مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
8 دانشگاه ارزان یونان برای دانشجویان بین المللی

8 دانشگاه ارزان یونان برای دانشجویان بین المللی

یونان به عنوان یکی از دیدنی ترین و تاریخی ترین کشورهای اروپا شناخته شده است. محصور در دریای مدیترانه، بودن در چنین کشور فرهنگی می تواند تجربه ای منحصر به فرد باشد. این یکی از اصلی‌ترین عواملی است که یونان را به مکانی استثنایی و نمادین برای ادامه تحصیل یک فرد تبدیل می‌کند.

مردم یونان همچنین به دلیل مهمان نوازی خود شناخته شده اند و این دلیل دیگری است برای اینکه یونان را به کشوری وسوسه انگیز برای تحصیل تبدیل کند زیرا دانشجویان بین المللی به راحتی می توانند از شوک فرهنگی خود خلاص شوند. از مضامین تئوری سیاسی و دموکراسی گرفته تا فردگرایی و فلسفه، به جرات می توان گفت که جهان کنونی باید برای چیزهای متعددی که امپراتوری یونان باستان به جهان داد، سپاسگزار باشد. به این ترتیب، می توان تضمین کرد که دانشجویان می توانند در قلب این فضای تاریخی تحصیل کنند و در عین حال از آموزش با کیفیت استقبال کنند. علاوه بر این، اکثر دانشگاه های این کشور نیز به دلیل وضعیت ارزان و گاهاً بدون شهریه خود شناخته شده اند. با هزینه ارزان‌تر زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، انتخاب ایده‌آلی برای دانشجویانی است که مایلند به بودجه خود توجه بیشتری داشته باشند.

در این مقاله لیستی از ارزان ترین موسسات آموزش عالی و دانشگاه های کشور را آماده کرده ایم که برخی از بهترین آموزش ها را نیز ارائه می دهند. آمدن به این کشور جذاب، هر دانشجویی را قادر می سازد تا خود را در بافت متنوع، فرهنگی و تاریخی همراه با آب و هوای دلپذیر مدیترانه، فضای غنی و غذاهای برجسته غوطه ور کند. قطعا می توان فهمید که تحصیل در دانشگاه های یونان می تواند یک گزینه بسیار وسوسه انگیز برای هر دانشجوی خارجی باشد.

چگونه دانشجویان بین المللی برای دانشگاه های یونان درخواست می دهند؟

دانشجویان بین المللی باید الزامات درخواستی مورد نیاز مانند الزامات زبان و مدارک مورد نیاز را آماده کنند و قبل از پایان مهلت درخواست، درخواست را ارسال کنند

هزینه تحصیل و هزینه زندگی دانشجویان برای تحصیل در یونان چقدر است؟

یونان به عنوان یکی از ارزان ترین کشورهای اروپا از نظر شهریه و همچنین هزینه های زندگی شناخته شده است. به نفع دانشجویان اتحادیه اروپا، دانشگاه ها به صورت رایگان کار می کنند. دانشجویان بین المللی خارج از منطقه اتحادیه اروپا معمولاً مبلغی بین 1500 تا 9000 یورو در سال می پردازند که به دلیل بسیاری از دانشگاه های ارزان در یونان برای اکثر دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه است. به طور متوسط، دانشجویان بین المللی می توانند انتظار داشته باشند که بین 450-700 یورو در ماه برای اکثر هزینه های خود از جمله خوابگاه پرداخت کنند.

شرایط زبان برای دانشگاه های یونان چیست؟

همانطور که انتظار می رود، زبان اصلی آموزش برای دوره های دانشگاهی به زبان یونانی است. دفاتر بین المللی این دانشگاه ها تمایل دارند دوره های فشرده آموزش زبان را برای هر دانشجوی بین المللی ارائه دهند. با این حال، دوره‌های خاص به زبان انگلیسی نیز تدریس می‌شوند، بنابراین فقط باید صفحات مدرک دانشگاهی را بررسی کنید و مشخص کنید کدام دوره‌ها این کار را انجام می‌دهند.

مقررات ویزا و محدودیت های کاری برای دانشجویان بین المللی چیست؟

مانند اکثر کشورهای اتحادیه اروپا، دانشجویان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا واجد شرایط کار بدون هیچ محدودیتی از نظر زمانی هستند. در مورد دانشجویان بین المللی، ویزای دانشجویی به آنها این حق را می دهد که تا 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت کار کنند.


دانشگاه های ارزان یونان برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه های ارزان یونان - دانشگاه کرت

شهریه: از 500 یورو

دانشگاه کرت یک دانشگاه تحقیقاتی چند رشته ای است که در جزیره تاریخی و فرهنگی غنی کرت در سواحل سرزمین اصلی واقع شده است. این دانشگاه که در سال 1973 تأسیس شد، یکی از برجسته ترین مؤسسات آموزش عالی در کشور است.

علیرغم اینکه به تازگی راه اندازی شده است، این دانشگاه به یک موسسه بین المللی شناخته شده و در سطح جهانی تبدیل شده است که به طور مداوم در بین 100 دانشگاه برتر جهان رتبه بندی شده است. این مرکز به یک مرکز برای دانشگاهیان تبدیل شده است و همچنین از مزیت تحقیقاتی بالایی برخوردار است.

از سال 2019، این دانشگاه به یک جامعه دانشجویی با بیش از 19000 دانشجو تبدیل شده است. علاوه بر این، تلاش می کند تا با برنامه های متعدد خود درجه بالایی از بین المللی شدن را حفظ کند که به دانشجویان بین المللی کمک می کند احساس کنند که در خانه هستند.

از نظر آکادمیک، این دانشگاه ارزان در یونان از 5 مدرسه تحصیلی و 15 بخش فرعی آکادمیک تشکیل شده است که شامل دانشکده های فلسفه / اقتصاد / علوم سیاسی، پزشکی، آموزش، علوم و مهندسی می شود.

در مجموع بیش از 60 دوره و مدرک تحصیلی توسط دانشگاه برای دانشجویان خود ارائه می شود. این دانشگاه بیشتر به یک موسسه تحقیقاتی در سطح جهانی تبدیل شده است و چندین جدول رتبه بندی دانشگاه ها آن را به دلیل مهارت در زمینه های تحقیقاتی متعدد رتبه بندی کرده اند.

دانشگاه های ارزان یونان - دانشگاه ارسطو تسالونیکی

شهریه: از 650 یورو

دانشگاه ارسطو تسالونیکی (که معمولاً به عنوان دانشگاه تسالونیکی یا A.U.Th شناخته می شود) در سال 1925 تأسیس شد، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است. این شهر که در شهر نمادین تسالونیکی واقع شده است، که اتفاقاً دومین شهر بزرگ کشور نیز هست، یکی از مهمترین موسسات آموزش عالی در کشور است.

با بیش از 40000 دانشجو که در برنامه های تحصیلی خود ثبت نام کرده اند، این دانشگاه به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه ها از نظر ثبت نام دانشجو نیز رتبه دارد. از این گروه دانشجویی، تقریباً 3000 دانشجو از خارج از کشور می آیند.

مشخصات علمی دانشگاه شامل 11 مدرسه تحصیلی با 36 بخش فرعی است که دانشگاهیان دانشگاه را تشکیل می دهند. از این طریق بیش از 150 برنامه و دوره آموزشی برای دانشجویان ارائه می شود.

دانشگاه همچنین رویکرد چند رشته ای قوی را برای آموزش خود حفظ می کند. در حالی که زبان یونانی زبان غالب آموزشی است، دانشگاه چندین دوره دارد که به زبان انگلیسی و همچنین سایر زبان های اروپایی مانند فرانسوی و آلمانی تدریس می شوند که یک مزیت قوی برای دانشجویان بین المللی است.

علاوه بر این، دانشگاه با پردیسی که بیش از 200 آزمایشگاه پیشرفته و تحقیقات فشرده را در خود جای داده است، نمایه تحقیقاتی قوی دارد.


دانشگاه های ارزان یونان - دانشگاه اقتصاد و بازرگانی آتن

شهریه: از 500 یورو

یکی از دانشگاه های اصلی واقع در پایتخت آتن، دانشگاه اقتصاد و تجارت آتنا (Athena University of Economics) است. همانطور که از نام آن پیداست، این دانشگاه ابتدا در سال 1920 تأسیس شد و به عنوان ابزاری برای ارائه آموزش جامع در مطالعات بازرگانی و تجارت تأسیس شد.

علیرغم وجود تنها یک قرن، این دانشگاه به یک موسسه آموزش عالی مشهور جهانی گسترش یافته است. از نظر آکادمیک از 3 مدرسه اصلی شامل دانشکده های بازرگانی، انفورماتیک و اقتصاد تشکیل شده است.

دانشجویان بین المللی در این دانشگاه مقرون به صرفه در یونان از مزیت برخوردار هستند زیرا دوره های متعددی که توسط این دانشگاه ارائه می شود به زبان انگلیسی تدریس می شوند، اگرچه اکثر مدارک استاندارد لیسانس به زبان یونانی تدریس می شوند. دوره های تحصیلات تکمیلی بسیار خاص تر هستند و شامل رشته هایی مانند ریاضیات بازرگانی، مدیریت میراث و همچنین یک برنامه نخبه MBA است.

از آنجایی که این دانشگاه نیز در آتن واقع شده است، دانشجویان بین المللی در قلب سنت ها و فرهنگ یونان غوطه ور هستند. این دانشگاه در حال حاضر دارای رتبه یکی از 150 مدرسه برتر بازرگانی کشور و همچنین در بین 800 دانشگاه برتر جهان می باشد.

دانشگاه های ارزان یونان - دانشگاه مقدونیه

شهریه: از 400 یورو

دانشگاه بعدی در لیست ارزان ترین دانشگاه های ما برای دانشجویان بین المللی، دانشگاه مقدونیه است. این موسسه عالی آموزش عالی برای اولین بار به عنوان مدرسه مطالعات عالی صنعتی تسالونیکی قبل از کسب جایگاه خود به عنوان دانشگاه مقدونیه تأسیس شد و دومین دانشگاه بزرگ منطقه پس از دانشگاه ارسطو تسالونیکی است. در حال حاضر، این دانشگاه بیش از 16000 دانشجو دارد که حدود 6000 دانشجوی فعال هستند.

از نظر آکادمیک شامل هشت بخش اصلی مطالعه است که بر روی علوم اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با رشته های اضافی در زمینه های مدیریت بازرگانی، علوم اطلاعات، علوم انسانی و هنر تمرکز دارد. پردیس بیشتر از چندین کتابخانه با امکانات آموزشی و سمینار پیشرفته برای دانشجویان تشکیل شده است.

دانشگاه های ارزان یونان - دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن

شهریه: از 800 یورو

دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن (که بیشتر به عنوان دانشگاه ملی آتن شناخته می شود) مستقر در پایتخت آتن، یک دانشگاه دولتی است که در سال 1837 تاسیس شد. این دانشگاه قدیمی ترین دانشگاه 'تازه تاسیس' در کشور است. و در شهرداری زوگرافو آتن واقع شده است.

این دانشگاه در حال حاضر بیش از 100000 دانشجو دارد و به یک ابر قطب علمی چندفرهنگی و برجسته در کشور تبدیل شده است. از این گروه دانشجویی، بیش از 3000 دانشجو دانشجوی بین المللی هستند.

این دانشگاه علاوه بر قرار گرفتن در بین دانشگاه های پیشرو کشور، آن را در بین 600 موسسه برتر آموزش عالی جهان نیز قرار داده است.

از نظر آکادمیک، این دانشگاه از مدارسی تشکیل شده است که شامل رشته‌هایی مانند علوم، مراقبت‌های بهداشتی، حقوق، فلسفه، اقتصاد و الهیات است. در حالی که دانشگاه پردیس اصلی خود را در زوگرافو  (Zografou)اداره می‌کند، پردیس‌های ماهواره‌ای کوچک اضافی در مناطق دیگر مانند گودی، دافنی، آنو ایلیسیا در میان مناطق دیگر نیز ایجاد شده و در سراسر آن با تمرکز بر بخش‌های خاص گسترش یافته‌اند.

این دانشگاه بیشتر به دلیل سنت های متعدد و فرهنگ غنی دانشجویی خود شناخته شده است که این را به یک انتخاب بسیار وسوسه انگیز برای هر دانشجوی بین المللی آینده تبدیل می کند.

دانشگاه های ارزان یونان - دانشگاه پاتراس

هزینه تحصیل: از 550 یورو

دانشگاه پاتراس یک دانشگاه دولتی است که برای اولین بار در سال 1964 تأسیس شد. این دانشگاه در شهر پاتراس در منطقه غربی یونان واقع شده است، این دانشگاه در حال حاضر بیش از 35000 دانشجو دارد که آن را سومین دانشگاه بزرگ از نظر جمعیت در کشور می کند.

این سازمان دانشگاهی متشکل از پنج دانشکده شامل دانشکده های کشاورزی، اقتصاد و بازرگانی، مهندسی، علوم توانبخشی سلامت، علوم بهداشتی، علوم انسانی و اجتماعی و علوم طبیعی است. علاوه بر این، 24 بخش فرعی نیز زیر مجموعه این مدارس قرار دارند.

علیرغم راه اندازی اخیر، این دانشگاه ارزان در یونان برای دانشجویان بین المللی از استانداردهای علمی بالایی برخوردار است و به طور مداوم در بین 200 دانشگاه برتر در زمینه های موضوعی خاص مانند علوم مراقبت های بهداشتی رتبه بندی شده است.

دانشگاه های ارزان یونان - دانشگاه بین المللی هلنیک یونان

شهریه: از 4200 یورو

دانشگاه بین المللی هلنیک که در سال 2005 در شهر تسالونیکی تأسیس شد، اولین دانشگاه دولتی یونان است که موضوعات و دوره های آن منحصراً به زبان انگلیسی و همچنین مدیریت کامل انگلیسی تدریس می شود. این دانشگاه در درجه اول دانشجویان بین المللی را هدف قرار می دهد که مایل به تحصیل در برنامه های تحصیلات تکمیلی هستند.

کادر علمی آن خود متشکل از اعضای بین المللی از کشورهای مختلف است و این دانشگاه به عنوان یکی از بهترین دانشگاه های اروپا برای تجربه بین المللی متنوع بسیار مورد توجه قرار می گیرد. سه مدرسه وجود دارد که شامل رشته های اقتصاد / مدیریت بازرگانی، علوم انسانی و علم / فناوری است.

دانشگاه های ارزان یونان - مدرسه هنرهای زیبای آتن

شهریه: از 700 یورو

آخرین ارزان ترین دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در این مقاله، مدرسه هنرهای زیبای آتن است. هنرهای نمایشی چیزی است که با نگاهی به تاریخ یونان کاملاً رایج و مترادف است. به این ترتیب، دانشجویان در قلب فضای سنتی و فرهنگی غوطه ور می شوند که در اصل به صحنه هنری یونان کمک کرد تا نشان خود را در جهان بگذارد.

مدرسه هنر های عالی آتن (ASFA) از 2 بخش اصلی تشکیل شده است: بخش هنرهای زیبا و گروه تئوری هنر و تاریخ هنر. هر دو برنامه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد توسط دانشگاه ارائه می شود. با این وجود، علاوه بر استانداردهای خوب دانشگاهیان، این دانشگاه برخی از ارزان ترین نرخ های شهریه را نیز برای دانشجویان ارائه می دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: