مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته ریاضی در یونان

رشته ریاضی در یونان

وقتی صحبت از میراث آکادمیک می شود، یونان را به سختی می تواند شکست داد. مدرسه باستانی افلاطونی در آکادمیا در آتن (تاسیس حدود 387 قبل از میلاد) یکی از اولین و مهم ترین موسسات آموزش عالی در جهان بود. این چند دلیل برای در نظر گرفتن تحصیل در یونان در سال جاری است:

  • میراث آکادمیک - یونان بیش از 2000 سال پیش سنت غربی دانش پژوهی آکادمیک را پایه گذاری کرد و خانه افرادی مانند ارسطو، افلاطون و سقراط بود.
  • فرصت‌های تحقیقاتی منحصربه‌فرد - ناگفته نماند که یونان پتانسیل بی‌نظیری برای تحقیق در تاریخ کلاسیک و باستانی و همچنین زمینه‌های مرتبط مانند میراث و گردشگری ارائه می‌دهد.
  • مقرون به صرفه بودن - هزینه زندگی در یونان به طور قابل توجهی کمتر از سایر کشورهای اروپایی است و بسیاری از شهرهای دانشجویی آپارتمان و خوابگاه دانشجویی را ارائه می دهند که هزینه های اقامت را کاهش می دهد.
  • جزایر یونان - با برخی از باشکوه ترین مناظر و سواحل سفید در جهان، شما هرگز از لحاظ یک مقصد تعطیلات برای استراحت در دوره دکترا کم نخواهید داشت.

موسسات ارائه کننده رشته ریاضی در یونان

یکی از موضوعاتی که پیش از مهاجرت باید به آن توجه ویژه داشت آن است که دانشگاه مناسبی را برای تحصیل خود انتخاب کنید. منظور از دانشگاه خوب دانشگاهی است که مطابقت زیادی با رزومه تحصیلی شما داشته باشد. سفارت کشورهای مختلف در این رابطه حساسیت های زیادی نشان می دهند و معمولا پذیرش از دانشگاه های ضعیف در یک کشور خارجی می تواند شانس ریجکتی ویزا را افزایش دهد.

دانشگاه دولتی فنی آتن را می توان به عنوان بهترین دانشگاه این کشور برای تحصیل در رشته ریاضی معرفی کرد. این دانشگاه جایگاه 206 جهان را به خود اختصاص داده است و در رده بندی های جهانی نیز موفق شده است جایگاه 385 را به خود اختصاص دهد که نشان از قدرت نسبی این دانشگاه در ارائه رشته ریاضی دارد.

دانشگاه مقدونیه در شهری تسالونیکی نیز یکی دیگر از دانشگاه هایی است که علاقمندان به تحصیل در رشته ریاضی می توانند آن را برای تحصیل خود انتخاب کنند. این دانشگاه تحصیل تا مقطع دکترا را برای دانشجویان خارجی امکان پذیر ساخته است. یکی دیگر از دانشگاه های معتبر برای تحصیل در رشته ریاضی در یونان، دانشگاه لوآنیا است که در فضایی خارج از شهر واقع شده است و دانشجویان با تحصیل در این دانشگاه نسبتا قدیمی که در سال 1964 افتتاح شده است قادر خواهند بود به تحصیل تا مقطع دکترا بپردازند.

دانشگاه پاتراس در شهر پاترا نیز یکی دیگر از دانشگاه های قدرتمند یونان برای تحصیل رشته ریاضی است که در سال 1964 افتتاح شد و اولین دانشجویان این دانشگاه 2 سال پس از افتتاح دوره آموزشی خود را آغاز کردند. به طور کلی 18 دانشگاه در کشور یونان وجود دارد که به شما اجازه می دهد به تحصیل ریاضی در یونان مشغول شوید.


هزینه تحصیل رشته ریاضی در یونان

زمانی که تحصیل در یونان مورد نظر قرار می گیرد، دانشجویان باید به شدت به هزینه های تحصیل خود توجه داشته باشند. دانشجویان در دانشگاه های دولتی یونان کمتر از 2000€ (یورو) در سال را به عنوان شهریه خود پرداخت می کند و این درحالی است که تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور بیش از 10000€ (یورو) هزینه در بر خواهد داشت.

با این وجود هزینه تحصیل در رشته ریاضی در یونان در حدود 1200€ تا 1500€ (یورو) در سال است. دانشجویان باید در نظر داشته باشند که تحصیل مقطع کارشناسی در یونان 4 ساله است و افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، باید در نظر داشته باشند که باید دوره کارشناسی 4 ساله را پشت سر گذاشته باشند.

هزینه های زندگی در یونان نیز بسیار مقرون به صرفه است. به طور کلی می توان با پرداخت 700€ (یورو) در ماه یک زندگی بسیار عالی دانشجویی در این کشور را تجربه کرد. اما ماهانه پرداخت 450€ (یورو) در ماه می تواند برای پرداخت هزینه های زندگی دانشجویی در یونان کافی باشد.

دانشجویان در یونان اجازه دارند تا به مدت 20 ساعت در هفته کار کنند و در دوره تعطیلات میان ترم های تحصیلی نیز به آن ها اجازه کار تمام وقت داده می شود اما با توجه به شرایط اقتصادی کشور یونان، نمی توان انتظار داشت که به راحتی بتوان با زبانی غیر از یونانی به کار در این کشور رسید.

درآمد فارغ التحصیلان رشته ریاضی در یونان

اقتصاد یونان در شرایط بسیار بدی قرار دارد و به عنوان ضعیف ترین کشور در اتحادیه یورو شناخته می شود و عمده ترین دلیل ارزان قیمت بودن هزینه تحصیل در یونان نیز همین مسئله است. شهروندان خارجی که دوره تحصیل خود را در یونان گذرانده اند، این فرصت را خواهند داشت که برای اشتغال نیز این کشور را انتخاب کنند تا بتوانند از این طریق اقامت یکی از کشورهای حوزه شنگن را به دست آورند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

اجازه تحصیل و ویزا یونان
اجازه تحصیل و ویزا یونان

شرایط ویزای تحصیلی یونان بیشتر برای دانشجویان بین المللی غیر اروپایی اعمال می شود. اگر شهروند اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس نباشید، برای تحصیل در یونان به گرفتن ویزای دانشجویی نیاز دارید. ناگفته نماند که باز هم باید از معتبر بودن پاسپورت خود ...

بیشتر بخوانید
زبان و فرهنگ یونان
زبان و فرهنگ یونان

اکثر دانشگاه‌های یونان و انواع مؤسسات غیرانتفاعی با هدف ترویج ارزش‌های زبان یونانی، دوره‌های ابتدایی و تحصیلات عالی را به زبان یونانی به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند. ...

بیشتر بخوانید
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان
راهنمای تحصیل دانشجویان بین المللی در یونان

تحصیل در یونان در مقایسه با سایر مقاصد معروف اروپایی، انتخابی کاملاً مقرون به صرفه برای دانشجویان است. وزارت آموزش و امور مذهبی یونان با معرفی یونان به عنوان یک مقصد دانشگاهی جهانی تلاش کرده است تا موسسات خصوصی و دولتی این کشور را بین المللی کند. این اتفاق ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: