مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی

تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذیرند که در هر صورت، مدت زمان بیشتری به فرایند پذیرش اضافه می‌کند. اگرچه هیچ پورتال ملی برای پذیرش وجود ندارد، اما خوشبختانه مدارس و موسسات آموزشی در کره‌جنوبی از یک روش استاندارد در این مورد پیروی می‌کنند. از آنجایی‌که سال تحصیلی در ماه مارس شروع می‌شود، اکثر مدارس از سپتامبر تا نوامبر سال تحصیلی قبل شروع به پذیرش درخواست‌ها می‌کنند. رقابت برای رشته‌های انگلیسی زبان معمولاً سخت‌تر از رشته‌هایی است که به زبان کره‌ای تدریس می‌شود.

تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی؛ دلایل و امتیازات

کره جنوبی سرزمین سپیده دم صبحگاهی، ترکیبی منحصر به فرد بین قدیم و جدید، باستانی و مدرن، طبیعت و تکنولوژی می باشد که این روزها در بین دانشجویان خارجی محبوبیتی را کسب کرده است. اما دلیل این محبوبیت در چیست؟ و چرا تحصیل در دانشگاه های این کشور جزو اولویت های دانشجویان خارجی می باشد؟ اولا بایستی بدانید که در کره جنوبی، طیف وسیعی از دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی برای آن دسته از متقاضیانی وجود دارد که به دنبال تحصیل در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس می باشند. به علاوه، زندگی و تحصیل در این کشور برای اکثر دانشجویان مقرون به صرفه است. ویژگی های دانشگاه های کره جنوبی در یک نگاه کلی عبارت است از:

  • سال تحصیلی (مارس- دسامبر)؛
  • 6 دانشگاه رتبه بالای جهانی؛
  • 39 دانشگاه دارای رتبه؛
  • 80000 دانشجوی خارجی؛

کره جنوبی کشوری معروف به خاطر تکنولوژی پیشرفته، جاذبه های گردشگری، و رسانه های جمعی می باشد. این کشور محلی برای ایده های خلاقانه، جدید و ابتکاری در دنیا می باشد. تحصیل در دانشگاه های این کشور می تواند علاوه بر بهره مندی از کیفیت آموزشی بالا، امتیازاتی از جمله امکان تحصیل به زبان انگلیسی، درخواست بورسیه تحصیلی در کره جنوبی، کار ضمن تحصیل و پس از تحصیل و هزینه تحصیل پایین را به متقاضیان عرضه می کند. همچنین دانشگاه های کره جنوبی به خاطر ارائه برنامه های تحصیلی متنوع زیر از محبوبیت خاصی در بین دانشجویان برخوردار هستند:

  • دوره های آموزش زبان؛
  • مهندسی عمران؛
  • مدیریت بازرگانی (B.A)؛
  • دوره های موسیقی؛
مقطع و برنامه تحصیلی تعداد برنامه
لیسانس علوم 18
فوق لیسانس علوم 28
فوق لیسانس مدیریت بازرگانی 13

دانشگاه های برتر کره جنوبی

دانشگاه های کره جنوبی به دو دسته دانشگاه های دولتی و خصوصی دسته بندی می شوند. این دانشگاه ها به خاطر رتبه های بالا و شهرت فراوان در بین دانشجویان خارجی معروف هستند. دانشکده های حقوق، دانشکده های بازرگانی، دانشکده های پزشکی، و دانشکده های مهندسی بهترین برنامه ها را در هر 3 مقطع لیسانس، فوق لیسانس و PhD به علاقه مندان و متقاضیان ارائه می دهند. دانشجویان مایل به تحصیل در کره جنوبی می توانند قبل از ارائه درخواست پذیرش، شرایط این دانشگاه ها را بررسی کنند. لازم به توضیح است که رتبه بندی دانشگاه های کره جنوبی بر اساس عملکرد پژوهشی و نیز رتبه بندی ها توسط اعضای جامعه دانشگاهی در جهان و آسیا انجام می شود. دانشگاه های رتبه بالای کره جنوبی در سال 2022 به شرح ذیل می باشد:

شهر  معرفی دانشگاه رنکینگ جهانی
سئول Seoul National University 64
سئول (Sungkyunkwan University (SKKU
89
دائجون Korea Advanced Institute of Science and Technology
110
پوهانگ Pohang University of Science and Technology 
146
سئول Korea University
179
سئول (Yonsei University (Seoul campus
197
اولسان
Ulsan National Institute of Science and Technology
201-250


نحوه پذیرش جهت تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی

هر دانشگاه در این کشور دارای سیستم پذیرش مخصوص خود می باشد که شرایط پذیرش در وب سایت همان دانشگاه در دسترس دانشجویان قرار دارد. کلیه مراحل پذیرش به صورت آنلاین می باشد و دانشجویان پس از انتخاب دانشگاه مورد نظر، مستقیما به سراغ در خواست پذیرش و ارسال اسکن مدارک می روند. شرایط و مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کره جنوبی به شرح ذیل می باشد:

  • اسکن آخرین مدرک تحصیلی (مدرک دیپلم یا مدرک لیسانس)؛
  • ریزنمرات دوره های تحصیلی قبلی؛
  • اسکن پاسپورت و شناسنامه؛
  • CV/ رزومه؛
  • نمرات آزمون زبان؛
  • مدرک بورسیه تحصیلی یا فاند؛
  • توصیه نامه (بین 2 الی 3 نامه)؛
  • نمونه آثار و کارها؛

پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه، متقاضیان می توانند با در دست داشتن مدارکی همانند فرم درخواست ویزای تحصیلی کره جنوبی، پاسپورت معتبر، نامه اثبات تمکن مالی و بیمه سلامت معتبر به سفارت کره جنوبی در تهران مراجعه نموده و نسبت به درخواست ویزای تحصیلی کره جنوبی اقدام نمایند.

دوره های آمادگی برای تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی

دوره های آمادگی یا Preparation Courses دوره هایی برای دانشجویانی است که قصد ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی (فوق لیسانس و دکتری) را دارند. متقاضیان می توانند قبل از شروع پذیرش تحصیلی در دوره های pre-M.B.A., pre-Law, or pre-Medicine ثبت نام نمایند تا در آزمون های ورودی یا Entrance Exam را با موفقیت بگذرانند. همچنین دوره های آمادگی زبان انگلیسی برای متقاضیان تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های کره جنوبی وجود دارد. هدف از برگزاری این دوره ها در این کشور آمادگی برای آزمون های زبان انگلیسی TOEFL, IELTS و غیره می باشد. لازم به ذکر است که نمرات آزمون های زبان جهت پذیرش از دانشگاه های کره ای به شرح زیر می باشد:

  • TOEFL, iBT 80
  • TEPS 551
  • IELTS 5.5
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: