مهاجرت

همین حالا مشاوره تلفنی رایگان دریافت کنید

زمان پاسخگویی:
شنبه تا پنجشنبه 09:00 الی 19:00

(داخلی 2) 328 45 - 021
رشته بیوتکنولوژی در کره جنوبی

رشته بیوتکنولوژی در کره جنوبی

همچون اکثر کشورهای جهان، دانشجویان کُره‌ای برای ورود به تحصیلات عالی در دانشگاه‌ها و کالج‌ها، باید 12 سال مدرسه- دوره‌ی دبستان (6 سال)، دوره‌ی راهنمایی (3 سال) و دوره‌ی دبیرستان (3 سال)- را به‌پایان برسانند. همچون آمریکا، دانشگاه‌ها 4 سال دوره‌ی کارشناسی و 2 سال دوره‌ی کارشناسی ارشد و بعد دکترا برگزار می‌کنند. همچنین مدارس حرفه‌ای و کالج‌های کوچکی نیز با میزان پذیرش کمتر وجود دارد. یک سال تحصیلی در دانشگاه‌های کره‌جنوبی دارای دو ترم است: ترم بهار از مارس تا ژوئن و ترم پاییز از سپتامبر تا دسامبر انجام می‌شود. ترم‌ها معمولاً 15 هفته طول می‌کشد.

تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کره جنوبی

بیوتکنولوژی در بسیاری از عرصه های پزشکی، صنعت، کشاورزی، محیط زیست و غیره کاربرد دارد و از این رو توجه به جنبه های آن مزایای زیادی را به همراه خواهد داشت. کره جنوبی نیز از جمله کشورهایی است که سرمایه گذاری هنگفتی برای پیشرفت بیوتکنولوژی انجام داده است. بیوتکنولوژی مولکولی رشته ای در حال رشد در زمینه های زیست شناسی مولکولی، بیوشیمی و ایمونولوژی، میکروبیولوژی و زیست شناسی سلولی است.

دروس ارائه شده در این رشته شامل آمار زیستی، بیوانفورماتیک و کاربردهای آن، بیوتکنولوژِی و زیست شناسی مولکولی می شوند. علاقمندان به تحصیل در این رشته با ساختار ژن ها و پروتئین ها، بهداشت انسان و دام، کشاورزی و صنایع غذایی آشناییت می یابند. گرایشات این رشته شامل بیوتکنولوژی پزشکی، محیطی، میکروبی، مولکولی و کشاورزی می گردد. همچنین از تخصص های این رشته در کره جنوبی می توان به فناوری آنزیم، ویتامین ها و مخصولات تخمیر اشاره نمود.

مراکز ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در کره جنوبی

هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور بین £1400 الی £3200 (پوند انگلیس) و شهریه دانشگاه های خصوصی ارائه دهنده زیرشاخه های تجربی در کره جنوبی بین 2100£ الی £4300 (پوند انگلیس) برآورد شده است. از دانشگاه های پزشکی معتبر این کشور می توان به دانشکده سئول، ملی پوسان، کیونگ هی، اینجه و اولسان اشاره نمود. شهریه دانشگاه های پزشکی این کشور £3630 (پوند انگلیس) در هر ترم می باشد.

دانشگاه سئول به عنوان اولین دانشگاه ملی کشور کره جنوبی شناخته می شود که با ارائه رشته هایی نظیر بیوتکنولوژی، زبان شناسی، پزشکی و علوم مواد در حال حاضر پذیرای 30000 دانشجو در مقاطع کارشناسی تا دکترا است. دانشگاه یون سی سومین دانشکده برتر در کره به شمار می آید که برنامه های آموزشی در این دانشگاه به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. 

هزینه تحصیل رشته بیوتکنولوژی در کره جنوبی

طول مدت تحصیل رشته بیوتکنولوژی در مقطع کارشناسی 4 سال بوده و از مزایای تحصیل بیوتکنولوژی در کره جنوبی می توان به وجود رقابت کاری و زمینه های شغلی زیاد، وجود دانشگاه های طراز اول جهانی و امکان اخذ اقامت پس از تحصیل اشاره نمود. شرایط کار ضمن تحصیل در کره جنوبی بصورت پاره وقت و حداکثر 20 ساعت در هفته برای دانشجویان وجود دارد. هزینه زندگی دانشجویی در شهرهای مختلف جمهوری کره متفاوت است و بطور مثال این مقدار در شهر سئول بیش از سایر نواحی می باشد. نرخ بیکاری در این کشور 4% بوده و متوسط حقوق ماهانه یک فرد پس از کسر مالیات رقمی در حدود £167206 اعلام شده است. از جمله بهترین شهرهای دانشجویی در کره جنوبی می توان به سئول، دائوژن، پوهانگ و غیره اشاره کرد.


موقعیت های شغلی رشته بیوتکنولوژی در کره جنوبی

آینده شغلی رشته بیوتکنولوژی دارای چشم انداز وسیعی در حوزه هایی چون صنایع غذایی بوده و به داروخانه ها و آزمایشگاه های سطح شهر محدود نمی گردد. از حوزه های فعالیت در این رشته می توان به حذف آلاینده های زیستی و توسعه سویه های صنعتی اشاره نمود. متوسط درآمد بیوتکنولوژیست های ماهر در شهرهای اصلی کره جنوبی 5860000KRW (وون کره جنوبی) برآورد شده و این درحالی است که حداقل دستمزد این افراد 2920000KRW (وون کره جنوبی) تعیین گشته است. میزان حقوق افراد بسته به نوع شغل متفاوت می باشد. برای نمونه درآمد مهندس سطح اول بیوتکنولوژی 45750£ (پوند) در سال و حقوق مهندس ارشد بیوتکنولوژی 81168£ (پوند) برآورد شده است.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی کره جنوبی

اصل گذرنامه‌ی شما با یک کپی از صفحه‌ی عکس. گذرنامه باید حداقل 6 ماه پس از ورود برنامه‌ریزی شده به کره‌جنوبی معتبر باشد.

  • اسناد ویزا از CoA دانشگاه کره‌جنوبی یا تائیدیه‌ی صدور ویزا (باید بخش 2 و 3.5 را پُر کنید).
  • پرداخت هزینه‌ی درخواست ویزا
  • در دوران شیوع بیماری کرونا، شما باید یک فُرم گزارش وضعیت سلامت و یک فرم رضایت از قرنطینه را پُر کرده و یک آزمایش کووید را (قبل از ورود به کره‌جنوبی) انجام دهید. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، با سفارت کره‌جنوبی در کشور خود تماس بگیرید.
  • 1 عکس گذرنامه (برای دانشجویان دارای تائیدیه‌ی صدور ویزا، این عکس نیاز نیست)
  • یک فُرم پُرشده‌ی درخواست ویزا (برای نسخه‌ی به‌روز شده، به وب‌سایت سفارتخانه‌های کره‌جنوبی مراجعه کنید).

برخی از سفارتخانه‌ها ممکن است همچنین مدارکی دال بر داشتن منابع مالی و دیپلم دبیرستان را از شما طلب کنند. بنابراین، همیشه به سفارت یا کنسولگری کره‌جنوبی مراجعه کنید. در صورت شرکت در برنامه‌ی تبادل دانشجو، ممکن است به مدارک بیشتری نیاز باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

مطالب مرتبط

بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022
بورسیه دانشگاه KAIST کره جنوبی 2022

در حال حاضر طرح های بورسیه تحصیلی بسیار مشهور دانشگاه KAIST کره جنوبی برای سال 2022 آغاز شده اند. دانشگاه KAIST حدود 300 بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می دهد. این بورسیه تحصیلی کره جنوبی تمامی هزینه ها را به طور کامل پوشش می دهد. ...

بیشتر بخوانید
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022
برترین دانشگاه های کره جنوبی 2022

کره‌جنوبی به‌عنوان یکی از چهار اقتصاد بزرگ آسیایی شناخته می‌شود و اقتصاد آن مبتنی بر رشد سریع در بخش‌های آموزش، تکنولوژی و گردشگری است. امروزه تعداد بیشتر و بیشتری از دانشجویان تحصیل در کره‌جنوبی را انتخاب می‌کنند و این کشور اخیراً افزایش چشمگیری در ثبت‌نا ...

بیشتر بخوانید
فرآیند پذیرش کره جنوبی
فرآیند پذیرش کره جنوبی

برای کشوری با چنین شهرت بین‌المللی بالا در حوزه‌ی آموزش عالی، عجیب است که کره‌جنوبی پورتال درخواست ملی ندارد و به‌جای آن، درخواست‌ها توسط خود مدارس اداره می‌شود. اکثر درخواست‌‌ها آنلاین ارسال می‌شود، اما بسیاری از مدارس درخواست‌ها را از طریق پُست نیز می‌پذ ...

بیشتر بخوانید
ثبت درخواست مشاوره فوری - رایگان

اطلاعات زیر را با دقت پر نمایید: