مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
فرآیند اخذ پذیرش از یونان

فرآیند اخذ پذیرش از یونان

برای تحصیل در یونان هیجان زده هستید؟ فرآیند درخواست برای دانشگاه های یونان شامل چندین مرحله است. در نظر داشته باشید که مراحل زیر می‌تواند به‌عنوان یک راهنمای اولیه برای شما کار کند، زیرا هر دانشگاه ممکن است از قوانین فرآیند درخواست خود پیروی کند، بنابراین مطمئن شوید که با وب‌سایت‌های رسمی آن‌ها مشورت می‌کنید تا مطمئن شوید که هیچ یک از مدارک مهم فراموش نشده است.

تحصیل در یونان - برنامه مورد نظر خود را انتخاب کنید

با انتخاب رشته ای که مناسب شماست شروع کنید. به چه چیزی علاقه دارید؟ نقاط قوت شما کدامند و چه مسیر حرفه ای را می خواهید دنبال کنید؟ مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکترای خود را هوشمندانه انتخاب کنید و در عین حال نسبت به الزامات هر برنامه و دانشگاه هوشیار باشید.

تحصیل در یونان - شرایط پذیرش را بررسی کنید

بسته به دانشگاه و سطح علمی مدرک، شرایطی وجود دارد. زمانی را به مطالعه برنامه درسی برنامه تحصیلی مورد نظر خود اختصاص دهید و برای کسب اطلاعات به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید. برای سوالات و توضیحات، دریغ نکنید به موقع با آنها تماس بگیرید.

تحصیل در یونان - تمام مدارک لازم را آماده کنید

پس از تهیه لیستی از برنامه هایی که می خواهید برای آنها درخواست دهید، به مدارک مورد نیاز خاص توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما معتبر است، در صورت لزوم در آزمون های زبان شرکت کنید، ترجمه اسناد شخصی خود را با دقت به زبان یونانی آماده کنید و حتی شروع به تمرین در نوشتن انگیزه نامه خود کنید. علاوه بر این، یک مهر کنوانسیون آپوستیل برای تمام اسناد از مقامات رسمی کشور خود دریافت کنید. قدم بعدی دریافت تاییدیه از سفارت یونان کشورتان یا وزارت امور خارجه یونان است.




تحصیل در یونان - درخواست خود را ارسال کنید

پس از جمع آوری تمام مدارک لازم، قبل از ارسال درخواست، حتما با دانشگاه یونانی مورد نظر خود تماس بگیرید. روند درخواست برای دانشگاه های یونان می تواند وابسطه به امور اداری باشد و مراحل آن زمان می برد. بسیاری از دانشگاه‌ها فقط درخواست‌های آنلاین را می‌پذیرند، در حالی که برخی دیگر روش سنتی‌تر درخواست از طریق پست را با چاپ تمام مدارک ترجیح می‌دهند.

بررسی کنید که آیا برای درخواست نیاز به هزینه وجود دارد یا خیر و فراموش نکنید که همه دانشگاه‌های یونان سال تحصیلی خود را در سپتامبر آغاز می‌کنند، بنابراین درخواست خود را به موقع و نه در آخرین لحظه ارسال کنید. اگر درخواست خود را به صورت الکترونیکی از طریق وزارت آموزش و پرورش ارسال می کنید، به یاد داشته باشید که آخرین مهلت حدوداً اواسط جولای هر سال است. نتایج در ماه اوت اعلام می شود.

برای ویزای تحصیلی/اجازه اقامت یونان درخواست دهید

اگر وارد شوید، نامه پذیرش با تمام اطلاعات لازم که باید قبل از ورود بدانید برای شما ارسال می شود. اکنون زمان آن است که اولین واریز شهریه خود را نیز آماده کنید. با مراجعه به سفارت یونان در کشور خود برای دریافت راهنمایی، مدارک ویزا و اجازه اقامت را در اسرع وقت شروع کنید. با این حال، شهروندان اروپایی نیازی به داشتن ویزا یا اجازه اقامت ندارند.

وارد یونان شوید

پس از تایید ویزا و اجازه اقامت، بالاخره زمان رزرو بلیط و شروع به جستجوی محل اقامت است. چمدان های خود را ببندید، در خود غوطه ور شوید و برای تجربه ای متحول کننده زندگی در یونان آفتابی و دلپذیر آماده باشید. این همه فقط یک برنامه دور است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: