مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته روانشناسی در یونان

رشته روانشناسی در یونان

شما چندین گزینه برای تحصیل در یونان دارید. شما می توانید در یک برنامه تحصیلی انگلیسی ثبت نام کنید یا اگر یونانی صحبت می کنید، در یک برنامه یونانی ثبت نام کنید. از طرف دیگر، اگر به برنامه تحصیلی علاقه مند نیستید اما می خواهید دوره کارآموزی خود را در یونان انجام دهید، چندین گزینه وجود دارد که ارزش بررسی دارد. همچنین ممکن است بخواهید به نقشه یونان نگاهی بیندازید تا ببینید آتن و تسالونیکی، دو شهری که اکثر موسسات آموزش عالی کشور را جمع آوری می کنند، در کجا قرار دارند. در پایگاه داده ما صدها برنامه تحصیلی، از سمینارهای آموزشی کوتاه، برنامه‌های آموزشی آموزش الکترونیکی، کنفرانس‌ها، تا برنامه‌های دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را خواهید یافت که به طور کامل به زبان انگلیسی، یونانی یا هر دو زبان تدریس می‌شوند. برای یافتن دوره یا برنامه مورد نظر خود می توانید در پایگاه داده جستجو کنید.

یکی از بخش های عمده تشکیل دهنده هزینه تحصیل در یونان مربوط به هزینه های زندگی است؛ البته نباید فراموش کرد یونان یکی از کشورهای تقریبا ارزان قیمت اروپایی محسوب می شود. با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فردی، زندگی در یونان برای وی ماهانه بین 500€ تا 750€ (یورو) هزینه خواهد داشت. منتهی به منظور کاهش دادن هزینه های زندگی در یونان به 500€ (یورو) در ماه، افراد ناگزیر از زندگی در خوابگاه های دانشجویی به جای اجاره آپارتمان مستقل هستند. در جدول ذیل حدود اجاره بهای ماهانه در یونان با توجه به قیمت های سال 2022 بیان شده است:

تحصیل روانشناسی در یونان
حدود اجاره بهای ماهانه در یونان به یورو نوع مسکن
از 275€ تا 350€ آپارتمان 1 خوابه
از 480€ تا 570€ آپارتمان 3 خوابه

بخش عمده دیگر هزینه های تحصیل روانشناسی در یونان، شهریه دانشگاه ها است. حدود شهریه دانشگاه های دولتی یونان برای رشته روانشناسی سالانه بین 4000€ تا 8000€ (یورو) است. اما در دانشگاه های خصوصی یونان که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را نیز بیشتر فراهم کرده اند ممکن است که سالانه بیش از 20000€ (یورو) هم برسد.

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در یونان

همان طور که اشاره شد یونان کشوری با نرخ بیکاری بالا و بازار کار رقابتی است پس قوی کردن رزومه به افراد در کاریابی کمک شایانی خواهد کرد. از جمله بهترین روش ها به این منظور هم می توان به تحصیل در دانشگاه هایی که رنکینگ ملی و جهانی خوبی دارند، تسلط به زبان یونانی و انگلیسی به طور همزمان، آشنایی با بازار کار یونان و داشتن سابقه کار و غیره اشاره نمود. به عنوان یکی از روش ها، در جدول ذیل بهترین دانشگاه های یونان برای تحصیل رشته روانشناسی معرفی شده اند:

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در یونان
University of Crete
National and Kapodistrian University of Athens
Aristotle University of Thessaloniki
University of Ioannina
University of Thessaly
University of the Aegean
University of Patras


اخذ ویزای تحصیلی یونان

برای تقاضای اخذ ویزای تحصیلی یونان یکی از مهم ترین نکات این است که با درخواست فرد در یک سال گذشته مخالفتی نشده باشد؛ در غیر این صورت شانس اخذ ویزا خیلی کاهش پیدا می کند. در نهایت فرد پس از اخذ پذیرش از دانشگاهی در یونان در رشته روانشناسی باید با داشتن مدارکی از جمله موارد ذیل، برای اخذ ویزای تحصیلی یونان اقدام نماید:

  • نامه پذیرش قطعی دانشگاهی در یونان
  • فرم تکمیل شده و امضا شده اخذ ویزای تحصیلی یونان
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری از پلیس فدرال (برای شهروندان استرالیایی) و گواهی عدم سوء پیشینه کیفری ملی (برای سایر خارجی ها) به همراه ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی
  • تمکن مالی
  • مدرک زبان با توجه به دوره تحصیلی
  • محل اقامت در یونان
  • بیمه ای معتبر در اتحادیه اروپا با حداقل پوشش 30000€ (یورو)
  • پرداخت هزینه سفارت یونان (visa fee)

کار پس از تحصیل رشته روانشناسی در یونان

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاهی در یونان چه دانشجویان رشته روانشناسی چه سایر رشته ها تنها 2 ماه فرصت کاریابی دارند. در صورت موفق نشدن باید خاک یونان را ترک کنند؛ پس طبیعی است که طرفداران تحصیل در یونان در مقایسه با بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، آلمان، هلند، دانمارک، اتریش، مجارستان، فرانسه، سوئد و غیره کم تر باشد. البته موقعیت های شغلی برای روانشناسان در یونان مساعد است و متوسط درآمدی که ماهانه دریافت می کند 3830€ (یورو) می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: