مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
هزینه های زندگی در یونان

هزینه های زندگی در یونان

قبل از انتخاب مقصد تحصیلی مورد نظرتان، حتما برنامه ریزی کرده و محدوده بودجه ماهانه و سالانه خود را در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می کند با برنامه پیش رفته و بررسی کنید که کدام گزینه واقعاً با معیارهای شما مطابقت دارد.

در یونان هزینه زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کاملاً مناسب تر است. از نظر خوابگاه دانشجویی، هر مؤسسه ای خوابگاه دانشجویی ارائه نمی دهد ولی اگر مؤسسه ای خوابگاه ارائه دهد، شرایط زیادی را برای دریافت آن تعیین می کند که برآورده کنید. بیشتر خوابگاه های دانشجویی در بزرگترین شهرهای دانشجویی یونان مانند آتن Athens، تسالونیکی Thessaloniki، پاترا Patra، لاریسا Larisa یا هراکلیون Heraklion یافت می شوند. در نتیجه و به لطف هزینه های زندگی مقرون به صرفه در یونان، بسیاری از دانشجویان تمایل دارند محل اقامت خود را از قبل مشخص کنند. اگر نمی توانید به زبان یونانی صحبت کنید، یاد گیری آن گاهی ممکن است مثل یک چالش جدید باشد، اما چیز غیرممکنی نیست!

گزینه های اقامت دانشجویی در یونان

همچنین ممکن است برای ماه اول زندگی بخواهید در هتل یا مهمانداری ها بمانید (که گزینه های مقرون به صرفه متعددی وجود دارد)، البته تا زمانی که با محیط آشنا باشید و با آن ارتباط برقرار کنید به شما کمک می کند تا راحت تر یک آپارتمان دانشجویی پیدا کنید. وب سایت های قابل اعتماد برای یافتن محل اقامت دانشجویی عبارتند از Spitogatos، To Spiti Mou و Spiti 24 است.


هزینه ی مسکن دانشجویی در یونان

در نظر داشته باشید که در بزرگترین شهرها، یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 250-450 یورو و در خارج از مرکز شهر حدود 200-350 یورو هزینه دارد. در شهرهای کوچکتر، هزینه زندگی از جمله اجاره آپارتمان دانشجویی ارزان تر است. آب و برق می تواند بین 50 تا 100 یورو در ماه باشد ولی این مقدار هزینه  برای گاز، برق و گرمایش متفاوت است، در حالی که اینترنت برای دانشجویان می تواند تا حدود 25 یورو در ماه هزینه داشته باشد.

هزینه ی زندگی در یونان برای دانشجویان

در بزرگترین شهرها، کارت حمل و نقل ماهانه برای اتوبوس و مترو در دسترس است و کاملاً مقرون به صرفه بوده و حدود 30 یورو در ماه است. اگر دانشجو هستید، می توانید حتی هزینه های کمتری نیز پرداخت کنید، پس فراموش نکنید که شناسه دانشجویی خود را نشان بدهید تا بتوانید از تخفیف های مختلف بهره مند شوید. به طور کلی، هزینه های ماهانه شما با احتساب اجاره تقریباً بین 600 تا 750 یورو خواهد بود و این مقدار هزینه زندگی با بودجه مناسب، کشور یونان را به گزینه ای عالی برای تحصیل تبدیل کرده است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: