلمان را کسب خواهید کرد، که با داشتن ویزای کار اولین قدم برای اخذ اقامت دائم آلمان و تابعیت را برداشته اید، باتوجه به اینکه در حال حاضر مدت زمان لازم برای اخذ تایم سفارت آلمان در ایران بسیار زیاد است، یکی از راه ها این است که از کشوری دیگر برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید، با شرکت در دوره های زبان آلمانی در ترکیه یا مجارستان این فرصت را دارید که تحصیل خود را سریع تر آغاز کنید. شما با دانستن زبان آلمانی می توانید برای اخذ ویزای جاب سیکر نیز اقدام کنید، این ویزا این امکان را به شما می دهد که به مدت شش ماه به آلمان رفته و به دنبال کار مناسب بگردید و با یافتن کار مناسب ویزای جاب سیکر شما به ویزای کاری (اخذ بلوکارت) تبدیل می شود. در این مقاله موضوعات زیر را بررسی می کنیم:

دوره ی زبان آلمانی در ترکیه


دوره ی زبان آلمانی در مجارستان


مقایسه فراگیری زبان آلمانی در ترکیه و مجارستان


مزایای دوره زبان آلمانی در مجارستان


هزینه ی تحصیل در دوره زبان آلمانی در ترکیه و مجارستان


مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش و ویزای مجارستان





دوره ی زبان آلمانی در ترکیه

باتوجه به نزدیکی ایران و هزینه ی زندگی مقرون به صرفه، با ثبت نام در دوره های زبان آلمانی در ترکیه میتوانید بعد از 5 یا 6 ماه زبان آلمانی را یادگرفته و از طریق سفارت آلمان در ترکیه برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید (بدون نیاز به مراجعه به ایران) و با این کار روند مهاجرت خود به آلمان را تسریع ببخشید. یک نکته ی حقوقی که لازم است در حوزه ی نظام حقوق بین الملل بدانید، این است که اگر یک شخص با هر نوع ویزایی حداقل 6 ماه یا بیشتر در یک کشور اقامت داشته باشد، می تواند از سفارت همان کشور به عنوان مثال، برای سفارت آلمان اقدام کند، که می تواند کمک خوبی برای صرفه جویی در زمان شما باشد.

دوره ی زبان آلمانی در مجارستان

یکی دیگر از کشورهایی که می توانید دوره های زبان آلمانی را در آنجا شرکت کنید و از همان کشور برای اخذ ویزای تحصیلی آلمان اقدام کنید، مجارستان است، کشور مجارستان عضو اتحادیه ی اروپا بوده که خود یک مزیت بزرگ برای شخصی که در آنجا زبان آلمانی را فرامیگیرد محسوب می شود که در ادامه به آن خواهیم پرداخت .


مقایسه فراگیری زبان آلمانی در ترکیه و مجارستان

 نزدیک بودن ترکیه به ایران برای بسیاری از داوطلبان، یک امتیاز مثبت محسوب می شود، همینطور باید گفت در کشور ترکیه هزینه ها نسبت به مجارستان مناسب تر و پایین تر بوده و برای افرادی که دارای محدودیت مالی هستند، گزینه ی مناسبی است. در خصوص همراه نیز اغلب موافقت شده و می توانید با همراهی خانواده (ویزای همراه) در ترکیه دوره زبان آلمانی را سپری کنید. همچنین دریافت وقت سفارت آلمان در ترکیه مانند ایران طولانی نبوده و ظرف مدت کوتاهی می توانید وقت سفارت آلمان را دریافت نماید.

مجارستان یک کشور عضو اتحادیه ی اروپا است که می توانید در آنجا  اقدام به فراگیری زبان آلمانی کرده و سپس از آنجا به آلمان مهاجرت کنید. هزینه ی زندگی در مجارستان به نسبت به ترکیه بالاتر بوده اما دارای مزایایی است که می تواند شرایط را برای شما به نحو مناسب تری جهت دریافت اقامت آلمان رقم بزند. ویژگی بزرگ تحصیلِ زبان آلمانی در مجارستان، عضو اتحادیه اروپا بودن آن است، که بدون هیچ محدودیتی توسط ویزای شینگن می توانید به کشورهای اروپایی مانند آلمان بروید و نیازی به دریافت وقت سفارت و اخذ ویزا نخواهد بود، لازم به ذکر است ویزای همراه در مجارستان قطعی نبوده و گاهی با آن موافقت نمی شود.

مزایای دوره زبان آلمانی در مجارستان

تاثیر این مزیت را با یک مثال برای شما تشریح خواهیم کرد تا درک مناسب تری از این مزیت داشته باشید. شما در حین تحصیل در مجارستان همزمان می توانید به دنبال کار در آلمان باشید و برای مصاحبه به آلمان بروید، با توجه به نزدیکی مجارستان به آلمان و عدم نیاز به دریافت ویزا به لطف ویزای شینگن، میتوانید به راحتی به آلمان سفر کرده و مصاحبه کاری شده و شرایط خود را برای کارفرما توضیح دهید و پس از یافتن کار، ویزای کار آلمان را دریافت کنید، اما همین مثال را اگر بخواهیم برای ترکیه بیان کنیم، شما ابتدا باید از سفارت آلمان وقت گرفته و ویزای آلمان را دریافت کنید سپس برای مصاحبه شغلی (در حین آموزش زبان آلمانی در ترکیه) به آلمان بروید که این فرایند حدود 2 ماه طول خواهد کشید و طبعا اغلب کارفرماها نمی توانند 2 ماه منتظر کار جو بمانند و کسی که در مجارستان زبان آلمانی فرا میگیرد، شانس بالاتری برای پیدا کردن شغل در آلمان خواهد داشت. در مجموع باید گفت با توجه به بحران نیروی کار مهندسی یا علوم پزشکی در آلمان، کسی که در مجارستان زبان آلمانی را فرا میگیرد، یک سال از  مجارستان اجازه ی اقامت برای یافتن کار در آلمان همچنین 6 ماه در آلمان فرصت پبدا کردن شغل را خواهد داشت، که اگر شخص آگاهانه قدم برداشته و تصمیم درست را اتخاذ کند، می تواند طی 6 ماه اول شغل مورد نظر خود را بیاید که خود یک مزیت بزرگ محسوب می شود.

زبان آلمانی، زبان اصلی برخی کشورهای اروپایی می باشد. کشورهای اروپایی در طی سال های اخیر مهاجران زیادی را جهت مهاجرت و اخذ اقامت جذب نموده اند. راه های متفاوتی برای مهاجرت به کشورهای اروپایی وجود دارد. نکته ای که حائز اهمیت است این است که شما در اکثر راه های مهاجرتی به کشورهای اروپایی باید مدرک زبان آلمانی ارائه دهید، یا باید اثبات کنید که دانش اولیه از زبان آلمانی را دارا می باشید. دوره ی زبان آلمانی در مجارستان یا ترکیه موضوع مقاله ماست. بسیاری از متقاضیان قصد دارند در مدت زمان کم تری وارد کشور شوند و اقامت آن کشور را به دست بیاورند.

هزینه ی تحصیل در دوره زبان آلمانی در ترکیه و مجارستان

هزینه ی تحصیل در دوره ی زبان آلمانی در کشور مجارستان بین 5،000 تا 7،000 € می باشد. در حالی که هزینه تحصیل در کشور ترکیه حدود 1500 تا 2000 $ می باشد، البته این هزینه بسته به شهر و طول دوره زبان ممکن است متفاوت باشد. نکته قابل ذکر این است که شما کل این هزینه را باید در صورت لزوم، قبل از مهاجرت پرداخت نمائید و فیش پرداخت آن را نزد خود نگاه دارید. هزینه ی زندگی در کشور مجارستان به دلیل اروپایی بودن طبیعتا بالاتر از کشور ترکیه می باشد. به صورت کلی هزینه زندگی در کشور مجارستان ماهیانه حدود 500 تا 700 € می باشد. درحالیکه هزینه زندگی در کشور ترکیه ماهیانه حدود 150 تا 200 $ می باشد. در خصوص کشور مجارستان باید به این نکته توجه فرمائید که شما لازم است هزینه ی یک سال زندگی خود را در حساب خود تحت عنوان نامه تمکن مالی ارائه دهید. این رقم حدودا 9،000 € می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش و ویزای مجارستان

مدارک مورد نیاز هر کشور بسته به نوع اقامت شما متفاوت است. برای اطلاع از مدارک مورد نیاز شما می توانید از سفارت آن کشور اطلاعات لازم را کسب نمایید. به صورت کلی لیست مدارکی که این کشور از شما می خواهد، شامل موارد زیر می باشد:

  • مدارک هویتی از جمله شناسنامه، کارت ملی و…
  • مدارک تحصیلی
  • پاسپورت
  • 2 قطعه عکس
  • نامه پذیرش از موسسه، کالج و یا دانشگاه
  • نامه تمکن مالی برای اخذ ویزای کشور مجارستان
  • نامه مبنی بر گواهی سلامت پزشکی
  • نامه مبنی بر گواهی عدم سوء پیشینه


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟
آیا می دانید که در حین تحصیل در آلمان، اجازه ی کار دارید؟

کارآموزی شغلی کوتاه مدت است و به شما به عنوان یک دانشجو این دید را می دهد، که زندگی حرفه ایی به چه صورت است. در دوران کارآموزی شما شانس این را دارید که دانش تئوری خود را به مرحله ی اجرا برسانید و تجربه کسب کنید ...

بیشتر بخوانید
هشت قدم تا تحصیل در آلمان
هشت قدم تا تحصیل در آلمان

اگر شما با حجم زیادی از اطلاعات برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان روبه رو شده اید و نمی توانید تصمیم بگیرید، ما در اینجا مرحله به مرحله روند اخذ پذیرش را برای شما آورده ایم. ما روند اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان را، در هشت مرحله برای شما توضیح می دهیم، ...

بیشتر بخوانید
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟
چگونه می توان از دانشگاه های آلمان پذیرش گرفت؟

راه های مختلفی برای اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان وجود دارد. بهترین راه برای شما این است که در اولین مرحله، رشته ایی که می خواهید و منطقه ایی که ترجیح می دهید در آن زندگی کنید را مشخص نمایید. مدارک مورد نیاز و آخرین زمان برای اخذ پذیرش برای هر دانشگاه با ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: