مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
شرایط گرفتن Fund در یونان

شرایط گرفتن Fund در یونان

در چند دهه اخیر، یونان بصورت فزاینده مقصدی محبوب برای دانشجویان بین المللی بوده است. متقاضیان از سراسر جهان به این کشور سفر می کنند تا بقایای یک فرهنگ باستانی را در آغوش گرفته، در تاریخ منطقه غرق شده و همچنین علاوه بر بهره مند شدن از مزایای سیستم آموزش عالی فعلی از فرصت های متعدد برای تحصیل بدون شهریه نیزاستفاده کنند.

فرم درخواستی که به یک دانشگاه ارائه می‌دهید و کارکنان دانشگاهی آن را مطالعه می کنند، منبع اصلی اطلاعات در مورد شما خواهد بود. برای اینکه بتوانید به صورت رایگان در یونان تحصیل کنید، مهم است که یک فرم درخواست کاربردی ایجاد کنید که شما را مثل یک دانشجوی سال اول مطلوب برای تحصیل جلوه دهد. بسته به دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد، مطمئن شوید که نمرات مدرسه و نمرات آزمون شما مطابق با الزامات دانشگاه باشد. هدف شما به عنوان یک متقاضی این است که اطمینان حاصل کنید که اطلاعاتی که ارائه می کنید توانایی های شما را تا حد امکان منعکس می کنند. همچنین اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی دارید، باید مدرک آزمون آیلتس یا تافل را برای اثبات مهارت زبان خود ارائه دهید. اگر برای شرکت در مسابقات محلی یا المپیادهای بین‌المللی جوایزی دارید، حتما آنان را در فرم درخواستتان ذکر کنید. موسسات در بخش دانشگاه یونان به صورت عمومی اداره می شوند و دارای اعتبار دولتی هستند. وزارت آموزش یونان مسئول ایجاد دستورالعمل ها و مقررات برای دانشگاه ها، با بازرسی دوره ای و کار مشاوره ای است که توسط آژانس تضمین کیفیت یونان برای آموزش عالی انجام می شود.

اعتبار میراث علمی یونان و محبوبیت فزاینده آن در بین دانشجویان بین المللی باعث شده است که چندین دانشگاه خارجی در آنجا پردیس های خارج از کشور راه اندازی کنند. دولت یونان به آنها اجازه می دهد تا آزادانه فعالیت کنند، مشروط به ثبت نام در وزارت آموزش یونان. اکثر آنها معمولاً کالج های کوچکی هستند که در زمینه هایی تخصص دارند که از موقعیت یونانی خود بهره می برند. همه پردیس های شعبه برنامه های دکترا را ارائه نمی دهند، اما می توانند گزینه جذابی برای دانشجویانی باشند که به دنبال زبان انگلیسی هستند.22  دانشگاه دولتی در یونان امکان تحصیل برای افراد با پایین ترین هزینه را فراهم آورده اند. افراد متقاضی تحصیل در دانشگاه های این کشور که از کشورهای اروپایی به یونان سفر می کنند، قادر خواهند بود هزینه ای برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد پرداخت نکرده و از جدیدترین امکانات و تجهیزات دانشگاه های این کشور بهره مند شوند؛ شرایط برای دانشجویان متقاضی از سایر کشورها چون ایران اندکی متفاوت بوده و متوسط شهریه سالانه در نظر گرفته شده برای این افراد جهت تحصیل در دانشگاه های دولتی یونان 8700€ (یورو) می باشد. این هزینه در صورتی افزایش خواهد یافت که فرد به زبان یونانی مسلط نبوده و همچنین درخواست خود را جهت تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور ارائه دهد. در ادامه دانشگاه های برتر یونان در رشته های گوناگون تحصیلی را معرفی کرده ایم:

5 دانشگاه برتر یونان در سال 2022
دانشگاه THE 2022 QS 2022 ARWU 2021
Harokopio University
351-400 - 801-900
University of Crete 401-500 651-700 801-900
National and Kapodistrian University of Athens 401-500 651-700 401-500
Aristotle University of Thessaloniki 601-800 551-560 401-500
Technical University of Crete 801-1000 - -


آشنایی به تسهیل هزینه ها از طریق دریافت Fund در یونان

اکثر بورسیه های تحصیلی ارائه شده در کشور یونان از سوی مراکز دولتی می باشند؛ همچنین با توجه به هزینه های بالاتر تحصیل در مقطع دکتری و تعداد کمتر دانشجویان فعال در این مقطع، بورسیه های تحصیلی ارائه شده به دانشجویان دکتری در یونان دارای شرایط مطلوب تری بوده و تعداد آن ها نیز بیشتر می باشد. با توجه به اینکه بخش کثیری از شهروندان یونان و افراد دارای اقامت در این کشور، دارای تابعیت سایر مناطق دنیا می باشند، به گونه ای که طبق آمار رسمی 9% از جمعیت یونان را مهاجرین خارجی تشکیل داده اند، می توان پیش بینی نمود که انواع Fund ارائه شده به دانشجویان دارای شرایط یکسانی برای تمامی افراد بوده و دانشجویان بین المللی از حقوق کاملا برابری با اتباع یونان در این موضوع برخوردار می باشند.

شرایط گرفتن انواع Fund در یونان

بورسیه های تحصیلی ارائه شده در یونان دارای ضوابط خاصی می باشند و برای مثال طولانی ترین آنها از نظر زمانی 3 سال معین شده است. طی این مدت، بورسیه بخشی از هزینه های دانشجو را پوشش داده و امکان پرداخت نکردن همزمان هزینه های دانشگاه، هزینه های خوابگاه دانشجویی در یونان، کتب درسی و غیره تحت این Fund ها وجود ندارد. در ادامه به بررسی متدول ترین Fund های ارائه شده برای دانشجویان خارجی می پردازیم:

بورسیه های تحصیلی یونان
نام بورسیه اطلاعات
Archaeological Institute of America دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته باستان شناسی
Marie Sklodowska Curie Fund دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم تجربی
Stavros Niarchos Scholarships دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته علوم سیاسی
Hellenic International Studies in the Arts دانشجویان رشته هنر
Benjamin A. Gilman International Scholarships برای 700 نفر از دانشجویان خارجی در هر سال

اخذ نمرات بالا در طی ترم تحصیلی، تسلط بر زبان انگلیسی و برخورداری از روحیه کار گروهی از مواردی هستند که شانس افراد را برای دریافت بورسیه های تحصیلی افزایش خواهند داد. همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که حداقل سن مجاز جهت دریافت انواع Fund در یونان 18 سال میباشد. علاوه بر بورسیه های ذکر شده دولت یونان نیز بورسیه تحصیلی را تحت عنوان IKV به دانشجویان ارائه میدهد که رقم آن ماهیانه 1750€ (یورو) میباشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: