مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
خوابگاه دانشجویی در یونان

خوابگاه دانشجویی در یونان

قبل از انتخاب مقصد تحصیلی مورد نظرتان، حتما برنامه ریزی کرده و محدوده بودجه ماهانه و سالانه خود را در نظر بگیرید. این کار به شما کمک می کند با برنامه پیش رفته و بررسی کنید که کدام گزینه واقعاً با معیارهای شما مطابقت دارد. در یونان هزینه زندگی در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی کاملاً مناسب تر است. از نظر خوابگاه دانشجویی، هر مؤسسه ای خوابگاه دانشجویی ارائه نمی دهد ولی اگر مؤسسه ای خوابگاه ارائه دهد، شرایط زیادی را برای دریافت آن تعیین می کند که برآورده کنید. بیشتر خوابگاه های دانشجویی در بزرگترین شهرهای دانشجویی یونان مانند آتن Athens، تسالونیکی Thessaloniki، پاترا Patra، لاریسا Larisa یا هراکلیون Heraklion یافت می شوند. در نتیجه و به لطف هزینه های زندگی مقرون به صرفه در یونان، بسیاری از دانشجویان تمایل دارند محل اقامت خود را از قبل مشخص کنند. اگر نمی توانید به زبان یونانی صحبت کنید، یاد گیری آن گاهی ممکن است مثل یک چالش جدید باشد، اما چیز غیرممکنی نیست!

در نظر داشته باشید که در بزرگترین شهرها، یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود 250-450 یورو و در خارج از مرکز شهر حدود 200-350 یورو هزینه دارد. در شهرهای کوچکتر، هزینه زندگی از جمله اجاره آپارتمان دانشجویی ارزان تر است. آب و برق می تواند بین 50 تا 100 یورو در ماه باشد ولی این مقدار هزینه  برای گاز، برق و گرمایش متفاوت است، در حالی که اینترنت برای دانشجویان می تواند تا حدود 25 یورو در ماه هزینه داشته باشد.

تحصیل و اجاره خوابگاه دانشجویی در یونان

در دنیایی که دائماً در حال تغییر است و همواره در حال پیشرفت و توسعه است، نیازها و انتظارات جدید در زمینه های مختلف دانشجویی و تحصیلی و همچنین محل اقامت دانشجویی افزایش می یابند و دانشجویان و متقاضیان کنونی خواستار خوابگاه ها و اقامتگاه های دانشجویی می باشند که متناسب نیازهای آنها باشد و تاثیر مثبتی بر روی زندگی آنها داشته باشند. کم بودن مخارج اقامت و به طور کلی مناسب بودن محل اقامت و خوابگاه های دانشجویی عوامل مهمی برای انتخاب محل اقامت دانشجویی در یونان می باشند و والدین و دانشجویان خارجی با در نظر گرفتن بودجه خود اقدام به اجاره بهترین محل اقامت دانشجویی در این کشور می کنند. اکثر دانشجویان و متقاضیان بین المللی به دنبال سکونت در خانه ها یا اقامتگاه هایی هستند که مستقل باشند، اما باید در نظر داشت که علاوه بر این موارد، خوابگاه های دانشگاهی نیز در دسترس هستند.

مهاجرت تحصیلی به یونان و اعزام دانشجو به یونان با شرایط مختلفی همراه می باشد که متقاضیان باید آنها را در نظر داشته باشند. علاوه بر این، شهروندان و اتباع برخی از کشورهای دنیا برای مثال کشور ایران برای مهاجرت تحصیلی به یونان نیاز به کسب ویزای تحصیلی یونان خواهند داشت. البته لازم به ذکر است که تمامی دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های یونان می بایست اقدام به کسب پذیرش در این دانشگاه ها کنند و مدارک مورد نیاز را برای شرکت در برنامه های تحصیلی مورد نظر را به مرکز تحصیلی مربوطه ارائه دهند. هزینه های تحصیل در دانشگاه های یونان با در نظر گرفتن رشته تحصیلی و دوره تحصیلی و همچنین شهریه دانشگاه متفاوت خواهد بود. یکی از مهمترین موارد جهت تحصیل در یونان اجاره محل اقامت مناسب در این کشور است که در بخش های بعدی به انواع آن اشاره خواهد شد.


سکونت در خوابگاه دانشجويی در يونان

اقامتگاه های دانشجویی در کشور یونان (که به عنوان تالارهای اقامتی دانشجویی، سالنهای دانشجویی یا خوابگاه های دانشگاهی) معمولاً یک ساختمان بزرگ با چندین اتاق هستند که دانشجویان و متقاضیان بین المللی می توانند در آنها ساکن شوند. خوابگاه ها و اقامتگاه های دانشجویی در کشور یونان که منحصراً به دانشجویان اختصاص داده می شوند، جو بسیار خوبی دارند و اقامت در این خوابگاه ها با انرژی و مزایای مختلف همراه است. متقاضیان و دانشجویان بین المللی که قصد دارند در دانشگاه های کشور یونان در یک دوره تحصیلی 3 ساله شرکت کنند، اقامت در خوابگاه ها و اقامتگاه های دانشجویی در کشور یونان برای آنها یک گزینه بسیار خوب به شمار می رود؛ زیرا هزینه های اقامت در خوابگاه ها و اقامتگاه های دانشجویی در کشور یونان در مقایسه با هزینه های اقامت در خانه ها و آپارتمان های خصوصی در این کشور بسیار کمتر می باشند.

اقامتگاه ها را می توان به دو گروه اقامتگاه های خصوصی و تالارهای دانشگاه تقسیم کرد. اقامتگاه های خصوصی متعلق به ارائه دهندگان مسکن خصوصی است. سایر اقامتگاه ها، که معمولاً به نام سالن های دانشگاه شناخته می شوند، توسط یک دانشگاه خاص اداره می شود و فقط دانشجویان آن کالج در آن زندگی می کنند. اقامتگاه های خصوصی کیفیت بالاتر، امکانات بیشتر و در شکل بهتری قرار دارند. لازم به ذکر است که دامنه انتخاب بسیار بیشتری نیز بین اقامتگاه های خصوصی وجود دارد.

سکونت خارج از خوابگاه دانشجويی در يونان

به طور کلی هزاران گزینه برای اقامت خارج از دانشگاه در کشور یونان برای دانشجویان بین المللی و خارجی در بازار املاک و مستغلات این کشور وجود دارد. کارشناسان ما اکیداً توصیه می کنند که دانشجویان و متقاضیان مواردی را انتخاب کنند که بتواند نیازهای آنها را برطرف کند و مناسب آنها باشد. دانشجویان و متقاضیان بین المللی آزادی بیشتری را در اقامتگاه های خارج از محوطه دانشگاه و یا اقامتگاه های خصوصی خواهند داشت. برای مثال، دانشجویان می توانند دوستان خود را به محل اقامت خود دعوت کنند و مهمانی های خانگی برگزار کنند و سرگرمی خوبی داشته باشند. همچنین دانشجویانی که در خانه های خصوصی یا شخصی در خارج از محوطه دانشگاه در کشور یونان ساکن می شوند می توانند در هر ساعت از روز بیرون بروند و یا وارد خانه شوند؛ اما باید در نظر داشته باشید که هزینه اسکان خصوصی در کشور یونان ارزان نمی باشد.

در آپارتمان های دانشجویی در یونان دانشجویان و متقاضیان می بایست همه قبض ها و هزینه های استفاده از سایر امکانات را پرداخت کنند. علاوه بر این موارد، دانشجویان باید در نظر داشته باشند که در صورتی که در خارج از محوطه دانشگاه خود زندگی کنند، مسئولیت های پخت و پز و تمیز کردن خانه را باید به عهده بگیرند و همه کارهای مربوط به محل اسکان خود را انجام دهند. اقامت در خارج از محوطه دانشگاه در یونان شامل اقامت در خانه ها و آپارتمان های خصوصی، اقامت در خانه های مشترک با دانشجویان و اقامت به همراه خانواده های محلی یا والدین می شود. دانشگاه های کشور یونان معمولا دانشجویان بین المللی را در زمینه انتخاب اقامتگاه دانشجویی مناسب یاری می کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: