مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته مهندسی هوافضا در یونان

رشته مهندسی هوافضا در یونان

کشور یونان، مهد تمدن و دموکراسی، در طول سال تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند. علاوه بر این، دانشگاه های یونان نیز فرصتی بی نظیر برای دانشجویان بین المللی جهت گسترش دانش خود در زمینه های مختلف فراهم می کند. به طور کلی موسسات یونانی بخاطر رشته های سیاست، فلسفه، معماری و پزشکی شهرت دارند، اما اخیراً سایر رشته‌های تحصیلی نیز محبوبیت پیدا کرده‌اند. اول و مهم‌تر از همه، دانشجویان بین المللی باید بتوانند هزینه تحصیل خود را تامین کنند. برای این کار باید از قبل برنامه ریزی کنید. ساده ترین راه این است که هزینه تحصیل خود را شخصا پرداخت کنید، اما اگر توانایی این کار را ندارید، گزینه هایی برای شما وجود دارد. بهترین راه دریافت بورسیه است و برخی از گزینه های دیگر کار پاره وقت در طول ترم و تمام وقت در زمان استراحت است. پس از آن، باید فرم درخواست خود برای دانشگاه های یونان را آماده کنید. در ادامه این مقاله به برخی از الزامات کلی پروسه ی ارسال درخواست می پردازیم. سپس، باید با استفاده از الزامات ارسال درخواست که در مرحله قبل آماده کرده اید، آن را ارسال کنید. پس از پذیرش، باید برای ویزای دانشجویی اقدام کنید.

یونان، به عنوان بخشی از شبه جزیره بالکان کشوری کوچک در تقاطع اروپا، آسیا و آفریقا است و یک تجربه آموزشی بی نظیر را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. یونان توسط دریای مدیترانه، دریای ایونیا و دریای اژه احاطه شده است و دارای حدود 6000 جزیره و 1600 کیلومتر خط ساحلی است. این کشور چند فرهنگی، آرام، باز و مهمان نواز است. آتن، پایتخت و یکی از بهترین شهرهای یونان برای تحصیل است. تحصیل در یونان به دانشجویان امکان دسترسی به 24 دانشگاه دولتی و حدود 140 برنامه کارشناسی ارشد با زبان های اصلی یونانی یا انگلیسی را می دهد. موسسات آموزش عالی یونانی، اشخاص حقوقی کاملا خودگران می باشند. نمودار زیر برخی از دلایل و مزایای تحصیل در یونان را نشان می دهد:

به این ترتیب، می توان نتیجه گرفت که دانشجویان می توانند از تحصیل، زندگی و سفر در یونان لذت ببرند.

فرآیند ارائه درخواست برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در یونان

فرآیند ارائه درخواست برای دانشگاه های یونان شامل مراحل مختلفی است. در ابتدا، متقاضی باید برنامه یا برنامه های مورد علاقه و متناسب با خود در یک یا چند موسسه آموزش عالی یونانی را انتخاب نماید. در گام بعدی، فرد باید شرایط پذیرش در برنامه یا برنامه های موردنظر خود را بررسی نماید و از الزامات و اسناد و مدارک مورد نیاز جهت ورود به آنها آگاه شود. سپس، در گام بعدی، پس از تهیه فهرستی از برنامه هایی که می خواهد درخواست ارائه دهد، متقاضی باید اقدام به تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز نماید. بعنوان مثال، فرد باید از معتبر بودن گذرنامه خود اطمینان حاصل کند، در صورت لزوم در آزمون های زبان شرکت کند و ترجمه دقیق اسناد شخصی خود به زبان یونانی را آماده سازد. پس از جمع آوری تمام مدارک لازم، قبل از ارائه درخواست، فرد باید با دانشگاه یونانی مورد نظر خود تماس بگیرد.

روند ارائه درخواست برای دانشگاه های یونانی به متقاضی یادآوری می کند که بوروکراسی در یونان هنوز وجود دارد و اخذ پذیرش ممکن است زمان ببرد. بسیاری از دانشگاه ها فقط درخواست های آنلاین را می پذیرند، در حالی که برخی دیگر روش سنتی تر ارسال درخواست از طریق پست با تمام اسناد پرینت شده را ترجیح می دهند. همه دانشگاه های یونان سال تحصیلی خود را در سپتامبر شروع می کنند، بنابراین متقاضی باید درخواست خود را به موقع و نه در لحظه آخر ارسال کند. در صورت پذیرش، نامه پذیرش با تمام اطلاعات لازم برای متقاضی ارسال می شود و اکنون وقت آن است که برای اولین واریز شهریه خود آماده شود. همچنین، فرد باید برای اخذ ویزا/ اجازه اقامت اقدام کند. پس از تایید ویزا و اجازه اقامت، سرانجام نوبت به رزرو بلیط و شروع جستجوی محل اقامت می رسد.




چگونگی اخذ ویزا برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در یونان

متقاضیان تحصیل در یونان که شهروند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ و سوئیس نیستند، باید برای تحصیل در این کشور ویزای دانشجویی یا تحصیلی دریافت کنند. چند ماه قبل از ورود به یونان، متقاضیان این ویزا باید تمام اسناد و مدارک مورد نیاز جهت اخذ آن را جمع آوری نمایند. متقاضیان باید به سفارت یونان در کشور خود مراجعه کنند و از آن ها درخواست اطلاعات کنند یا می توانند به صورت آنلاین در وب سایت وزارت امور خارجه یونان به جستجو بپردازند. این وزارتخانه همچنین خدمات ترجمه رسمی به زبان یونانی را ارائه می دهد. نوع ویزای لازم برای اتباع کشورهای ثالث که در یونان تحصیل خواهند کرد ویزای نوع National-D است. جهت اخذ ویزای تحصیلی یونان، اسناد و مدارک زیر مورد نیاز است:

  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر
  • درخواست ویزای دانشجویی به صورت کاملا تکمیل شده و امضا شده توسط متقاضی و مقامات مسئول
  • یک قطعه عکس رنگی جدید
  • گواهی ثبت نام/ نامه پذیرش و پرداخت هزینه های دانشگاه
  • مدارک نشان دهنده درآمد کافی حداقل 400€ (یورو) در ماه برای حمایت در طول اقامت (این مبلغ باید از طریق انتقال بانکی، حساب سپرده، بورسیه یا مدرک اثبات حقوق در صورت مشغول به کار بودن دانشجو در طول تحصیل ثابت شود)
  • گواهی اثبات سطح زبان یونانی، در صورتی که تحصیلات متقاضی به دانش زبان یونانی نیاز دارد
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی پزشکی از یک موسسه دولتی یا خصوصی
  • بیمه درمانی سفر
  • هزینه ویزا (90€ (یورو))

برای اخذ مجوز اقامت، اسناد اضافی زیر لازم است:

  • فرم درخواست اجازه اقامت به صورت کاملا تکمیل شده و امضا شده
  • هزینه اجازه اقامت 150€
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: