مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته مهندسی هوافضا در کره جنوبی

رشته مهندسی هوافضا در کره جنوبی

کره‌جنوبی دارای یک زبان رسمی است: کُره‌ای، اگرچه ژاپنی، انگلیسی و زبان ماندارین نیز به‌شکل گسترده‌ای در این کشور صحبت می‌شود. کُره‌ای زبانی است که شبیه هیچ زبان دیگری نیست و سیستم گرامر، واژگان و الفبای خاص خود را دارد که به خط Hangul معروف است. از سال 1948 زمانی‌که از کره‌شمالی جدا شد، کره‌جنوبی پا به حیات سیاسی گذاشت. این جدایی در نهایت منجر به جنگ کُره شد. در دهه‌های پس از جدایی، گویش کره‌جنوبی تحت تاثیر جهانی شدن قرار گرفته است. در نتیجه، زبان کُره‌ای که در دو کشور صحبت می‌شود، کاملاً متفاوت است، اگرچه همچنان متقابلاً قابل‌درک می‌باشد.

کره‌جنوبی کشوری امن است. میزان جرم و جنایت در آن بسیار پایین است و سابقه‌ی اخیر حملات تروریستی در آن وجود ندارد. تنها خطر واقعی زمانی است که کره‌شمالی گهگاه موشکی را در امتداد خط ساحلی کره‌جنوبی آزمایش می‌کند. کره‌جنوبی کشوری آزاد است که حقوق بشر و آزادی‌های مدنی در قانون اساسی آن ذکر شده و انتخابات آزاد زیاد در آن برگزار می‌شود که غالباً منجر به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت می‌شود.

فرهنگ کره‌جنوبی در حالیکه از سال 1948 تحت تاثیر غرب بوده، اما همچنان بسیار منحصربه‌فرد است. مردم کره‌جنوبی ماهیتاً به حریم خصوصی بسیار احترام می‌گذارند. در کره‌جنوبی هرگونه رفتاری که حریم خصوصی را نقض کند یا منظم نباشد، همچون فریاد زدن یا مستی، مورد انتقاد قرار می‌گیرد. ادب و قدردانی نیز از ارزش‌های اصلی کره‌جنوبی است. بنابراین، باید از خدمات یا اقدامات کوچک دیگران تشکر کنید یا انتظار داشته باشید که اگر خود این کارها را انجام داده‌اید، مورد تشکر قرار بگیرید.

به‌لحاظ اجتماعی، کره‌جنوبی یک کشور نسبتاً محافظه‌کار است. اگرچه نگرش‌ افراد در مورد بسیاری از مسائل، به‌ویژه حقوق دگرباشان جنسی، به‌سرعت در حال تغییر است، اما رژه‌های افتخار در ماه ژوئن در سئول و دائجو برگزار می‌شود. درست است که کره‌جنوبی کشوری امن است، اما در یک نگاه تخصصی، همچنان با کره‌شمالی در حال جنگ است. جنگ کره در سال 1953 با آتش‌بس پایان یافت و نه امضای یک معاهده. روابط بین دو کره فراز و نشیب زیادی دارد. ارتباطات منظمی بین رهبران دو کشور وجود دارد. آن‌ها حتی گاهی در DMZ (منطقه‌ی غیرنظامی) که دو کشور را از هم جدا می‌کند، با هم ملاقات می‌کنند. با این حال، همه‌چیز می‌تواند به‌سرعت تغییر کند. از آنجایی‌که کره‌شمالی یک کشور هسته‌ای است، جامعه‌ی بین‌المللی همواره در تلاش است تا شرایط را آرام کند تا اتفاقی پیش نیاید. از سال 1953 تاکنون، خشونت‌های جدی کمی بین دو کشور رخ داده و گردشگران زیاد از DMZ دیدن می‌کنند.

موسسات آموزشی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در کره جنوبی

برخی از موسسات آموزش عالی ارائه دهنده رشته مهندسی هوافضا در کره جنوبی عبارتند از:

  • کالج چانگ-شین
  • دانشگاه ملی چونبوک
  • دانشگاه چسون
  • دانشگاه ملی چونگنام
  • دانشگاه ملی گیونگسانگ
  • دانشگاه هانسئو
  • کالج فنی اینها
  • دانشگاه اینها
  • KAIST
  • دانشگاه کونکوک
  • دانشگاه هوافضای کره
  • دانشگاه ملی پوسان
  • دانشگاه سجونگ
  • دانشگاه ملی سئول
  • دانشگاه اولسان

کارشناسی رشته مهندسی هوافضا در دانشگاه ملی سئول کره جنوبی

مهندسی مکانیک و هوافضا در دانشگاه ملی سئول، مطالعه فناوری پیشرفته ای است که اساس زمینه های مختلفی مانند فناوری آینده خودرو که برای زندگی روزمره ضرورت دارد را تشکیل می دهد. یکی از اهداف گروه مهندسی مکانیک و هوافضای این دانشگاه پرورش محققان خلاق برای صنعت است. تحصیل در این برنامه به صورت تمام وقت می باشد و 48 ماه (4 سال) به طول می انجامد. مهلت ارسال درخواست و زمان آغاز این برنامه در سال 2022 به صورت زیر است:

تحصیل هوا و فضا در کره جنوبی
مهلت ارسال درخواست زمان شروع برنامه
قبل از مارس 2022 برای دانشجویان بین المللی سپتامبر 2022

زبان آموزش این برنامه انگلیسی است و تحصیل در محل دانشگاه انجام می گیرد. نمرات زبان انگلیسی مورد قبول در آزمون های بین المللی معتبر برای ورود به این برنامه به صورت زیر است:

مدرک زبان برای تحصیل هوا و فضا در کره جنوبی
ایلتس تافل
6.5 83

هزینه تحصیل هوافضا در کره جنوبی

هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی 4389EUR (یورو) در سال است. هزینه های زندگی در سئول که پایتخت کره جنوبی و یکی از بهترین شهرهای کره جنوبی برای تحصیل می باشد نیز 1371-1303EUR (یورو) در سال می باشد.


مدارک لازم برای تحصیل هوافضا در کره جنوبی

 الزامات کلی برای ورود به این برنامه عبارتند از:

  • درخواست برای پذیرش
  • انگیزه نامه (Personal Statement) و استادی پلن (study plan)
  • توصیه نامه (Letter of Recommendation)
  • توصیه نامه مشاور (Counselor Reference)
  • ریزنمرات رسمی و گواهینامه پایان تحصیلات دبیرستان
  • کپی گذرنامه متقاضی
  • کپی گذرنامه والدین متقاضی
  • سند رسمی نشان دهنده رابطه والد-فرزندی بین متقاضی و والدین او

فرآیند درخواست برای تحصیل رشته مهندسی هوافضا در کره جنوبی

با وجود شهرت آموزش عالی بین المللی قوی، کره جنوبی فاقد پرتال ملی درخواست است. در عوض، درخواست ها توسط دانشگاهها بصورت جداگانه رسیدگی می شوند. بیشتر درخواست ها به صورت آنلاین ارسال می شوند، اما بسیاری از دانشگاهها از طریق پست نیز درخواست ها را قبول می کنند. با وجود این که کره جنوبی فاقد پورتال ملی است اما دانشگاههای این کشور خوشبختانه روال استانداری را دنبال می کنند. با شروع سال تحصیلی در مارس، اکثر دانشگاهها از سپتامبر تا توامبر سال قبل درخواست ها را قبول می کنند. رقابت برای قبولی در برنامه های انگلیسی زبان به طور معمول دشوارتر از برنامه های کره ای زبان است. متقاضی باید ریزنمرات آکادمیک، انگیزه نامه، ID و مدرک زبان انگلیسی ارائه دهد. حتی اگر متقاضی از کشوری انگلیسی زبان باشد، باید مدرکی در این مورد ارائه دهد. متقاضیان PhD باید CV آکادمیک خود را نیز همراه با درخواست ارسال کنند.

در صورت درخواست آنلاین، تمام اسناد و مدارک باید در قالب یک فایل PDF ارسال شود. و در صورت ارائه درخواست از طریق پست، کپی های با کیفیت خوب از اسناد و مدارک باید ارسال گردد. همچنین، اگر اسناد و مدارک به زبان انگلیسی یا کره ای نیستند، باید با ترجمه رسمی ارسال شوند. برای اطلاع دقیق از الزامات پذیرش، متقاضیان باید وب سایت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنند. به علاوه، دانشجویان باید هزینه ارائه درخواست پرداخت کنند. این هزینه از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است اما به طور کلی از 50$ (دلار آمریکا) بالاتر نیست. این هزینه باید به صورت وون کره جنوبی پرداخت شود. پس از اخذ پذیرش و اثبات این موضوع، متقاضی می تواند برای گواهی صدور ویزا درخواست کند. 

وضعیت درآمد مهندسان هوافضا در کره جنوبی

فردی که به عنوان مهندس هوافضا در کره جنوبی کار می کند معمولا ماهیانه حدود 5190000KRW (وون کره جنوبی) درآمد دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: