مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیلات دانشگاهی در کره جنوبی

تحصیلات دانشگاهی در کره جنوبی

آموزش در کُره‌جنوبی، یک سیستم آموزشی است که براساس روش 4-3-3-6 عمل می‌کند: شش سال دبستان، سه سال راهنمایی، سه سال دبیرستان و چهار سال دانشگاه در مقطع کارشناسی. 9 سال آموزش اجباری شامل شش سال دبستان و سه سال راهنمایی در کره‌جنوبی اعمال می‌شود. یک سال تحصیلی در کُره‌جنوبی دارای دو ترم است، ترم نخست از مارس تا آگوست و ترم دوم از سپتامبر تا فوریه. دو تعطیلات نیز وجود دارد، در تابستان، از ماه جولای تا آگوست و در زمستان، از ماه دسامبر تا فوریه.

موسسات آموزش عالی در کره‌جنوبی عمدتاً به کالج‌های کاردانی (دوره‌ی 2 تا 3 ساله)، دانشگاه‌ها (دوره‌‌ی 4 ساله) و مدارس تحصیلات تکمیلی تقسیم می‌شوند. در سال‌های اخیر، با توسعه‌ی فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات، دانشگاه‌های سایبری که آموزش را در شکل آموزش الکترونیکی ارائه می‌دهند، در حال افزایش هستند. دوره‌‌های مقطع تحصیلات تکمیلی (دوره‌‌های کارشناسی ارشد و دکترا) عموماً در دانشگاه‌های 4 ساله ارائه می‌شوند. اما اخیراً 'مدارس تحصیلات تکمیلی' جداگانه‌ای نیز تاسیس شده که منحصراً دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا را برگزار می‌کنند. دانشگاه‌های کُره‌جنوبی به سه نوع تقسیم می‌شوند: دانشگاه‌های ملی که توسط دولت مرکزی کره‌جنوبی تاسیس و اداره می‌شوند، دانشگاه‌های دولتی که توسط دولت‌های محلی تاسیس شده‌اند و دانشگاه‌های خصوصی که توسط بنیادهای آموزشی غیرانتفاعی خصوصی تاسیس شده و اداره می‌شوند.

با توجه به ترکیب اساتید، برنامه‌ی درسی، امکانات، اعطای مدرک و غیره و به‌منظور ارتقای تضمین کیفیت آموزش، وزارت آموزش کره‌جنوبی، شرایط خاصی را برای موسسات آموزش عالی اعمال می‌کند. بنابراین، تمام دانشگاه‌های خصوصی که بیشترین سهم را در موسسات آموزش عالی کره‌جنوبی ایفا می‌کنند، موسسات آموزشی منظمی هستند که شرایط تعیین‌شده‌ی وزارت آموزش را برآورده کرده و دارای تائید رسمی شده‌اند. وزارت آموزش و دانشگاه‌های کره‌جنوبی فعالانه 'تحصیل در کره‌جنوبی' را در سطح بین‌الملل ترویج می‌کنند. تا آوریل 2016، حدود 104،000 دانشجوی خارجی در کره‌جنوبی مشغول به تحصیل بوده‌اند.

کالج‌های کاردانی در کره جنوبی

  • دوره‌ی تحصیلی: 2 تا 4 سال (برای پرستاری، 4 سال)
  • شرایط پذیرش: کسانی که واجد شرایط پذیرش در تمام کالج‌های کاردانی هستند
  • هدف: آموزش و تحقیق درباره‌ی نظریه‌های حرفه‌ای در مورد رشته‌های متمایز جامعه، ارتقای مهارت‌های لازم برای بهبود وضعیت و آموزش پرسنل حرفه‌ای.
  • مدیریت برنامه‌ی درسی: برنامه‌ی شغلی بالاتر برای پرورش متخصصان

1) برنامه‌ی آموزش عملی برای همکاری بین صنعت و دانشگاه

2) تمرینات آزمایشگاهی کارآمد و آموزش میدانی

3) تحصیلات حرفه‌ای برای اخذ گواهینامه‌های فنی و ملی

نمونه‌ای از سطوح برنامه‌های زبان کُره‌ای

سطح آموزش
مدیریت واحدهای درسی دانشجویان خارجی می‌توانند به این دوره‌‌های تحصیلی در طول ترم‌های عادی به دانشجویان کُره‌ای بپیوندند. دوره‌‌های تحصیلی به دو زبان کُره‌ای یا انگلیسی تدریس می‌شوند و پس از اتمام دوره، مدرک اعطاء می‌شود.
دوره‌ی فشرده‌ی تحصیلی برای مقطع لیسانس - شرایط پذیرش: کسانی که از کالج‌های کاردانی فارغ‌التحصیل شده‌اند و در رشته‌‌های مرتبط کار کرده‌اند.
- هدف آموزش: گسترش فرصت‌های ادامه‌ی تحصیل و تحقق کار در مدرسه برای فارغ‌التحصیلان کالج‌های کاردانی.

دانشگاه‌ها و کالج‌ها در کره جنوبی

دانشگاه‌ها و کالج‌های کُره‌جنوبی دوره‌های تحصیلی زیر را ارائه می‌دهند.

نمونه‌ای از سطوح برنامه‌های زبان کُره‌ای

سطح آموزش
برنامه‌ی تحصیلی دارای مدرک حداکثر می‌توانید تا 24 واحد در هر ترم درخواست دهید، اما حداقل واحدهای فارغ‌التحصیلی، 80 واحد (120 واحد برای دپارتمان دارای یک دوره‌ی تحصیلی سه ساله) است و 'مدرک کاردانی' به فارغ‌التحصیلان اعطاء می‌شود.
برنامه‌ی تبادل دانشجو براساس توافق‌نامه‌های دانشگاهی با دانشگاه‌های خارج از کشور، بیشتر موسسات آموزش عالی، برنامه‌های تبادل دانشجو ارائه می‌دهند.
دوره‌های تابستانی/زمستانی دانشگاه‌ها دوره‌‌های منظم تابستانی و زمستانی را به زبان کُره‌ای برگزار می‌کنند.
دوره‌هایی که به زبان انگلیسی تدریس می‌شود از آنجایی‌که بسیاری از دانشگاه‌های کره‌جنوبی مشتاق بین‌المللی شدن هستند، تقریباً 30٪ از دوره‌ها به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، برخی از دانشگاه‌ها دارای گروه مطالعات بین‌الملل هستند که تمام دوره‌ها را به زبان انگلیسی برگزار می‌کند.
دوره‌های زبان کُره‌ای

بسیاری از دانشگاه‌ها دارای موسسات زبان کُره‌ای هستند که دوره‌های تحصیلی را به زبان کُره‌ای برگزار می‌کنند.

دوره‌های فشرده‌ی کوتاه‌مدت سه تا چهار هفته‌ای با هدف بهبود مهارت‌های ارتباطی انجام می‌شود. برنامه‌های فشرده‌ی 10 تا 40 هفته‌ای، مهارت‌های ارتباطی زبان‌‌آموزان را از طریق انجام تکالیف عملی و فعالیت‌های فرهنگی بهبود می‌بخشد و درک دانشجویان را در مورد کره‌جنوبی افزایش می‌دهد.




مدارس تحصیلات تکمیلی در کره جنوبی

مدارس تحصیلات تکمیلی در کره‌جنوبی به مدارس عمومی در دانشگاه‌هایی که برنامه‌های آکادمیک ارائه می‌دهند و مدارس حرفه‌ای که مهارت‌های عملی ارائه می‌دهند، تقسیم می‌شوند. دوره‌‌های کارشناسی ارشد به دو سال تحصیل یا بیشتر و در کل، 24 واحد دانشگاهی نیاز دارد. پس از گذراندن کلیه‌ی واحدهای مورد نیاز، دانشجویان باید در آزمون صلاحیت قبول شوند و سپس، پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد خود را بنویسند و ارسال کنند. دوره‌‌ی دکترا به سه سال تحصیل یا بیشتر و در کل، 36 واحد نیاز دارد. پس از گذراندن کلیه‌ی واحدهای مورد نیاز، دانشجویان باید یک آزمون جامع صلاحیت را گذرانده و پایان‌نامه‌ی دکترای خود را بنویسند. مدارس تحصیلات تکمیلی همچنین برنامه‌های فوق‌دکترا را برای کسانی که می‌خواهند پس از اخذ مدرک دکترا به تحقیق ادامه دهند، ارائه می‌دهند.

اطلاعات عمومی در مورد مسائل آکادمیک در کره جنوبی

اطلاعات عمومی در مورد مسائل آکادمیک در کره جنوبی

سرفصل اطلاعات تکمیلی
ثبت‌نام دوره‌ها هر سال، دانشجویان باید در دوره‌های مورد نظر خود ثبت‌نام کنند.
ارزیابی دوره در پایان یک ترم تحصیلی، دانشجویان برای دوره‌های ثبت‌نام‌شده‌ی خود مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.
ترم‌های فصلی (مدرسه‌ی تابستانی/زمستانی) در طول تعطیلات، دانشجویان می‌توانند دوره‌های زمستانی یا تابستانی خود را به‌مدت یک ماه گذرانده یا در دوره‌هایی شرکت کنند که نمره‌ی قبولی دریافت نکرده‌اند.
مرخصی تحصیلی پس از اخذ مجوز مرخصی از موسسه‌ی آموزشی خود، دانشجو باید 15 روز پس از تائید مجوزش، کره‌جنوبی را ترک کند.
ثبت‌نام مجدد برای شروع مجدد تحصیلات خود پس از دوره‌ی مرخصی، دانشجو باید برای ثبت‌نام مجدد اقدام کند.
هشدار تحصیلی وقتی دانشجو حداقل شرایط تحصیلی لازم را ندارد، هشدار تحصیلی دریافت می‌کند. صلاحیت تحصیلی معمولاً معدل کل بین 1.5 تا 2.0 از 4.5 است، اما بسته به مقررات خاص هر مدرسه، این معدل می‌تواند متفاوت باشد. وقتی سه اخطار داده شد، دانشجو از مدرسه اخراج می‌شود که می‌تواند مشکلاتی در تمدید ویزا برای او ایجاد کند.
تغییر رشته دانشجو می‌تواند با تائید مدرسه، رشته‌ی خود را تغییر دهد.
دوره‌های دارای دو مدرک دانشجو می‌تواند برای دوره‌‌های دارای دو مدرک درخواست پذیرش دهد.
اگر او تمام شرایط لازم را داشته باشد، می‌تواند دو مدرک دریافت کند.
دوره‌های انگلیسی زبان برخی از دوره‌ها تماماً به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. اخیراً بسیاری از دانشگاه‌های کره‌جنوبی، تعداد دوره‌های خود را به زبان انگلیسی در هر ترم افزایش داده‌اند.
اخراج به دلایل گوناگون، دانشجو ممکن است از ثبت‌نام در مدرسه حذف و کنار گذاشته شود.
انصراف دانشجو می‌تواند با ارائه‌ی مدارک مورد نیاز، از موسسه‌ی آموزشی خود انصراف دهد.
اقای


این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: