مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در یونان

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در یونان

اول و مهم‌تر از همه، دانشجویان بین المللی باید بتوانند هزینه تحصیل خود را تامین کنند. برای این کار باید از قبل برنامه ریزی کنید. ساده ترین راه این است که هزینه تحصیل خود را شخصا پرداخت کنید، اما اگر توانایی این کار را ندارید، گزینه هایی برای شما وجود دارد. بهترین راه دریافت بورسیه است و برخی از گزینه های دیگر کار پاره وقت در طول ترم و تمام وقت در زمان استراحت است. پس از آن، باید فرم درخواست خود برای دانشگاه های یونان را آماده کنید.

دانشجویانی که از اتحادیه اروپا به این کشور می آیند، مزیت های زیادی دارند و موظف به پرداخت شهریه برای دوره های کارشناسی نیستند. دانشجویانی که در دوره های تحصیلات تکمیلی شرکت کرده و همچنین اتباع غیر اتحادیه اروپا معمولاً سالانه از 1/000 تا 9/000 یورو پرداخت می کنند. این مبلغ شامل قیمت وسایل مورد نیاز آموزشی مانند کتاب های درسی نیز می شود. یونان از نظر هزینه های روزانه، به عنوان یک کشور ارزان قیمت اروپایی در نظر گرفته می شود. بدیهی است که هزینه های دقیق با توجه به محل اقامت، نیازهای غذایی، نوع حمل و نقل و سرگرمی های روزانه تعیین می شود، اما مبلغ 450-800 یورو هزینه متوسط ماهانه یک دانشجو را پوشش می دهد.

شرایط تحصیل در یونان

به عبارتی هر سال تحصیلی داری 2 ترم و هر ترم دارای 13 هفته کلاس درس و 3 هفته امتحانات می باشد. البته در رشته هایی نظیر پزشکی و دندان پزشکی متغیر است و هر مقطع تحصیلی ممکن است 5 الی 6 سال طول بکشد. تحصیل در مقاطع تحصیلی و در بیشتر رشته ها در دانشگاه های یونان رایگان می باشد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارائه مدارک سال آخر تحصیل با تائید وزارت آموزش و پرورش کشور متقاضی الزامیست.

جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد شخص متقاضی باید مدرک معتبر کارشناسی داشته باشد، همچنین برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا ارائه مدرک معتبر کارشناسی ارشد از الزامات است. دانشگاه های یونان دارای سه مقطع تحصیلی میباشند که عبارتند از مقطع کارشناسی (مدرک لیسانس)، مقطع کارشناسی ارشد (مدرک فوق لیسانس) و مقطع دکترا (مدرک دکترا)

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در یونان

متقاضیانی که جهت اخذ پذیرش و قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند باید حتما 19 سال داشته باشند. جهت تحصیل در این مقطع، متقاضیان باید به زبان انگلیسی یا یونانی مسلط باشند. با این حال در این مقطع تحصیلی نوع زبان بستگی به رشته انتخابی دانشجوی متقاضی دارد. در این مقطع امکان اینکه برخی از رشته ها به زبان یونانی تدریس شود وجود دارد. دانشجویانی که در دانشگاه های این کشور تحصیل می کنند از خدمات درمانی رایگان بهره مند میگردند.

مقطع کارشناسی ارشد در یونان

جهت تحصیل در این مقطع در دانشگاه های یونان محدودیت سنی تعیین شده ای وجود ندارد. در برخی از رشته های این مقطع تحصیلی مدت زمان تحصیل به مدت 2 سال به طول می انجامد. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، متقاضیان باید به زبان انگلیسی یا یونانی مسلط باشند. دانشجویانی هستند که رشته تحصیلی را انتخاب کرده اند که نیاز به زبان یونانی می باشد. از این رو دولت یونان برای این دسته از افراد کلاس زبان یونانی به مدت یک سال دایر می نماید.




مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در مقطع دکترا در یونان

جهت تحصیل در این مقطع در دانشگاه های یونان نیز محدودیت سنی تعیین شده ای وجود ندارد. تسلط داشتن به هر دو زبان انگلیسی و یونانی از الزامات این مقطع تحصیلی در یونان می باشد. دکترا در یونان به مدت 3 الی 5 سال زمان می برد. متقاضیان این مقطع تحصیلی در هنگام پذیرش باید موضوع تز یا پایان نامه خود را از دانشگاه مورد نظر دریافت نمایند. متقاصی در پایان تحصیلات باید از موضوع تز خود دفاع کند تا بتواند مدرک دکترای خود را دریافت نماید. تمامی دانشگاه های یونان از سطح علمی بالایی برخوردار هستند که به آنها اشاره میکنیم:

دانشگاه ملی آتن یکی از برترین آنهاست که علاوه بر سطح بالای علمی، مدرک معتبرتری را دارا می باشد.

  • دانشگاه ACG یونان
  • دانشگاه صنعتی ملی آتن
  • دانشگاه فنی ملی آتن
  • دانشگاه اقتصاد و کسب و کار آتن
  • دانشگاه کرت
  • دانشگاه ارسطو
  • دانشگاه ملی آتن

بورسیه های تحصیلی محلی یونان برای دانشجویان خارجی

دانشجویانی که مایل به دریافت بورسیه تحصیلی محلی هستند باید از طریق سفارت یونان در کشور خود اقدام کنند. بودجه این بورسیه تحصیلی از طریق کشورهای در حال توسعه فراهم و شامل غذا، مواد آموزشی و دستمزد ماهیانه میباشد. دستمزدی که به صورت ماهیانه به دانشجویان خارجی تعلق میگیرد ماهیانه به مبلغ 600€ (یورو) است. همچنین جهت ورود و خروج دانشجویان خارجی به عنوان هزینه های سفر مبلغ 1000€ (یورو) داده می شود. در دوره های یادگیری زبان یونانی و برخی از دروس کارشناسی ارشد، دانشجویان خارجی از پرداخت شهریه معاف هستند.

کسانی که قصد تحصیل در یونان را دارند باید قبل از اقدام مراحل اخذ ویزا از هزینه های زندگی اطلاعات لازم را کسب کنند. البته ناگفته نماند که هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور یونان رایگان می باشد. در ضمن قبل از اقدام به مراحل اخذ ویزای تحصیلی حتما از زبان مورد نیاز رشته انتخابی خود اطلاعات دقیق کسب نمایید. ارائه مدرک زبان به سفارت یونان جهت دریافت و اخذ ویزای تحصیلی الزامی بوده تا ضمیمه پرونده متقاضی شود. متقاضی بلافاصله بعد از دریافت ویزای تحصیلی یونان می تواند به این کشور سفر کند.

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در یونان

مدارک و شرایط لازم در اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور یونان شامل موارد زیر می شود:

  • اصل شناسنامه بهمراه ترجمه و تائید وزارت امور خارجه
  • ارائه ریز نمرات سال تحصیلی آخر بهمراه تائید وزارت آموزش و پرورش کشور شخص متقاضی
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی به همراه تائید وزارت آموزش و پرورش کشور شخص متقاضی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه بهمراه تائید وزارت امور خارجه
  • ارائه یک برگ کپی از جواز اقامت و یا پاسپورت
  • ارائه 2 قطعه عکس جدید
  • ارائه گواهی سلامت بهمراه تائید وزارت بهداشت و درمان کشور شخص متقاضی
  • ارائه مدرک زبان انگلیسی یا یونانی
  • ارائه گواهی تحصیلی بهمراه تائید وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه

گواهی تحصیلی در واقع تائید می کند که متقاضی در تمامی کلاس های درسی خود حضور داشته است. در این مقاله موضوع مدارک لازم جهت اخذ پذیرش در یونان را مورد بررسی قرار دادیم. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در یونان را دارند باید دارای اطلاعات کافی برای پذیرش در دانشگاه های یونان باشند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: